***Helmikuun Helmet 2008*** vko 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissuliveissuli! Huitelen tänne piipahtamaan välillä. Joka päivä tulee mieleen Jahvetti ja ne sun lätkätreeneihin viemisreissut ja huomaan etten ole alkamassa kuskaamaan ketään mihinkään lätkään. Olen ollut tänäänkin koko päivän menossa kun tuo likka harrastaa jne. Kamalaa, ja sama oli viikonloppuna...pöh, koko ajan menossa. Mutta muuten kuuluu hyvää. :D

Pikku herra on kasvanut hienosti ja höpöttelee paljon. 1-vuotisneuvolassa käytiin aikoja sitten mutten kai ilmoitellut tänne mittoja. Oli siis 78cm ja 10,7 kg py 48, kait...en muista kunnolla tota py:tä. Syksyn suunnitelmat ovat edelleen hieman auki, menenkö töihin vai mitenkä, mutta selviää kai tuo viimeistään kesän aikana. Allergiat ovat lähes poistuneet pojalta, kananmuna ja omena vain. Mutta astmalääkityksen sai nyt kun flunssan aikana ei henki oikeen kulkenu normaalisti. Sama juttu siis kun tytöllä ja mulla. Ei mikään yllätys. Rassaa tuo silti kun on työkalut kummallakin lapsella mukana kun pidemmäksi aikaa kotoa poistuu. |O Mutta, eipä täältä kummempaa. Kaikki hyvin valtakunnassa ja ihmisillä hyvä tahto. :heart:

:hug: jahve toivottavasti on vaan poitsu ummella, eikä mitään pahempaa. Helmis kannattaa olla tarkkana noissa valinnoissa, kaupungilla on tarkkaa noi rakennushommat. Niin ja kannattaa ottaa huomioon lämmityskulut tulevassa talossa. Valitkaa pari pohjaa ja menkää talofirmoihin ja muokatkaa teille sopiviksi pohjiksi ja ottakaa tarjoukset. Melöydettiin onneksi helpolla omamme :p :D Ja luojan kiitos kohta on valmiskin :p Tyttö ollut tänään hyvällä tuulella, eikä viikonlopun kiukusta jälkeäkään,mikäli ollut :kieh: Nyt juttua et on aamulla luettavaa :p :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
:hug: jahve toivottavasti on vaan poitsu ummella, eikä mitään pahempaa. Helmis kannattaa olla tarkkana noissa valinnoissa, kaupungilla on tarkkaa noi rakennushommat. Niin ja kannattaa ottaa huomioon lämmityskulut tulevassa talossa. Valitkaa pari pohjaa ja menkää talofirmoihin ja muokatkaa teille sopiviksi pohjiksi ja ottakaa tarjoukset. Melöydettiin onneksi helpolla omamme :p :D Ja luojan kiitos kohta on valmiskin :p Tyttö ollut tänään hyvällä tuulella, eikä viikonlopun kiukusta jälkeäkään,mikäli ollut :kieh: Nyt juttua et on aamulla luettavaa :p :laugh:

Me rakennetaan itse...siks varmaan onkin vaikeaa, kun ei saa ulkopuolista apua. No, ollaan me mietitty, että sitten käytettäs meidän suunnitelma vielä tutulla arkkitehdillä, sais varmistettua ettei tehdä mitään tyhmää.

Iltaa!

Tää mamma oli tänään kattomassa teatteria. Vanha työkaveri esiinty työväenopiston värkkäämässä näytelmässä, mutta oli kyllä hienoa harrastelijateatteria. =)

Mitäpä muuta. No tällä viikolla pitäisi tulla pojan koulupäätös - siis päätös siitä, mihin kouluun pääsee. Mä vaan en malta odottaa. Vaihtoehtoina on siis kyläkoulumainen koulu, jossa on luokat 1 - 6 ja koulurakennus on pari vuotta vanha tai iso yhtenäiskoulu, jossa on luokat 1 - 9 ja koulurakennus on homeessa. Arvaatte varmaan, kumpaan kouluun toivon ton pääsevän. :whistle:

:wave: Huomenia!! Eipäs oo mammat ollu juttu tuulella :whistle: Helmis Me rakennetaan itse...siks varmaan onkin vaikeaa nyt meni vähän ohi... Niin mekin rakennetaan, mutta saahan eri pohjista muokattua omanlaisen talofirmassa vaikka itse rakentaakin... Pitäähän ne miljoonat pohjakuvat jostain saada vaikka sitten arkkitehdiltä. Neiti päikkäreillä ja mamma odottaa vesijumppaan pääsyä :p Siivota täytyis, mutta ei jaksa enään stressata tämän kämpän siivousta kun sormet syyhyää päästä siivoon uutta taloa :p Onko kellään lämpövuori kumisaappaita? Kannattaako hommata? Meillä näytti jahve olevan tytöillä samankokoinen jalka (meillä vajaa 11cm) niin minkäkokoisia kenkiä oot hommannut kesäksi??

Meillä on kohta kauhea pyykkivuori - pesukone nimittäin päätti sanoa sopimuksensa irti. :headwall: :headwall: :headwall:

Ja takuuaika umpeutui neljä päivää sitten lauantaina! :headwall: :headwall: :headwall: Ukko saa vielä tänään soittaa Stockalle ja Whilpoolille ja tivata, kuinka ehdottomia ne on tossa takuuajassa. Ei taida enää Whiilpoolia meidän taloon tulla. Kuivausrumpu alko temppuilla joulun jälkeen, mutta se saatiin onneks takuuseen korjattua, mutta nyt teki tenän toi kone. Piti jo siirtyä kertis-vaippoihin, mutta tuolla on ihana läjä pesua odottavia vaippoja. :headwall: :headwall: Ei vissiin auta muu kuin antaa ukolle töihin matkaan joka aamu pyykkipussillinen, niin saa töiden ohessa pyöritellä pesukonetta. :D :headwall:

moikkelis taas! :D

kallella oli viime perjantaina 1v neuvola ja hienot mitat saatiin :heart:
paino: 12kg230g
pituus: 81cm
pipo: 51,8cm
paino oli tasaantunu ku oli tullu vaan 750g viime kerrasta ja pään kasvu pysyy omalle käyrälleen uskollisena joten ei edelleenkään tarvitse olla huolissaan =)

minulla on nyt operaationa lopettaa tuo pirun tupakointi ja voi tsiisus tämä on kauheeta |O en oo muutenkaan ollu mikään kauhea tervakeuhko että aikalailla se 5/päivä on riittäny mutta oon haaveillu että nyt pääsisin siitäki vähästä eroon niin säästyy terveys ja rahat. ekat 2 päivää meni ihan tuosta nuin vaan mut eilinen eli 3.päivä oli jo vaikea ja tänään on vielä vaikeampaa ja alkaa pikkuhiljaa usko hiipua tähän omaan tahtoon..pitäis keksiä joku korvaava juttu mutta nyt se on valitettavasti tuo syöminen,piti ostaa riisikakkuja ihan sitä varten niin ei ainakaan hirveitä kaloreita tule.. :kieh:

Muori, erittäin myötätuntoinen :hug: pesukoneen takia :whistle: :xmas: Tiedän tuon tunteen :kieh:

Mie oon YRITTÄNY siivoo koko aamun...tää on NIIN raastavaa ton neidin kanssa!!!! Huomenna olis 6v synttärit, että kakkuaki pitäs tehdä jne...meinasin taiteilla Jokerit-logon kakun päälle marsipaanista...onnaakohan...?? :whistle: :wave: :xmas:

Puhelimessa oon taas jonottanu KOKO aamun hemmetinmoinen kyrpä ottassa :headwall: :headwall: :headwall:
No nyt saatiin vihoin jätkälle ultra-aika jo viikon päähän!!! :hug:

Mammana meillä on nyt yhdet 20 kävelykengät kesäksi, jotka on kohta ihan passelit ja sitte on yhet 21, jotka on törkeen isot!! Että vaan sovitusta ja sovitusta :whistle:
Lenkkarit ja sandaalit pitänee hankkia...varmaan koosta 20 lähetään sitte sovittamaan... =)

Lämminvuorisaappaita meillä on joskus ollu, mut tykkään ennemmin tavallisista ja sinne villasukkaa tms...lämminvuoriset kuivaaki niin kauan, jos sattuu vaikka hörppäämään tms...

piipopero, 3-6 päivät on vaikeimmat!! Niistä kun pääsee yli, niin on jo voitonpuolella.... :hug: Tosin tepeepä sitä itelläniki vielä toisinaan mieli vaikka oon 4v ollu polttamatta...
Viime kesänä puolikkaan imasin ja totesin, et juu ei oo enää mun juttu :whistle: :xmas:
Sitä ennen tuli vedettyä vajaa asti 13-vuotiaasta lähtien, eli n. vajaa asti/pv....eli yli 10 vuotta!!

Mulle tulee aina huono omatunto täällä kun puhutte siivoamisesta. :ashamed: :laugh: Juuh, täytyisi taas... kohta rupeen... :saint:

Tsemppiä Piipero lopetukseen. :flower:

Täällä flunssa alkaa vähitellen hellittämään, oli se kyllä sitkeässä. Poika on aika räkäinen vieläkin ja mä olen kanssa tukossa. Mutta korvatulehdusta ei tainnut tulla, oltaisiinkohan niistä jo päästy yli... =)

Tuo poika on ihan hulluna luumutomaatteihin. :laugh: Käytiin mummolassa tässä pari päivää sitten ja annoin pojalle tomaatin. Siellä on sellainen jääkaappi missä on erillinen vihanneslaatikko jonka poika saa jo itse vedettyä auki, kävi sitten sieltä vaivihkaa hakemaan toisen tomaatin, ja illan mittaan vielä kolmannen ja neljännen. :laugh: Osasi kyllä hetkensä valita ja tehdä sen salaa. :D Kun neljäs tomaatti oli mennyt mä tyhjensin sen vihanneslaatikon kokonaan loppuvierailun ajaksi. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mammana:
Onko kellään lämpövuori kumisaappaita? Kannattaako hommata? Meillä näytti jahve olevan tytöillä samankokoinen jalka (meillä vajaa 11cm) niin minkäkokoisia kenkiä oot hommannut kesäksi??

Vähän ohi taas menee :whistle: :xmas: mut tuli taas tästä mieleen että meidän neidillä taitaa tosiaan olla jalalla kiitettävästi kokoa :laugh: nyt siis pituutta jalalla tasan 13cm... :whistle: :o :laugh: Eilen käytiin ostamassa vedenpitävät kävelykengät kevääksi kokoa 22 ja viime viikolla uudet saappaat kokoa 23. Saa nähdä mitä kokoa sitten syksyksi ostetaan! No eipä mulla itellänikään ole mikään siro 36... :whistle:

Meillä on myös ihan tavalliset kumpparit ja niihin sit villasukkaa tarpeen mukaan. =)

Muori oon ollut siinä käsityksessä että Whirlpoolilla on laatukoneet, mut on vähän mieli muuttunut kun seurannut kaverin vääntöä niiden koneiden kanssa. Ottivat uuden talonsa keittiöön kaikki koneet noilta ja nyt tähän mennessä vuoden sisällä on muistaakseni astianpesukonetta korjattu kerran, liesitaso vaihdettu kun meni itekseen halki :o ja jääkaappia+pakastinta korjattu muutamaan otteeseen... :whistle: Takuuseenhan niillä on nuo onneksi menneet, mut silti. :/

Ja piiperolle tsemppiä täältäkin sauhuttelun lopettamiseen! :hug:

:xmas: Ulkona on ollut koko päivän niiiin kylmä tuuli, että lähdettiin sitten kirjastossa käymään yms. Mukaan tarttui taas muutama lasten DVD =) .

...muuten päivään kuuluu kitinää ja rutinaa. Mulla on takki ihan tyhjä :xmas: . Nukuttaa! Tänään menen aikaisin nukkumaan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
:xmas: Ulkona on ollut koko päivän niiiin kylmä tuuli, että lähdettiin sitten kirjastossa käymään yms. Mukaan tarttui taas muutama lasten DVD =) .

...muuten päivään kuuluu kitinää ja rutinaa. Mulla on takki ihan tyhjä :xmas: . Nukuttaa! Tänään menen aikaisin nukkumaan! =)

Täällä samat suunnitelmat :wave:
jostain syystä tällä viikolla on ollut hankala herätä aamuisin...

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:

Täällä samat suunnitelmat :wave:
jostain syystä tällä viikolla on ollut hankala herätä aamuisin...

Höööööh... :snotty: :snotty:

No jo on... |O

Mie muisteloin täällä....tasan 6v sitten olin Koksin synnyttämättömien osastolla oottelemassa synnytyksen käynnistymistä. Mitään tietoa ei ollu viel, että alkas syntymään....ja jätkä kuitenki syntyi tästä hetkestä n. 2½h päästä 6v sitten, klo 0.15 :D

Jello =)

Piiperolle tsemiä tupakoinnin lopettamiseen! :hug: Ja komeat on Kallella mitat! :flower:

Vai kenkäkeskusteluja... Juuh, kait sitä pitäis kohta kumpparit hankkia ja jotkut käppäilykengut. Mies kävi tänään lapsen kanssa K-Kengässä ja siellä olivat sanoneet, että parhaat mallistot on kohta kaupassa. :D :D :D

Yhteistyössä