Heipsan kaikille!
Kovasti on hiljaisia taukoja ketjussamme, kaikilla on omat kiireensä, niin täälläkin.
Mitään erikoista ja uutta ei tähän vaiheeseen kuulu. Pahoinvoinnista on (viimeinkin) päästy kokonaan eroon, joten ruoka ja herkut maistuu taas, herkut liiankin hyvin. Paino on vielä -2kg lähtöpainoon verrattuna, mutta on jo noussut tohinalla, sitähän lähti pahimmillaan -10kg ja kyllä mulla on sitä ylimäärästä, josta ois pysyvästi voinut lähteäkin. Neuvolassa oli sijainen edellisellä käynnillä, joka mittasi sf-mitan ja sanoi hyvin ystävällisesti hymyillen, että "kyllähän sinä ymmärrät, että tästä luvusta suurin osa on jotain ihan muuta kuin kohdun kasvua (eli mun mahamakkaroita), ja koita vaan pitää painosi siellä miinus puolella koko raskauden ajan". Toivottavasti sama ihminen ei ole enää ensi käynnillä, huomautteli painosta joka väliin, mitä en nyt jaksa oikein kuunnella. En tod. aloita mitään varsinaista laihdutusta raskausaikana.
Kotioloissa menee viikonloppusin ihan hyvin, mutta töissä en meinaa jaksaa. On pitkä työmatka, mielettömät työpaineet ja lisää hommia pakataan niskaan, jotta asiat sais tehtyä ennen äippälomaa, vaikka olen puhunut esimiehelle että nykyisin ei voimat oikein riitä, koska on edelleen jatkuvaa huimausta, sydämen tykytyksiä ja kipeitä supistuksia. Kait se sitten on haettava saikkua, kun oikein hulluksi menee ja tuntuu ettei kroppa vaan kestä. Vielä koitan jonkin aikaa sinnitellä, koska saikulta palattua ne samat hommat odottaa pöydällä kuitenkin ja lisää on kertynyt.
Tulipas jaarittelua omaa napaa. Toivottavasti muillakin raskaus etenee hyvin. Meillä tosiaan nyt kakkonen on ultran mukaan eri sukupuolta kuin esikoinen, joten pitänee miettiä pienten vaatteiden karsintaa. Ihan hetkeen ei kuitenkaan kolmosta suunnitella, koska näiden välille tulee ikäeroa vain 1v 9kk. Rattoisaa viikkoa, kohtahan on melkein jo talvi!
Sani ja rv 23+6