+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macy gray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minnarun: Voi onpas kurjaa!!! Voimia pikkuiselle ja koko perheelle :hug:
Sunflower11Mulla aina oviksen aikaan selviä kipuja ja repäisyjä vatsassa sekä vatsa aika sekaisin.

ON: Ette arvaa....menin ja tein sen testin...voi mua pöljää!!!! :headwall:
Nyt siis 28/27 ja viimeisimmän varha.km:n jälkeen päätin että en testaa ennenkuin
olisin sen kriittisimmän ajan ohi. Mutta kun eilen tuli sellaista aivan pientä ruskeaa valkovuodon seassa niin päätin että aamulla testaan jos menkat eivät ole kunnolla alkaneet. Ja tuli HAAMUJEN HAAMU siis todellakin haamu numero 1 : /! Eli
kyllä siinä tosiaan jotain näkyi mutta kyllä pitää katsoa "oikeasta suunnasta" mutta tyylipuhdas nega ei kyllä ole. Viivanpaikka? Säälittävää....tiedän... Mutta
minkäs teet kun sitä on niin utelias ja malttamaton. Nyt siis vaan pitää toivoa että se pikkuruinen haamu ei oo mun mielikuvituksen tuotetta eikä se enteile km:ää
vaan että olisin sellainen jolla hcg:t nousee hitaasti ja että viiva tuosta vahvistuisi.
Nyt kyllä yritän että en testaa vähään aikaan! Saa nähdä onnistuuko...

Miimau > Kuvaa! :D Vielä en onnittele edes varovasti, mutta toivon kovasti viivan vahvistumista ja vauvaliimaa. :) Täti painukoon vaikka naapuriin, jos kulmilla luuraa. Meidän porukalle ei tarvitse kylään tuppautua muuten kuin kutsuttuna. :rolleyes:

Viikosta on tulossa todella raskas. Lapsi on ollut erityisen hankala ja pieni sairastelukin on pitkittynyt. Menen tänään käyttämään lääkärissä ja labrassa, jos sieltä apuja saisi toipumiseen. Kuumeettomuus pitää vilkkauden normaalina eikä sitten malta lepäillä. Yöt nukkuu huonosti lääkittynäkin eli on aina vähän väsynyt ja välillä jopa ylikierroksilla. Turhautuu vaan, kun ei pääse normaalisti energiaansa purkamaan ja sehän sitten näkyy käytöksessä. Olen lähes hermoraunio. :kieh:

Toivottavasti muilla on viikko alkanut mukavammin ja saadaan paljon iloisia uutisia. :) Vauvapölyä ja plussatuulia!

Miimau minä niiiin tiedän tuon... himotestaaja kun olen ja silmiini kun on tainnut piirtyä se toinen viiva pysyvästi, joten kuvittelen aina näkeväni jotain testeissä. Toivottavasti siellä sinun testissä nyt on tosiaan oikea haamu joka pian vahvistuu :) Plussatuulia :)

Sunflower11 minä olen oppinut tunnistamaan nuo oviskivut myös, mutta se tarkka ajoittaminen toisinaan on hankalaa. Joskus minulle jää jomottelemaan tuo munasarja (keltarauhanen) vielä oviksen jälkeenkin joten siinä saattaa sitten kivut mennä sekaisin :) Vaikka sen oviksen kyllä jo tunnistaa, niin sitä vaan on jäänyt koukkuun tikutteluun. Pitää tietää mahdollisimman tarkkaan ;)

ON. Minä mietin täällä, että pitäisikö nettitaukoa nämä piinapäivät. Saattaisi aika kulua nopeammin, kun koittaisi keskittyä johonkin ihan muuhun.
Toisaalta tässä on kaksi asiaa odotettavana... r-testipäivä ja lomareissu. Ja minä toivon, että saan kuulla olevani raskaana samalla kun lähden lomalle.
Viikonloppuna päätimme miehen kanssa käydessämme ulkona syömässä, että kävimme syömässä kummilapsemme syntymäpäivän ja oman lapsemme hedelmöitymispäivän kunniaksi :) Molemmilla on hyvä aavistus tästä ja minä olen nyt sitä mieltä, että sen on pidettävä paikkansa :)

Neiti-81: Onnittelut plussasta! :flower: Ja kovasti nyt vauvaliimaa matkaan mukaan :heart:

Miimau: Kuvia tänne vaan tiirailtavaksi! Meillä on hyvät vauvakuumeen sokaisemat testien tiiraussilmät :D

Gabrielle: Kiitos =) Juhlat meni hyvin! Täti ei kerennyt saapua vielä lauantaina paikalle, mutta tätiä enteilevä turvotus kylläkin. Sehän on aina mukavaa olla juhlamekossa kun vatsaa turvottaa :D

Minnarun: Kamala tilanne :( Voimia sinne :hug: Toivottavasti lapsi tulee pian kuntoon :hug:

macy gray: Jaksamisia sinulle:hug: Tiedän hyvin tuon tunteen... Meidän poika on myös todella vilkas. Siinä on monesti ollu hermot koetuksella :D

ON: Mulle voi päivittää tälle päivälle kp 1. Täti saapui aamulla visiitille. Eilen kyllä jo kolkutteli ovella, mutta kunnon vuoto alkoi vasta tänään. Nyt siis lähti yk 5 käyntiin. Kyllä masentaa :( Mutta eiköhän tää fiilis taas tästä ovista kohden nouse... Mä aloin jo laskemaan, että millon saatais lähete lapsettomuuspolille, jos ei tärppiä ala kuulumaan. No sehän on vasta sitten syyskuussa kun vuosi tulee täyteen... Mutta tän kakkosen kohdalla haluan kyllä heti tutkimuksiin kun se vuosi tulee täyteen. Esikoisesta ei menty tutkimuksiin ollenkaan, vaan tärppi tuli sitten ihan luomuna puolentoista vuoden jälkeen. Nyt ei kyllä mun hermot enää kestäis yrittää noin kauan luomuna :D

Miimau: kuvaa :D

iloksi:
Toivottavasti mä nyt sit bongaan oviksen näiden tikkujen, kipujen ja ehkä niiden limojen kanssa, sitä mä en vaan vielä oo oikeen hiffannut et miten se nyt sit muuttuu :D
Mullakin on semmoinen tunne et nyt teillä on tärpännyt.. Menisipä tää pari viikkoa nopsakkaa :)

SiSa: :hug: Sama yrityskierto täällä menossa ja samankaltaisia ajatuksia se herätti. Kummasti vaan mieliala alkaa nousta kierron edetessä. Tsemppiä!

iloksi: On sinulla kyllä ihania asioita odotettavaksi =) Olisipa hauskaa lähteä reissuun pieni salamatkustaja mukana =)

Miimau: Peukutuksia viivan vahvistumiselle! bd

mg: Mikä pienellä on? Voisitteko mennä vaikka ulos pulkkamäkeen tms. niin hän saisi purettua energiaansa ja sinä saisit vähän hengähtää?

Omaa napaa: Tänään on kp 20/23-28 ja dpo 7. Eilen kipuili pistävästi alavatsalle mikä olisi voinut olla kiinnittymiskipua??? Muutenkin on ollut pieniä juttuja mitkä voisivat olla niitä ensimmäisiä oireita (tai sitten ei...), kuten väsymystä, palelua, nälkää, närästystä ja viime yönä heräsin pissihätään (tämä on mulla ihan selkeä raskausoire). Perjantaina pitäisi tädin saapua laskujeni mukaan. Se on meille tosi surullinen päivä, koska silloin olisi ollut meidän enkelipojan laskettu aika. En ole saanut normaaliin raskaustestiin mitään viivoja ennen kuin kuukautiset on jo kunnolla myöhässä, mutta tällä kertaa tuosta päivästä johtuen haluaisin testata jo. Plussa helpottaisi kummasti surua ja toisaalta silloin itketään joka tapauksessa, niin miksei sitten sitä negaa samalla...

Siispä: Mitä 10 herkkyistä testiä suosittelette ja mistä niitä kannattaa tilata? En ole koskaan kokeillut noita herkimpiä testejä, joten en tiedä yhtään mikä on hyvä ja mikä susi. Auttakaa Siskot! =)

Onnea Neiti-81!!! :heart: :flower:

Mä sit hain lähetteen hcg mittaukseen, katsokaas kanssasisaret tätä...

Tunnin pidätys ja 2minuuttia testin teosta..
Alkaa olee turhan utopistista touhua mulle...

10 minuuttia testin teosta

Aijaa.com - 7458407.jpg

Voi paskan paska, mä join lauantaina muutaman kaljan... :O :kieh:

Viimeksi muokattu:
^No siltä se nyt vaikuttaa koska ei se hcg minun maalaisjärjen mukaan enää nousta voi km:n jälkeen...Tilanne on todella epämääräinen..Ei auta kun ootella et pääsee sinne verikokeeseen huomenna ja saa ne tulokset sit joskus..

Anteeksi, että tungen nokkani tänne taustalta. Mutta MAIRA, minulla todettiin kohdunulkoinen joku aika sitten ja kaikki päätyi siihen, että jouduttiin poistamaan toinen munanjohdin. Ja olin hengenvaarassa. Testit siis näytti vahvaa plussaa, mutta vuotoa tuli ja epäiltiin keskenmenoa. Vasta kun olin aivan kamalissa vatsakivuissa, ottivat sairaalaan ja sinne sitten jäinkin.

Toivottavasti sinulla ei ole kyse tästä vaan että alkio on oikeassa paikassa! Todella toivon niin koko sydämestäni. :heart:

Mutta halusin vain varoittaa, että jos on maha kipeä tai vaikka ei olisikaan, niin kannattaa vaatia ultraa. Siten asia selviää parhaiten.

Tsemppiä! :)

Maira > Hieno viivahan siellä komeilee. :) Alkoholin naukkailusta turhaan huolehdit. Tuskin on saanut tuossa vaiheessa mitään pahaa aikaan. :hug: Hyvä, että pääset hcg-määritykseen. Toivottavasti saat ajan myös ultraan ja pikkuisen todetaan olevan oikeassa paikassa. En uskalla vielä onnitella, mutta toivon kaiken olevan parhaalla mahdollisella tavalla. =)

bellissio > Tuo on kyllä kummallista, ettei kohdunulkoisen varalta tutkita herkemmin. Ikävää, että sait apua vasta tuossa vaiheessa. Toivottavasti se ei kuitenkaan haittaa raskautumista. Kuumeiletko nyt vai taustailetko muuten vain? :)

InkeriIisakki > Tervetuloa! :wave: Kerrohan tietojasi, niin lisäilen sinut listalle seuraavaan päivitykseen. :)

Barbamama35 > Lapsella on pitkittynyt flunssa ja kuumeettomuuden vuoksi sitten jälkitautina korvatulehdus. Näin käy aina, kun sairastaa ilman kuumetta eikä sitten malta rauhoittua lepäämään. Nyt onneksi on lääkekuuri apuna, joten ehkä viimein päästään sairastelusta eroon. Ulkoilemaan en uskalla viedä, koska siellä ei ainakaan malta ottaa rauhallisesti. Seinät vaan alkavat kaatua päälle, kun niin kauan on pitänyt rajoittaa riehakkaampia leikkejä eikä harrastamaankaan ole päässyt. Onneksi on yksi puuhakirja jemmassa. Siihen saattaisi malttaa keskittyä sen verran, että saisin viihtymään paremmin rauhallisissa puuhissa.

SiSa78 > Kiitos! Välillä on ihan normaalissa arjessakin hermot koetuksella, joten sairastelu koettelee koko perhettä ihan erityisesti. Kuume veisi voimia sen verran, että malttaisi levätä ja silloin sujuisi mukavasti. On tuo onneksi pääasiassa ihan leppoisa lapsi, mutta temperamenttisena ja energisenä tenavana välillä sitten riehaantuukin.

Maira: Onpa sulla jännittävä tilanne! Ultraa kannattaa tosiaan vaatia tuossa tilanteessa, jos eivät muuten sitä meinaa tehdä. Voi kun kaikki kääntyisi parhainpäin :heart: Tsemppiä! =)

InkeriIisakki: Tervetuloa :wave:

^No siltä se nyt vaikuttaa koska ei se hcg minun maalaisjärjen mukaan enää nousta voi km:n jälkeen...Tilanne on todella epämääräinen..Ei auta kun ootella et pääsee sinne verikokeeseen huomenna ja saa ne tulokset sit joskus..

Hyvä että seuraavat hcg:tä. Noin kävi mullekin ja luultiin ku:ta normaaliksi keskenmenoksi kun eivät sitä muutamalla ultrauksella paikantaneet aluksi.

Mairalle peukutuksia, että ois asiat sittenkin hyvin.. Kannattaa todellakin vaatia sitä ultraa se kohdunulkoisen pois sulkemiseksi!

Täällä vaan edelleenkin piinailen, testit on ostamati. Aika vahva fiilis ja korkealta tullaan jos ei olekkaan...

Minnarun, paljon voimia ja jaksamista teille! Mitä ne lääkärissä sanoi tuosta? En voi uskoa että tuollaistakin voi tapahtua, tai en ole ikinä kuullut. Jos et tässä halua avautua, laita mulle yksäriä, ois kiva kuulla teidän kuulumisia.

Mairalla mielenkiintoinen tilanne! Meillä täällä taitaa olla kokemuksia suuntaan jos toiseenkin, mulla kun viiva ei ruvennut vahvistumaan niin varhainen km:han siitä tuli. Toivotaan sulle päinvastaista!

No pöh, Sisa. Mun mielestä ei kannata odottaa vuotta ennen ekoja tutkimuksia, 8-9 kk riittää (ja vähän tarvittaessa kaunistelee asiaa). Mun lääkäri suhtautui todella myönteisesti meihin ja siihen että haluttas ruveta tutkimaan tilannetta ja jostain kuulinkin, että jos ykkönen on tullut nopeasti ja kakkosta ei (kolmekymppisenä) kuulu, niin puoli vuotta yritystä riittää. Mä siis nyt yk 9 (kunnollista yritystä) meen ekoihin verikokeisiin ja mies siihen stestiin. Sehän tietty riippuu sitten jokaisesta, et miten pitkään haluaa yrittää luomusti. Kannattaa vaan muistaa, tutkimukset kuitenkin kestää ja JOS onkin jotain vikaa, niin ns. turhaan on odottanut. Toivotaan tosin, ettei teillä niin pitkään kestä.

mglle myös jaksamista! Taidat olla aika poikki? Mua väsyttää kans koko ajan, mutta se johtuu kiireisestä arjesta, työstä etc. ja tuntuu etten ikinä saa levättyä tarpeeks. Yhden yön nukkuminen ei auta, en tiiä auttaisko viikkokaan :) Valivali.

Neiti-81, hurrrrrjan paljon onnea! Mieletöntä, voin vain kuvitella sen tunteen. Ihana juttu kun niinkin pitkän ajan jälkeen tärppäs!

Minne päin iloksi ootte lähössä reissuun?

Ja kiitos kaikille tsempeistä! Nyt olen enemmänkin lueskellut noita lapsettomuus/clomikeskusteluja, ihan mielenkiintoisia juttuja. Parin päivän sisään alkaa menkat, ilmottelen sit kun voi vaihtaa kp1:ksi. Ai niin, viikonloppuna oli kaveri kylässä ja keskusteltiin homo- ja lesbopareista, niiden vihkimistä kirkossa, adoptio-oikeudesta etc. Mun mies oli sitä mieltä ettei oo luonnollista et nais/miesparit saa lapsia (siis ettei se luonnollisesti onnistu) ja sit se mun kaveri sanoi et eihän lapsettomuushoidotkaan oo luonnollisia. Mun mies hiljeni aika tehokkaasti.. Tää kaveri ei siis tiedä et mies menossa tällä viikolla siihen sperma-analyysiin.. Niin, eihän se oo luonnollista ei..

Viimeksi muokattu:
Viola30 > Kiitos! Olen tosiaan aika poikki, myös henkisesti. En tiedä mikä nyt herkistää ja nostaa tunteita pintaan, mutta itku on tosiaan ollut herkässä ja nyt hermotkin kireällä. Odotan kovasti viikonloppua, sillä pääsen pienelle reissulle hyvän ystäväni kanssa. Lääkärireissu toi selvyyttä lapsen tilanteeseen eli sen osalta mieli on helpottunut, mutta omalta osalta tunnen jälleen ns. morkkista. Olisi niin kovasti tehnyt mieli avautua lääkärille voinnistani ja huolestani, mutta enpä taaskaan saanut suutani auki. :headwall: Pelkään masentuvani, jos en saa selvyyttä ja sen myötä apua. Taidan pyytää miestä ottamaan asian puheeksi sitten polilla tai muuten lääkärissä asioidessaan. Ehkä häntä kuunneltaisiin paremmin.

Tuosta luomuyrityksen pituudesta sen verran, että noinhan sen pitäisi mennä. Itselläni siis oli se tilanne, että esikoinen tärppäsi helposti, mutta toista ei alkanut kuulua ja pco oli jo yrityksen alkaessa tiedossa. Silti lääkärit sanoivat (yksityinen gyne ja myös tk-lääkäri), että vuoden yrittämisen jälkeen vasta aikaisintaan tai paremminkin kahden, kun on jo yksi lapsi. Onneksi neuvolalääkäri oli eri mieltä, mutta silloinkin oli jo yritelty 10kk, kun Terolut-kuurin sain. Ikää on kuitenkin se 30 ja tilanne selkeästi viime vuosina muuttunut, joten ei tässä ole aikaa jäädä odottelemaan. Toisaalta tuo hoitoja kohti eteneminen ahdistaa. Ehkä on kuitenkin hyvä tehdä perusteellisemmat tutkimukset ja saada lääkkeet asiaan enemmän perehtyneiltä lääkäreiltä kuin neuvolasta. Saan sitten varmaan helpommin hcg-määrityksiäkin ja alkuraskauden keskenmenot / kemialliset raskaudet tulee ehkä myös todettua ihan "virallisesti". Tuntuu olevan tärkeää, että raskaudesta on saatu todiste muullakin keinolla kuin kotona tehdyllä testillä. Koen, että minua on terveydenhoitohenkilökunnan taholta vähätelty ja olen sitten jättänyt asioita ihan tarkoituksella mainitsemattakin. Ihmiset eivät ymmärrä, että lapsettomuudesta kärsivää ei lohduta sanat "Ei siellä varmaan mitään ole ollutkaan" tai että "suurin osa raskauksista päättyy varhaisessa vaiheessa ja se on ihan normaalia". On todella loukkaavaa vähätellä sitä tuskaa mikä seuraa vuodon alettua, kun oireet ovat olleet lupaavat ja testiin piirtynyt haamuviiva. Taidankin lopettaa haamu-sanan käytön, sillä haamukin on plussa.

Viola30: Mä oon ollu siinä uskossa, että julkiselle puolelle pääsee tutkimuksiin ja lapsettomuushoitoihin vasta kun se vuosi on täynnä. Meidän neuvolan terkka ainakin sanoi niin... Voi kun pääsiskin aikasemmin! Se voi olla, että riippuu vähän kaupungista/kunnasta, että missä vaiheessa sen lähetteen polille saa... Sitä yritysaikaa en voi edes "kaunistella" suuntaan tai toiseen kun mulla on syyskuussa neuvolassa otettu pois kuparikierukka. Eli se näkyy heti siellä tiedoissa, koska ehkäsy on jätetty pois. Ja luultavasti jotain vikaa meissä onkin kun ei se ole ihan normaalia, että esikoista tehtiin puoltoista vuotta. Näin gynekin mulle sanoi... Mutta ihanaa, että te pääsitte tutkimuksiin =) Kyllä varmasti helpottaa mieltä kun tietää, että apuja on tulossa, jos tarve vaatii =)

VIOLA: No kyllähän mulla aika nopsasti tuntuu tärppi käyvän.. mutta kesken menee vaan aina:ashamed:

Lapsettomuustestitulokset tuli:
katottiin siis mun ja miehen kromosomit, mun hyytymistekijät, kilpirauhasarvot, vasta-aineet....
Tuloksena puhtaat paperit, ei siis vikaa missään :) Lääkäri Toivotti onnea tähän odotukseen...

Maira no herranen aika, että sinulla on nyt jännät paikat ! Minä toivotan paljon onnea ja hyviä asioita matkaan :) Toivottavasti tarina kuitenkin päättyy hyvin!

Neiti-81 onnittelut sinulle ja miehellesi hyvistä tuloksista :) Tuo piristää kummasti mieltä :)

Maira: Onpa jännä tilanne sulla!!! Oi kuinka toivoisin että viiva siitä lähtis vahvistumaan ja vaavi siellä kiikkuisi matkassa loppuun saakka :)

Neiti-81:
Huippu juttu että kaikki on kunnossa!!!

ON Voi p........., nyt se täti sitten pyyhälsi paikalle!!! Sunnuntai-iltana alkoi tosiaan sellainen ruskea valkovuoto ja sitäkään ei oikein tullut edes pikkareihin saakka , vain vähän pyyhkiessä. Eilen ei tullut mitään koko päivänä ja illalla sitten se sama kuin sunnuntaina. Mutta tänä aamuna oli jo ruskeaa vuoto enemmän ja kirkastakin seassa. Voi :( !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ehkäpä se mun pikkupikkuhaamu olikin vain silmänlumetta tai joku silmiin piirtynyt toive tai oisiko voinut olla kemiallinen taas :(? Nyt on siis 29/27 eli mulle voi päivittää varmaanki kp1 jos noita edellisien päivien tuhruja ei lasketa.
Voi ankeus ja kiukku.............

Viola suuntana on Italia:) Kävin siellä viimevuonnakin ja tykkäsin kovasti. Eihän siellä tähän aikaan vuodesta mitenkään lämmintä ole, mutta kuitenkin keväistä :) Mukavaa päästä ystävän kanssa reissuun.

Yhteistyössä