**Helmikuun Helmet 2008** syyskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa kun alkaa olla terve olo! Tosin mulle on tainnut jäädä päälle se, että herään useammin haahuilemaan öisin ihan kesken unien.. Voisko tää muka olla jonkinlainen raskausoire? Että elimistö totuttelee yöheräämisiin, jo nyt?
Tänä aamuna oli taas tällainen "mun maha on kadonnut"-aamu :p, tosin äsken kyllä tuntui liikettä.
Mä oon katellut kantoliinoja jonkun aikaa jo. Taidan päätyä laiskuuteni takia rengasliinaan ja ehkä jonkinlaiseen kantopussiin. Lisäksi varmaan ihan kantoreppu vois olla hyvä. Jostain syystä (kahden koiran omistajanakin) mä taidan liikkua paljon kanniskellen vauvaa ulkona..

Heipps!

Meillevauva + muut yöhaahuilijat, mulle nuo yöheräämiset + haahuilut on ollut tuttua touhua koko raskauden ajan. Välillä menee usempi tuntikin, ennen kun saan jälleen unta ja sinä aikana sitten yritän keksiä jotain tekemistä. Sillä ei tunnut olevan merkitystä jatkanko sängyssä makoilua vai alanko esim. lajittelemaan pyykkiä... :) Muutenkin olen ihmetellyt sitä, että vaikka yöunen laatu on heikentynyt, niin kuitenkin herään aina viikonloppua myöten aamuvarhaisella, enkä saa enää unta. Ulkonäössä unen puutteen sitten kyllä huomaa... Olen koko raskauden ajan muistuttanut lähinnä seniori-ikäistä opossumia tummien silmänalusten ja roikkuvan naaman ansioista... :| =)

Kiitos vielä kertaalleen kaikille "vertaistuesta" liittyen painokeskusteluun ja "tiedon tuomaan tuskaan" :flower: Kyllä se taitaa vain niin olla, että lopullisen koon/painon saa sitten vasta tietää, kun vauva syntymän jälkeen punnitaan... :D Tuo pelkopoli voisi olla mun kohdalla hyvä ajatus, kuten Tuttemui mainitsi, sillä sieltä saa varmasti paljon asiantuntevaa tietoa.

Jahvetti ja Zuku, nyt mulla alka vihdoin "lyyti kirjoittamaan" noiden raskausviikkojen suhteen... =) Ja koska pää oli seota, kun yritin eri linkeistä laskea noita kuukausia, totesin että mun kyvyillä tyydyn viikkojen laskemiseen... :D Yllättävän sekava siis tuo "kuukausilaskenta" ja tuntuu, että eri tahot laskevat sen hieman eri tavoin... siis ainakin minun mielestäni... :p

Voimia vielä kaikille sairastaville ! :heart:

Pöhinä 20+6

tää on aivan p*ska koko.. systeemi. mrhhh! kirjotin pitkästi ja kaikki katos, ja toisessa pinossa kirjotin kans niin mun viesti katos ja laitto sit edellisen kirjoittajan viestin uudestaan :headwall:

noniin :D oon yrittänyt seurailla juttujanne, itsellä ei nyt oo ollut mitään uutta. tänään mennään rakenneultraan ja kovasti jännittää! miehen kanssa on ollut taas vaikeaa, enkä jaksa uskoakaan enää että asiat tästä muuttuis.. ei nyt sentään eroamassa olla mutta oon sen verran turhautunut että oon päättänyt hoitaa vauvan ihan yksin, en edes yritä saada isää osallistumaan kun ei kerta kiinnostusta ole.

täällä kans noita yöheräilyjä harrastetaan, tosin johtunee siitä että vessaan on pakko päästä väh. 3 kertaa yön aikana. siinä meneekin sitten aikansa että saa unen päästä kiinni. ja jännä juttu kun on tuo unenlaatu ja määrä kyllä huonontunut, mutta siitä huolimatta en oo enää aikoihin nukkunu aamu 9 pitemmälle edes viikonloppuna!

Liikkeet alkaa olla jo tosi selkeitä ja tuntuu myös silloin kun itse oon liikkeellä. Huonoiten ehkä tuntuu makuuasennossa, liekö istukka edessä? Ei kai tässä tämän ihmeempiä, ilmoittelen sitten ultrakuulumisia. Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin ja saisin sukupuolenkin tietoon :)

-Siru ja Onni- 21+0

Huomenta.. Vai on muitakin huonosti nukkuvia. Olen kuin peppuun ammuttu karhu - kun taas heräsi neljän jälkeen vessaan, ja sen jälkeen ei sitten unta enää saa. Olen aina nukkunut kuin tukki, ja tottunut väh 8h yöuniin. Tiedän että vauvan synnyttyä siitä pitää luopua - mutta ei kai nyt jo!!!!! Mie niin kaipaan unta... päätäkin särkee kun ei ole saanut nukuttua. PLÄÄÄÄH!

(sori.. o.n. ... kiukuttaa...)

Muuten,käykö kenellekään muulle sitä - että raskaus ei tunnu todelliselta - ihan kuin säikähtää välillä kun katsoo peiliin - että mistä kummasta tuo maha on oikein tullut?? Sama ultrassa, ei osaa ymmärtää että se kuva ruudulla on oman kropan sisältä. Alkaisipa tulla selvempiä potkuja, niin tuntuisi todemmalta.

ilmeisen yleistä tuntuu tuo yövalvominen olevan. ja varsinkin just toi aamuyön puolella valvominen. tänään herättiin taas kuudelta ja eilen meni varmaan jotain kahteentoista et ei mikään pirtee olo :| onneks yöllä en heränny ku vissii kaks kertaa vessaan. aika kivasti seki 6 tunnin yöunilla... tsemppiä meille valvojille, varsinkin teille ketkä ootte töissä, koittakaa jaksaa.

siruko: eiköhän miehes muutu kun vauva syntyy. mun mies sano yhessä vaiheessa et hän ei osaa oikeen olla mukana kun vauva ei oo hälle konkreettinen vielä mut kyllä se naama leviää kun saa vauvan syliin. nyt se on kyllä ollu enempi mukana ku sain sanottua sille et sen "välinpitämättömyys" loukkaa. eiköhän se teilläkin näin mene. voimia sulle :hug: ja yrittäkää puhua asiasta enempi jos auttais.

tervehdys kaikille. Mulla ei oo nukkumisen kans kyllä ollu muuten ongelmia paitsi etä vessahätä pukkaa yleensä siinä 6 nurkilla ja siihen aikaan on myös yleensä järkyttävä nälkä. Ja oon huomannu nyt että joka ilta 11 ja 12 välillä vatsa menee tosi pinkeäksi, ja tässä yksi ilta näky selvästi ku mahan asukki liikuskeli, työnty ihan vatsan vasempaan nurkkaa niin oli niin hauskan näköstä, eikä millään meinannu lähteä sieltä kolosta pois :laugh: liikkeet ei kyllä vielä tunnu, mutta onneksi sentään näkyy =)

onko muilla jo tullu jonku näköstä nestettä rinnoista? mulla tässä oli jo yks aamu niin yöpaidassa pienet märät pisteet ja kokeilin sitte että voiko rinnoista vielä tulla mitään niin kyllä niistä muutamia pisaroita (kirkasta) nestettä irtosi, mut onko se normaalia ku kuitenki vasta 18. viikko menossa..

mulle on nyt tullu joku tosi outo "minä itse"-vaihe, en halua miehen apua missään asiassa, enkä edes ehdottele sille enää että haluaako neuvolaan/ultraan mukaan ku se alussa joutui kaikista kieltäytymään ja en todellakaan halua sitä sitten ku aika koittaa niin synnytykseen mukaan,vaikka sinne se olis ilmeisesti halukas tulemaan..enkä yleensäkään enää puhu sille mitään tunteistani/vatsan asukkaasta..ärsyttää itteeki tämmönen ihmeellinen vaihe, mut ajattelin että voisko johtua edellisestä raskaudesta ku jätin sillon silloisen mieheni ja sitten piti totutella siihen yksin elämiseen niin tein kaiken yksin..

Mulla ei myöskään mitään vaikeuksia nukkumisen suhteen. Tosin joudun käymään parikin kertaa yössä vessassa :o Mutta nukahdan kyllä ennen kuin ehdin silmiäni kunnolla ummistaa :laugh:

Supistellu on jo jollain muillakin, meillä kyllä terkka kovasti ihmetteli, jos näin aikaisin jo supistelee... Tietty ihan keveitä mahan kovaksi menoja voi olla, mutta kyllä mulla ainakin ihan reilut supparit tulee pari-kolme kertaa peräkkäin. Ei ne mitenkään kipeitä oo, mutta ei voi olla huomaamaattakaan. Joskus melkein suppari ajaa vessaan, painaa varmaan rakkoa jotenkin :o
Oon huomannu, että rakastellessa tulee vähän liian helposti mahan kovettumista! Ja seuraavana aamuna ehkä pikkasen enemmän... Muuten oon huomannu, että suppareita tulee kyllä lenkin päätteeksi tai sitten jos töissä joudun pitkän aikaa seisomaan. Ens viikolla nla, katsotaan varmaan kohdunsuun tilanne varalta. Sairaslomalle ei kyllä nyt pysty, eikä seksikieltokaan oikein maistuis ;)

Tissit alkaa olla tosi arat, ja kutiaakin välillä niin hitonmoisesti! Samoin mulla kutisee maha, ja olenkin yrittänyt rasvailla koko kroppaa. Nännit on erityisen arat, ja piti eilen kieltää miestä niihinkin liikaa koskemasta ja suukottelukin sattui :ashamed:

Sellaista omaa napaa keskustelluista aiheista pikaisesti, luen muiden viestejä paremmalla aikaa lisää.

Hei vaan!

Nyt on tännekkin se flunssa iskenyt eikä tunnu yhtään kivalta! :snotty:
Toissa yö meni jotenkuten ku laitoin nenäsumutetta mutta viime yönä en sitte laittanukkaa ku sisko eilen valaisi minua ettei sitä sais käyttää nyt.. Pitää hakea apteekista jotain, vissii sitä suolaliuostippajuttua.. Töissä yritän päkertää mutta huomenna jään kyllä kotio suosiolla jos vähääkään tältä tuntuu. Miten lie pakkailu sujuu tässä kunnossa, perjantaina olis muutto ja mulla on kaksi vaivasta laatikkoa valmiina :ashamed:

piipero86 mulla on alkanut tissit vuotaa, varsinni suihkun jälkeen tai sitte jos joutuvat puristuksiin, eli jos nukun vaikka kyljellään.. Minulla vuoto on kirkasta ja sitte ku holvaa enemmän on sellasta valkosta/kellertävää.. yöks :x

Torstaina olisi neuvola, tuntuu että pitäs vähän väliä saada kuunnella sydänääniä että tietäisi kaiken olevan hyvin, kun liikkeetkään ei vieläkään tunnu :(
Ja se viimeviikon ultraus tympäsee sen istukan vuoksi. Eihän sillä silleen ole väliä missä se on mutta kun perjantaina soitin neuvolaan sen takia että minua itteäni vaivaa ku sai noin ristiriitaisen vastauksen, niin ne aiko ottaa asiasta selvää, eli vissii soitella ultraajalle tms, ja eivätpä ole vielä minulle soittaneet tai ilmottaneet mitään.
:'( Tuon takia sais kaupunki tarjota minulle vielä yhden ultran :whistle: Oma mielenrauha tässä menee... :D

Mutta nyt teen juontiin että kurkku vähän heltyis.
Kirpeitä syyspäiviä :wave:

Neuvolassa käyty.
Hb 109 laskenu 127 noin alas
Verenpaine 136/73
Liikkeet ++
Paino noussu +1,9kg (475g/vko)
Pissa puhdas.

Kelan laput voin hakea parin viikonpäästä. =)

Mulla ollu nyt jotenkin niin apea fiilis vaikka kämpästäkin saatiin eka tarjous. Ei kuitenkaan niin hyvä et suostuttais. Koitetaan josko hiukan korottais niin ehkä sit suostutaan. Kuitenkin se oma "kipuraja" aina näissä hommissa on.

Mites Jahvetti teidän taloprojekti edistyy? tai siis vanhan myynti?

Niin tosiaan todella apealla fiiliksellä liikkeellä. Yöt täälläkin valvotaa, välillä tunti välillä pari. Painajaisia nään kauheasti. :/ Pissalla ei onneks tarvii kun korkeintaan kerran käydä.

Marjassakin pääsin käymään mutta kauaa en viihtynyt kun nähtiin reissussa niin maan p....sti käärmeitä. Hyi helkkari ku vieläki puistattaa.

Massussa kuitenkin kaikki hyvin ja se onkin pääasia.
:heart:

Nyt pitää mennä tekemmän ruokaa. Ajattelin kokeilla sellasia omia kötöstyksiä johon tulee kana fileetä hakattuna ohueks ja se rullataan ja sinne väliin laitetaan valkosipuluvoita ja jotain mausteita.kuorrutetaan sit rulla lopuks korppujauholla ja paistetaan pannulla hetkisen ja vielä uuniin. Saas nähdä onnistuuko. Näin unessa et tein tollasia niin täytyy kokeilla kun vaikuttaa herkullisilta. :D

Jepsu ja Poju 19+6 (huomenna jo 20+0 hui kauhea)

Rakenne ultrassa kaikki ok =)
--- Ja meille tuleepi pikkuinen tyttö :heart: :heart: :heart: ihan kuulemma pyöreän 100% varmuudella tyttö!!!

Oli ihana ja tosi kokeneen tuntoinen ultraaja meillä, jäi ihan harmittamaan kun en hoksannut samontein kunnolla kiitellä, pitänee koittaa muistaa jossain vaiheessa jälkikäteen!

Ja liikkeitäkin on taas alkanut tuntumaan :heart: , kiitos ja kumarrus kaikille minua hätääntynyttä tsempanneille, taisi muksu tosiaan olla vaan välillä eri asennossa kun eli muutaman päivän hiljaiseloa.

Piiju ja pikkulikka 19+5

Jepsu, oliko tarjous paljonkin alle pyynnin? Meillähän ei oo tinkimisvaraa hinnassa juuri ollenkaan :whistle: Tosiaan kun myydään periaatteella "menee jos menee" =)
Katsojia on käyny, yksi on nyt tiedossa sellain jolta voisi tarjous tulla, tuleevat varmaan joku päivä uudelleen käymään. Mut ite ollaan sitä mieltä, että toivottavasti ei ennen joulua menisi kaupaksi, ollaan aateltu maalis-huhtikuuta =) Ei meinaan tarvis asua "turhaan" vuokralla ;) Jos vasta kesällä alotettas uusi projekti =) Mut tottahan se on, että tän hintaluokan taloja (yli 250000) ei ainakaan täältä päin myydä ihan paivässä-parissa =) Samalla kadulla yksi paritalo ollut myynnissä jo kota vuoden :whistle:
Mutta hiljaa hyvä tulee ;)

Torstaina neuvola =)

Jahvetti 21+4

Pöh! Ihan tyhmää kun meillä ei rakenneultrassa näkynyt sukupuolta :( ja ultraajatkin (oikein kaksi henkilöä!) tuntuivat olevan aisapari "käsi ja tympeä":toinen harjoitteli ja toinen hemmetin tympeä..

Mun mies sanoi että hän ei aio koskea vauvaan niin kauan kun sillä on irtopää, se voi kuulemma mennä rikki.. :whistle: Eli siinä vaiheessa kun vauva on syntynyt, täytyy saada ukko vakuuttuneeksi että ei se vauva hajoa käsiin ja pään tukemisen oppii.. Ihan yhtä aloittelija mäkin olen mutta pitänee esittää taitavampaa ;)

Hassua, puolivälissä jo mennään (20+1) ja vauvan vaatteita kattelen sekä netistä että kaupoista mutta en osaa niitä ostaa! Äitiyspakkauksesta tulee muutamia sopivan kokoisia mutta lisääkin pitäis hankkia ja sellaisia himpun isompia jos muksu kasvaa kovaa vauhtia.

tää on ihan tohkeissaan selannu huuto.net sivustolta retrovaatteita..:) löysin ihanat vaunutki, mut ne ei miehen mielestä kelpaa etes navettavaunuksi :$ ja ku mä kuolaan kaiken vanhan perrään :p
tää on ihan hurahtanu :)
saanukka tarkista apteekista, osaa nenäsumutteita saa käyttää raskausaikana.. muistelen et ainaki nasoneks on sellainen..ku käyttää ohjeen mukaan ei vaaville ole vaaraa!!

nyt loppuajan saikulla? Onko kellään tietoa? :( Huomisen kun vielä jaksas, keskiviikko aamuna ois TAAS lääkäri :| on aika tukala olo.... supistelee töiden jälkeen aika napakasti |O onneksi levossa loppuu mutta selkä ei taas anna pitkään levätä :headwall: :headwall: alaselkä on kun tulessa kokoajan |O On jännä miten raskaudet voi olla erinlaisia, minä olen aikasemmin ollut elämäni kunnossa aina raskausaikana ja nyt oon ihan romuna! Kai mie oon tulossa vanhaksi :D Tämmöstä tänne.. *vali,vali* :whistle:

Tarppa ja tyttötoukka 20+6

Pikakäynnillä...

Yövalvomiset on kyllä tavallaan "raskausoire", elimistö opettelee siihen tulevaan nukkumisrytmiin kun pitää välillä heräillä vauvaa hoivailemaan. Tässä vaiheessa olisi tietysti kiva vielä nukkua yönsä...

Tänään oli ultra, kaikki hyvin. Kovin oli liikkuvainen vauva. :heart: Painoarvio 360 g. =)

Hissukka rv21+0

Onnittelut kaikille ultrakuulumisia kertoneille :hug: :flower:

Maha on juilinut tosi ikävästi viime aikoina ja olen ollut asiasta huolissani. Meinasin tänään saada slaagin kun kävin työpaikalla aamulla veskissä. Pyyhkiessäni vessapaperiin tuli verta ja oli jo aivan kamalat kauhukuvat silmissä, että vauva on kuollut tai vahingoittunut... No, tutkittuani asiaa tarkemmin minulle selvisikin, että veri ei tullutkaan sisäpuolelta kuten luulin, vaan ulkopuolelta limakalvolta.
Toivottavasti ei olekaan vakavaa ja veri tuli vain kuivalta limakalvolta. Säikäytti kyllä tosi perustellisesti :|

Hyvää vointia kaikille toivovat:
Katti + pieni (rv. 18+1)

Mulla on nyt alkanu supistelee ihan toden teolla heti, kun jotain rehkii...lenkillä, imuroidessa, ihan vaan rauhallisisakin kotihommia tehdessä :/
Torstaina mulla on neuvola ja maanantaina pitäs töihin mennä (3 viikon saikun jälkeen) . Tuli mieleen, ettäpitäsköhän neuvolassa pyytää ylimäärästä lääkärikäyntiä, että kattos tekeekö nää supparit alakerrassa mitään "tuhoo" :whistle: Et jos sitte töissä alkaa suppaa, et pitääkö heti pelästyy :/ Kun vissiinhän tälleen useemman synnyttäneellä ne paikatkin aukee kai helpommin?? :/ Ja kun synnytystilanteessakaan en kunnolla tunnista avaavia suppareita, niin sikälikin pelottaa :/ Täytyy kai kysässä.

Muuten olo on aika sellainen, etten kyllä kauaa pysty selänkään takia töissä olla. Kun mitään ei tee, ni selkä on ok, mut eipä tarvi kun 30min vaikka seisoa/kävellä, niin jo juilii |O Ja supistaa |O

Kyllä tuli taas omaa napaa vaan :ashamed:

Jahvetti 21+4

Onnea Piijulle tyttökuulumisista! :flower:

Zuku: Mua kans retrottaa, mut ei ihan kaikissa vehkeissä. Kärryt ja sängyn haluan ihan priimat, mutta olen jonkin verran noita retrovaatteita huudellu ja muualta hankkinu. Samatenkun nuo retroset lelut on aivan ihania!

Tääl väsymystä lukuunottamatta kaik ok. Johtuiskohan hemoista, kun olivat laskeneet 139 -> 123... Neuvola lokakuun alussa, ni kattoo, mitä ovat sitten. Pitänee sit kysyä muutenkin noita ruokailujuttuja. D-vitamiinilisät, kalsiumit jne... :/

Huomenna Tavastialle, jiihhaa! =)

evaellen & helmieemeli 20+5

Päivitin listaa. Tyttö-poika tilanne: 8 tyttöä, 6 poikaa :wave: Onnea uutisia saaneille :flower:

En jaksa kirjotella. Samat vaivat edelleen: väsymys (*kroooooh*), iskias, suonenveto, närästys... Mutta Takku jaksaa meuhkata :heart:

Väsynyt Kiin ja vilkas Takku 21+0

Yhteistyössä