Heinäkuun höpinät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9.9.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä taas!!!=)
Kuulostaa Tehotyttö tosi hienolta!!Olet saanut hirmuisesti aikaan,eikä tosiaan lapset ole esteenä,vaan oma viitseliäisyys.Mahtaa olla ihanaa,kun saa ajatella että vielä yks lapsi.Ja totta on,että enemmän osaa nauttia viimeisimmästä.Mä otan ainakin ihan kaikki irti tästä vauva-ajasta.-Mulla karmee iksu jo tyttöä,kun ollut 3 tuntia äidillä hoidossa.Luen vauvalehtiä ja muutenkin tän asian tiimoilla pyörii ajatukset.

Teillä on kyllä hyvänkokoiset nuo poitsut.MAhdetaankohan päästä ees likimainkaan noita kun huomenna jo 3 kk neuvola.2 kk Maisa oli 55 cm ja 4,9 kg.Pituutta tullut mun mielestä kovasti,mutta menee 56 cm vaatteet vielä,vaikka on kyllä siinä ja siinä.

Ehkäisystä....Alotin minipillerit ceracette taisi olla nimi.Vaan yhden levyn söin ja siihen jäi.Oli mielialan hurjia vaihteluita,tiesä sitten oliko vielä synnytyshormonit vai pillereistä johtuvaa,mutta lopetin silti.Nyt ollut kumi käytössä ja mies toivoo että unohdettais se ja tehtäis toinen heti perään.....Sovittiin kyllä että asiasta ei puhuta ennen kun Maisa on täyttänyt vuoden.Sitten vasta lyödään hommat lukkoon.
Toisaan mulla ikää 31 ja 4 lasta jo.Mies on 35 ja 2 lasta hänellä.Hän ei kyllä pidä siitä että näin lasken,sanoo että ne on kaikki yhteisiä,mutta biologisesti aatellen näin menee luvut.Mulla 2 tyttöä ja 2 poikaa,miehellä 1 tyttö ja 1 poika.

Aluks oli havaittavissa miehen pojalla vetäytymistä,arasteli tyttöä.Nyt ihan ok jo.Kaksosilla oli alku tosi lennokas,he hoitavat,vaihtavat vaippaa,kantavat....TYtöllä alkoi ilmetämustasukkaisuus vähän liian lujana halauksena tai jatkuvana huolehtimisena.Nyt tilanne tasaantunut.Tuplista pojalla,Joonalla on nyt tullut vaihe jossa hän ei kohdista vauvaan vaan miehen poikaan negat.tunteensa.Hän kokee varmaan että on minut menettänyt vauvalle ja kilpailee huomiosta näin.Aina kun miehen poika on äidillään,koitan tehdä kaksosten kanssa jotain erityistä.Vanhin poika osallistuu paljon hoitamiseen ja huolehtii minustakin,onhan jo 11 v.Samoin hänellä omat harrastukset ja menot-kaverit joten äiti ei enää niin tärkeä.

Loppujen lopuksi hirveän hienosti kaikki mennyt,uusperheessä aina omat kommervenkkinsä.

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS* poika 12.7 klo 19.16, 3830g ja 54cm
2.7 Annastiina Tammisaarensairaala* Cristian klo 03.09, 3800g ja 50cm
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto*tyttö 4385g ja 52cm (14.7?)
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää *tyttö 16.7. klo 03.25,4092g ja 53 cm
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka* poika 9.7, 4094 g ja 51 cm
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä*poika 21.7. klo 16.15, 4250g ja 52,5cm
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala*poika 18.7 klo 16.55, 3735g ja 51cm
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala*poika 16.7, 4350g ja 53 cm
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS* poika 15.7, 3730 g ja 54 cm
13.7 Tiikeri,1,Vammala/TAYS *tyttö 17.7. klo 16.03, 3220g ja 50cm
13.7 Rantapallo, 1., TAYS*tyttö 27.7 klo 4.31, 3430g ja 52cm
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS* poika 22.7, 4720 g ja 54,5 cm
15.7 Muju, 1., OYS*tyttö 29.7. klo 23.09, 3220g ja 48cm
15.7 Ansku, esikoinen., Oys*tyttö 25.7 klo 16.54, 3710g ja 51,5cm
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18, 3415g ja 49cm
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)*tyttö 21.7 klo 17.02, 3460g ja 51cm
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS* poika 14.7 klo 3.40, 3280g ja 47cm
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto *17.7 poika, 4290g ja 54cm
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6, 2990g ja 48cm
18.7 Seks, *tyttö klo 4.28, 2780g ja 47cm
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää *2.8. tyttö, 51.5 cm, 3634 g
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto*poika 24.7, 3755g ja 52cm
23.7 Moona, 1., OYS*tyttö 23.7, klo 2.33, 4150g ja 51cm
23.7 Rusina, 2., OYS*tyttö 23.7, klo 19.58, 4235g ja 52cm
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
23.7 Pipsa, kätilöopisto*poika, 2865g ja 47cm
23.7 Timjami *poika 3880g
26.7 Mare, 3.,SKS (Savonlinna)*tyttö 22.7, klo 1.47, 3700g ja 51cm
26.7 Niina, 1., KAKS *tyttö 22.7, klo 10.50, 3360g ja 50cm
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS* poika 16.7. klo 18.00, 3710g ja 50cm
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna, tyttö 9.8. klo 9.33, 2910g, 48cm
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto*tyttö 1.8, 4000g ja 52cm
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka*poika 26.7, 4172g ja 51cm
31.7. Kukka, 1., NKL *poika 28.7. klo 19.21, 3170 g ja 50 cm

Tervehdys taas täältäkin. Kun jouduimme lopettamaan neuvolassa määrättyjen rasvojen käytön niin jo alkoi taas ilmestyä ihottumaa, päätin kuitenkin eka kokeilla vielä sempperiä ja vaihdoin vaippa merkin liberoon. Naamasta ei ihottuma lähtenyt lisääntyi vain tasaisest mutta vaippa alue sen sijaan lähti kivasti vaalenemaan. Maanantaina sitten hain apteekista sitä lääkärin määräämää korvikejauhetta. Olin positiivisesti yllättynyt kuinka helppoa sen jauheen kanssa pelaaminen on ei sen hankalampaa kuin korvikkeen muutenkaan. Keitän valmiiksi vettä ja sit kun neidillä on nälkä niin lisään vain jauheen, meillä kun neiti on tähänkin asti saanut suurimmaksi osaksi korvikkeensa huoneenlämpöisenä. Nyt kun tätä jauhetta on annettu pari päivää niin näyttää jo naamakin paljon paremmalta joten ehkä hällä on maidolle yliherkkyyttä (verikokeen tulokset oli normaalit) mutta sen nyt sit näkee kun tätä on annettu se kaksiviikkoa ja sit annetaan taas korviketta kaksiviikkoa, jos vaikka siitäkään ei sit tulis mitään ihottumaa. Ainoana haittapuolena on ollut se, että neiti on tässä eilen ja vähän tänäänkin kiukunnut eilen ei edes kakattu ollenkaan. No toivottavasti nämä mahapurut on ohimeneviä. Voiko muuten olla, että kiukuttelis siitä syystä, että alkaa ikenet kutiaan hampaiden takia kovasti kun pistää kaikkea suuhun ja kuolan eritys on lisääntynyt todella paljon. Onnksi meillä nyt suurimmaksi osaksi aikaa ollaan hymyileviä ja yöt nukutaan kohtuu hyvin ensimmäinen pätkä viisi tuntia ja sit yleensä yksi tai kaksi 3 tunnin pätkää.

Rantapallo ja Oona 8 vko

Terveehdys!!Kiva että ootte Rantapallo saaneet apua.On se jäännä kuinka kaikki voi vaikuttaa kaikkeen.

Kuolaamisesta piti sanoe,että se taitaa olla ihan yleistä että kuolan eritys lisääntyy,meillä Maisa alkoi tuossa kuukauden ikäisenä kuolaamaan ihan hirveesti,jos pystyasennossa on vartin,menee paita vaihtoon.Sitä siis tulee ja tulee.Ja kun tuttia ei syödä,on nyrkit kokoajan suussa.
Oon kovasti huolissani,kun Maisa kannattelee musta huonosti päätään.Ollaanko liikaa tuettu,ei minusta,mutta kun 1 pvä ens kuuta tulee jo 3 kk....Tosin se että pää on iso muuhun kroppaan verrattuna ja neiti on melko pieni kokoinen.En tiiä,esikoinen oli tosi jäntevä,mutta oli kilon isompi jo syntyessään.Hirmusesti vaikuttaa tuo koko tähän jäntevyyteen!!!

Piti Tehotytölle sanoa myös tsemppiä tenttiin,oon ollu hengessä mukana!!!=)

Ja se Liisin kommentti,en sitä nyt niin pahalla ottanut,herätti vaan,että notkun tosiaan paljon täällä.Sanoin miehellekin siitä,mekin puhutaan päivän aikana joku 3-8 krt päivässä,äitini kanssa aamukahvitellaan kun vien eskarilaiset ja ystäviä näen usein.Kai olen niin ylisosiaalinen ja puhelias että se ei riitä,on täälläkin vielä höpistävä.Ja kun täällä luulis että sakki ymmärtää kun samassa veneessä ollaan!!!=)

Maisa tulee jo vartin päästä kotiin,otin torkut tossa ja luin kirjaa!!Ihanaa,en muista koska olen niin tehnyt.Niska hivanen parempi,vaan vasen käsi ei vieläkään nouse.

kata ja maisa 11 viikkoa 5 päivää

moi kaikille. kirjottelen pitkästä aikaa. meidän poika tänään tasan 2kk ja nimeksi tuli kuun alussa Topi Valtteri .
kurjaa että koliikkisia lapsia on mutamalla, onneksi se helpottaa jossain vaiheessa. Topi on ns.helppo vauva. ei itke, ei kitise. hieman äännähtää kun haluaa maitoa. nukkuu yöt ok, herä pari kertaa syömään ja jatkaa unia. ei nuku päikkäreitä paitsi liikkuvissa vaunuissa. hymyjä satelee koko ajan ja eka hammas on tulossa:D

kilot on mnulta karissut hyvin, tuli 18 ja on lähtenyt 20kg!!ihanaa. miehen kanssa menee hyvin ja olen ollut jo baarissakin likkojen kanssa rntoutumassa. isukki oli kotona pojan kans.

alotin minipillerit, mites, onko kokemusta? pelottaa että meneekö nuppi ihan sekasin tai tulee haluttomuutta..

mutta eipä muuta, nyt lenkille:)

Kiitos Kata tsemppauksista! Ilmeisesti oli avuksi, koska tentti meni kivasti:-) Kysyttiin juuri oikeita asioita. Seuraavaksi onkin sitten aikuiskasvatuksen puolelta tentti lokakuussa. Ja tässä välissä pitäisi tehdä noita psykan etätehtäviä vielä pois. Niitä on muutama odottamassa.

Meillä jo aamun lenkki ja asiointireissu tehty. Siellä oli melkoisen vilponen keli. Ilmeisesti kuitenkin tulossa kiva päivä. Meillä toi aamu on kyllä toisaalta vähän huono lenkkihetki, kun Hermanni nälkä aina yllättää väärään aikaan. Hän heräilee siis seitsemältä ja syö. Sitten hän touhuilee sinne puoli yhdeksään ja on aivan poikki. Yleensä ottaa ihan pienen hörpyt ennen ulkoilua. Lähdetään sitten saattamaan Eveliinaa vähän matkaa varttia vaille yhdeksän (koulu alkaa vasta 9.45). Yhdeksän jälkeen sitten alkaakin jo vähitellen kitinä vaunuissa, kun minulla olisi lihakset lämpimät ja voisi kävellä vaikka kuinka pitkälle;-) Ehkä nuo aamulenkit alkavat sujua sitten paremmin, kun saadaan aamupuurot kehiin... Tykkään kuitenkin tehdä lenkin heti aamulla, kun lähdetään Eveliinaa saattamaan.

Palaillaan

Tehotyttö

Neuvolakuulumiset!!!
Maisa kasvanut hurjasti pituus 58 cm ja paino 5,7 kg!!Rokotusta ei saatu kun mun niskat niin jumissa,jos tulee likka kipeeksi niin ollaan ihan nesteessä.

Siitä niskasta.vähän laiskanlaisesti kannattelee nuppiaan,johtunee kuulemma jatkuvasta sylissä olosta.Jaa,taas tässä se pahasta ollut....No,koitetaan pitää lattialla.mikäli raskin..=)

Nyt on ollut jo 15 minsaa peiton päällä,joten saa jumpata rauhassa,äiti surffailee ja hölisee taas täällä!!!

Lähetään kohta pihalle,on aivan ihana ilma.MEillä Nelli saanut hirveen nuhataudin,kivaa kun se kiertää kaikki läpi taas.....

Jatkoja ja Tehotyttö,kiva kun tsemppaus auttoi ja tentti meni nappiin!!!=)

kata ja maisa 11 viikkoa ja 6 pvää

Heip kaikki! Meillä mennään täällä edelleen TOSI vaihtelevalla menestyksellä - oon melko väsynyt tähän, vaikka mummot on mahdollisuuksien mukaan auttamassa. Mies on päivät töissä ja illat tontilla, Lasse kapinoi ihan älyttömästi Petterille (mun mies), kun eivät ole kunnolla pitkään aikaan nähneet. Maisa on vieläkin tosi vaikea nukutettava, mutta masuvaivoja ei enää ole niin paljon. Parhaina päivinä Maisa nukkuu 15-18 ja 23-08.00 ja tietenkin syö siinä aamuyöllä. Huonoina päivinä ei nuku ollenkaan ja nukahtaa n.01.00... :( Välillä tuntuu, ettei jaksa ajatella, että jollain on vielä huonommin asiat - eniten säälittää Lasse joka jää ihan paitsioon ulkoilun ja sylin suhteen. Maisakun ei viihdy sitterissä kun sen 5min korkeintaan, että saan Lassen syötettyä. Ja vaunuhin ei vieläkään rauhoitu vaan pitää ensin saada tyttö nukahtamaan, että voi ulos mennä.. Vali vali vali, sori kun ei mitään positiivista kerrottavaa ollut, mutta sainpahan ainakin omaa pahaa oloa purkaa. Voimia jokaiselle toivottaa, Rusina & Maisa 2kk

Moikka pitkästä aikaa!

Ollaan oltu reissussa mun isän luona ja on vaan ollu niin paljon kaikkee ettei oo ehtiny nettiin ollenkaan. Kiva lukea juttujanne pitkästä aikaa.

Keksin reissussa ollessa että alan nukuttaan Lumikukkaa vallan vaunuun jotta voin heilutella yölläkin. Saan heilutuksella pidennettyä syöttövälejä jopa 2 h. Ennen heräs aina 3 h välein syömään, nyt eka syöttö 4 h päästä ja saatan saada pidennettyä vielä tunnin kun heilutan niin tyttö nukahtaa uudestaan. Sit seur syöttö yleensä 3 h päästä. Mutta aamu on tosi rikkonainen, Lumikukka on liian väsyny syömään mutta herää kumminkin nälkäsenä, imase pari kertaa ja nukahtaa. Sit on mun paita, lakanat maidossa kun tissistä vaan valuu ja Lumikukka nukkuu.

Viime yö oli raskas. Eka ei meinannu nukahtaa yöunille, no nukahti sit kumminkin kymmeneltä. Kahteen asti nukku, syötiin, mutta en saanu röyhtäseen. Aattelin et jos sitä ilmaa ei siellä sit ookaan. Tunnin päästä kauhee huuto, kun nostan viereeni niin röyhtäsee ja jatkaa unia. En kerkee kunnolla nukahtaa kun sillä onkin nälkä. Sit onkin pissat tullu meidän sänkyyn, vaihdan vaipan ja vaatteet. Sit tulee iso puklu vaatteille ja kun saan uuden vaatteen tulee taas puklu vaatteille. Sit kakat vaippaan. Oon niin väsyny että huh taas! Itkin ja huilasin, laskin kymmeneen ja jatkoin puuhia. Koko aamu meni sit noin. Viimein jätin likan sänkyyni ja tulin sohvalle, jos maito ei haisis tänne asti. Tuntu että Lumikukka nukku heti paremmin kun läksin vierestä maidontuoksuineni, mutta mä en nukkunu edelleenkään. Likka vetelee edelleen unia, tais tulla sillekin univelkoja kun yleensä heräilee jo viimestään kympiltä.

Oon välillä tosi väsy tähän vauvatouhuun, jos ois viel koliikki niin hakkaisin varmaan päätäni seinään. Ihailen Kataa supermammaa =), mä en todellakaan ole sitä, kun väsyn niin helpolla. Tarviisin 8 h yöunta joka yö, mutta kun ei meillä nukuta vielä kovinkaan hyvin yötä. 4 h putkeen max ja heilutellen voi saada lisätunteja. En silti mitään muuta haluis viel antaa kun omaa maitoa, sitä kun riittää. Naapuri anto 2 kk ikäsestä vellejä, huh huh!

Mut on Lumikukka silti tosi ihana, tavottelee kovasti esineitä, kääntyilee kyljelleen. Nauraa, kiljuu ja juttelee sekä on tosi aktiivinen. Päikkärit ei ole vielä vakiintuneet 0,5-4h, vaik tosi harvoin 3-4 h. Syö päivällä tosi usein, siksikin rankkaa, kaipaisin tuulettumaan. Mutta illat viel kovaa hyssyttelyä, kun itkua on, eikä meinaa rauhottua millään. Väsyny vaan on, ei tunnu vattavaivalta. Tissi ja äitin syli tuntuu olevan välttämätön. Niin kun Katakin sano että on se vaan ihanaa kun tyttö nukahtaa syliin. Ja monesti hymyilee juuri ennen nukahtamista sekä vilkasee että onko vielä sylissä =). Kun vaan jäis ne kovat itkut pois, välistä kyllä helpompiakin iltoja onneks! Pitkän matkustuksen jälkeen on 2-3 helppoa iltaa vakio, oisko vaihtelu vai väsymys tehny tehtävänsä??

Neuvola oli eilen 5 315 g ja 58,5 cm alkaa 60 senttiset jotkun oleen nafteja =).

Jaksamista kaikille!!

Tiikeri & Lumikukka 9 vkoa + 4 pvaa

Oisko niin, et nää supermammat ja helpolla pääsevät ovat kokemuksen myötä kasvaneet vähän suurpiirteisimmiksi? Tuota Tiikerin tarinaa kun luin, niin kaksin käsin nostelin hattua kymmenen kertaa, jos tosiaan viitsit puklun takia vaihtaa yöllä/aamuyöllä vaatteet. Minä ainakin olen niin laiska, että varsinkaan öiseen aikaan en tee mitään ylimääräisiä liikkeitä. En vaihda edes vaippaa, ellei ole kakat tai pahasti falskannut.

Meillä kyllä päästään siis kans tooooooooosi helpolla. Ei oikein kehtaa edes kertoilla, kun teillä monella on noita vaivoja. Enpä siis hehkuttele tästä sen enempää;-)

Niin ja nyt en taaskaan pääse siihen sisarusasiaan, kun kutsu kuuluu.

Niin on hieno keli, että taidan kohta lähteä kaivamaan nuo parit istutuskuopat tonne pihalle.

Tehotyttö

Kävi munkin mielessä että onko pakko puklupukua vaihtaa, mutta oli niin iso läntti rinnuksissa. Enkä itekään vois märällä vaatteella nukkua. Helpommalla pääsis kun ois suurpiirteisempi, kuinka sitä oppis.. kantapään kautta vai?

Kun nyt pääsen valittamisen makuun niin suututtaa nää meidän pöly sun muut allergiat. Siis siivoominen! Pakko siivota 1-2 vkon välein ja puistaa petivaatteet, ollaan niin allergisia. Eika kukaan muu vauvaperhe noin usein jaksa siivota?

Nyt huudetaan..

Jiihaa, Mimosa kääntyi tänään ekan kerran vatsalleen (noin puoli tuntia sitten) ja sen koommin hän on tehnyt sen jo seitsemän kertaa!!!! Oih kuinka olen ylpeä...vaikka nyt saankin olla koko ajan häntä kääntämässä takaisin selälleen, kun vatsallaan ei kauaa jaksa päätään vielä pitää pystyssä, nenu vaan pilkkii lattiaan ;).

Keittelin äsken isot kattilalliset parsakaalia ja bataattia soseeksi pakkaseen. Nam miten bataattimuusi on hyvää voinokareen kanssa. Ajattelin aloitella myöhemmin soseilut sillä, kun mun vatsa ei tykkää perunasta, tulee ummetusta, ja tyttö on kans selvästi kovavatsaisuuteen taipuvainen.

Kata, arvelin Kaksoseksi sinua, noh, ilmamerkki kummiskin!

Onnea Unikolle,ensimmäinen iso etappi!!!Mulla on kyllä kaksosia lähipiirissä useita,mun äiti ja nää omat tuplat on kaksosia myös.Siis oikein kaksoskaksosia....=)

Tiikeri,mä olen myös Maisan suhteen aika neuroottinen,kaikki muu hoituukin vähään tosta vaan.Mä vaihdan kuolaisen paidankin ja oma äitee kattelee ihmeissään...Mies sanoo,että mä kun en ole hetkeäkään paikallani,kerkeisin vaikka mitä!!No,tosiaan meillä on nuo 5 lasta omine tarpeineen iso talo,6 h+ päälle ja imuroinnista,meillä imuroin joka päivä kun myös allergiaa ja astmaa.Välillä ketuttaa ihan hirveesti tää jatkuva puunaus,mutta onneks saa kavereille ja tänne valitella.Sit kun on lapsia näin paljon,sitä pölyä ja roskaa tulee.Vanhin hoitaa kyllä jokapäivä tiskikonee tyhjäks ja kaikki laittaa sinne astiansa.Välillä kyllä täytyy sanoa että mitä yhdenlapsen äidit tekee päivisin...=)hih..kai sitä kaikkeen tottuu ja tosiaan mulla hirvee vauhti aina päällä,enkä osaa vaan olla tekemättä mitään.PAitsi iltasella.

Ja Tiikeri,meillä auttaa asiaa tuo kun Maisa nukkuu niin hyvin yöt.Eilenkin nukahti 21 ja söi aamul 5 aikaan.JA kun ei syö tuttia niin ei herää sitäkään ees yöllä pyytämään.Eli yöunet kun saa kunnolla,jaksaakin taas miltei mitä vaan.Koko ajan on kyllä sellanen olo,ettei näin voi jatkua kauaa.Kohta alkaa rikkonaiset yöt ja siinä sitten ollaan...Koitan nauttia niin kauan kun voin!!!

En muista kirjoitinko,mutta me ollaan nyt miehen kanssa kuin vastarakastuneita!!!Ihanaa kun ilmaa puhdistettiin ja kovin taas rakastuttiin.Siitäkin saa ihmeesti voimaa ja iloa kaikkeen.

Äsken Maisa nukahti toisen kerran ilman syliä.Siis kokeilin vaan,mutta ilokseni tyttö nukahti vielä nopeemmin itekseen.Ehkä mä olen sylissäpitämiselläni hänen uniaan häirinnytkin jopa...en tiiä.Vaan tekee niskalle ja käsille hyvää kun ei tarvii kantaa.Pepulle vähän taputtelin,tyttö käänteli muutaman kerran päätään ja simahti.Olipa helppoa....

Nyt sapuskan tekoon,voimia satakiloa kaikille ja unisäteitä vaaveille!!!

Kata, meitä on sitten täällä useampia Duracel-pupuja:-) Välillä oikein itseäkin ärsyttää, ettei osaa olla puuhaamatta jotain. En ole kertaakaan nukkunut edes päiväunia tuon pojan aikana, jos ei lasketa rintatulehduslepoja. Ja tiedän, että pitäisi muistaa levätä, jotta maitokin riittäisi plaa plaa. Mutta kun se riittää muutenkin! Mitä jos vielä lepäilis, mihin mä sitte sen maidon kans joutuisin;-)

Ja riittää kans sitä puuhaa, vaikka lapsia vasta kolme. Isossa talossa kans asutaan, että niitä siivottavia neliöitäkin piisaa. Ja kun toisesta päästä saat siistiksi, niin toisesta saat taas aloittaa... Mä vuorottelen vähän tuossa siivouksessa ylä- ja alakerran kanssa. Tällä viikolla alakerta perusteellisesti ja seuraavalla yläkerta. Meillä ei onneksi pahemmin mitään allergioita.

Tuosta sisarusjutusta yritän taasen... Meillä on kans menny tosi hyvin. Isoveli ja -sisko rakastavat yli kaiken tuota pientä. Välillä heikkoina hetkinä tulee tosin sellaisia olet-aina-vaan-Hermannin-kanssa -kommentteja. Ja silloin riipaisee syvältä:-( Kovasti hoitelevat ja ovat avuksi:-)

Ja nyt täytyy taas mennä. Palaillaan.

Tehotyttö

Heippa täältäkin pitkästä aikaa!

Meillä Iidan kanssa elo sujunut suht tasaiseen. Tyttö jaksanut olla hyväntuulinen, vaikka ilmaa tuntuu kertyvän ihan reippaasti. Saanut RELA tippoja ja nyt haettiin vielä Disflatyl- tipat apteekista, joita saanut parina päivänä. Luulen, että auttaneet, sillä yöllä alkoi heräillä tiheämpään ja kun menin sängyn viereen, alkoi mahdoton vääntyily ja paukutus. Viime yönä nukkui taas pidemmän pätkän ja muutenkin yö sujui rauhallisemmin. Meillä suurinpiiretin yöt menneet siten ,että tyttö nukahtaa n.21 maissa, nukkuu n.5 tuntia, syö ja nukkuu n.3 tuntia ja vielä aamulla nukkuu n.2 tuntia syömisen päälle. Tänään kaveri nukahti tuossa vaille kymmenen lopullisesti. Nukkumaanmeno on meillä sujunut suht kivuttomasti, mutta päivällä se onkin toinen juttu. Nyt sentään tyttö nukkuu päivällä yhdet pidemmät unet n.2-3 tuntia, mutta se aika täytyy olla melkein kokonaan vaunuilemassa. Kun kärryt pysähtyy, herää tyttökin pian. Jos oikein hyvin sujuu, saattaa nukkua pysähdyksen jälkeen jopa tunnin. Eli aamupäivällä Iida nukkuu n. puoli tuntia sisällä, kun ei vielä jakseta lähteä kuitenkaan liikkelle. Puolilta päivin sitten kärryilemään ja nukkuisi hän vielä illan suussakin tunnin tai kaksi, jos vain kärryiltäisiin, muuten hän torkahtelee n.15-30 min. torkkuja yöuniin saakka. Me hankittiin juoksurattaat (kolmipyöräiset ja ilmakumilla), jotka saa vaakatasoon eli noinkin pieni vauva voi niissä jo olla (ovat traxx merkkiset ja niissä on kätevä pehmustepussi). Nyt voidaan sitten hyödyntää nukkuminen ja kuntoilu, olenkin hölkkäillyt osan matkasta ja lopun kävellyt. Rattaat ovat erinomaiset ja mahdottoman kevyet, en vaihtaisi niitä mistään hinnasta:) Ja niillähän voi ulkoilla ihan muutenkin, menevät pieneen tilaan ja sopivat useamman vuoden ikäiseksi saakka. Luulin kun aloitin nuo hölkkäpuuhat, että nyt sitten maidontulo tyrehtyy tykkänään (Iidahan on saanut myös korviketta), mutta kappas vaan, sehän onkin lisääntynyt ja tyttö saanut pelkkää rintaa jo joillakin syötöillä, vaikka melkein aina sai myös rinnan jälkeen korviketta. Muuta selitystä en keksi kuin, että ""hyvänolonhormoonit"" lisääntyvät, joka vaikuttaa sitten maidontuloon. Vettä pitää olla aina mukana ja napakat liivit, ettei kovin hölsky:):)

Sellaista meille ja maanantaina olisi sitten 2 kk:n neuvola, saas nähdä mitkä ovat tytön stratekiset mitat:):)

Mare ja Iida 9 vkoa tasan

Hei lueskelin näitä juttuja ja pistin merkille että joku puhui Orudisgeelistä niskavaivoihin, oli mullekin tämä asia ihan uusi juttu, mutta neuvolantätini sanoi että Orudikset, Mobilatit, Voltarenit on kiellettyjä MIKÄLI imettää, koska imeytyvät äidinmaitoon ja sisältävät lääkeaineita. Sen sijaan kylmägeeliä saa käyttää.

Huomenta!Edellisen kirjotukseen että mullekkin sanottiin apteekissa ettei imettämisen aikana saa käyttää voiteita mitkä sisältää lääkeaineita,kylmägeeli ainut mikä käy.Mulla oli rikkonainen yö vaikka Vertti nukkui hyvin,ekan pätkän reilu 5 h,söi ja nukkui taas 3h,uus pikanen syönti ja edelleen nukkuu.Onko normaalia että vauva syö aina kerrallaan vaan noin 4-5 min.,ei kauempaa?Meillä aina syönnit noin lyhkäsiä,sen ajan imee sitten ei rintaa enää huoli,onko muilla vastaavaa?Kuitenkin näyttää tyytyväiseltä joten kai maito tulee vauhdilla ja imee tehokkaasti että maha täyttyy noin nopeasti.Niin mun yö,kerroin jo että kärsin korvatulehduksesta,nyt on toinenkin korva kipee enkä kuule kunnolla kummallakaan,lääkekuuri kolmatta päivää eikä auta.Tänään uus lääkäri.Säryn takia valvoin puol 4:stä asti,ottaa päähän kun sais nukkua ettei lapsi valvota niin sitten joku muu syy!Eilen illalla oli kuumetta melkein 38 c.Miten muut ootte kipeenä jaksanu vauvaa hoitaa?Pakkohan se on jaksaa yksin sen aikaa kun mies töissä.Nyt heräilee poikanen kun ähinä kuuluu=)P.S.Kata,myös mä vesimies,vuoden sua nuorempi.

Saanko mä vähän hehkuttaa? Siis meillä nukuttiin viime yönä 19-04.30, yhdeksän ja puol tuntia. Luulin, et Hermanni heräis ton seiskalta nukkumaanmenon jälkeen vielä parin-kolmen tunnin päästä syömään, mut ei, hän veteli lähes aamuun saakka. Sitten viiden minuutin syönti, joka on meillä kans Iitus tosi tavallista. Maitoa tuli niin, et piti joka nielaisu vahtia, ettei tukehdu. Sitten pari tuntia unta taas...

Jahas, nyt heräillään aamutirsoilta, jatkan myöhemmin. Lähdetään viikonlopun ruokaostoksille, kun ollaan saatu massu täyteen.

Tehotyttö

Mun eilinen valitus tehosi,kun eilen Maisa nukkui 3,5h päiväunet ja yöunille kävi jo 22.30! Ja mikä parasta hän nukkui 7.30 asti! Amazing, sanon minä! 9tuntia! Sitten puoli yhdeksältä nukahti uudelleen ja heräsi 10.30. Saapas nähdä minkälainen päivä on edessä, täytyy toivoa parasta :D t.Rusina ja Maisa 2kk tänään :)

Heippa ja kivaa täällä paljon tarinoita!!!!
Joo,onhan parempi että pelkällä kylmägeelillä pärjäis,eihän buranakaan ois sallittua vaan olin niin jumissa että käsikään ei noussut hertioita korkeammalle.Vieläkin toinen puoli niin turvonnut,että ihan eteen asti,solisluuta siltä puolelta ei ees näy.Ja peilist kun kattoo,toinen hartialihas on parisenttiä korkeemmalla.Eli buranaa olen 3 ottanut päivässä ja kipugeeliä 2 kertaa.Ei voi mitään,pakko ottaa,sinnittelin 2 viikkoa ja sit pääs näin pahaksi.

Kivaa,täällä muillakin hyviä öitä,meidän Maisakin nukahti 20 ja heräs syömään aamu 6 ja jatkoi 8 asti pikku välihörpyllä.

Eilen kävi kaamee äksidentti.Miehen poitsu hoippui ja hyppeli ja yhtäkkiä astui Maisan käden päälle!!Mä kun koitin pitää sitä lattialla enemmän,niin näin kävi.
Vaan onneks selvittiin säikähdyksellä ja kovalla huudolla,vähän pari niveltä turposi,kylmäkääreestä huolimatta.Mutta aamulla oli jo ok.Karmeeta kun pelästyin....Ja niin tekin muutkin.

Ihana päivä siellä,täytyy lähteä lenkille,meillä kans juoksurattaat,mutta en ole vielä niitä ottanut käyttöön,oon aatellut että tyttö liian pieni,vaan voishan niitä kokeilla!!

kata ja maisa 12 viikkoa

Jatkelenpa pikkuisen ennen kämpän raivaamista...

Soittelin tänään tonne äidinmaitokeskukseen, kun tuntuu että tätä maitoa tulvii ovista ja ikkunoista. Taidan ensi viikolla alkaa luovuttamaan. Onhan siinä oman värkkäys, mutta olisi kivaa olla avuksi, kun sitä tuntuu riittävän yli omien tarpeiden. Sieltä käskivät vähän katsoa paljonko sitä tulisi. Lypsin tuossa sitten ihan käsin (auts, ranne), kun en pumppua omista. Nyt kahden syötön jälkeen olen saanut desin kummallakin kerralla, eikä edes tullut tyhjäksi, en vain jaksanut enää käsin veivata. Kyllä sitä tulee reilusti siis yli sen vaaditun määrän eli puol litraa kahdessa päivässä. Luovuttaa voi vaan siihen asti kun synnytyksestä 4kk. On tässä sitten reilu kuukausi vielä. Kun ei tuota puuhaa muuten ole vielä riittävästi;-)

Niin, sitten lohdutuspuheita niille, joilla ei ole niin helppoa. Ei mullakaan ole noiden kahden isomman kanssa ollut tällaista. Esikoisessa on aina ne omat juttunsa, vaikka kuinka olisi vauvoja tottunutkin aikaisemmin hoitelemaan. Meilläkin esikoinen oli aluksi iltahuutaja, johon kyllä oli välillä aika väsy. Ja keskimmäisen synnyttyä tietysti oli taas omat jutut, kun se esikoinen oli vasta 2v. Tuntui, että kaikki vauvalta jäävä energia menikin sitten esikoiseen. Koko ajan tietysti vielä riittämättömyyden tunteita. Kaikki kotitöiden organisoiminen oli vähän opettelua siinä vaiheessa. Meillä ei edes esikoinen enää nukkunut silloin päikkäreitä. En muista olenko ennen kertonut, että kun tuo keskimmäinen oli vajaa 1v., otin ystäväperheen lapset hoitoon. Minulla oli siis päivisin 2 X 3v ja 2 X n.1v. Olivat vähän vajaa vuoden mulla hoidossa. Ja rakennettiin silloin ensimmäistä taloa...

Joten joten... Tällä hetkellä tuntuu, että mulla on tooodella helppoa. Isot on koulussa, joten päivisin on aivan kuin yhden lapsen äiti, mutta kolmen lapsen kokemuksella. Eli osaa aikaslailla nauttia olostaan:-) Ja kotityötkin menee kyllä vähän vasemman käden pikkurillillä. Ja kun hyvin organisoi, pääsee paljon vähemmällä. Esimerkiksi teen kaiken pyykkihuollon viikonlopun aikana. Silloin ei tarvitse murehtia arkisin, onko puhtaita kalsareita jne. Kaupassa käyn kaksi kertaa viikossa ostamassa isomman satsin. Viikonloppuna hoitelen myös tuon siivouksen, välillä lasten avustuksella, välillä lapset ovat kavereilla tai vahtivat Hermannia. Isäntä siis touhuilee noita raksahommia vielä, kun talo on kesken ulkopuolelta. Arki-illat on melkoista menoa, joten silloin on kiva, kun ei ole mitään pakollisia kotitöitä ruokahuollon lisäksi. Meillä iskä on aika myöhään arkisin kotona eli aikaisintaan kuuden maissa eli mulla kyllä on täysin tämä arjen pyöritys. Enää en osaa siitäkään ottaa pulttia. Jotenkin on pahasti kesyyntynyt vuosien varrella;-) Että semmoista elämänmakua täällä.

Nyt semmoinen pikaraivaus huusholliin ennen kuin tuo poju herää. Viuuuh...

Tehotyttö

Hitsi kun kirjottelin jo yhet jutut mitkä meni taivaan tuuliin..

Ihailen tuota energisyyttä tai olenhan mäkin energinen kun saan nukkua. Viime yö meni taas niin ja näin 2 h oli max minkä sain kerralla nukuttua. Aamu ja ilta hirveetä huutoa ennen kun sain taas Lumikukan nukkumaan. Ja nää mun ranteet on ihan sökönä, tuet kokoajan käytössä ja niiden kanssakin särkee. Eikä tää kirjottelukaan niitä helpota mutta pakko purkaa välillä!

Geelejä voi käyttää huoletta, kysyin gyneltä ja siskoltani, joka on farmaseutti. Geelit imeytyy vaan lihakseen ei äidinmaitoon. Pakkausselosteet ylivarovaisia.

Nyt huudetaan vaikka kantoliinassa nukkuu,menoks

Yhteistyössä