Heippa onko täällä dementia osaston hoitajia tai hoitajaa joka tietäisi tän käytännön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tanssimaan. Hyvin jaksaa koko illan tuon ikäiset.
Hei tiiäks mun iskä tykkäs tanssista tosi paljon. Kävi paljon tanssiaisissa ja tääl oli tanssi ravintola. Mut iskä ei juonut pisaraakaan. Kaks kertaa se on ollut pikku humalas oltiin bulgarias ja se joi kaks teguila shottia. Toinen kuuskybäsil ku istuttiin saslikin kabinetissa. Suosittelen kabinettia jos haluaa olla läheistensä kaa rauhas. Mut joo oli kaikki naiset raskaana. Sius kelatkaa mun lapsen äiti oli raskaana samaan aikaan kun mun sisko ja niil on 3viikkoa eroa. Mut siis joo le juotiin viiniä puna monta pulloo iskän kaa ja tilattiin lisää se on ainoo kerta ku näin sen humalas ja me päädyttiin ampu papa mauserilla. Mut joo iskä oli tansija mies ja sissi aina ollu rakas

Hei tiiäks mun iskä tykkäs tanssista tosi paljon. Kävi paljon tanssiaisissa ja tääl oli tanssi ravintola. Mut iskä ei juonut pisaraakaan. Kaks kertaa se on ollut pikku humalas oltiin bulgarias ja se joi kaks teguila shottia. Toinen kuuskybäsil ku istuttiin saslikin kabinetissa. Suosittelen kabinettia jos haluaa olla läheistensä kaa rauhas. Mut joo oli kaikki naiset raskaana. Sius kelatkaa mun lapsen äiti oli raskaana samaan aikaan kun mun sisko ja niil on 3viikkoa eroa. Mut siis joo le juotiin viiniä puna monta pulloo iskän kaa ja tilattiin lisää se on ainoo kerta ku näin sen humalas ja me päädyttiin ampu papa mauserilla. Mut joo iskä oli tansija mies ja sissi aina ollu rakas
tanssiminen on tyhjää hyörinää hyvän tavaran ympärillä

Siitä on hyvä jatkaa mukqvaa liikuntaa

Pyörätuoli on niin monen vaihtoehto nykyään. Itse voi valita jos ymmärtää ajoissa. Hoitokodeissa on helpompaa istua pyörätuolissa vaikka voi senkin kans kaatua!.
Noh tää on omituista mut näin et työntelin pylrätuolil. Kävelee mitä kävelee. Pitäiskö vanhainkodeissa järjestää enemmän tanssiaisia niille jotka kykenee. Ja jotain kaunista ja hienoo et päivät olisi mielekkäitä. Mehän kellokoskella ku kuultiin musiikkia telkkarista nih yhen lelkein 80vuotiaan naisen kaa pistettiin tanssiksi. Ei nyt mitään valssia oon nois perus tansseissa robotti. Mut tykkäsin sit oman tyylisest tanssist. Nojoo tän kasikybäsen kaa ku pyöriteltiin nih hoitajat tuli sanoo et nyt saatte rauhottavii me naurettiin ja tansittiin vaan miksi sairaalassa ei voisi pitää kivaa?

Nojatuolit pois ja tanssimaan. Pilatesta voi tosiaan treenata keinutuolissakin.

Penkkiurheilijoilla, joo. Sitten alkaa huimata ja kaatuu. Ei muuten.
Kyllä rappeutuminen iän karttuessa tulee eteen ihan jokaiselle olipa penkkiurheilija tai kuntourheilija.
On aivan turhaa yrittää selittää ettei omassa kehossa ole tapahtunut mitään muutoksia elämänkaaren aikana.
Kannattaa kaivaa itsestä esille vanha valokuva ja verrata siihen omaa peilikuvaansa nyt niin todistetusti rappeutuminen näkyy. Ja se on vain ulkoisesti näkyvää mutta mitä rappeumaa kehossa sisällä tapahtuu jatkuvasti on myös realiteetti.

Noniin. Iskä sai siirron yksityiselle vanhustentaloon espoossa. Nyt putäisi olla ulkoilua joka päivä. Ja lisäksi ohjelmaa päivisin. Juuri viikko sitten avattu paikka. Iskä oli intoutunut laulamaan siellä. En oo koskaan kuullut et se laulaa. Tänään käytiin siskon ja tytön kaa siellä oltiin aluksi tyhjentämässä sen kämppää ja sit pullaa iskän kaa

Ainiin ja emmä siis ole vielläkään kuullut iskän laulua. Sisko tuon laulu episodin kertoi et oli kuullut. Oishan se kiva kuulla jos iskä laulais viellä. Mieltä kun sitä on ni kannatttaa aktivoida niitä aivoja ettei mene niin nopiasti huonoon kuntoon aivot. Ku siis "auktoriteetin" sana puree enempi faijaan. Ja voiko teidän mielestä hoitaja olla työssään sarkastinen? Mä just sanoin siskolle et sanoo niille hoitajille et iskä pääsis vaik kattoo viellä vaik tähtitaivasta ja kävelemään siellä sisäpihalla. Vai mitä te naiset ootte mieltä et nakitin siskoni sanomaan nuo sanat niille hoitajille. Mut yö taivas ja ulkona olemisen tuoksut voi laukaista lisää aivotoimintaa ja vähän muistia et tuleeko vaik muistoi mieleen. Mut mitä te mieltä et miksei sisäpihalla voisi myös olla talvella joku kolais sen talvella aina hyväksi ja hiekottaisi kunnolla. Et sillonkun on mieltä jäljellä ni tehdään parhaamme et se on edes jotain hyvää loppusuoralle ku muisti viellä jotenkin kuitenkin toimii ni annetaan vaan hyvää niille. Long kiss goodnight

Yhteistyössä