**~**HEINÄVAUVAT 2007**~**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siksakkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh... Muutama tosi rankka päivä takana.. Neidillä meni masu kovalle ja siitä syystä pari päivää oli aikasta takkuiset. Huutoa riitti ja unet hakusessa.. Eilen saatiin sit mallasuutteen avulla masu toimimaan. Ja sitä sit kanssa tuli :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Tänään onkin sit ollut sellainen päivä että on pääasiassa syöty ja nukuttu.. No eilen Neiti ei päivällä nukkunut kuin 4 tuntia ja toissapäivänä ei paljon enempää...

Saas nähä miten ilta ja yö taas menee... Yöt menneet kyllä ihan kivasti, en vaan tiiä mikä on kun Neiti alkaa tuossa viiden jälkeen kamalasti ähkimään ja kitkuilemaan....

No aika aikaansa kutakin...

Huomenna neuvolaan...

Tä&Neiti S.... 3,5viikkoa

Tänään poika sitten 1kk synttäreitä viettää..:):) voi että et aika voi mennä nopsaa.. tässä just ristiäisiä suunnitellaan...minun pää ei ainakaan tätä kestä! :headwall: inhoan kaikkea suunnittelua...

niin elikkäs ilmottaudun mäkin...
meille synty 20.7.2007 suloinen prinsessa 3260g 49cm.
suunnitellussa sektiossa tupsahti tähän maailmaan ja kotiuduttiin jo 23.7 ku mun ja vauvan vointi ok..
alkupäivät oli kaameita ku en nukkunu 4 päivään yhtään,alko olla epätodellinen olo mut nyt kun oon saanu nukuttua ni olo on eri.....
vauva nukkuu 3-4h kerrallaan ja yöt on menny ihan mukavasti.

Miia ja prinsessa 7vrk :heart:

Onnea kaikille, jotka ovat oman nyyttinsä kainaloon saaneet :flower:

1kk täälläkin täynnä, kyllä menee aika nopsaan. Tuo jäppinen on jo ihan ison poijjaan näkönen :heart: . eilen illalla ja tänään ihmeteltiin, et mikä ihme tuolla on, kun kätisee ja kitisee, eikä nukkunu päivällääkään kun pätkissä. Ilmeisesti Devitolit aiheuttaa jonkin sortin vatsanväänteitä,no tänään sitten illasta tuli kakka kamalan ähinän ja tuhinan kanssa oli yks kovempi ja isompi köntti matkassa, joten ei ihme jos kipristi. Nyt ihan suosiolla ollaan viikonloppu ilman noita Devitoleja ja maanantaina haen toista D-vitskua, jos vaikka menis kivuttomammin niiden kanssa.
Onko muilla ollu ongelmia nuitten kanssa? Neuvolasta sanoivat, että hyvinkin saattaa johtua Devitolista. Oisivat taas voineet varoittaa etukäteen, että saattaa tulla mahanpuruja.
Muuten täällä on mennyt hyvin, poika syö ja kasvaa :p . Isäntä punnas kaverin koti vaa'alla painoa nyt n.5,5kg, alkaa jo painamaan kun kanniskelee sylissä. Ens pe ois nla lääkäri, saas nähdä mitä siellä tuumaavat.
Ristiäisiä täälläkin on mietiskelty, tuntuu vaan että noi mummot sekoavat ennen koko juhlia :laugh: No mä pääsen helpolla :whistle:

Aaaahh, yö meni kaikilla talossa nukkuessa :p Kun jätkä oli ensin kitissy ja itkeny illalla 5-6 tuntia. Tossa just nukahti uudestaan, kun ensin heräili 6-7 aikaan syömään. Mutta, ongelma.. toi ei tykkää puklata ei niinku ollenkaan. Kauhean kitinän ja itkun kera nielee vaan kaikki takasin vaikka kuinka yrittäis pumpata niitä ulos :/ Ja sitten kun sen saa kauhean taistelun jälkeen pulauttamaan, niin heti helpottaa ja rauhotutaan, ja siinäkin voi mennä hyvinkin tunti-kaks että saa "väkisin" pulauttamaan.
Onko kellään muulla tullut moista vastaan?

Tänään pitäis kipaista apteekin kautta ja hakea d-tipat alotukseen. Nimiäisiä en vielä oo edes miettiny, kun viikon päästä on ne isän häät, maanantaina isyyden tunnustus ja tiistaina lastenlääkäri tulee kotikäynnille, kun mä en vieläkään pysty oikein liikkumaan pitkiä matkoja tai muutenkaan. Huokaus, millonkohan toi alakerta ajattelis parantua vähän enemmän. Juuh, vaan väestörekisteriin en oo vielä laittanu tota lappuakaan menee pojan nimestä, kun ei oo vielä sitä tunnustettua isyyttä (vaikka menee ne miehen tiedot kai sitten myöhemminkin sinne) ja kerpele kun ketuttaa kun tuleva siviili-kummisetä sai tietää pojan etunimen :headwall: Oma moka, en ajatellut ollenkaan kun annoin pojan epikriisin luettavaksi ja ne oli laittaneet sen pojan nimellä, mikä oli esitietolomakkeessa ylhäällä. Se nimi kun on ja pysyy, mutta ei se tyyppi sitä eteenpäin tule kertomaan, et ei silleen hätiä mitiä. Vaan onneks siinä ei ollut kuin etunimi tosiaan, ettei paljastunu kaikki nimet kerralla :laugh:

Eilinen neuvola on nyt takana päin. Ensi viikolla uusi neuvola, poika ei ollut vielä saavuttanut syntymäppainoaan :'( ikää kuitenkin jo se se 2viikkoa.
Mites muilla nuo 2 viikon ikäiset, oliko syntymä paino jo saavutettu? Neuvolan täti kun neuvoi antamaan maitoa pullosta, no tänään kokeilin, mut eipä poikaan mahtunut kuin se 40ml kerralla sit nukahti.. ihan niinkuin tekee rinnalla ollessaan.. :'( no minäpä sit "fiksuna" pakko juotin poikaa niin eiköhän sieltä tullu suurin osa pulautuksena ulos :headwall:
70ml se sit joi mistä osan pulautti, joten mites tuosta nyt voi päätellä palöjonko se kerralla jaksaa juoda?
Maitoa mulla tulee muutenkin yli oman tarpeen joten aivan hyvin vois jonkun syötön pullosta antaa mut ongelma vaan on se ettei poika kuitenkaan isoja määriä vetäse. Nyt se sit nukkuu tuolla kun äsken söi.
Onkohan ihan normaalia et 2viikkoinen ei paljon jaksa hereillä olla? Yöllä nukkuu sellaista 3-4tuntia putkeen ja päiväsaikaan syö siinä parin tunnin välein.

T:Ansku

Ja juu noista d-vitamiinista, mitäs merkkiä teille muille on suositeltu? Meille neuvolassa neuvoi ostamaan jekovittiä kun on vesipohjainen niin ei ärsyttäisi mahaa. deetippoja kyselin niin ei suositellut, määrä kun on niin suuri mitä niitä annetaan (oliko 20tippaa) jekovittiä annetaan vastaavasti 5 tippaa.

Meillä nyt kokeiltiin tänään jekovitillä mut saa kattoo vaihdetaanko vielä deetippoihin.

Mie kävin tänäänostamassa deetippoja. Meinaa mennä hihat kun tuo neiti on nyt viime päivät ollut kiukkuinen kun ampiainen... Luulin että johtuu maidosta.. No vaihdettiin tutteli semperiin, josta maha meni kovalle, siitä sit nanniin josta niin hirveet kanamunapierut ja kakat että hirvittää ja edelleen masussa kipristää. Siitä sit tutteli omero vai mikä se nyt oli ja se jäis sit viime yöhön.. Neiti tunnin ävlein halus maitoa ja lusutti sit sitä puol tuntia, on paksumpaa kun tavan korvike... Että tää mamma ei siihen leikkiin lähe, pitää viel jauheesta tehä....

No saas nyt sit nähä... Palasin tuohon tavan tutteliin ja siis nuo vitskut vaihdoin....

Että näin täällä....

Ai niin ei meilläkään ollut 2 viikon iässä syntymäpaino saavutettu, puuttui 5g ja siitä sit oltiin eilen kontrollissa ja meni samalla 1kk neuvolasta.. Elikkä nyt painoa oli 3660 ja pituutta 51.3 että hyvin oli ottanut kasvua... No kyllä on syönytkin...

Seuraava kerta on reilun kolmen viikon päästä ja se on sit lääkäri neuvola, mulla jälkitarkastas parin viikon päästä.

Tä&Neiti huomenna tasan kuukauden...

Hei vaan.Meidän kaksiviikkoinenkaan ei jaksa olla kovinkaan pitkään valveilla.Ja syöntihommat on aikalailla samanlaiset kuin aurinkoisellakin,yöllä 4-5 tunnin välein ja päivällä sitten useammin.Hyvä vaan että yöllä nukkuu pitempiä pätkiä,saa itekkiin nukkua.Meidän neiti on saavuttanut jo syntymäpainonsa,tai oikeastaan 200g sen yli.Eli maitoa riittää ja vauva kasvaa hyvin.Oma alapääkin alkaa olemaan jo kunnossa,ei koske ja jälkivuotokin on todella vähäistä.Ristiäispäivä on sovittu ja pappikin varattu.Nimi on jo myös tiedossa.
pollerolle ja neiti 2vko

Elikkä minulla laskettu aika oli 3.8. mutta vauvalla oli kiire maailmaan ja syntyi 15.7.2007 rv 37+2. Painoa oli 3130 ja pituutta 48cm. :heart:

D-vitamiini: Eilen kävin apteekista Jekovittiä, koska on vesipohjainen eikä tarvi säilyttää jääkaapissa.
Rela-tippoja ostin vatsa "vaivoihin". Vauvalla jonku verran vääntää massua ja parkasee aina sillon tällön..
Paino oli viime neuvolassa jo 3310. Eli syntymäpaino on saavutettu ja ylitetty..Huolissaan saatiin olla kun vauva on vieläkin hieman keltainen..Tosin nyt sanoivat neuvolassa ettei tarvi huolehtia enää siitä ku on virkeä ja herää ite syömään :)
Hotkiiko muilla vauvat tissistä niin vauhdilla, että meinaa tukehtua? Siis vetää henkeen ja lopettaa hengittämisen :o Mulla kyllä toisesta tissistä ihan ruutaamalla tulee maitoa niin se vielä vaikeuttaa nielemistä :(
OYS:sta sen verran että mulla ei oo pahaa sanottavaa muuta ku ponnistusvaihe ku alko niin kätilö poistu huoneesta ja sano että "ponnistele sitte ku siltä tuntuu!" (!!!!) :kieh: Lievästi sanottuna järkytyin varsinki ku ei ponnistuttanu missää vaiheessa yhtää.. Kivunlievitystä sain kohdunkaulan puudutteen ja ilokaasua..Synntys kesti 3h10min eli epiduraaliin ei ollu aikaa..

Milana ja poika 13vrk :heart:

Cira Ikävää että teille ei kerrottu noista d-vitamiineista sen kummemmin. Meille kerrottiin heti molempien vaihtoehtojen hyödyt ja haitat ja just masun takia me otettiin jekovit. onko kukaan muuten itse maistanu? on aikas karmeen makuista :x
aurinkoinen ei meilläkään poika jaksanut pitkiä aikoja valvoa silloin 2 viikkoisena. nyt poika jo 1kk niin on ihanaa kun jaksaa seurustella pidempiäkin aikoja:)

hän menee yöunille noin 23-01 aikoihin ja nukkuu 3-4asti ja nousee syömään. sitten seuraava herätys 6-7aikoihin ja sit seurustellaan vähän enemmän. aamuyöllä vaan syöttö eikä jutella mitään. ja poika rupeaakin heti syönnin jälkeen nukkumaan. pissavaippaa me ei vaihdeta yöllä jotta ei herää liikaa. mulla on jääny imetys nyt sit pois... noin viikon ajan jo olen antanut ehkä 1 kerran päivässä rintaa ja silloinkin korviketta päälle. poika kun juo kerralla n.70-120ml, eli semperiä menee!

välillä poikaa vääntänyt vatsasta tosi paljon. mekin meinattiin noita rela-tippoja ostaa. onneksi ei ostettu koska niistä ei olisi ollut mitään hyötyä! meillä pojan vatsan väänteitä on aiheuttanut ilma jota nielee syötön yhteydessä joten me hommattiin niitä Cuplatoneja. on toimut ihan superhyvin! eipä tässä nyt sit taas ihmeempiä:) moimoi kaikille ja mukavaa illanjatkoa =)

Laitan tännekin saman viestin kuin tuonne Heinämassuihin...

Viimeksi kävin 13.7. aamulla ennen polikäyntiä täällä, ottivat osastolle silloin ja tänään tulin vasta kotiin! Sairaalasta päästiin torstaina, mutta oltiin pari päivää mökillä niin yt vasta pääsin nettiin... Lukemista näyttää olevan aivan älyttömästi varsinkin odotuspuolella, en ehtinyt vielä edes aloittaa, joten ei harmainta hajua mitä kenellekin kuuluu, mutta PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE JA JAKSAMISTA VIELÄ YHTENÄ KAPPALEENA OLEVILLE!!

Meidän rakas Pikkuinen prinssi "Elbert Onni Aarre" syntyi la 21.7. klo 8.19 ja rv 41 tasan. Paino 2880g, pituus 50cm ja pipo 35cm.

Aikamoista kärvistelyä oli, kun maanantaista asti supisteli, keskiviikosta asti käynnisteltiin ja lauantaina sitten poju syntyi :heart: Oltais päästy jo viime tiistaina pois, mutta sitten bilirubiiniarvo nousi sen verran paljon, että Elbert joutui kahdeksi päiväksi valopetiin ja torstaina siis päästiin pois. Eilen aamulla käytiin antamassa kontrollinäyte ja arvo laskussa eikä tarvii enää seurata.
Vauva syö ja nukkuu hyvin, on aivan valloittavan ihana ja tyytyväinen. VOI ETTÄ OLLAAN ONNELLISIA :D

Palaan myöhemmin lukemaan ja kirjoitan synnytyksestä ym. kunhan ehdin.
Niin ja PÄIVITÄN LISTAA NIIN PIAN KUIN EHDIN! Anteeksi kamalasti ja kiitos kärsivällisyydestä =) :ashamed: Onneksi nuo isukki ja poika viihtyvät ja pärjäävät niin upeasti yhdessä, että syöttöjen välissä jää ihan "omaa" aikaa :D :heart:

Vauvelihaave & Elbert 1vko

kai muutes kaikki täällä tietää tästä? http://www.seppala.fi/s/eurokuponki/ mä oon tulostanu jo useamman ja huomenna lähdetään ensi käynnille. raahaan ukon mukaan, se on toooosi innoissaan :laugh:

rupesinpas laittelee kuulumisia. oon täällä käyny lukemassa mutta en vaan saa aikaseksi kirjoitettua...terkka kävi viimeisen kerran kotikäynnillä torstaina. Tytöllä oli hienosti paino noussut 320g viikossa ja syntymäpaino oli ylitetty hienosti 20g:lla eli paino oli silloin 4020g!! huomenna tuleekin hienosti kolme viikkoa täyteen. Nyt pitäisi kastajaisia suunnitella...kova on työmaa niidenkin järjästämisessä... :x maanantaina aattelin soittaa kirkkoherranvirastoon ja varata päivän..nimi on jo keksitty.. :heart:
Valvomisesta meillä neiti valvoo jo aika paljon.. varsinkin aamupäivästä, jopa oikeestaan pienillä torkuilla myöhään iltapäivään ja sitten rupeaa ottamaan pitempiä torkkuja..
korvikkeista: me jouduttiin vaihtaa tutteli nanniin..rupesi vähän mahaa kipristelemään ja pukli kovasti. Nannilla näitä ei ole ilmennyt..ja nannilla puklut on enemmän maitomaisia ja niin kuin joku sanoi tuttelilla puklut haisee toooosi pahalle.. :o kaiken lisäksi puklut saattoi lentää pitkillä kaarilla kauas.. :x saatiin torstaina d-vitamiini tipat terkalta.. me saatiin kanssa jekovittiä ja ainakaan vielä ei ole pahemmin reagoinut.... :whistle: *kops,kops,kops* koputtaa puuta...

Nyt sain tämän puolen luettua, odotuspuolella en vielä edes ehtinyt aloittaa :ashamed: Vaikka mitä tekemistä kotonakin, kun olin yli 2vko poissa! Laitan siitä synnytyksestä kun ehdin, nyt vain muita kuulumisia ja mitä muistan lukemastani (en paljon mitään) :ashamed: En jaksa nyt kerrata synnytystä, vaikka kaikki menikin tosi hienosti, sitten kun viimein siihen asti päästiin. Mähän makoilin siellä osastolla päivätolkulla ennen kuin suostuivat mitään tekemään. Muutenkin se touhu ja kohtelu ennen synnytystä oli jotain todella kauhistuttavaa, sellaista en olisi ikinä osannut odottaa kun oon kuullut vain pelkkää hyvää SKS:n osastosta ja henkilökunnasta. Mutta näköjään muutama leipääntynyt kätilö voi saada ihmiselle niin pahan mielen että tuntuu että siitä jäi traumoja :(

nana83 jaksamista :hug: Se epätietoisuus ja odottaminen tuntuu pahalta :hug: Toivotaan, että kaikki olisi kunnossa ja lääkärin epäily väärä.

Meillekin tuli jo torstaina seurakunnasta se kirje. Tuntui ihanalta lukea, että pojalla on jo oma henkilöturvatunnus :heart: Ja kirjeessä mukana oli sellainen Anna-Mari Kaskisen kiva kirja kasteesta, lahja seurakunnalta. Luulin että meidän srk on köyhä, mutta kai ovat niin iloisia kun uusia vauvoja syntyy, niin haluavat jotenkin muistaa.
Ristiäiset pidetään 26.8. mökillä ja nimi on jo valmiina. Kastamaan tulee meidän perhetuttu pappi, sama joka vihki meidät.
Se nimi, joka meillä oli jo ennen vauvan syntymää mielessä, sopii pikkuiselle niin hyvin, että ei käyty muuttelemaan mitään kolmesta etunimestä =) Nyt on vaan ollut vaikeuksia pitää etunimi salassa, kun meinataan vahingossa aina möläyttää myös vieraiden kuullen. Sovittiinkin miehen kanssa, että ei kutsuta enää edes kotona kolmen kesken vauvaa tulevalla nimellään, niin jospa se unohtuisi vähäksi aikaa... Ja hoettu lempinimeä "Elbert", jospa se auttaisi :laugh:
Kummeja pyydetään neljä, yhdeltä ollaan vasta kysytty, mutta luulisin että muutkin kolme suostuu. Teen kortit heille johon tulee sellanen "runo". Sen verran aloitin jo, että painoin vauvan jalkapohjan kuvan niihin. Ja pikkuisenko Elbert oli ihmeissään, että mitähän se äiti nyt sotkee, kun uitin pikkuista jalkaa sormivärissä ja sitten talloin korttiin :laugh:

Äitiysneuvolan th tulee maanantaina kotikäynnille. Ja painosta sen verran, kun joku sitä kyseli, niin mulle th sanoi, että on ihan tavallista että vauva saavuttaa syntymäpainonsa vasta 3vko vanhana, ettei siitä tarvii olla huolissaan jos vielä 2vko:n ikäisenä painaa vähemmän. Riippuu kuulema paljon syntymäpainosta, olikohan niin että mitä pienempi, sitä nopeammin kasvaa. Ja kai sekin vaikuttaa, että paljon paino tippui. Meillä Elbert oli ylittänyt syntymäpainonsa jo torstaina eli 5vrk syntymästään.
Saas maanantaina nähdä, mitä on painon kanssa tapahtunut. Syö kuitenkin hyvin ja maitoa tulee, yleensä jaksaa syödä vain toisesta rinnasta, siis maitoa tosiaan tulee niin paljon että saa n. 15minuutissa itsensä kylläiseksi ja monesti nukahtaa tissille. Jos syöttää molemmista, niin puklu tulee. Osastolla puklaili ihan älyttömästi, kun maitoa tuli niin hirveesti ja se keltainen etumaito kuulema niin rasvaista.
Sairaalassa eka luulivat ettei saa tarpeeksi kun syö niin vähän aikaa ja puklaa hirveästi, ja yrittivät kaksi kertaa työntää lisäksi korviketta, vaikka intin että näyttäisi kyllä saavan aika paljon (suupielistä oikein pursusi ja tuntui ettei ehtinyt nieleskellä kun maitoa oikein suihkusi) ja napakka imuote oli heti synnytyssalista lähtien. Elbert ei nielly yhtään sitä lisämaitoa, sylki vaan kaiken pihalle ihan kuin olisi mieltä osoittanut että minähän en muuta syö kuin äitin tissiä :laugh: Sitten viimein kätilöt ja lastenhoitajatkin uskoivat, kun alettiin tehdä syöttöpunnituksia ja paino nousi jopa 90g :o

Toinen juttu, kun Elbertiltä seurattiin sokereita 2 ensimmäistä vuorokautta (alle 3kg painavilta seurataan) 4h välein, niin oli koko ajan 4,1-4,9 välillä. Ja sen pitäisi olla yli 3, muuten antavat lisäravintoa ja jos on 1 niin sitten tiputukseen. Siellä oli sellainen ihana 30v. osastolla työskennellyt vanha lastenhoitaja, joka sanoi, että on tosi harvinaista että pelkällä rintamaidolla arvot on niin hyvät seurannassa. Häneen luotin, ja ihanasti kannustikin koko ajan imetykseen, antoi hyviä neuvoja yms... Ja hänellä tosiaan tuntui olevan AIKAA kohdata meidät yksilöinä ja perheenä, välillä siellä oli sellaista rutiinia se touhu että oksat pois.

Yllätyin miten toiset sitä lisämaitoa heti olivat tyrkyttämässä kun salista päästiin, vaikka poika söi hyvin, maitoa tuli ja oli selvästi tyytyväinen. Se lienee tavallista, että vastasyntynyt ei keiku hereillä tuntitolkulla ja seurustele, vaan potee vielä "matkaväsymystä"?? :headwall:

D-vitamiinista Meillä neuvolan täti tuo Jekovit tipat tullessaan, ainakin niin ymmärsin että ensimmäisen purkin saa sieltä ilmaisin. Ja nimenomaan suosittelevat Jekovittiä sen vesipohjaisuuden vuoksi, kun oli jo ennemmin puhetta valmennuksessa asiasta.

Poimin nuo vauvautuneiden tiedot ja päivitän ne etusivun listaan. Anteeksi jos jotain menee väärin, tarkistathan tietosi jossain välissä ja ilmoita, jos jotain lisättävää / korjattavaa / poistettavaa? -KiiToS- :)

Vauvelihaave & Elbert 8vrk

Heipsistä jälleen!

Kuinka monella on vielä napa tynkä jäljellä? Meillä tuo tynkä erittää aika pahasti ja jos ei joka vaipan vaihdolla puhdista alkaa haisemaan.. tuntuu kamalata putsata kun poika huutaa pää punaisena. :'(

Meillä ristiäispäivää mietitty, mut vielä puuttuu kummeja. Mies ei arvosta kummejen ottamista ja on sitä mieltä etteivät saa pitää vauvaan yhteyttä?! :headwall: esikoisella kun kummina miehen pikkuveli joka kävi viimeksi tytön 2v synttäreillä (viime vuonna) ja itse toivoisin et kummi kävis vähän tiheämmin vauvaa katsomassa.

Uskallanko siis pyytää kaveriani kummiks, kun mies ei halua et se pitää yhteyttä? Miten muilla nämä kummiasiat on menny?

Ai juu lisään tääne, jos ei ole sopivaa mainitkaa niin poistan sen..
Mulla lähtee myyntiin kasa tyttövauvan vaatteita ja jos joku haluaa ne postikuluilla ja pienellä summalla kysy ihmeessä vaikka yynä. Mä en lähde kaikkia esikoisen vaatteita säilömään ja noita olis tuossa kasa. Löytyy bodystä lähtien housuun ja potkareihin. Pääasiassa punaisia ja vaaleanpunaisia, mut pari valkovoittoistakin on mukana.

T:Ansku

Meillä lähti napatynkä keskiviikkona. Poika oli silloin viikon ikäinen. Vielä pitää puhdistaa ainakin ens torstaihin asti, kun käydään neuvolassa mittaamassa paino. Oli noussut sairaalasta lähön jälkeen 90 grammaa, mutta kun on vielä alle kolmikilonen, niin terkkari halus mitata paino uudestaan. Ja se jäi ihmetyttämään, kun ei ottanut pituutta.

Tuossa äsken sanoin äidille, että on se kumma, jos paino ei oo noussut, kun poika syö kuin hevonen. :laugh: Ja paino oli muuten perjantaina neuvolassa 2860g, jos mä oikein muistan. Ja synnäriltä lähtiessä oli 2770g.

Kummeja tuolle on tulossa aika monta. Olikohan niitä 6 vaiko 7. :ashamed: Ex halus omansa ja mä omat, niin sitten niitä kerty noin paljon. Huomenna kirkkoherravirastoon kyselee ristiäispäivää.

Kummeja meillä tulee neljä kipaletta
Napatynkä meillä lähti kahdeksan päivän ikäisenä
On se jännä miten erilailla sairaaloissa suhtaannutaan korvikkeisiin... minä yritin pyytää lisäksi korviketta koska musta tuntui että tyttö ei saa tarpeeksi niin hyvin nihkeää oli antaminen.. kyllä sitä sitten sai kun tunnin syöttämisen jälkeen oli syöttöpunnituksessa paino noussut hurjat 2g!! :kieh:
Tänään aattelin nousta ensimmäistä kertaa hevosen selkään.... :whistle: juu..pitäisi odottaa mutta on itsellä niin hyvä jo olla ja kohtu on jo supistunut ja jälkivuoto melkein loppunut..ja ihan käynnissä aattelin aloitella työskentelemään siihen asti että terveydenhoitajalta saan siunauksen aloittaa... :ashamed: kun kumminkin voi olla aika tälli lihaksillekin.. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Shannon:
Cira Ikävää että teille ei kerrottu noista d-vitamiineista sen kummemmin. Meille kerrottiin heti molempien vaihtoehtojen hyödyt ja haitat ja just masun takia me otettiin jekovit. onko kukaan muuten itse maistanu? on aikas karmeen makuista :x

välillä poikaa vääntänyt vatsasta tosi paljon. mekin meinattiin noita rela-tippoja ostaa. onneksi ei ostettu koska niistä ei olisi ollut mitään hyötyä! meillä pojan vatsan väänteitä on aiheuttanut ilma jota nielee syötön yhteydessä joten me hommattiin niitä Cuplatoneja. on toimut ihan superhyvin! eipä tässä nyt sit taas ihmeempiä:) moimoi kaikille ja mukavaa illanjatkoa =)

Meillä saa neuvolasta ekan putelin Devitolia. En tiedä miksi ne sitä jakaa, kun aika moni taitaa sen kuitenkin Jekovitiin vaihtaa... Näin ainakin meillä esikoisen kanssa johtuen lähinnä siitä, että sitä ei tarvi jääkaapissa säilyttää. Muistaa paremmin antaa kun se ei ole siellä piilossa. Joo, olen maistanut Jekovitia ja kaameeta on, mutta esikko tykkäs siitä kovasti! :) Toivottavasti myöskin tämä uusi vauva. Vielä ei olla alotettu.

Mä oon nyt muutamana päivänä antanut Rela-tippoja poitsulle. En tiedä onko niistä ollut mitään hyötyä. Cuplatoneja harkitsin myös. Täytyy nyt kattoo miten noi masuvaivat kehittyy. Onko tosiaan niin, että Cuplatoneja annetaan JOKA syötön yhteydessä? Ja voiko ne antaa sellaisenaan vai onko pakko sekoittaa maitoon? Kun meillä täysimetetään, niin en viitsisi sen takia alkaa pumppaamaan maitoa, että saan noi tipat annettua...

Pauline ja poitsu 2 vk 2 pv

Alkuperäinen kirjoittaja Vauvelihaave:
Äitiysneuvolan th tulee maanantaina kotikäynnille. Ja painosta sen verran, kun joku sitä kyseli, niin mulle th sanoi, että on ihan tavallista että vauva saavuttaa syntymäpainonsa vasta 3vko vanhana, ettei siitä tarvii olla huolissaan jos vielä 2vko:n ikäisenä painaa vähemmän. Riippuu kuulema paljon syntymäpainosta, olikohan niin että mitä pienempi, sitä nopeammin kasvaa. Ja kai sekin vaikuttaa, että paljon paino tippui. Meillä Elbert oli ylittänyt syntymäpainonsa jo torstaina eli 5vrk syntymästään.
Saas maanantaina nähdä, mitä on painon kanssa tapahtunut. Syö kuitenkin hyvin ja maitoa tulee, yleensä jaksaa syödä vain toisesta rinnasta, siis maitoa tosiaan tulee niin paljon että saa n. 15minuutissa itsensä kylläiseksi ja monesti nukahtaa tissille. Jos syöttää molemmista, niin puklu tulee. Osastolla puklaili ihan älyttömästi, kun maitoa tuli niin hirveesti ja se keltainen etumaito kuulema niin rasvaista.
Sairaalassa eka luulivat ettei saa tarpeeksi kun syö niin vähän aikaa ja puklaa hirveästi, ja yrittivät kaksi kertaa työntää lisäksi korviketta, vaikka intin että näyttäisi kyllä saavan aika paljon (suupielistä oikein pursusi ja tuntui ettei ehtinyt nieleskellä kun maitoa oikein suihkusi) ja napakka imuote oli heti synnytyssalista lähtien. Elbert ei nielly yhtään sitä lisämaitoa, sylki vaan kaiken pihalle ihan kuin olisi mieltä osoittanut että minähän en muuta syö kuin äitin tissiä :laugh: Sitten viimein kätilöt ja lastenhoitajatkin uskoivat, kun alettiin tehdä syöttöpunnituksia ja paino nousi jopa 90g :o

Yllätyin miten toiset sitä lisämaitoa heti olivat tyrkyttämässä kun salista päästiin, vaikka poika söi hyvin, maitoa tuli ja oli selvästi tyytyväinen. Se lienee tavallista, että vastasyntynyt ei keiku hereillä tuntitolkulla ja seurustele, vaan potee vielä "matkaväsymystä"?? :headwall:

Vauvelihaave & Elbert 8vrk

Kyllä kummalta tuntuu kuinka helposti sitä lisämaitoa tyrkytetään, vaikka toisaalta joka paikasta saa lukea kuinka ravitsevaa ensimaito (sorry, pakko korjata toi etumaitojuttu: etumaito on laihempaa ja takamaito rasvaisempaa...) on ja vauvalle riittää sitä muutamat tipat. Saati jos sitä tulee heti tolleen suihkuamalla. =) Meille ei ihme kyllä tuotu lisämaitoo kun kerran ja sitten se kätilö sanokin, että sen voi jättää antamatta, kun maitoo tuntuu tulevan. Ja hyvin on pärjätty. Varsinaisesti mulla nousi maito 3,5 vrk synnytyksestä. Sillon oli kyllä rinnat niin pinkeet että jouduin vähän pumppaamaan että poika sai otteen tissistä.

Pauline ja puolittain torkkuva poika 130707

Yhteistyössä