Heikkilä pesi faktoillaan 10-0 THL:n poppamiehet karppausjutussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faktat voittivat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No ei varmaan tiukkapipoinen äreä statiineja ja muita lääkkeitä vetävä hiilarimössösukupolvi jaksakaan!

Tässäpä varsin sopuisa ja yhteistyöhaluinen keskustelun avaus. En mä tiennytkään, että karppaaminen vaikuttaa aivoihin noin negatiivisesti...vaikka onhan sitä lihansyöjien aggressiivisuutta joskus väläytelty...

Mielenkiintoisempaa kuin karppaaminen tai ei-karppaaminen on se, miksi tästä aiheesta on ilmeisen mahdotonta käydä asiallista keskustelua. Itse en ymmärrä, mutta kuuntelen mielelläni, jos jollain on näkemys asiasta.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27066669:
Mielenkiintoisempaa kuin karppaaminen tai ei-karppaaminen on se, miksi tästä aiheesta on ilmeisen mahdotonta käydä asiallista keskustelua. Itse en ymmärrä, mutta kuuntelen mielelläni, jos jollain on näkemys asiasta.

Varmaan siksi koska ruokavalio on hyvin henkilökohtainen asia ja herättää paljon tunteita.

Pitää varmasti paikkansa, etenkin jos miettii ruokavaliota eettisenä valintana....kasvissyönnin ja sekaravinnon syönnin välillä on joskus roihunnut ihan pyhä sota, tietyissä keskusteluissa ja tilanteissa.

Minusta on sinänsä ihan sama, mitä kukakin syö ja mistä syystä kunhan ei yritä tuputtaa väkisin omia aatteitaan muille. Hyvänä esimerkkinä tahot jotkaa ajavat pelkkää kasvisruokaa kouluihin. Jos ja kun siellä joillekin erikseen tehdään kasvisruokaa niin minusta aina pitäisi olla myös se lihavaihtoehto.

• Tykkää
Reactions: tasamaan tallaaja
Minusta on sinänsä ihan sama, mitä kukakin syö ja mistä syystä kunhan ei yritä tuputtaa väkisin omia aatteitaan muille. Hyvänä esimerkkinä tahot jotkaa ajavat pelkkää kasvisruokaa kouluihin. Jos ja kun siellä joillekin erikseen tehdään kasvisruokaa niin minusta aina pitäisi olla myös se lihavaihtoehto.

Olen itse sekasyöjä, mutta ymmärrän kuitenkin oikein hyvin kasvisruoan "tuputtamisen". :) Tai no, en ehkä tuputtamista, mutta tietynlaisen suosimisen nyt kuitenkin. Jos me joskus haluamme päästä tilanteeseen, jossa koko maapallon väestö on nk. ruoassa (en tosin ole varma, haluammeko me tätä oikeasti...), niin kyllähän lihansyönnin on vähennyttävä merkittävästi.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27067373:
Olen itse sekasyöjä, mutta ymmärrän kuitenkin oikein hyvin kasvisruoan "tuputtamisen". :) Tai no, en ehkä tuputtamista, mutta tietynlaisen suosimisen nyt kuitenkin. Jos me joskus haluamme päästä tilanteeseen, jossa koko maapallon väestö on nk. ruoassa (en tosin ole varma, haluammeko me tätä oikeasti...), niin kyllähän lihansyönnin on vähennyttävä merkittävästi.

Tämä voi pitää hyvinkin paikkansa. Mutta paras tapa tappaa lasten ja nuorten kiinnostus ja "tykästyminen" kasvisruokaan on pakottaa syömään sitä koulussa. Kuntien resurssit, niin taloudelliset kuin osaamisen, tietäen ei sieltä saada edes välttävää kasvisruokaa. Ei ravitsemusvaatimuksiltaa saatikka maultaan. Teollinen kouluruoka alkaa olla jo nyt maultaan mitäänsanomatonta.

[QUOTE="mie";27066533]mun mielestä tää on ihan selvä asia: voin käyttö lisääntynyt ja kolesterolit nousseet. Se miksi voin käyttö on lisääntynyt, on mietittävissä jokaisen omassa päässä...[/QUOTE]

Mistä SÄ tiedät että on kolesterolit nousseet?

[QUOTE="vieras";27069823]http://blogit.iltalehti.fi/christer-sundqvist/2012/09/03/thl-tassa-on-katastrofin-aineksia/[/QUOTE]

Ihan helvetin hyvä teksti!

Todistaa et toi FINRISKI-tutkimus on aivan täyttä paskaa!!!! Kuten Karjala-projektikin. Haha, Puska on niiiiiin nolo ja niin on kaikki suomen lampaatkin jotka on uskonut ja uskoo edelleen noihin THL:n "tutkimuksiin".

Hahaa

Mielenkiintoisen vivahteen paljon mainostettuun Pohjois-Karjala-projektiin, jolle Puskan maine aikanaan rakennettiin, tuo se tosiasia, että viereisellä alueella, Kuopion läänissä, sydänkuolemat vähenivät varsin samanlaisissa olosuhteissa vielä huomattavasti enemmän, vaikka siellä ei toteutettukaan mitään “rasvaprojektia”. Elinolosuhteet ja sukupolvet vain vaihtuivat juuri näihin aikoihin. Tästä kiusallisesta ja teoriaa haittaavasta tosiasiasta nämä kolesterolitutkijat vaikenevat täysin. Todennäköisesti tuli harrastettua silloisen puutteellisen rasva- ja kolesterolituntemuksen pohjalta tutkijoille niin varallista urheilua eli “hyppäämistä hätäisiin johtopäätöksiin”.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27062216:
Nämä tällaiset viestit saavat minut entistäkin vakuuttuneemmaksi siitä, että karppauksessa on kyse ruokavalion sijaan uskonnosta. Asiallista keskustelua varmaan edesauttaisi se, että nämä tällaiset fundamentalisti-hourupäät malttaisivat pysytellä julkisen keskustelun ulkopuolella. Todennäköisesti eivät kuitenkaan malta...

Veit sanat suustani. Käsittämätöntä, miten sokeasti ihmiset hurahtavat näihin älyttömyyksiin. Aivan kuin lauma aivottomia sopuleita.

[QUOTE="Sanna";27070587]Veit sanat suustani. Käsittämätöntä, miten sokeasti ihmiset hurahtavat näihin älyttömyyksiin. Aivan kuin lauma aivottomia sopuleita.[/QUOTE]

No aivan. Aivan kuin lampaat uskotaan sokeasti kun on nimellä "tutkimus" kaikki soopa mitä valtaapitävät tarjoaa.

Kolesterolia ja sen yhteyttä sydänsairauksiin on tutkittu ympäri maailmaa. Uskoo ken haluaa mitä haluaa. Itse luotan meta-analyyseihin pohjautuviin virallisiin suosituksiin enkä voin ja lehmänmaidon makuun päässeiden vouhkaukseen. Se, kuinka paljon kovat rasvat nostavat kolesterolia vaihteee ihmisestä toiseen ja en siitä käy riitelemään.
Jos kolesteroli on luokkaa 7 ja yli niin ei sitä suonet tykkää.

[QUOTE="vieras";27071101]Kolesterolia ja sen yhteyttä sydänsairauksiin on tutkittu ympäri maailmaa. Uskoo ken haluaa mitä haluaa. Itse luotan meta-analyyseihin pohjautuviin virallisiin suosituksiin enkä voin ja lehmänmaidon makuun päässeiden vouhkaukseen. Se, kuinka paljon kovat rasvat nostavat kolesterolia vaihteee ihmisestä toiseen ja en siitä käy riitelemään.
Jos kolesteroli on luokkaa 7 ja yli niin ei sitä suonet tykkää.[/QUOTE]

Minä taas uskon että tuo THL-Puska-Karjala-tutkimus on puppua.

KOLESTEROLI EI OLE SYYPÄÄ SYDÄNTAUTEIHIN

Joukko sydänlääkäreitä on perustanut ryhmän nimeltä The International Network of Cholesterol Sceptics (THINCS), jota johtaa tanskalainen tri Uffe Ravnskov. Ryhmä on jo vuosia väittänyt, että kolesteroli on elintärkeä sydämelle, koko keholle ja mielenterveydelle.

Ravnskov on listannut 15 tutkimusta, jotka osoittavat selvästi, ettei kolesterolilla ole osuutta sepelvaltimotaudin syntyyn. (Quart J Med, 2003; 96:927-34). Jopa maineikas Farmingham-tutkimus, joka on seurannut pienen Massachusettsissa olevan kaupungin asukkaiden sydämen terveyttä vuodesta 1948, on päätellyt ettei korkea kolesterolitaso ennusta hengenvaarallista sydänkohtausta. Tutkijat löysivät itse asiassa todisteen päinvastaisesta: ihmiset joilla oli matalat kolesteroliarvot kuolivat todennäköisemmin sydänkohtaukseen (JAMA, 1987; 257: 2176-80).

KOLESTEROLI PITÄÄ MEIDÄT HENGISSÄ | Elina Hytönen

Mä en edelleenkään luota Heikkilän 'faktoihin' yhtään enempää kuin THL:n faktoihinkaan.
Mä luotan itseeni ja siihen, että osaan kuunnella kroppaani.
Taikka siihen, että jos nyt päivänä eräänä syökin 'väärin' se on vain yksi päivä muitten joukossa, ei tee kesää eikä talvea niinsanotusti siis.

Niinkauan kuin tuo huru-ukko väittää maitoa värjätyksi, hän saa minulta kyseenalaisen fanaatikon arvonimen.....

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Kaikki vähänkin biologiaa tai biokemiaa lukeneet tietävät että kolesterolia tarvitaan elimistössä mutta sen määrä ja laatu vaikuttaa valtimotauteihin...Niin kuin myös verenpaine, geeniperimä, tupakka, tulehdukset, huomattava ylipaino eli on yksi riskitekijä muiden joukossa. Se milloin käänteinen 7 oikein napsahtaa kohdalle on usein seurausta monen riskitekijän yhteisvaikutuksesta ja se, miten paljon kukin riskitekijä yksilön kohdalla painottuu on yksilöllistä.

Kuka hullu väittää maitoa värjätyksi? :O

just luin tätä palstaa - eilen+ +? - niin törmäilin ketjuun, jossa palstamammat olivat tarmokkaasti selvittäneet oikean vastauksen tähän maidonvärjäysepäilyyn.

-ja ansaitsevat aplodit tuosta kansalaistoiminnasta, ehdottomasti.

Enpä nyt vielä paljastakaan, mitä mammat tulokseksi saivat (HÄHÄÄ) -- niin on teilläkin jotain jännittävää edessä. :D
(kun mietitte nyt siis kalmankalpeina, että värjätäänkö maito vai ei...)
(ja MILLÄ se värjätään... :O)

Eli suuri kysymys kuului: minkälaista **skaa on rasvaton maito?
* mitä kaikkea p**kaa siihen lisätään, ja kuinka vaarallisia aineita ne ovat terveydelle.

Kun sehän ei voi olla luonnollista, kun siitä lehmästä ei tuollaista maitoa tule siis.
Kun sehän on keinotekoinen tuote, kaikin puolin.
Vähän niin kuin limonadi, vain vettä ja väriä.

vähän perusteluja epäilyille:

- miksi rasvaton maito oli ennen sinertävää. Myöhemmin kuitenkin väri muuttui vaivihkaa valkoiseksi.
- miten tämä kaikki on onnistuttu salaamaan suurelta yleisöltä niin kauan.

jne, jne.

Mutta joku varmaan löytää ketjun, voin itsekin etsiskellä sitä, Aamuäree siellä taisi ainakin olla ja ansaitsee kunniamaininnan, vei asian loppuun, eli selvitti arvoituksen!
:flower:

Yhteistyössä