Heinämammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ellit » Lapset » Raskaus ja vauvat

Odotusaika
Edellinen keskustelu Seuraava keskustelu

Heinämammat
Uusin 12.7. 20:56
1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24
1.7Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28
2.7 iida 2,L-PKS *kaksospojat 7.5
2.7 Sussu, 1., TYKS
4.7 Anniida, 1., kätilöopisto
4.7 Orkidea, 1., Vaasan keskussairaala *poika 10.6
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 Liinu, 1., Naistenklinikka
9.7 He1ni80, 1., TAYS
9. 7 Murmeli, ?, Jyväskylä
10.7. Odottaja, ?., ? *tyttö 2.7.
11.7 Anne, 1., Kotkan keskussairaala
11.7 Minnea, 1., TAYS/ Vammala
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
13.7 Tiikeri, 1., Vammalan aluesairaala/TAYS
13.7 Rantapallo, 1., TAYS
14.7 TANJA-24.v, 1.,kuopion kyssi
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
15.7 Ansku, esikoinen., Oys
16.7 Mami, 1., Hyvinkää,*tyttö 10.7 klo 23.18
16.7 Eikka, 1., Etelä-Karjalan aluesairaala(Lappeenranta)
16.7 Äippä77, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
17.7 Hanna, ., Naistenklinikka
17.7 Kesä, 1., Kätilöopisto
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
18.7 Rouva27v., 1. Kirkkoniemi, Norja *tyttö 29.6
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS
21.7 Tiiti-73, 1., Kätilöopisto
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Mare, 3., SKS (Savonlinna)
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34
27.7 SOhvi, 1., Savonlinna
27.7 Lentsu, 1., Kätilöopisto
28.7 Pia, 1., Naistenklinikka
29.7. Bunny, 1., Englanti
29.7. Elisa, 1., Jorvi
30.7 Mamma78, 1., Kätilöopisto
31.7 Manni, 2., MKS
31.7 Taina, 1., Naistenklinikka
31.7. Kukka, 1., Kätilöopisto

Mami:Niin anteeks en huomannu että olit laittanu mulle viestiä tuosta päivityksestä! Oisin tietty voinu päivittää tiedot. Mutta hyvinhän se meni, pituus ja paino vois olla myös mukana, mitkäs ne sun tytöllä olikaan?

Tikru

moi. täällä vielä ollaan.. nyt jo viikko yli. jännittää tuo käynnistys, onko tietoa että kun ajan polille saa niin jäädäänkö sinne samantien vai tehdäänkö aluksi vain joku tarkastus?
taidetaan aika moni olla täällä aika yliaikaisia..:)

Saattaa olla että törmätäänkin synnärillä, ja mistäs tietää vaikka ois törmätty kaupungillakin aikaisemmin:)
Saapas nähdä kunpi meistä sen tytön ensin pyöräyttää, sulla kyllä kuulostaa tilanne lupaavammalta, itse kyllä toivon jo todenteolla synnytystä.
Juu meillä on koira, pitkät lenkit on jääneet miehelle jo aikoja sitten..olen tosin pieniä lenkkejä käynyt ja kunto varmaan antais periksi käydä vieläkin mutta kun painaa niin hulluna tuo vauva et alkaa heti melkein pissattaan.

Me asutaan rivarinpätkässä herukassa, ostettiin täältä asunto parisen vuotta sitten. Haaveillaan kyllä omakotitalosta, ja on tontteja tullut seurailtua mutta on niin kalliita!! ja vuokratonteissakin tällä alueella on kamalat vuokrat. ei ole muuten pitkä matka meiltä martinniemeen:)
Miten te sinne ootte innostuneet muuttamaan?
On tullut kyllä kateltua tontteja haukiputaaltakin päin, lie vaikka oltais joskus vielä naapureita ;)
Huh, viimeinen viikko pyörähtää meillä sunnuntaina alkavaksi..kyllä alkaa vähän jo toi synnytys jännittämään.

Terv:Moona

Täällä oli äsken kova sade,vihdoin ilma vähän viileni,ei ainakaan niin hiostavaa.Te keillä on viikkoja nyt noin 40 niin ootteko yksin vielä paljon liikkuneet kodin ulkopuolella?Esim.ajatteko vielä autoa?Mä oon käyny välillä pikasesti kaupungilla autolla yksin.Pitäs varmaan lopettaa ja ottaa mies aina mukaan kuskiksi kun ei tiiä koska olotila muuttuu tukalax tai vaikka vedet menee,rupee huimaamaan ym.Aika uhkarohkeeta vai mitä ootte mieltä?Nyt just supistaa taas ilkeesti,mulla välillä nää tälläset vetää vatsan ihan sekasin.Meillä vähän väliä soi puhelimet ja tulee viestejä joko vauva on syntynyt,jaksavat kysellä vaikka varmaan tietävät että heti ilmotettas jos näin olisi.Kyllä on jännää tää loppuodotus eikä aina niin helppoa,synnytys vähän pelottaa mutta mukavasti jännittää minkä kokonen ja näkönen tuhisija tulee=0

No just sen vuoksi ostettiin tontti Martinniemestä kun Oulusta ei olla saatu vuokratonttia ja kaupungin ostotontit on hullun kalliita. Martinniemestä saatiin kohtuuhintaan ja on merikin ihan sadan metrin päässä, Oulussa vastaava tontti olis maksanu varmaan kymmenen kertaa enemmän ja toiseksi Martinniemestä on tosi nopea kulkea moottoritietä Ouluun. Iitu: minä oon viimeksi eilen käynyt kolme tuntia shoppailemassa kaupungilla, en millään jaksa olla neljän seinän sisällä, vaan pakko saada jotain muuta ajateltavaa. Ja kyllähän sitä voi sitten ajella synnyttämään taksilla jos tuntuu ettei itse pääse kaupungilta tai kaupasta kotiin :) Kännykkä ja lompakko vaan mukaan niin niillä pärjää jos jotain sattuu. Mutta jos sulla on hurjan pitkä matka synnärille niin silloin kannattaa pitää joku mukana ja voihan siinäkin tapauksessa taksin tai ambulanssin soittaa. Mutta mulla vaan kuluu aika nopeammin kun on jotain tekemistä. T.Rusina, jolla on jo parempi mieli ku aamulla :)

laitoin tonne meidän pimun mitat myös,kun olen ihan uuno,enkä osaa laittaa itse....Sitä sanotaan että tyttö vie osan äiteen aivoista,mulla on kahdesti lähtenyt osa,jotenka...Syitä piisaa!!
Olin keskiviikkona siellä kaavinnassa.Siellä oli desin verran jotain ja lähetettiin lisätutkittavaks.Kolmen viikon päästä kuule mitä sitten.Nyt on taas niin niukkaa vuoto,että pikkuhousun suojalla pärjää.Omituista.Kätilö sanoi että kai se kohdunsuu on niin kiinni jo,että vaikeutuu jälkivuodon poistuminen.Mitäs nyt,taasko sitä kertyy kohtuun??Ärsyttävää kun ei jaksais yhtään enää noita kohtuhommia,sais keskittyä tytteliin vaan jo.

Sykkeistä oli täällä puhe.Meidän pimulla heilui sykkeet 120-130 levossa ja kun innostui touhuilemaan kohosi jopa 160 asti.Että aika haarukka.Kaveri sai pojan sykkeellä 140-160.
Uskoisin että enemmän luonnejuttu,millainen temperamentti on vauvalla.Rauhallisemmilla vaikuttais olevan korkeempi syke,näin olen huomannut.Tää vaan mun omaa tutkimusta ja suht suppee otos..

Oikein paljon suppareita teille vaavin kantajille ja onnea kaikille vauvan kotiin tuoneille!!!

kata ja maisa 2 vkoa

Heips kaikille heiniksille! Täällä alko tapahtuu tänä aamuna... Lapsivesi (tai osa siitä) meni aamulla ylösnoustessa. Soitin polille ja pyysivät tulemaan katsottavaksi. Nyt sitten ollaan perhehuoneessa odottelemassa, jos alkais etenee synnytys. Kun ei kunnollisia supistuksia tuu... En enää pääse kuitenkaan kotiin kuin vauvan kans sitten. Voi kuulemma mennä parikin päivää synnytykseen, voi ei... No onneks on radio ja telkku keksitty! Aika vaan tulee vähän pitkäksi. Kohta taas joutuu käyrään vähäks aikaa. Muuten saa onneks kävellä ympäri sairaalaa... Ja koitahan Iitu sinäkin tulla tänne jo tositoimiin! Taidan sittenkin keretä sua ennen saada vaavin kainaloon. Tiiti-75 38+3

1.7 Tähtis, 3., Lohjan aluesairaala *poika 1.7. klo 23.24, 3930g,52 cm
1.7 Unikko 1,TYKS 3.7. tyttö klo 03:28, 3480g 49cm
2.7 Sussu, 1., TYKS
5.7 Kata, 4., KHKS *tyttö 1.7. klo 13.08,3160 g ja 49 cm
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
20.7 Odessa, 1., OYS *tyttö 9.7, 2930g 48 cm
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
29.7. Elisa, 1., Jorvi
31.7 Manni, 2., MKS

Täälläkin oli sade tuossa päivällä. Ja mä tein sen suursiivouksen =), kun kerta yllytit Iitu saamaan jälkikasvun pihalle =). Ja rupes ällöttään tää makaaminen ja liat nurkissa. Varmaan neljä tuntia väänsin imurin ja mopin kanssa ihan tohkeissani. Jos ei vaavi synny niin ainakin sain kaikki lihakset ihan kipeeks, kun en oo moneen kuukauteen voinu tollai rehkiä. Kunto on hiukka rapistunu!! Mutta tuntu hyvältä oikein hikoilla ja touhuta =). Nyt oon vaan ihan poikki, saa nähä kuinka kipee huomenna oon.

Nyt ei ainakaan tunnu vattassa muuta kun ton kirpun temmellys, kai sekin oli ihmeissään että mitä se äiskä nyt aikoo hih! Ja mies oli ihmeissään kun tuli kotiin ja hädissään että en kai tee vaaville mitään vahinkoo rehkimisillä =), on se nyt huolissaan..

Niin oon mäkin miettiny että uskaltaako sitä lähtee yksin mihkään. Viime neuvolareissukin mietitytti, mutta eipä mun tuu kauheesti muutenkaan käytyä täällä maalla missään niin en oo nyt vähään aikaa sitten autoillu. Paitsi siellä neuvolassa ja naapureissa kävellen.

Mulle ei onneks oo kauheesti tullu kyselyjä, muutama ihan ok!

Tiiti pääsee sit kohta tositoimiin =), Onnea ja Tsemppiä roppakaupalla!!

Joku muuten joskus puhu että supistaa aina istuessa. Mulla on nyt sellasta.. Jos muuten ei supista niin aina kun istuu alkaa välillä kovatkin supparit, ärsyttävää, kun eihän tommosista suppareista voi olla mitään hyötyä.

Mietin että pitäiskö tänään niitä kahta muutakin ässää harrastaa mut toisaalta oon niin väsy että ei haittais jos saisin vaik yön nukuttua. Huomenna taas uusi päivä..

Nyt koitan lepäillä jos maltan =)

Siivouskärpäsen purema Tikru

Tiiti-75:lle vaan tsemppiä koitokseen,ei osuttu samaan aikaan synnärille kun mun vauva ""myöhässä"",Tiitillä ""etuajassa"".Tiikeri,mekin miehen kanssa siivottiin päivällä,mopin kanssa heiluin ja kyllä tuli hiki!Mulla ollu tänään vaavi vähän vaisumpi,joinain päivinä taas tuntuu ettei rauhotu ollenkaan,neuvolassa sanoivat että liikkeet vähenevät loppua kohti,silti mäkin sitä tuupin välillä hereille oman mielen rauhan vuoksi ja kyllä useimmiten vastaus heti tuleekin=)Musta tuntuu että mua supistaa herkemmin kun makaan selälläni.Asutteko Tiikeri jossain Tampereen lähellä?Tamperetta tunnen jonkun verran:muutaman kerran käyny sairaalassa,ystävä asuu siellä joten kylässä ja kaupoilla sekä lätkäpeleissä tullu käytyä.Sitä lähitienoota en kyllä tunne.Mitä luulet,kauan teiän vaavi antaa itteään vielä oottaa?Mä en kyllä arvaile mitään ku aina menee pieleen.No,la oli vasta eilen mutta lähtis kuitenki tulemaan itse ettei käynnistystä tarvis.Ootellaan!

Iitu: me muutettiin pääsiäisenä Treen keskustasta maalle Viljakkalaan 39 km Treelta matkaa. Vammalaan sama matka joten siinä mielessä sama kumpaan meen synnyttään. Joo en veikkaa kanssa mitään päivää, tuntuu oudolta ajatus lähtee synnyttään. Ei sitä edelleenkään usko todeks =)
Ja kun siivosin urakalla niin tuli välistä mieleen että hitsi jos tää käynnistää synnytyksen, että oliko sittenkään järkeä lähtee rehkiin.. rupesin jänistään =)

Huomenna tulevien kummien tuparit Ylöjärvellä, jonne otan sairaalakassin mukaan jos tuleekin lähtö yllättäen hih, jännää!!

Missäs te asutte?

Voi kunpa sais hyvin nukuttua yön... on niin väsy olo, enkä päikkäreitä saanu otettua.

Tikru

2.7 Sussu, 1., TYKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
23.7 Moona, 1., OYS
23.7 Rusina, 2., OYS
23.7 Iines, kys, 13.7 syntyi tyttö,3030g ja 50cm
26.7 Niina, 1., KAKS
26.7.Tiiti-75, 2., PHKS
26.7. Katjuska, 1., Jorvi *poika 30.6. klo 14.34, 49 cm 3270g
29.7. Elisa, 1., Jorvi
31.7 Manni, 2., MKS

Tiikeri:mietin ihan samaa josko siivous laittaa mut yöllä kärsimään.Meillä aika samanlainen ajatusmaailma,minkä ikäinen olet?Mä 30.Näin yhtä pariskuntaa joka oli samaa aikaa synnytysvalmennuksessa,heillä käynnistettiin ja koko homma kesti 6 h(eka lapsi).Nainen sanoi että sattuihan se mutta luuli kauheammaksikin.Ihana aina kuulla vähän ""helpompia""kertomuksia kuin ""kauhutarinoita"".Jotkut kun sanovat käynnistyksen olevan kivuliaampi kun supparit tehään keinotekosesti lääkkeillä,ovat voimakkaammat kuin itestään alkavat.Tiiä sitten.Tiiti-75 mielessä kun meillä sama sairaala,jokohan synnytys alkanut.Ainiin,me asutaan Lahdessa,aika lähellä keskustaa,järven vieressä.Koittakaahan saada heinikset yöllä nukuttua ja Iinekselle onnea!!!!!

Tiiti-75:lle hurjasti voimia koitokseen! Minä en tänään ole siivonnut kun ihan pienesti vaan, jokapäiväisiä juttuja joita tuo esikoinen saa aikaan. Mutta käytiin puolentoista tunnin kävelylenkki koirien kanssa, kyllä jo puolessa välissä luulin etten perille pääse, mutta hengissä ollaan edelleen. Jalat ja nuo synnytyskanavan luut tuli tosi kipeäksi, niinku vauvan pää olis jo haarojen välissä, heh.. Katalle jaksamista kohtuvaivojen kanssa, harmillisia tuollaiset, yritä parantua pian :) Minä taidan lähteä nyt saunaan, kun en ehtinyt miehen ja pojan kanssa yhtäaikaa. Hyviä ja unettavia öitä kaikille :) t.Rusina

Heips Iitu ja muut! Ei vieläkään oo synnytys käynnistynyt. Tuskin käynnistyy ennen aamua ainakaan... Saan kuulemma lääkkeen, ett pystyn nukkuu, kun tää kuiteskin supistelee. Ne on vaan epätasaisia ja liian laimeita... Eivät saa aikaiseksi mitään avautumista, höh. Tylsää tää kärvistely! Katsotaan, kerkeenkö enää kuulumisia kirjoitella ennen vaavia. Onnea muillekin vatsakkaille tulevaan koitokseen ja tietty onnittelut kaikille jo nyytin saaneille!

kyl on jännät paikat tiitillä ja la lähellä monella tai mennyt jo ylikin:) täällä noita kestosuppareita riittää edelleen mut eine vielä ainakaan mihinkään ole johtaneet.
Juu mul on kans toi kaupungilla käynnin kans niin et ei oikein uskalla enää hirveesti lähtä kun tuntuu et olis niin noloa jos vedet menis keskellä stockmannia:)
Kotona tosin on niin paljon hommia vielä et aika kyllä kuluu ja olen niin koti-ihminen et nautin olla rauhassa ja hommailla omiani (heh, kotihöperö:))
Rusinalle: martinniemi on kyl kiva paikka, ja sielt on tosiaan lyhyt matka autolla hurauttaa keskustaan, et ei muuta kuin rakennuspuuhiin:) meil on suunnitelmissa 3 vuoden sisään etsiä uusi isompi asunto tai sit tontti, saapi nähdä mihin ratkaisuun päädytään.
Väsymys painaa ja maha kans, pitää lähtä kokeileen jos uni tulis, on kyllä ekat tunnit sellasta veskissä ramppaamista että...
Öitä!! :)

Ai jumpe,nyt iskeny karmeet pukamavaivat.....Olen lopenkyllästynyt tihin alapäähän,tuntuu että useampi kuukaus se määrännyt mun tekemisistäni jo!!!Siis niin kipeet,että seisten kirjoittelen tässä!!!!
Pitäis koittaa pitää kakki pehmeenä ja hoitaa hyvin,mutta kun ois paljon muuta tekemistä ja sitten kun ne paremmat sen peijakas unohtaa.

Tosiaan synnytyksessä ei tullu pukamia,vaan saan ihan ite ne kovalla ähinällä väännettyä!

Hirmuisen kosteen hikinen ilma,olin äsken Maisan kanssa kantoliinailemassa ulkosalla ja iski kyllä iso,iso hiki.
Liina on huippuhyvä,paino(no todella kevythän neiti vielä on,3,3 kg) mutta ei tunnu missään että kyydissä joku muukin.Oli kyllä hyvä,vaikkakin kallis ostos!

Nyt suihkuttelemaan peffaa taas!!

kata

Heippa vielä täältäkin....

Yhtenä vielä ollaan, tulpatkin tainneet tulla jo ulos ja supistelee päivittäin, mutta kaveri on vain päättänyt vielä pysytellä sisäpuolella. Olin jo melkein varma, että tiistainen sisätutkimus olisi pistänyt vauhtia, sillä sen verran mukavat olot oli sen jälkeen, mutta kattia kans, nyt täällä vaan jatketaan rempan tekoa, siivoillaan välillä ja kaikkea muuta...taitaa jonkun verran tuo pesänrakennusvietti painaa päälle. No, laskettuun aikaan on reilu viikko ja miten edelliset on tulleet; ensimmäinen 3 viikkoa etuajassa ja jälkimmäinen 4 päivää lasketun ajan jälkeen, että vaikea mennä sanomaan sitten tästä tulokkaasta...voi sitten mennä loppujen lopuksi hyvin ylikin.

Pukamat ei ole kyllä niin ""lystikäs"" vaiva, saas nähdä miten ittellä niiden kans käy...onneks ei vielä ole, mutta äkkiäkös nuo tulee...toivottavasti ei kuitenkaan...

Vointeja ja riittäviä supistuksia vielä niitä tarvitseville, josko tositoimiin päästäsi jo pian täälläkin:)

Mare 38+4

2.7 Sussu, 1., TYKS
6.7 Minni,3,Hyvinkää
7.7 Anni, 1., TYKS
9.7 He1ni80, 1., TAYS
11.7 Katja, 2, Hyvinkää
12.7. Maria, 1., TYKS
14.7 Iitu, 1., PHKS
15.7 Muju, 1., OYS
16.7 Mami, 1., Hyvinkää *tyttö 10.7 klo 23.18
17.7 Mari, 1., L-PKS
18.7 Hillakka, 1., OYS
18.7 Mamá, 1., TAYS
19.7 Heltzu, 1., TYKS
19.7 Kati, 1., Hyvinkää
23.7 Moona, 1., OYS