***Helmikuun Helmet 2008*** vko 17

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Rokotetutkimukseen (pneumokokki) tuli kutsu, mutta emme menneet. Otimme sen pneumokokki-rokotteen sitten omalla kustannuksella. Tai itse asiassa yksi pistos on vielä saamatta ja se laitetaan 1v3kk -neuvolassa.

Me osallistuimme influenssarokotetutkimukseen, jossa sai pneumakokkirokotteen "kaupanpäällisinä".

No juu, taisihan se meilläkin olla influenssarokotetutkimus, mihin kutsu kävi. Ja siitä sitten olisi saanut tosiaan tuon pneumon lahjaksi.

Pojan vatsa on ihan mahdottoman kovalla. Olen nyt monena päivänä antanut puoli purkkia luumusosetta, mutta ei tunnu tehoavan!!! :/ :headwall: Kipeätä tekee ku yrittää pusertaa ja täriseekin samalla. Vinkkejä? :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mun pitää maanantaina soittee sikolle sitä hampilekuria, jos tuo hammas ei sitä ennen lähe...arvatkaa koittaako jätkä heiluttaa sitä koko aika :laugh: :laugh:

Hetken mietin, soitteletko siskolles lekuriaikaa, mutta soitteletkin esikolle. :laugh:

Mä sain tänään lekurille pääsyä odotellessani vihdoin varattua neidille ajan hammastarkastukseen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Pojan vatsa on ihan mahdottoman kovalla. Olen nyt monena päivänä antanut puoli purkkia luumusosetta, mutta ei tunnu tehoavan!!! :/ :headwall: Kipeätä tekee ku yrittää pusertaa ja täriseekin samalla. Vinkkejä? :wave:

Ei kuulosta kivalta. :hug: En kyllä osaa auttaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:

No ekaks tulee mieleen nää yleisimmät eli maito, juusto ja banaani ainakin helposti kovettavat vatsaa. Käyntiä vyöhyketerapeutilla suosittelen, jos vaiva jatkuu :)

Muoks. Niin ja sitä luumusosetta vois varmaan antaa enemmän ja useamman kerran päivässä....ja nestettä runsaasti.

Kiitos verkkis ja Ieva! =) :flower:

Täytynee luumua antaa enemmän. Onneksi poika siitä pitää kovasti, joten helppo syöttää. Vettä menee aika vähän, joten sitä tarttee huomenna antaa sitten enemmän. Poika on tehnyt puurolakon :/ . Leipää menee, mut en tiedä kuinka paljon sitä voi antaa ja auttaako se sitten tähän vaivaan... :| Jalkajumppausta olen yrittänyt tehdä, mutta poika meinaa että äiti on "pimahtanut". Hermostuu melkein heti, eikä rauhoitu hoidettavaksi.

Kiitos tosiaan vinkeistä! Niitä tarvii aina. =) :flower:

*muoks. niin ja kiitos Muori myötätunnosta! =)

Pilvipouta mä olen kuullut tällaisen vinkin, mutta kokeillut en ole joten en mene takuuseen... että laita muksu istumaan kylpyyn vähäksi aikaa. Vesi rentouttaa sen alueen lihaksia. Jos kokeilet niin kerro miten käy. :D Toivottavasti vaiva menee ohi, ei ole varmasti kivaa.

Meillä menee joskus esikoisen vatsa kovalle jos äiti tulee antaneeksi sille liikaa makeaa. :snotty:

d035.gif

No johan teillä on ollut paljon asiaa illalla :whistle:

Meille tuli viime yönä kaksospojat, "työnimiä" mietittiin vasta kun olivat syntyneet kun pitihän meillä joku nimi olla millä kutsutaan ennen ristiäisiä. Nimiksi päätettiin Niks ja Naks :laugh: Ei vaan saatu päätettyä että kumpi on kumpi :whistle:

Mä olen muuten kuullut tuon saman neuvon kun Hissukka että lämpöseen kylpyveteen istumaan =) mutta en ole kans koskaan joutunut kokeilemaan.

:wave: Pilvipuota jos ei kotikonstit auta niin hae apteekista sitä "mömmöä" minkä pitäis löysyttää mahaa. Minä oon myös kuullut tuon lämpimään veteen istumaan neuvon ja kuulemma on ihan toimiva. Vinja sulla oli huippu uni :laugh: liekkö enne?? Tänään pitäis taas käydä vilaseen huonekaluja ja ostamassa talon numeroo, palovaroitinta yms. juttuja. Ulkona pitää myös olla kun on hyvä ilma :D

Uijuijui mikä ilma ulkona!!!! :heart: :heart: :heart:
Neitikin jo ilman käsineitä hiekkiksella touhotti, onnistu kaikki paaaljon paremmin :D Vaikka meillä ne hiuslenksusysteemit onki hanskoissa ollu.
Täällä ei muuten uutta eikä ihmeellistä.
Ihastelen tässä ikkunasta 2 työmiestä, kun pykäävät seinää pystyyn :D :saint: Yksi seinänrunko siinä jo nököttää :p Ihmettelen, että neiti nukkuu tässä metelissä....

mammana toivottavasti ei ollut enneuni, ei oo nyt suunnitelmissa vauvaa saati sitten kahta :whistle: Ja sit pitäis taas vaihtaa auto ja mulla rupee toi autonvaihtokiintiö olemaan jo aika täys... Et eiks se ookki ihan hyvä syy :D

Jahvetti joo on tosi mahtava ilma! Meil oli kans poika ilman hanskoja touhottamassa ja ei kyllä ollut milläänsäkkään vaikka kädet oli ihan mustana (ihme kyllä mitään ei syönyt :o ). Toiset kun on kovinkin tarkkoja että kädet pitää olla puhtaana, siis lapset...
On varmasti mukava katsella kun seinää nousee pystyyn :D

Yhteistyössä