***Helmikuun Helmet 2008*** vko 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
1-v neuvola oli tänään, ikää päivää vaille vuosi:
pituus 81,7 cm¨
paino 11 650 g
hb 109

Hb oli vähän alakanttiin mutta normaalin rajoissa.

Meillä kans oli tänään 1-v neuvola ja hb oli 104. Terkka kuitenkin sanoi, et se on ihan hyvä. Jos menee alle 100:n, ni sit on vasta liian alhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
1-v neuvola oli tänään, ikää päivää vaille vuosi:
pituus 81,7 cm¨
paino 11 650 g
hb 109

Hb oli vähän alakanttiin mutta normaalin rajoissa.

Meillä kans oli tänään 1-v neuvola ja hb oli 104. Terkka kuitenkin sanoi, et se on ihan hyvä. Jos menee alle 100:n, ni sit on vasta liian alhainen.

Kiitos tiedosta! :flower: Jäinkin miettimään että mitkähän ne rajat on kun en tullut kysyneeksi. Varsinkin kun esikoisen neuvolakortista luin että hb oli 1-vuotiaana 124 niin alkoi tuo 109 tuntua kovin alhaiselta. Mutta ei siis hätää vielä. =) Miehelle kyllä sanoin että täytyy yrittää saada pojalle menemään paremmin lihaa ja kasviksia. :/

k040.gif
Ja kaikille 1-vuotta täyttäville tasapuolisesti onnea!!!!!

Onnea sankareille :flower: Meillevauvalle :hug: hyvältä kuulostaa tuo teidän vieroitus. Aattelin tänään rohkaistua ja antaa neidille omatekemää jauhelihakeittoa, katotaan uppoaako =) Hiljaista täällä on kuin huopatossutehtaalla...

Onnittelut synttärisankareille!:flower:

Meillä oli eilen 1-vuotisneuvola

pituus 79cm
paino 10770g
pipo 45,6cm

Nyt olis tarvetta painepesurille! |O Meni itseltä hermo temppuilevan pojan kanssa ruokailussa ja annoin lautasen eteen ja sanoin, että "syö itte sitte!" Joo-o, eikä ollu sitä vahaliinaa lattialla... :whistle: :( Nyt on sitte siivottu keittiötä ihan urakalla, no, oma moka :ashamed:

Nyt olis tarvetta painepesurille! |O Meni itseltä hermo temppuilevan pojan kanssa ruokailussa ja annoin lautasen eteen ja sanoin, että "syö itte sitte!" Joo-o, eikä ollu sitä vahaliinaa lattialla... :whistle: :( Nyt on sitte siivottu keittiötä ihan urakalla, no, oma moka :ashamed:

Meilläki siivotaan joka päivä :D
Mulla on iso pyyheliina lattialla syöttiksen alla (joka vaihetaan varmaan 2-3krt/pv) ja neiti syö vaippasillaan =) :wave:
Ihmeen hyvin lusikka menee jo suuhunki asti....eikä toi ees suostu syömään, jos ei saa iteki "syödä" :headwall: :D

Meillä oli sitten kans viikonloppuna ne synttärijuhlat, mut osa vieraista oli kipeitä eikä päässy tulemaan, joten juhlat sit venyy ja venyy ties kuinka pitkälle :headwall: Mut kivasti meni niiden kanssa, jotka paikalle pääsivät :) Lahjoja tuli paljon. Erikoisin taisi olla kummitädiltä saatu suljettu kirjekuori, jossa lukee päällä, että poju saa avata sen, kun täyttää 18 v! Eikä antanut edes vinkkiä, mitä siellä vois olla. Mä oon miettiny pääni puhki, mut en keksi. Samoin oon miettiny, et missä sitä säilytettäisiin, et löytyis sit tosiaan sillon...Niin ja sai poju sedältään, joka kova kalamies, pilkkiongen ja pappaltaan, joka kova metsämies, peuran pääkallon (puisessa seinätelineessä, jossa lukee pojun nimi ja 1v), että näin... :whistle: :o Ja sanoin heti, et tota pääkalloa ei kyl mein seinälle laiteta!!! :x

Tarjottavat onnistui, vaikka en mikään leipuri tosiaan olekaan. Täytekakku sai kehuja ja herkullista oli myös valkosuklaa-daim-kakku, jota en oo koskaan ennen tehny enkä edes maistanu :p Nyt vaan harmittaa, kun niitä jäi niin paljon eikä sit enää voi tarjota, ku loput vieraat tulee :( Eikä kauheesti inspaa alkaa uudestaan leipomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:

Meilläki siivotaan joka päivä :D
Mulla on iso pyyheliina lattialla syöttiksen alla (joka vaihetaan varmaan 2-3krt/pv) ja neiti syö vaippasillaan =) :wave:
Ihmeen hyvin lusikka menee jo suuhunki asti....eikä toi ees suostu syömään, jos ei saa iteki "syödä" :headwall: :D

Kiitos vinkistä *lähtee liinavaatekaapille* :wave: =)

Tota mä ihmettelenki, et meillä kans poju selvästi haluaa itse syödä ja pistää hanttiin, jos yritän syöttää. Siis ihmettelen siks, ku ei oo sisaruksia tms. et näkis mallia, vaan tulee ihan itestään toi "mää itte syön".

Alkuperäinen kirjoittaja Helmis08:
Mä yritin polttaa cd:tä, mutta ei tietenkään se onnistunut :x dvd-soitin kyllä soittaa biisit, mutta meidän stereot ei :headwall: :headwall:

Mun mielestä kaikki soittimet eivät soita/lue ns. poltettuja cd:itä eli vika ei välttämättä oo sinussa vaan laitteen ominaisuuksissa! :heart: :wave:

verkkis Onpa teidän perhepiirissä idearikkaita ihmisiä! :laugh:

Oli meinaan mielenkiintoisimmat kuulemani lahjukset! :D Pääkallo, juu ei oo myöskään mun juttu...

Onneksi me ei saatu kirjekuorta jonka saa avata 18 vuoden päästä...menis hermot :laugh: Höyryttäisin sen kuitenkin auki ja sitten potisin tunnontuskia seuraavat 18 vuotta... :laugh: :laugh:

Meillä on uus auto B) Vähänkö se on ihana :heart: Me ei ollakaan koskaan vielä ostettu autoa miehen kans. Entinen saatiin sen vanhemmilta...

Ja poika sai paikan ens syksystä alkaen yksityiseen pk:tiin! Just siihen lähelle missä se meidän tontti on =) Kerrankin jotain hyvää meillä!

Yhteistyössä