helatorstain palkka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Palkansaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Palkansaaja

Vieras
Jos sen viikon työtunnit on menneet seuraavasti:

ma: 8h
ti: 8h
ke: 8h
helatorstai: 3,5h sisääntekoa perjantaille
pe: 4,5h (koska loput tehty edellisenä päivänä )

Niin pitääkö palkka maksaa näin:
ma: 8h
helatorstai: arkipyhä 8h
pe: 8h

Eli 40 tuntia?

Vaiko ma:8h
helatorstai: 3,5h
pe: 4,5h

eli 32h ?

oma idea, koska olin lähdössä reissuun silloin perjantaina ja tarvitsin vapaaksi loppupäivän. Tähän asti aina tehty sisääntekoina tuollaiset. Normaalistihan olisin (jos siis helatorstai ei olisi ollut pyhä ja vapaa ) tehnyt tuon niin, että viikon aikana sen 3,5 tuntia (eli ma-ke ) ja pitänyt torstain vapaata ja perjantaina lyhyen päivän.

Tuo onkin mielenkiintoinen juttu, kun eikös arkipyhältä kuitenkin (joillakin aloilla ainakin) saa arkipyhäkorvauksen vaikkei oliskaan töissä. Miksette tehneet koko perjantaita sisään?

Riippuu tietty alasta, jos helatorstai palkallinen vapaa niin sitten ehkä?

Mutta sitten en ymmärrä miksi siitä maksettaisiin jos pers homeessa istuu kotona, tai että omasta tahdosta, omaa menoa varten tekee sisään tunteja. Jos niin sitten mäkin menen joka pyhä töihin ja teen sisään vaikka seuraavan viikon. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tuo onkin mielenkiintoinen juttu, kun eikös arkipyhältä kuitenkin (joillakin aloilla ainakin) saa arkipyhäkorvauksen vaikkei oliskaan töissä. Miksette tehneet koko perjantaita sisään?

normaalisti tulisikin helatorstailta arkipyhäkorvaus. jos olisin tehnyt normaalisti ma-ke ja sitten perjantain töitä, ni oisin saanut viideltä päivältä palkan. Nyt kun tein perjantain lyhyen päivän ja puuttuvat tunnit torstaina, ni sainkin vain neljältä päivältä palkan.

8 tuntia sekä to että pe, mutta ei pyhälisiä torstailta. Näin ainakin mun miehen edellisessä työpaikassa, kun teki helatorstaina perjantain tunnit omasta halustaan sisään. Helatorstai on palkallinen vapaapäivä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

normaalisti tulisikin helatorstailta arkipyhäkorvaus. jos olisin tehnyt normaalisti ma-ke ja sitten perjantain töitä, ni oisin saanut viideltä päivältä palkan. Nyt kun tein perjantain lyhyen päivän ja puuttuvat tunnit torstaina, ni sainkin vain neljältä päivältä palkan.

No ei se ole oikein. Kyllä helatorstai on sulle palkallinen, jos se on muillekkin!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
8 tuntia sekä to että pe, mutta ei pyhälisiä torstailta. Näin ainakin mun miehen edellisessä työpaikassa, kun teki helatorstaina perjantain tunnit omasta halustaan sisään. Helatorstai on palkallinen vapaapäivä.

en pyhälisiä ole pyytänytkään vaan tavan palkan kuten normaalistikin olisin saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei se ole oikein. Kyllä helatorstai on sulle palkallinen, jos se on muillekkin!

Juu, tottakai sä sitten saat :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä mulle pyhäpäivinä tulee niin että se normaali palkka plus sitten ne tunnit mitä teen ja nekin vielä korotettuna.

Niin varmaan mullekkin ois tullu, ellen ois tehny noita tunteja sisääntekona perjantaille. En siis tehnyt ylitöitä.

Täytyykin soittaa palkanlaskijalle ensin ja kysyä asiasta.

Kyllä mulle pyhäpäivinä tulee niin että se normaali palkka plus sitten ne tunnit mitä teen ja nekin vielä korotettuna.

Ei varmaankaan ole tarve maksaa jos itse haluaa tulla tekemään kun on perjantaina menoa.

Ei varmaankaan ole tarve maksaa jos itse haluaa tulla tekemään kun on perjantaina menoa.

Tottakai täytyy maksaa.
Eihän ap mitään extroja tuossa saa vaan tuo 3.5h pitää ajatella ylitöinä jotka ottaa seuraavana päivänä vapaana.
Ihan sama kuin jos arkena tekisit ensin 8h työpäivän ja jäisit sitten tekemään extraa sisään niin kyllä kaikki tunnit otetaan huomioon eikä mitään miinustella.

Tottakai täytyy maksaa.
Eihän ap mitään extroja tuossa saa vaan tuo 3.5h pitää ajatella ylitöinä jotka ottaa seuraavana päivänä vapaana.
Ihan sama kuin jos arkena tekisit ensin 8h työpäivän ja jäisit sitten tekemään extraa sisään niin kyllä kaikki tunnit otetaan huomioon eikä mitään miinustella.

Juu tottakai tunnit maksetaan muttei korotuksia.

No oikeesti tämä juttu menee näin: Kun kerran on vapaapäivänä mennyt työhön ja tehnyt 3,5h töitä, saa pyhäkorvauksen kanssa 7h palkan (2 x 3,5h) ja perjantailta 4,5 h. Eli se pyhä katsotaan työpäiväksi ja pyhätunneilta maksetaan korotettu tuntipalkka. Olisi kannattanut tehdä muina päivinä ne tunnit.

Pyhäkorvausta ei voi työnantaja jättää pois.

No oikeesti tämä juttu menee näin: Kun kerran on vapaapäivänä mennyt työhön ja tehnyt 3,5h töitä, saa pyhäkorvauksen kanssa 7h palkan (2 x 3,5h) ja perjantailta 4,5 h. Eli se pyhä katsotaan työpäiväksi ja pyhätunneilta maksetaan korotettu tuntipalkka. Olisi kannattanut tehdä muina päivinä ne tunnit.

Pyhäkorvausta ei voi työnantaja jättää pois.

Mutta pomo on maksanut ma-ke 8h/pv, sekä pe:lta 8h, muttei siltä torstailta mitään. Jos menee vapaapäivänä töihin ja tekee sisääntekoina, ni niistä tunneista ei saa pyhäkorvausta vaan ne on normituntipalkalla.

Yhteistyössä