Helkama vai Tunturi polkupyörä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Nyt ostin vuosi sitten tunturi pregon, perusmalli työmatkoille--> alusta asti ongelmia: kaikki osat ruostuu, lähtee irti, vaihteet (7-v) rikki, ketjut katkesivat ja kaikki osat tarvii kiristää jatkuvasti... Unkarilainen laatutuote, älä osta tunturia, muutama ystävä ostanut viimeisen vuoden aikana myös ja kokemukset täysin samalaisia. Takuukin on määritelty niin että jossei tyyliin joka viikko ole purkanut pyörää alkutekijöihin ja pessyt ja öljynnyt kaikkia osia, ei takuu korvaa mitään.. Seuraavaksi kyllä sijoitan SUOMALAISEEN helkamaan..

Sama juttu TUNTURI PREGO on täysi paska.
Ostin 2 vuotta sitten elokuussa. Hinta 499 euroa
Takapyörän kanssa ongelmia. Takakumi tyhjennyt tänä vuonna kolmatta kertaa. Viime kesänä kerran ja takapyörän pinna paukahti itsestään poikki.

Rahaa on palanut,eivätkä pyöräkorjaajat anna edes kuittia, saati lyö kassaan(verottaja huom!). Edelliset pyörät kestäneet yli 15 vuotta. Tälläkin ajan vain kaupungissa, joten ei kestä kauppamatkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja villari:
Olen ostamassa uutta polkupyörää , mutta en osaa päättää kumman merkin valitsen Helkaman tai Tunturin pyörän. Antakaa vinkkejä ja kokemuksia noista pyöristä. Pyöräilen vuoden ympäri työmatkat. Nyt alla on joku Hobby hallin Sarda pyörä joka leviää käsiin eli ei kestä talviajoa.

Mulla on ollut kaksi Helkamaa, eka kaunotar 3v. Pinnoja jatkuvasti poikki ja lopuksi poljin kampi katkesi. Vaihdoin Helkama Tuuli malliin joka on ollut kolmesti takuu korjauksessa keskiöakseli? vaihdettiin ekana sitten takapyörä. Minulle myytiin kotimainen pyörä, mutta huoltomies paljasti tämän valmistetun Taiwanissa.

osta molemmat - helkama ja tunturi. Siteenhän sä voit niitä vertailla,eikö?
Jos ostat vaan toisen,et ikinä tiiä oisko toinen ollu parempi.
ELI OSTA SIIS MOLEMMAT

Olen ostanut viimeiset polkupyöräni käytettyinä, noin 5...10v ikäisinä ja hyväkuntoisina pyöräliikkeestä, joka antaa jopa 3 kk takuun niille.

Crescent, Monark, Tunturi ja Nopsa on tullut hankittua viime vuosina. Hinta alle 50% uudesta ja laatu jopa nykypyöriä parempi.
Ongelmana voi olla sopivan mallisen, kokoisen ja värisen yksilön löytäminen, joutuu kiertämänn liikkeitä useita kertoja, mutta kun tärppää, niin heti (koeajon jälkeen) kauppa lukkoon.

Oletteko koskaan kokeilleet ajaa jopolla vedessä.Me tyttöjen kanssa kokeilimme ja oli todella hauskaa.Toinen istui tarakalla ja molemmat polkivat.Ajoimme niin syvälle,että joposta ei näkynyt mitään.Oli tosi huvittavan näköistä katsella rannalta.kun jopo meni vedessä.Kova hiekkapohja kun oli niin se meni ihan hyvin.Sitten vaihdoimme,että rannalla olleetkin pääsivät kokeilemaan.Meitä oli neljä tyttöä siinä ajelemassa.Tapahtui kesämökillä.Joku keksi nimenkin tälleeli se oli vesijopoilua.

Suosittelen ehdottomasti jopoa tai vastaavaa nopsaa.Niiden tarakalla voi kuljettaa hyvin aikuista.Nillä on tosi kiva ajaa kaksi päällä.Jos joudut joskus jotain kyyditsemään osta jopo tai nopsa

Alkuperäinen kirjoittaja Jenni:
Mulla on pikkulikasta asti ollu tunturi-pyöriä kovassa käytössä: kesät talvet oon polkenu, vuosihuoltona riittäny lähinnä ilman pumppaaminen renkaisiin ja käyttöikä silti lähemmäs 10v. Nyt ostin vuosi sitten tunturi pregon, perusmalli työmatkoille--> alusta asti ongelmia: kaikki osat ruostuu, lähtee irti, vaihteet (7-v) rikki, ketjut katkesivat ja kaikki osat tarvii kiristää jatkuvasti... Unkarilainen laatutuote, älä osta tunturia, muutama ystävä ostanut viimeisen vuoden aikana myös ja kokemukset täysin samalaisia. Takuukin on määritelty niin että jossei tyyliin joka viikko ole purkanut pyörää alkutekijöihin ja pessyt ja öljynnyt kaikkia osia, ei takuu korvaa mitään.. Seuraavaksi kyllä sijoitan SUOMALAISEEN helkamaan..

Aivan! Mulla ollu kaksi pregoa ja molemmissa hajonnut lähestulkoon kaikki. Ainoastaan vaihteisto on toiminut kiitettävästi. Tosin käytän pyörää ääriolosuhteissa ja se on aina ulkona taivasalla. Eli ei ihme että hajoaa...

Itselläni ei kokemusta, mutta tyttöystävällä oli Tunturi Prego vuoden verran ja itse huolsin sitä sen minkä tarvitsi. On aika paljon kokemusta pyörien korjaamisesta ja voin sanoa, että suurin ja yleisin vika löytyy käyttäjistä.

Säälittää lukea ihmisten avautumista hajoilevista pyöristä.. Kannattaisko varmaan pitää parempaa huolta niin voi jopa kestääkin.
Noh, teidän huolimattomien käyttäjien ansiosta saa vähän rikkinäisiä lähes uusia pyöriä ostettua todella halvalla. Siihen sitten laittaa vähän osiin kiinni ja huoltaa kunnolla niin voitto on taattu, kiitos!!

Tunturi Duke on ihan saakelin kestävä, ollu 2v jo ja ei mtn vikaa, ei mitään oo tarvinnu huoltaa eikä muutakaan tehä. Ajan sillä päivittäin vaikka missä, kesät talvet

Tunturi Duke on ihan saakelin kestävä, ollu 2v jo ja ei mtn vikaa, ei mitään oo tarvinnu huoltaa eikä muutakaan tehä. Ajan sillä päivittäin vaikka missä, kesät talvet

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
osta jopo :) onko se sitten helkaman vai tunturin en nyt yhtäkkiseltää osaa sanoa... mutta koskaan ei oo pyöräily ollu mukavempaa :D

meidän jopo meni ihan paskaks että siinä on se riski. pyörät meni, polkimet meni ja kaikki muu paitsi runko !

Yhteistyössä