Hei te raskaana olevat laiheliinit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja möhömaha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä haluaisin samaan kuntoon kun olin sillon kun kakkonen oli 10kk.. just kattelin valokuvia ..oli kiva olla 50kg ja timmissä kunnossa :snotty: No siihen aion pyrkiä kun tämä neljäs syntyy, heti kun vaan voi niin ei muuta kun vaunuilla lenkille ja syö terveellisesti + alottaa salin / tekee painoilla kotona.. niin eiköhän ole sitten kondiksessa kesällä :D L.a siis lokakuussa =)

Enkä mä ole yleensä onneks lihonnut juurikaan muualta raskauden aikana.Syönyt normisti ja sillon en edes liikkunut.. En kyllä voi nyt enää edes kävellä paljoa kun alkaa j mahaa supistelee että hissukseen kai tämäkin raskaus menee.

Mulle kertynyt joka raskaudesta noin 10 kiloa ja lähtenyt sitten 15-20 kg, ja kilot lähti suht pian, enkä sen kummemmin liikkunut tai käynyt salilla. Imetys ja maidonluovutus on tehokas tapa päästä entisiin mittoihin, ainakin mun tapauksessa, tosin nuorimmaisesta en luovuttanut ollenkaan, enkä sen ihmeemmin liikkunut.

Meikä oli hoikka ennen raskautta, mutta koko raskauden ajan oli sellainen turvotus päällä, että oksat pois... Neuvolassakin ihmettelivät kuinka turvonneet mun esim. mun jalat oli, mutta sokerit, etc olivat koko ajan ok. Itseäni en edes kunnolla tunnista kunnolla valokuvista jotka on otettu puolen välin jälkeen, kun koko naama on kun ilmapallo.

Eli kaikilla ei syömiset ja liikkumiset auta, mikäli on taipumusta turvota nesteistä. Nesteenpoistolääkkeitähän ei raskauden aikana voi käyttää.

Ja kyllä minua ainakin harmitti olla sellainen pallo, vaikka lasta oli hartaasti yritetty ja toivottu.

Alkuperäinen kirjoittaja möhömaha:
No kysyn nyt teiltä ketkä ei oo lihonu norsuksi, että kävittekö esim. salilla raskausaikana? olisko se hyvä juttu? entäs kuinka paljon liikuitte? söittekö karkkia paljon?

vai onko se nyt vaan niin että ne laihat hyväkroppaset raskaana olevat on periny vaan hyvän geenin.. ja sille ei voi mitään jos itellä ei oo niitä geenejä.

Jatkoin/jatkan elämää mahdollisimman samalla lailla kuin elin ennen. Salitreenit on hiukan rauhallisempia kuin ennen raskautta, ja karkkia syön vähän normaalia enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No pysyt kyllä hoikkana raskaanakin, kun syöt normaalisti ja terveellisesti ja liikut normaalisti. Ei se raskaus sinänsä yhtäkkiä paukaise 20 kiloaläskiä sun vartaloosi.

ai ei vai, entäs raskausmyrkytys, voi viikossa tulla vaikka 7kiloa, niinkuin mulla

Olinpa poikkeus tuostakin kun tytärtä odottaessani sain lopulta raskausmyrkytyksen. Ei turvotusta, paineet vain korkeat. Samassa huoneessa valtavan turvoksissa ollut äiti ja paineet paljon matalammat. Niin erilaisia me olemme.

Mä syön kun hevonen enkä katso mitä sinne suuhuni laitan. Mä jopa tahtoisin semmosen ison mahan ja reilun kokosen vauvan mut ei niin ei. Vatsa jää tälläkin kertaa pieneksi samoin vauva. En liiku isommin kun on lonkan löysyyttä ja se aiheuttaa ikävää kipua liikkuessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei sitä tartte kahden edestä syödä, vaan normaalisti, sillon ku on nälkä.

olenko sanonut että syön kahden edestä.. ei kai kukaan niin hölmö ole että luulee että pitää kahden edestä syödä? Mä siis syön niinku enneki ja kiloja vaan tulee. Mutta kai se on sokerilakkoon alettava ja jos alkas salilla käymään ja liikkumaan enempi.. joten taidampa nousta tästä koneen edestä ja lähteä ulos touhuamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja oletko:
sylwi itse minkä kokoinen...entäs möhömaha...

vastaan vielä tähän ennen ku nousen tästä takamusta levittämästä,, eli oon 170 pitkä ja painan nyt tällähetkellä 70kg. ennen raskautta painoin 64

olenko sanonut että syön kahden edestä.. ei kai kukaan niin hölmö ole että luulee että pitää kahden edestä syödä? Mä siis syön niinku enneki ja kiloja vaan tulee. Mutta kai se on sokerilakkoon alettava ja jos alkas salilla käymään ja liikkumaan enempi.. joten taidampa nousta tästä koneen edestä ja lähteä ulos touhuamaan.

Oletin, että syöt enemmän, kuin ennen, jos kerran lihot.

Tajuatko jollei pysty liikkumaan kunnolla, niin sitä voi lihoa paljonkin, kun aineenvaihdunta on reippaasti hitaampi raskausaikana. Sitä ei voi sen takia ruveta pieentämään normaalia ruoka-annosta ettei vaan liho, ja kuitenkin osa vain turvotusta. tyhmääolisi ruveta laihduttamaan

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tajuatko jollei pysty liikkumaan kunnolla, niin sitä voi lihoa paljonkin, kun aineenvaihdunta on reippaasti hitaampi raskausaikana. Sitä ei voi sen takia ruveta pieentämään normaalia ruoka-annosta ettei vaan liho, ja kuitenkin osa vain turvotusta. tyhmääolisi ruveta laihduttamaan

Ei se ole laihduttamista jos suhteuttaa syömisen kulutukseen? Vai mitä ihmettä, tyyppi kysyy neuvoja ja sit ollaan vihasia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jaa....noh mulla on ainoastaan tässä raskaudessa tullut 10kg kun en voi liikkua...aikaisemmissa sama tilanne mutta painoa tuli vain 2kg

olet möhömaha ihan normaalin kokoinen...et todellakaan lihava...nyt vaan sokerit minimiin ja kunnon kevyet ruoat peliin ja liikuntaa esim.kävelyä peliin,kyllä se siitä..ja jos muutama ylimääränen kilo tulee niin vauvelin kans vaan vaunulenkeille..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
entäs te jotka olitte hoikkia ennen raskautta ja ette lihoneet raskauden aikana paljon niin minkä kokoinen oli vauveli?

Esikoinen oli 2,8kg ja kuopus jotain 3100g. Ihan terveellisellä ruokavaliolla kasvaneita, johon mahtui herkkujakin välillä.

Mulla tuli esikoisesta 25kg, vaikka tiukka dietti olikin. 20kg jäi heti sairaalaan ja loput viisi lähti parissa viikossa, oli turvotusta suurin osa. Nyt viides lapsi tulossa ja painoa tullut reippaasti, uskon että lähtee samanlailla kun on lähtenyt aikasemminkin.

Yhteistyössä