Apua. Ei raskaana ollessa saa laihduttaa!
Mun vinkki on, että älä huolehdi raskausaikana turhia. Imetä lastasi ja mahdollisimman pitkään - se on vienyt ainakin multa kiloja pois ihan tahtomattani, viitisen kiloa on lähtenyt 7 kk:ssa vaikka olin normaalipainoinen ja olen yrittänyt syödä riittävästi. Olen täysimettänyt 6 kk ja luovuttanutkin äidinmaitoa, ja aion jatkaa imetystä kiinteän ruoan ohella vielä vuoden-puolitoista. Tosin täytyy alkaa huolehtia, että en laihdu olemattomiin..
Mulla ei ollut raskausaikana mitään suuria syömähimoja. Söin ihan normaalisti, ei mitään dieettejä. Ekan 3 kk:n aikana pahoinvointi tosin esti syömästä joitakin yksittäisiä ruokia. Harrastin aika vähän liikuntaa, hyötyliikunnan lisäksi satunnaisesti kävelyä. Painoa oli raskauden lopussa reilu 10 kiloa enemmän kuin alussa, suuri osa siitäkin (vauvan, lapsiveden ja istukan lisäksi) turvotusta, joka laski kun nesteet alkoivat kiertää vauvan synnyttyä. Muutama viikko synnytyksen jälkeen painoin kilon vähemmän kuin ekassa äitiysneuvolassa..
Se lehmyys vaan kuuluu raskauteen

Mulla ainakin oli tosi iso maha, kun olen pienikokoinen, ja vauvan painon ja raskausmyrkytyksen aiheuttama turvotus pyöristi nilkkojen ja sormien lisäksi lopussa jopa kasvoja. Mutta se on väliaikaista vaan.