Heinäkuun höpinät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9.9.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
et ole Kata ainoa, mulla kans ikävä nyt jo masua:( mutta meille tosin toivottavasti vielä suodaan joskus lisää lapsia ainakin yksi, joten saan vielä kokea sen kaiken hormoonimyllerryksistä vessassa juoksuun asti:)

Aivan mahtava ilma tosiaan, meillä neiti nukkuu rattaissa ulkona jo toista tuntia--) kiva juoda rauhassa kahvikupponen ja lukea lehti+tietty täällä höpistä. Ei ole nimittäin viimeaikoina päivisin oikein hyvin nukkunut, yöt kuitenkin onneksi on vielä ainakin toistaiseksi. no nyt se heräskin,pitääpi mennä!

Hih, meillä tuolla kesäkuulaisissa Mesen puolella just aiheena: Milloin lisää lapsia? Vauva- ja masukuumetta yhdellä jos toisellakin. Taitaa olla tää vaihe, kun se pikkuinen vauva ei enää olekaan ihan vastasyntynyt ja tuntuu, että siitä kaikesta on jo niiiin kauan aikaa. Kovassa kuumeessa on siis tässä itsekin, mutta yritetään sinne ensi kesään asti sinnitellä, että saa rauhassa imetellä tämän vauvelin. Hurjaa, neljäs lapsi suunnitteilla. Ja meinasi tuossa jossain vaiheessa jo kahteen jäädä:-)

Tehotyttö ja Hermanni

Moona: itse liityin just eilen Syysmasu 05- sähköpostilistalle ja olisi tarkoitus alkaa sitten pitää niitä tapaamisia sillä ryhmällä. Eli Oulumasuissa on tavallaan jaoteltu saman ikäiset vauvat omiin ryhmiin ja sitten on aina myös yhteisiä tapaamisia ja tapahtumia kaikkien kanssa. Meillä oli p**ka yö, Maisa nukahti vasta puoli kolmelta, nyt onneks nukkuu, yöllä oli kovat ilmavaivat tytöllä eikä uni siks tullut :( Mulla ei ole yhtää ikävä sitä järkyttävän isoa ja painavaa mahaa, pakko myöntää, että kesä-ja heinäkuu oli yhtä tuskaa, kun oli niin helle ja maha oli tosi iso. Olen aivan mielissään, kun sain sen mahan sisällön mahan päälle :D Ja mulla tuskin enää vauvakuumetta iskee päälle, kun kaksi itkuista koliikkivauvaa oon saanut, onneksi muuten terveitä kuitenkin. Esikoinen on ihana, mutta ei mulla hirveästi ole muistikuvia hänenkään ensikuukausista kun niin sumussa väsymyksestä häntä hoidin. Laitatankin kuparikierukan kun seuraavat menkat tulee,nyt en ehtinyt aikaa saada. T.Rusina ja Maisa.

Tosi kurjaa Rusina että itkua riittää.Annatko maitohappobakuja säännöllisesti?Mulle joku sanoi,että toinen kuukausi on pahin,sen jälkeen helpottaa!!Eli siihen kannattaa nojata pahoina päivinä!!Meillä ei ole vatsavaivoja ollut,mutta olen niitä rela dropseja antanut ihan joka päivä.Ei kai pahaakaan tee.

Ja Tehotyttö,se on niin että kahden muksun jälkeen ne seuraavat menee ihan muiden painolla,no,ei ihan vaaveina,mutta isompina.Ja iso perhe on kyllä onni,niin se on.
Katoin neuvolakortista,että meillä kaksoset olleet puolivuotiaina aika rääpäleitä,poika 63 cm ja 6,2 kg ja tyttö 63 cm ja 7,2 kg.Vaikka syntymäpaino oli miltei 3 kg.Kaverin poika oli 3 kk iässä jo tuon kokoinen...No,Maisa kasvaa hyvin,ens viikolla neuvola,ollaan jo 5 kilon yli varmasti,posket pyöristyneet kivasti.On kapeat kasvot tytöllä ja pienet luut,niin posket putoo rinnuksille heti!!!
Päätään kannattelee musta vähän kehnosti,pää putoilee vähän väliä.JA kun mahallaan ollaan,luulee että nukkuaika,kun vallan masullaan nukkuu,niin ei yritä ees pönkätä päätä pystyyn...
Väsynä varsinkin pää nytkähtelee minne sattuu.

Nyt jatkan imurointia taas!!!
siivouskärpäsen purema -kata-

Ja meillä 2kk:n ikäsenä melkein tuota kokoa... 61cm ja 6,5kg. Eikös Rusinan pikkusella ollut kans samansuuntaisia mittoja vai oliko joku muu? Onpa olleet Kata tosiaan pieniä sun kaksoset!

Juu, kyllä se vaan melkoiselta rikkaudelta tuntuu, jos sen ison perheen saisi. Tai onhan se nytkin jo aika iso... Se on melkoinen tuki ja turva sitten noille lapsillekin myöhemmissä elämänvaiheissa. Ja itsekkäästi ajatellen; onhan se kiva, että on porukkaa, joka käy mummua ja paappaa katsomassa viikonloppuina ja juhlapyhinä:-)

Nyt täytyy hyökätä tuon tenttikirjan kimppuun. Ensi viikolla täytyisi mennä tenttiin. Mielenkiintoinen aihe kylläkin; aggressio. Luen parhaillaan Naisten aggressio -kirjaa. Otin tälle syksylle vähän uusiakin opintoja, vaikka hiukan on vielä vanhat kesken. Nythän sitä aikaa on, kun on kotosalla;-)

Tehotyttö

eilen oltiin taysissä näyttämässä Oonan ihottumaa (joka tosin vaippaihottumaa lukuunottamatta oli jo mennyt pois) ja tuloksena oli että lopetetaan neuvolasta saatujen rasvojen laitto (perusvoidetta voi laittaa) ja jos ihottumaa tulee takasin niin sitten pitäisi ostaa apteekista sitä maidotonta korvikejauhetta (ei maksa paljon) sitä pitäisi antaa kaksi - kolme viikkoa ja sit taas nannia 2 viikkoa jotta nähtäisiin johtuuko maidosta, lisäksi otettiin verikoe josta katsotaan maitoallergia ja koira. Meillä neiti huusi sydäntä särkevästi kun otettiin verikoetta vaikka ei se sitä satu harmitti vain kun kättä väkisin pidettiin suorana, hoitajakin oli ihmeissään kun niin topakasti pani vastaan. Jos ihottuma tulee takas niin tekis kyllä mieli kokeilla ensin, jos onkin nannista, niin semperiä. Kahden viikon kokeilujakson aikana joutuu itse maksamaan kaiken sen maidottoman korvikkeen jos todetaan allergia niin sit kela korvaa 75%.
Siellä myös otettiin paino ja pituus neiti oli 4580g ja 56cm eli oli kasvanut viikossa 130g ja 1cm.
Neuvolassa ja nyt sairaalassa kehuivat kun neiti on jo niin terhakka kovin pitää päätään jo pystyssä ja jos on mahallaan niin kovasti nostelee.

Rantapallo ja Oona huomenna 7 vko

No löytyyhän se sitten haastaja tuolle meidän isolle Hermannille. Ja vieläpä niin kova haastaja, että jää poju toiseksi. Nuo meidän 61cm ja 6,5kg on 8vkon ikäisenä. Hauska seurata miten asia etenee... :-D

Tehotyttö

Rusina ja Tehotyttö:meillä ens viikolla 2 kk neuvola,katotaan ollaanko meillä samaa kokoluokkaa kun teidän vauvat,vai onko epäreilu vertaus kun Vertillä jo syntymäkoko oli ison puoleinen?Hyvin on kaikki pikkuiset saanu painoa ja pituutta=)Kukaan ei kommentoinu mitenkä mun edellistä kirjotusta...Mies käytti pojan äsken kylvyssä ja nyt ottaa iltatirsoja sitterissä.Mä istun tässä koneen ääressä ja syön fetajuusto-broilerisalaattia.Oon huomannu että näin iltasin tulee kokoajan käytyä jääkaapilla,tankkaakohan sitä itekkin yötä varten että jaksaa?Meillä oli muuten eilen meiän synnytysvalmennusryhmän tapaaminen neuvolassa.Oli tullut 4 tyttöä ja 4 poikaa tähän ryhmään.Kerran laskin heiniksien sukupuolet tosta la-listasta mutta en enää muista kumpia oli enemmän,olikohan poikia.Ja nyt jääkaapille hakemaan jotain makeeta...

Mikä teillä Iitu oli tuo syntymäkoko, entä Rusina? Meilläkin oli melkoisen iso eli 4080g ja 53cm. Toiset ovat kuukauden vanhana vasta tuon kokoisia, että ihmekös tuo kun kokoa riittää nytkin.

Tehotyttö ja Hermanni

Heippa kaikille pitkästä aikaa...

Täällä ollaan öitä valvottu ja väsyttää tosi paljon, mut täytyy vaan yrittää jaksaa. Viime yö meni suht hyvin. Nyt en tyrkännyt heti tissiä suuhun vaan koitin tuttia ja nukahti heti uudestaan... luojan kiitos. Ossi heräs syömään vast klo 6 ekan kerran.
Ristiäiset oli sunnuntaina ja pojasta tuli Ossi Emil Ilmari. Nyt tietenkin nukkuu tyytyväisenä omassa sängyssään, tarttis itsekin mennä huilimaan. Toivottavasti ruppee menemään parempaan suuntaan, nyt kun on nimikin annettu. Kirkossa hänet kastettiin ja kotona sitten syötiin ja kahviteltiin. Ossi oli suurimman osan ajasta tyytyväinen.

Eilen käytiin 2kk neuvolalääkärissä... Mitat ovat nyt 60cm pitkä ja painoa 5825g, päänympärys 40,3cm. Ihan hyvin on poju kasvanut. Lääkärin lausunto: ""Jäntevä, terve vauva"" eli kaikki oli kunnossa.

Nyt täytyy mennä huilimaan...

Terv. Sussu ja Ossi 2kk

Tehotyttö:Rusina muisti ihan oikein,Vertin syntymäkoko oli tosiaan 4720g ja 54.5cm.En tiiä antaako viitteitä kasvusta 1 kk neuvola,oltiin huimasti kasvettu pelkän tissin voimalla,sillon siis 5900g ja 57 cm.Viikon päästä on 2kk tarkastus,kerron sitten tarkan koon mutta itestä tuntuu että kovasti on kasvanut,kysyin jo nlatädiltä viimex onko normaalia että kasvaa 1,2 kiloa kuukaudessa.Kovin on yksilöllistä tuokin.Käytiin ottamassa pojalle vakuutus,hauskalta näytti koko nimi nähdä ekaa kertaa ""virallisella""paperilla.Kuinka äkkiä kelakortti tulee?Nyt on mentävä tekeen vähän kotihommia kun äitin poikanen nukkuu=)

Pitkästä aikaa minäkin täällä! Hurjasti onnea ja suojelusenkeleitä kaikille kastetuille ja tietysti kastamattomillekin! Todella hienoja ja ainutlaatuisia nimiä vauvoilla täällä. Hauskaa nähdä miten nimikulttuuri muuttuu aikojen kuluessa. Edellis-sunnuntaina meidän tyttömme sai nimen Mimosa Isabella. Ristiäisissä itkivät liikutuksesta varmaan kaikki muut paitsi pappi ja juhlakalu, joka käyttäytyi elegantisti kuin filmitähti. Isä lauloi tyttärelleen itse säveltämänsä ja sanoittamansa laulun joka oli kyllä niin kaunis että sai jäykemmätkin leuat väpättämään, saatikka sitten allekirjoittaneen. Olin hermoillut ristiäisiä viikkotolkulla ja olin flunssassa, joten olin kaikin puolin yliherkällä. Onneksi en parkunut ääneen sentään! Vieraita oli paljon, vajaa kolmekymmentä. Kaunis ja rento tilaisuus oli, tuntui tärkeältä käydä tuo rituaali läpi, jotenkin tuntuu kuin ne suojelusenkelit olisivat ottaneet nyt sen pysyvän pestin lapseni viereltä. Hassua kyllä, nyt tuntuu että neito on vahvemmin OLEMASSA kun sai virallisesti nimen!

Niinkuin Sussulla, (terveisiä Ossille Mimosalta ;)) meilläkin oli eilen 2kk lääkärintarkastus, mitat 60cm/5,4kg, eli oli pituuskäyrässä aika korkealla. Tulee isäänsä siis, minä kun en mikään hongankolistaja ole. Jänteväksi kehuttiin tyttöä ja päätä kannattelee jo tavalla ettei vielä olisi tarpeenkaan ihan noin paljon ;). Siten on tyttö kyllä alusta asti käyttäytynyt, kuin olisi kova kiire kokemaan elämää. Olen kovasti lueskellut teidän muiden kirjoituksia ja kaikilla tuntuu olevan omat murheensa vauva-arjessa. Toivon kovasti meille kaikille voimia, sydämeni pohjasta. Minä olen saanut nukkua jo mukavasti viime aikoina, joskin Mimosa kyllä syö 2-3 kertaa yössä edelleenkin, mutta hän käy nukkumaan jo viimeistään 21, ja herää sitten 07-08 aikoihin, tänään vasta yhdeksältä. Syöttöjen välit hän nukkuu yöllä hyvin, mutta viimeisen syötön jälkeen aamun sarasteessa alkaa ähisemään ja puhkumaan niin että pitää alkaa jo itsekin heräilemään. Johtuu varmaan siitä etten yöllä häntä röyhtäytä, ettei menisi yöunet molemmilta. Meillä sujuu nyt kaikki muuten mukavasti, paitsi että minun selkäni ja niskani oireilevat pahemman kerran nyt kun tyttö alkaa painamaan ja viihtyy kovasti sylissä. Mulla on ongelmaselkä ja -hartiat/niska, parin niskanikaman välissä rappeuma, yli-liikkuvat nivelet ja ns. ""ryhtivirhe"" jos sitä siksi voi sanoa kun selkärankani on liian suora. Olen hoidattanut itseäni vuosia jumpalla ja silloin tällöin kiropraktikolla ja hierojalla. Jumppaaminen on ollut nyt ajanpuutteen vuoksi vähemmällä, mutta nyt se on PAKKO saada järjestymään, niin kipeä olen välillä ja eihän tuo rinsessa tuosta enää kevene!

Massukuumetta podette jotkut, minäkin muistelen lämmöllä varsinkin loppuraskautta. Se olotila todellakin sopi minulle, olin hehkeä, energinen ja optimistinen! Sen hormonihoidon kun voisi saada vieläkin ilman sitä massua, minä kun en ainakaan nyt vielä halua uusia projektia ;). Olin paljon kauniimpikin raskauden aikana kuin muulloin, iho ja hiukset kukoistivat ja silmät loistivat, huuletkin näyttivät ihan silikonimuiskuilta, heh. Nyt olen välillä niiiiiin väsyneen näköinen. Mutta toivoa on, yksi kummeista, ystävättäreni ja ikätoverini on kolmen lapsen äiti, ja hän näytti ristiäisissä niin järisyttävän hyvältä että olin aivan kade ;D. Mutta kyllä kummasti on turhamaisuuskin rehellisesti sanottuna hiipunut entisestä, nyt tuo pikkuinen on numero yksi. Kun saa itsensä terveenä ja iloisena pidettyä ja jotakuinkin siedettävänä muutoin, se riittää. Siinäkin on tekemistä. Mä kävin ihan oikean babybluesin läpi, nyt se on historiaa, mutta se oli oikeastaan aika pelottavat pari viikkoa. Osui vielä niille main kuin isi lähti taas töihin. Aikaisemmin pidin koko juttua suurinpiirtein urbaanina legendana, vaan en enää. Siksi olenkin huolissani kaikista pienten vauvojen äideistä. Voikaa nyt heinämammat hyvin. Muistakaa avata suunne jos voimat loppuvat.

ps.Kata, kun puhuit hiuksistasi, tajusin että olen tosiaan aina visioinut sinut tummaksi tuuheatukkaiseksi :)

Kelakortti tuli meille n.reilu viikko ristiäisistä.Juu,on kiva katsoa vaavinsa nimeä.Hassua sekin!!On teillä hyvänkokoisia vaaveja!!Käsittely on isomman kanssa helpompaa,iso on usein myös jänteväkin.Meidän Maisan kotiintulo paino oli 2,9 mutta hyvin tuli ekana kuukautena 800 g.Tosiaan 2 kk neuvolassa oli 4,9 kg ja 55 cm.Nyt posket pyöristyneet ja vaikkaisin 5,5 kg hujakoilla liikuttaneen.

Juu,itekin katoin että on kaksoset olleet aika sinttejä puolenvuoden iässä,nyt 6 vee ja ihan ikätoveriensa pituisia.120 cm poitsu ja tyttö 117.Painavat 18 kg kumpikin.
Koitan tänään tehdä kun eskarista tulevat ihan heidän kanssa jotain erityistä,on välillä tosi huono omatunto kun tuo pieni vie niin paljon aikaa multa.Olen pyrkinyt kerran viikkoon ottamaan jonkin iltapäivän ja lähtenyt heidän kanssa jonnekin ihan ilman vaavia.Tekee meille kaikille terää!!!

Kamala mikä ilma,eilisen jälkeen varsinkin!!MEille tulossa metsämies,soitin eilen poliisit ja riistavartijat läpi,kun täällä 2 kappaletta kettuja jotka on ihan omituisia.Hakevat lasten leluja portailta,mun lenkkarit vei ja hautas metsään,mies löysi ne ja miltei joka ilta käyvät tossa terassilla ja ovien takana.En ole Maisaa uskaltanut ees päiväsaikaan jättää yksin ulos nukkumaan kun pelottaa jos ketut haistaa maidon ja vaunuihin yrittävät.Naapurin lemmikki kissaa oli raadellut ja poika näki edellisiltana kuinka yhden villikissan kanssa tappeli.
Sain tarpeekseni ketuista ja soitin että joku hakee ne pois tai ampuu.Lasten turvallisuus on tärkeempi.Se on kun asuu maalla,täällä villieläimiäkin!!!

Mulle tulossa flunssa ja Maisakin oli iltasella tosi kärttyinen.Voi jukra jos tulee sillekin nuha....Tä syksy on niin pöpöistä aikaa,tulisi vaan pakkaset pian.

nuhanenä kata ja maisa 2,5 kk

Hei kaikille!
liityn taas tämän palstan sivuille, jos sopii kaikille kun odotusiakana töistä kävin täällä useastikkin mutta äippälomalla en enää päässyt ja nyt kun on tietokone hommattu, hommat taas luistaa :)

eli meillä on 2kk vanha tyttö, Tiiu nimeltään. Nyt nukkuu vaunuttelun jälkeen partsilla tyytyväisenä, toivon :) Tyttö oli syntyessään 4385g ja pituutta oli 52cm, nyt painaa jo sataa grammaa vajaat 6kg ja pituuttakin melkein 60cm. Kovasti nostaa jo päätään lattialla mahallaan ollessaan ja välillä puolisen minuuttia jaksaa jopa omien käsien varassa.

Hauskaa taas kirjoitella tänne ja hei kaikille heinäkuun vauvoille ja äideille jaksamista!

Kiitokset terveisistä.... Unikolle :)

Tällä hetkellä Ossi vetelee sikeitä, koko päivä mennyt ihan pipariksi, koska ei ole voinut poitsua nukuttaa ulkona karseen ilman takia... Saas nähdä koska tänään pääsee yöunille, kun nyt tosiaan nukkuu. Itseäkin väsyttää ihan kiitettävästi :(

Jaksamista kaikille heinämammoille :)

Täällä harvatukkainen kata,itkenyt silmät päästään koko aamun....
Taisin kertoa että meillä kettuongelmaa ollut ja metsämiehet tuli eilen ja laittoi kaksi häkkiä syötteineen meidän takapihalle.Tänä aamuna toisessa oli kettu.Nätti,punertava ja pitkähäntäinen kettu.Kävin lasten kanssa katsomassa ja se tuijotti ihan paikallaan vaan.vein lapset eskariin ja kotiin poraamaan,että päästänkö ketun karkuun vai en....Vaan kun se käynyt kissojen kimppuun,pelottaa jos käy Maisa vaunuihinkin.2 kuukautta sitä kateltu ja ootettu että lähtisi pois.

Nyt tuli miehet hakemaan sitä.Mies sanoi että ampuvat sen jo täällä.Mulla soi radio kovaa....MAisa on mun äidillä päivähoidossa,mun piti päivittää vaatehankintoja,katsoa kaapeista pienet vaatteet pois ja uusia tilalle.Vaan täällä porua väännän vaan.Lapsille sanoin että kettu viedään kettutarhaan,siellä saa ruokaa eikä tarvi kissojen kanssa tapella.Voi jumpe,kun on paha mieli,minä kun otin yhteyttä noihin riistamiehiin ja sanoin että hakisivat ketut pois.Toinen ansakin oli lauennut,mutta kettua ei siinä ollut.

Kaupungista kun kotiin ajoin,porasin senkin matkan kun kuuntelin dingon kaunotar ja kulkuri-Se mun ja miehen kappale.....Tää päivä menee ihan ketuiksi...Pääkin jo sarkee niin......

Ai juu,oonpa pölkky,onnea Unikolle ja perheellesi,ihan itkut tuli sun kirjotuksestasi,oli niin herkkä ja kaunis.No,itkua itkun perään.Tänään sille ei tasrvita paljoakaan KAunis nimi on tytöllä.....

En mikään itkupilli ole ollut,mitähän tä nyt on....Ehkä tulee viiveellä tuo baby blues.Tä kettuasia nyt aukasi padot vaan.

koitanpa saada jotain tehdyksikin,heippa....

kettuasia sai kyllä mutkin itkemään. Olen hulluna kettuihin, mulla kettu ja kissa sellaisia ""voimaeläimiä"" mutta luulenpa että pari vuotta sitten rakas kissani Velho katosi ketun matkaan, joten ymmärrän toisenkin puolen...jotenkin vaan ihan hirveää, toivottavasti pääset asian yli, Kata.

Mietin jatkuvasti tuota äitien väsymystä ja babybluesia, mahtaakohan olla enemmän nykyajankin oireita sikäli, että ihmiset ovat nykyään kovin yksityisiä. ""It takes a village to raise a child"" -sanonnassa piilee ehkä aika suuri viisaus. Ennen perheet olivat suuria, isoäidit ja naapurin akat päivittäistä itsestäänselvyyttä. Jos töitäkin oli enemmän, oli ihmisiäkin. Psykologinen paine ei päässyt kasvamaan niin suureksi. Nykyäänhän me ollaan me ihmiset sellaisia että kenenkään luokse ei mennä sopimatta etukäteen ja jos joku on tulossa kylään, siitä otetaan extrastressit ja joka paikan pitää kiiltää ja hohtaa...

Tehotyttö, minkäslainen se on sinun tenttikirjasi, naisen aggressioko se nyt olikaan? Muistan tenttineeni joskus naistutkimusasiasta kirjan ""pahan tyttäret"", oli aika raju, mutta taatusti ajatuksia herättävä.

Toivottavasti Sussu ja muutkin on saaneet nukkua viime yönä. Mä meinasin jossain välissä aamuyötä hikeentyä toiselle kissalleni, joka päätti juuri kun tyttö lakkasi ähisemästä ja puhisemasta, ryömiä päälleni peiton alle, tulla sieltä pois, ryömiä takaisin, tulla pois, ryömiä takaisin, tulla pois...kehräten kuin traktori. Hellyyttävää yleensä, mutta nyt olin karmea julmuri ja suljin molemmat kisut makuuhuonesta pois. Parin tunnin päästä päästin reppanat katuvaisena takaisin. Niin tykkäävät olla äitin viekussa. Uskolliset ystävät. Buhuu.

Kiitos Unikko...On täällä jo mamma vähän rauhoittunut,suurin syy oli nuo lapset.Kettu kun oli uhitellut miehen siskoakin,vaikka aikuinen.Oli autotallista tullut yöllä ja kettu tupsahti eteen.Oli harjan ottanut ja koittanut hiskuttaa kettua kauemmas,oliko leikuíksi luullut vai mitä,mutta harjaan käynyt kiinni.Miehen sisko oli äkkiä vetänyt tallin olvan kiinni ja soittanut sisältä apua.

Jos aikuistakin menee noin liki,mitä tekisi lapsille.Maisaa en ole vaunuissa nukuttanut ja pitäisihän ulkonakin saada olla vapaasti.Kävelylenkiltä jos tultu,niin täytynyt jäädä päivystämään,ettei vaan kettu haista maitoa ja pyri vaunuihin.

Surettaa ketun kohtalo kyllä ja isosti,mutta koitan miettiä että lasten parhaaksi.Ja kun naapurit alkoi tässä jo puhumaan että ilmakiväärillä ampuvat ne ,ajattelin että parempi niin että osaavat ihmiset tekevät sen,etteivät joudu kärsimään.

Lähden hakemaan Maisaa kotiin,onneksi lapset ei olleet kotona näkemässä kun äiti vollottaa.

Ja tosata babybluesista,ihan totta on Unikko,ennen ollut apua tarjolla ja yhteistuumin lapsia kasvatettu.Nykyään äideiltä vaaditaan kovin paljon,ihan äidit itse itseltään.Pitää olla kotitekoista ruokaa ja kaksi,kolme ateriaa päivässä,koti siisti ja viimeisen päälle aina,lapset hyvin puettu ja heillä hyviä harrastuksia,joihin kuskataan useita kertoja viikossa.Itse pitää olla kunnossa,hoikka ja laitettu,miestä huomioitava ja keskusteltava hälle tärkeistä asioista...jne...
Myös avun pyytäminen on tullut nykynaisille vaikeammiksi,itse huomaan ainakin,että ihan viimeiseen saakka yrittää sinnitellä,se että voimat loppuu on jotenkin niin alentavaa.
Paineet on isot ja itse priorisoitava mitkä asiat omalle itselleen ja perheelleen on niitä tärkeimpiä.

Kukka:mistä päättelit että disflatyl sai teiän vaavin pulauttelemaan?Meillä myös poika kova pulauttelemaan ja samoja tippoja annetaan aina aamusyönnin yhteydessä,jotenkin tuntuu että aamusin just tulee enemmän takas ylöspäin.Ei anneta disflatylia kun kerran päivässä,cuplatonista ei meillä ollut hyötyä.Harmittaa kun just oot saanu pojalle puhtaat vaatteet päälle niin johan on heti rinnukset märkänä.Ja välillä syötön jälkeen kun nostaa olkapäälle tulee ensin röyhtäsy ja perään kolmekin puklua oikein kaaressa lentää,sohvakin saanut osansa.En tiiä onko disflatylillä osuutta asiaan vai ylensyönti jota en kyllä usko koska poika ei syö kun noin 5 min aina kerrallaan,joskus kauemmin,mulla kyllä maito tulee tosi paineella.Takaisinvirtaus taitaa olla aika voimakas.Kurja homma tuo puklaus.Meillä nukuttiin viime yönä eka pätkä 6.5 h,tuli ennätys.Ei kyllä pahemmin nukkunu päikkäreitä,muutamat tirsat vaan.Ja mikä kakkashow oli illalla!Kattelin telkkaa ja Vertti oli mun sylissä selkä mun mahaa vasten.Alkoi ähkimään selkä kaarella kunnon paukkujen kera.Oottelin että rauhassa kaikki tekee ja jestas kun nostin ylös,koko selkä oli aivan kakissa,myös mun yöpaita.Upeesti tullu yli vaipasta,body ja potkarit suorastaan ui kakissa.Jouduin laittamaan mahalleen hoitopöydälle ja vaikka kuin varovasti koitin riisua oli kakkaa pojan käsissä ja päässä.Muutenkin vaikea riisua vauvan ollessa vatsallaan.Että tällästä meillä tällä kertaa=)Piti muuten kysyä ketkä muut heiniksistä sai vaavinsa sectiolla kun mä?

Iitu,
voi olla että olen väärässä: mutta niinä parina päivänä kun annettin disflatylia, puklauksia tuli lammikoittain ja tosi paljon, ei pelkästään aamulla. Toisaalta voi olla, että kun syö välillä ahmimalla, niin takaisinvirtaus on voimakasta. Meillä myös sohvalla suojapeite, ja lakanoita saa vaihtaa tiheään, pojan vaatteista puhumattakaan.
Nyt olen pitänyt lääkkeen annossa taukoa, mutta täytyy katsoa. Annatko siis aina aamuisin ennen syöttöä?

Cuplatonia ei olla kokeiltu, koska siis loppu apteekeista. Tämä viikko on ollut ehkä pikkasen helpompi masuvaivojen suhteen, täytyy koputtaa puuta...

Myös meidän Eero syntyi sektiolla.

Yhteistyössä