***Helmikuun Helmet 2008*** vko 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosta leipomisesta keksin kyllä sellaisen idean, että kunhan saan ainekset viim. illalla niin leivon kaverille huomiseks jotain...vaikka se baileys-kakun :p Meen piristään sitä huomenna =)

Kiitämme pojan kanssa onnitteluista :D Eilen oli kekkerit ja tänään jatkuvat. Viimeiset synttärivieraat saapuvat ensi sunnuntaina :o No, tuleehan tähän välipäiviä ilman juhlintaakin.

Mä oon töissä nyt ja olipas kiva lähteä aamulla "karkuun" kun appivanhemmat jäi tietty yöksi eilen :kieh: Toivottavasti ovat tajunneet lähteä ennen kuin kotiudun, sillä niitä vieraitakin on taas tulossa pitkin iltaa.

Helmikselle tsemppiä leipomispuuhiin! Laskiaspullia kehiin :p :p

Kristelle synttärionnittelut 1v pojalle :flower:

meillevauva hienoa,että ruokailu on lähtenyt sujumaan :flower: Älä soimaa liikaa itseäs,yrityksen ja erehdyksen kautta sitä täälläkin ollaan menty monessa asiassa

Jaahas lattialta kuuluu huuto...

Onnea sankareille ja Jahvetille :flower:

Kukas täällä puhui käyristä, hmm.. en muista. Meillä mennään -15 käyrällä ja syödään tooosi huonosti. Tissittely varmastikin häiritsee ruokahalua, mutta se on nopein tapa saada unen päästä kiinni :ashamed: Tuttia eikä tuttipulloa ole -eikä enää tulekaan.

Lauantaina meni kivasti viihteellä, jaksettiin kaverin kans ihan yhteen asti ja sit lähdettiin nukkumaan :laugh: :laugh: Ennen puoltapäivää sitten hain tytsyn kotiin ja yö oli mun äidin kans mennyt tosi hyvin, yhdellä heräämisellä oli selvitty ja silloinkin tyttö oli nukkunut heti takaisin, kun äiti oli sanonut että "nyt nukutaan" ja peitto päälle. Höh, miks se ei toimi mulla :kieh: Ei vaan, kai se johtuu siitä, kun vielä imettää. Viime yönä oli taas pakko ottaa viereen, kun puolen tunnin huutamisen jälkeen ei ollut hiljentynyt vielä yhtään :/

Onnea Jahvetille ja muille päivänsankareiden äideille! :flower: =)

Me lähdetään kohta Muumi-hiihtokouluun - tai siis vien ton esikoisen. Koko aamupäivä ollaankin oltu sisällä ja tuijotettu tietsikkaa ja töllöä, joten tekee meille, mulle ja esikoiselle, enemmän kuin hyvää lähteä ulos. Poika on siis hiihtolomalla eskarista.

Meillä hiitoloma vasta kahden viikon päästä, meillä lapset ei varmaan edes tiedä/muista et on olemassa koko hiihtolomaa. Eivät oo sanallakaan maininneet siitä, enkä kyllä muistutakkaan kun vasta ens viikolla :D Meillä mieskin onneksi lomalla, vaikkakin varmaan raksalla koko viikon, mutta onpahan sitten illat kotona. Pakkasta pitelee niinkuin helmis mainitsikin eikä viiti ulos lähteä ton tytön kanssa, tylsä päivä eessä :/ Millehän alkais ei viitsi siivotakkaan ku viikonloppuna hoidin senkin puolen :whistle:

Tyttö kyykkää lattialta roskaa tms käsiinsä, näyttää mulle ja juoksee karkuun kun sanon et anna äitille, joskus jopa käy kiltisti tuomassa löytämänsä aarteen minulle tai sisaruksille kun pyydetään :heart: niin herttaista :heart:

*muoks*

ja miten noita taitoja tuleekin tuollaista vauhtia, joka päivä jotain uutta B) :heart:

Nyt mulla on ainekset baileys-kakkuun :p mies tuo vielä puuttuvan leivinpaperin...mitenhän maltan odottaa huomiseen sen maistamista :o

Kävinpäs muuten eka kertaa kaupassa pojan kans kahdestaan, siis autolla. Olen mä vaunuilla käyny harva se päivä. Eli olipas sekin historiallinen reissu :laugh:
päätin kyllä kaupassa, että saa luvan alkaa syömään vaan normi ruokaa tuo poika, menee niin hirveesti rahaa niihin purkkeihin |O

Onnea Kristellen 1 vuotiaalle! :flower: =)

Onnittelut Jaffen 11 vuotiaalle esikolle :flower: =) ja 11 vuotiaalle äidille myös Onnea =) :flower: *kuulostaa hassulta, mut noihan se on* :wave:

Täällä esikko yli 38 asteen kuumeessa, saa nähdä koska poika... :/ Outoa kun tuo meidän vilkas neiti on kaksi päivää pötkötellyt sohvalla... :o Olen jopa katsonut kaksi elokuvaa boxilta :whistle: en ees muista koska oon viimeksi ehtinyt... :whistle:

Moi kaikille tosi tosi tosi pitkästä aikaa :)
Täällä on 1-vuotissynttärit olleet 5.2 ja kovasti on pikkumies kasvanut ja oppinut uutta, kävellään jo ihan hyvin ja sanojakin on alettu haeskella =)
Elias syö todella hyvin kaikkea ruokaa ja nukkuu nykyään ihan hyvin..omassa sängyssään kiinni meidän sängyssä..eikä tarvi enää kanniskella uneen (huh onneksi)..pyörii aikansa sängyssä ja nukahtaa sitten heräilee puoliksi kerran pari yössä, mutta nukahtaa samantien kun työntää tutin uudestaan suuhun. Elias ei tuttia ole muuten syönytkään koko aikana, muuta kuin nyt "vanhemmalla" iällä nukkuessaan yöunia.
Mitäs muuta..mä olen itse palannut työelämään omaan yritykseeni tammikuun alussa ja anoppi ja appiukko ovat täällä meillä kotona lupautuneet nyt ainakin aluksi Eliasta hoitamaan. Mies on aamu ja iltavuoroissa, joten ei sitä hoitamista kuitenkaan loppujenlopuksi niin paljoa päivässä tulekaan. Elias on sopeutunut oikein hyvin siihen, että äiti on töissä päivät.
Tällaisia kuulumisia siis meille.

T: Marie82 ja Elias 1v ja 11päivää

Heips! Siellä lääkärineuvolassa käytiin ja ei tarvii ola huolissaan. Lääkärin mielestä ihan normaali on meitin pikku-ukkeli tosin laiskan puoleinen.
Tykkää olla kovasti varpaillaan ja on lääkärin mielestä lähinnä tapa, ei mikään fyysinen vika.
Saatiin kuitenkin lähete fysioterapiaan, jos halutaan mennä.
Ei ole välttämätöntä, mutta saattaa olla lapselle kuulemma ihan kiva kokemus, kun siellä jumpataan leikin varjolla.
Lääkärin mukaan jaloissa ei ole kireyttä mikä estäisi kantapään lattiaan laittamisen.

Että tämmöttii, meillä on laiska taapero :D

Kevytmelankolia meillä tyty kans varpisteli aikalailla koko ajan minkä käveli tukea vasten. Meidän neuvolan täti sanoi vaaan että jalkapöytätms ei ole vielä kunnolla kehittynyt niin siksi varpistaa,ja oikeassa ilmeisesti oli kun meni itsekseen ohi ;) Onnea hyvästä käynnistä kuitenkin :flower:

Nyt on juhlien toinen osa juhlittu =) Pojan kummitäti tosin ei päässyt tänäänkään käymään, kun heillä oksutautia :x Parempi pitääkin välimatkaa riittävän kauan, ettei saataisi tartuntaa.

Hienoa kevytmelankolia, ettei mitään syytä varvistamiseen löytynyt. Laiskuus on ihan hyvä juttu toisinaan :D Jospa poika osaisi aikuisenakin vaikka helpommin ottaa iisisti tässä kiirettä pukkaavassa yhteiskunnassa :whistle:

Mulla meni tänään hermo heti kotiin tullessani, kun appiukko oli remonttihommissa (ja kaikki tietty hujan hajan :kieh: ), vaikka nimenomaan kielsin eilen, että tänään ei kukaan sitten tee mitään remppaa, koska vieraitakin on tulossa ja muutenkin voisivat joskus olla meillä vaan kylässä eikä aina tekemässä hommia. No nyt on uudessa "käytävässä" laminaatti lattiassa ja kynnykset sekä listat paikoillaan...

Mulla oli viime viikolla tutinvieroitusprojekti meneillään hellävaraisesti eli laitoin pojan nukkumaan ilman tuttia illalla (muuten ei tuttia ole käyttänytkään) ja kävin silittelemässä hiukan, jos pyöriminen jatkui tai poika huuteli. Hyvin meni muutaman illan, öisin puolitainnuksissa olevalle pojalle kuitenkin tuttia tuuppailin unien jatkamiseksi. Eilen olin illalla niin poikki ja ajatuksissani, että tuuppasin tutin pojalle ja toivotin hyvät yöt. Lähes samalla sekunnilla poika nukahti ja tänään kävi samoin :o Helppohan tuo on ollut nukkumaan mennessä lähes aina, mutta tää on ollut niin luksusta, kun samantien tulee hiljaisuus, kun pojalla pää laskeutuu sängynpohjalle :heart: Saa siis mun puolesta vielä hetken imutella tuttia nukahtamistarkoituksessa, kun se kuitenkin putoaa parin minuutin kuluessa =)

Nyt mä toivotan kaikille tuleville syntsäsankareille tasapuolisesti onnea :flower:
En kumminkaan aina kyseisenä päivänä muista joten tällä mä ostan itelleni armoa.. :saint:

Maitoa kulunu tänään 4desiä, ruokaa ihan mielettömästi (mm. MUN tekemää makkarakastiketta ja perunaa :o ). Oli tossa päivällä itkuraivarikohtauskin mutta mä menin keittiöön jotta säilyttäisin malttini ja annoin neidin raivota itekseen parin metrin päässä. Mutta muuten siis maitosäännöstely on menny tosihyvin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:
Hienosti tuntuu etenevän meillevauvan maidonsäännöstely. :flower: =)

Mä ihailen tuota päättäväisyyttä =)
Mä luovutan aina niin helpolla, esim juuri sen tutista vierottamisen. En oo kyllä enää edes yrittänytkään. Ja jotenkin tuntuu, että poika syö nyt tuttia enemmän kuin koskaan :ashamed:

Onnittelut Kristellen pojalle :flower: Ja Jahvetille ja esikolle myös!

Meillä poika oli hidas lähtemään liikkeelle ja saimme lähetteen fysioterapiaan kun 10kk neuvolassa ei ollut mitään yritystä yrittää yhtään ylös (konttausasentoon tai seisomaan). Muutaman kerran kävimme ja oli minusta ihan mukavaa. Poika sitten alkoi kontata 1v1vko iässä. Sen jälkeenkin kävimme vielä kerran, kun ei edelleenkään noussut seisomaan, mutta sitten neljättä kertaa ei enää tullut, kun rupesi kävelemään 1v3kk iässä.

Hyvä jos Meillevauvalla toimii maidon säännöstely.

Yhteistyössä