HELMIVAUVAT6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan kurjuus scarabe!Voimia vaan teille!!
Mintullakin yksi isomummo elossa,ikää jo piakkoin 81v..Ihan hyvissä voinneissa vielä,mut eihän sitä koskaan tiedä millon se viimonen päivä tulee.

Maaria*Yritetäänkös treffiä vaikka ensi viikolle,jos saatas porukkaa enemmänkin kasaan kun vaan me kaksi ;o)) ??

Meillä on nyt kolmena aamuna syöty kaurapuuroa..Kyllähän tuota jonkunverran uppoaa marjasoseen kanssa.

Viikonloppuna samoiltiin bodomin liepeillä
ulkoilualueella.Minttu matkusti iskän kyydissä egossa ja hyvin viihty.Makkaratkin saatiin hyvin paisteltua,kun neiti vaan iskettiin vällyjen päälle maahan.Ens kesänä pääsee minttukin sitten maistelemaan muutakin kun tissiä retkellä.

Kohta tulee neidin kummitäti visiitille,joten meenpä iskemään joka äidin helpot herkut,eli raakapakasteet uuniin;o))).

hihihhiih,,,mansku,arvaa mitä luin sun viestistäs,,et matkarattaatkin saatiin hyvin paistettua:D
Joutu kyl pariin kertaan lukaseen uudestaan et mitäs ihmettä siellä oikein tapahtui;)
Hirmu kuola vana tulee likan perässä kun se pyörii (näin meillä vaan liikutaan;) ympäri huushollia,laitan kyl kohta jonkun sienen kaulaa roikkuun niin jos edes jotain imis pois..
Illat on hirmu kitinää,eilenkin heräs ""päikkäreiltä"" klo20,niin heti väsy ja kiukku,on tainnut rytmi muuttua yöunille menossa nyt aikasemmaks kun ennen 21 tasan nukahti..pakko siis aikaistaa iltapuuro ym toimet ja laittaa nukkuun jo kasin aikaan?
Kait ´kohta lähettävä koiraa viemään,kunhan vaan likka heräis nyt ensin..ei jaksais..illalla taas nyrkkeileen sit..moi..

Hmph,meilläkin on nyt aikaistettu tuota yöunille menoa,meinaan viimesiltä päikkäreiltä herra herää joskus 18-18.30 ja sit ei enää suostu meneen iltapäikkäreille niinkun ennen. Eli eilen ja toissapäivänä yöunille jo klo 21. Puuro menee illalla tosi hyvin,jos vaan on pari tuntia viime syömisistä,muuten ei muka jaksa. Mutta aamulla,syö ekan kerran klo 8, jatketaan unia ja n.9.30 herätään, no oon yritääny aamupuuroa sillon eli joskus 10 maissa,no ei uppoa. Sit menee jo pian unille,ja sen jälkeen tissiä eli ei jaksa sitä puuroa sillonkaan???Hitto. MIssä välissä mä sitä sitten annan?en näköjään missään...

Äsken käytiin ulkona sorsia kattomassa, no ihan poikki oli herra sitte jo kotiin tulomatkalla,mutta ei voinu rattaisiin nukahtaa,kitisi vaan. Kotona sitte omaan sänkyyn tipahti heti..annoin vähän vettä,ihan normituttipullosta siis tuttipäällä,ja kas kummaa herra imi siitä niinkuin olis aina pullosta syöny??!!Siis se on kyllä sellanen tää meidän epeli,ihan piruuttaan ei oo siitä suostunu syömään,ei oo halunnu äitiä päästää mihkään!No nyt sitte tarvii maitoa sitä antaa seuraavaks. Ihme hemmo kyllä tämä meidän komentelija!!Vaikka mä kyllä meinasin,etten enää ees anna tuttipäällä,kun kohta tarvii siitäki vierottaa,mutta jos se nyt siitä jois niin saa sit juoda vielä muutamat kuukaudet!;)
joskos sitä lähtis oikeen pidemmälleki iltalomalle ja jättäis pojat kaksistaan ;)

jaahas, taitaa olla päiväkahviaika..

p.s meillä kävi kaverit kylässä, joilla 8 viikkonen tyttö, voi sentään että se olikin pieni!!miten muka nää meidän jössikät on sellasia ollu??miehen kans mietittiin, että eii, ei meidän eppu oo tollanen ollu ollenkaan ;) jotenkin ei muista ees niitä aikoja ku toi on ollu sellanen tuhisija...kyllä aika menee,nyyh! ;)

Huomenta!
Ihanaa, jo kaksi kokonaista yötä takana! Laitoin tutin kerran ennen kuin itse menin nukkumaan ja aamuyöstä annoin tytön vähän huudella. Sinne jäi. Muuten olo onkin sitten ankea. Iski illalla muhunkin syysflunssa. Mies on neljättä päivää kipee. Kunhan vaan Elviira pysyis terveenä...

Scarabelle voimia ja jaksamista! Voi olla piankin sama edessä kun isoisovanhempia on Elviiralla vielä neljä, eli kaikki mun isovanhemmat.

Luvattu sentään tänne etelään kaunista päivää, jos vähän piristäisi. Kuulosti muuten ihanalta kun unissani kuuntelin aamulla tytön höpinöitä ja ""ihan selvästi"" sanoi: äiti herätys! :) Tuli vaan mieleen kun luin tota eka sana-ketjua...

Tintti ;o)),olihan sinne yks oikeekin painovirhepaholainen ilmestyny..Eihän Minttu iskän egossa(ei sentään niin suuri ;) ) vaan ergossa matkusti.
Tuleehan noita lipsuja ,kun nopeesti yrittää kirjotella.

Ma:na kävin likkakaverin kanssa uimassa ja 50 min polskuttelin.Eilen vaunulenkkeiltiin n.1.5h ja nyt takareisissä tuntuu..Varmaankin se uinti.

Mites teillä syöttötuolissa istuminen onnistuu?
Jotenki tuo tripp trappi tuntuu vielä vähän isolta,meinaa neiti kallistella siinä suuntaan ja toiseen.
Pitäs ne pehmusteet hommata,supistas ainakin vähän sitä istuinosaa.Eikä peppukaan luisus siinä penkillä.

Kauraapuuro ois taas levyllä,joten syöttöhommiin..

Mites te hampaallisten mammat,joko ootte antanu hammasharjaa käteen/pesseet ensimmäisiä hampaita?

Meillä on syöttötuolissa se pehmuste,ja istuu kyllä sen ansioista tosi hyvin siinä!Tiedä sitte kauanko vielä sais siinä pitää?No syöttöjen ajan ja sit ku ite syödään niin oon antanu istua,ei se ainakaan mitenkään siinä näytä että ei jaksais enää...?

Me ollaan pesty hampaita heti ensimmäisen hampaan puhjettua,ja eppu ainakin tykkää kovasti ku niitä harjailee,ja yläikeniä harjaillaan kans,vaikkei sielä mitään vielä olekaan ;)

Jaahas,herra heräs aamupäikkäreiltä, tissitteleen siis... TSAU!:)

*virtuaali voimahali* Scarabelle!

Voi jee, eilinen ilta oli kyllä kumma!! 15 min. välein toi neiti sängyssään ikkas. Kävin ain sylis hyssäämäs (syöttää en ala) ja kun nukahti ni takas sänkyyn ja tätä rumbaa siis jatkui tonne yhteen toista....Bigbrotherin jälkeen kun lähin nukkuu nappasin Teian sänkyyn meiän väliin.

Yöllä sitten neljältä heräsin ja nappasin poikittain nukkuvan vauvan meiän välistä ja vein omaan sänkyyn nukkuu. Eli toi iltainen ikkaaminen loppu kun neiti pääs meiän väliin nukkuu...tais vaan pikkusella olla *läheisyyden tankkaus päivä* :oD

Heh mä sain tänään kuulla et yks naapurimme saa vauvan....se oli kuukaus sitten vasta huomannut sen ja nyt laskettu aika on tän kuun loppu puolella :o/ ...Eka lapsi ja kaikkee ne on nyt hankkinut pikapikaa....

Meillä Teia istuskelee kanssa syöttötuolissa sen ajan kun se syö, tai kun mä tiskaan/siivoon keittiön, tai kun väsään jotain muuta keittiössä.

Nyt syöttää neidille päiväruoka ja sitten päikylle...me ollaan oltu jo tänään ahkeria ja käyty kaupungissa hakee Tiialle saksan kasetti ja mulle jumppa-alusta ja Markulle telttapatja (armeijan harmaat kutsuu taas yheks yöks sitä herraa ;o) )

soomoro!

Heissan!

Jaksamisia Scarabelle!

Meillä Eetu on nukkuna pari yötä 12h, mut kyl siihen mahtuu monta (luen MONTA!) heräämistä siis ainaki äiskä herää... Sit käännetään poikaa yms. Useimmiten nukkuu nykyään mahallaan, mut meillä tehdään niin ahkerasti noita konttausharjotuksia, et niitä sit tehään 24h/vrk. Välillä ryömii ja välillä ei. Kuitenkin viihtyy hyvin lattialla. Nyt ollaan saatu toinenkin hammas alas eteen. Pieni pää siellä näkyy ja sitä myöten iltamaidot ei tuu enää tissistä, koska kun hakee unta niin pureskelee mua tissistä... Eihän sitä kipua kestä...

Aurinkoinen päivä tosiaan ja uloskin pitäis mennä. Mulla on tänää vesijumppa. Ajattelin itelle siis vain itelle jotain aktiviteettia hommata. Niin ja maanantaina oltiin muskarissa Eetun kans. Kovasti tykkäsi, vaikka sit alko väsy painaan. Oli vähä tylsä homma ku jouduin pojan herättään muskariin. Siellä se vetäjä soitti kitaraa ja sehän oli tosi magneetti!!!

Mukavata päivän jatkoo!!

Laitanpa tässä ennen nukkumaan menoa kuulumisia.
Joona on ollut vähän sen oloinen, että tulis kipeeksi, mutta onneksi vielä ei ainakaan ole flunssa iskenyt. Ihme sinäänsä, kun isi on pärskinyt lähettyvillä jo viikon. Lähetään perjantaina jumpan jälkeen ajelemaan mummin ja ukin luo (300 km), joten toivottavasti pysytään terveenä. Tuleepa testattua uusi istuin. Käytiin siis ostamassa istuin, kun päädyttiin Britaxin Two-Wayhin (219e). Joona on istunut siinä vasta kerran, mutta viihty ihan hyvin. Pitää vaan pitkälle matkalle laittaa tuoli vähän enemmän kallelleen. Penkki oli tosi helppo kiinnittää ja kallistusta pystyy muuttamaan aikahelpolla etupenkkiä siirtämällä.
Käytiin tänään lääkärissäkin, kun huomasin Joonan huulissa ja kielessä valkoisia ""rakkuloita"". Soitin ekana neuvolaan ja kysyin, että mitä ne vois olla ja täti sanoi, ettei tiedä. Sanoi, että sammas tulee kitalakeen. No minä vein pojan lääkäriin ja lääkäri sanoi, että sammasta on. Nyt sitten yritetään syödä sitruunamehua ruoan päälle ainakin neljästi päivässä. Kyllä on naama mutrulla, kun antaa mehua. :c
Nyt koisimaan, jotta jaksaa heräillä tutin laittoon...

Kati,meillä oli Venlalla sammasta ihan pienenä,sitruunasta tuli allerginen reaktio (?) joten puolukkamehu korvasi meillä sen..Ostin luomumehua niin siinä ei ole sokeria..hapantahan se siis on,mut niinhän sen pitääkin;) Oli siinä kyllä naurussa pitelemistä kun mä puolukkaa tisseihini laitoin :D Mut tepsi ja nopeaan...
Kohta tarviikin lähteä sairaalaan,otin Venlan selästä sen testilapun pois,ja pahasti näyttäis mun silmään siltä että ainakin yks,ellei useampi kohta punoita :( Vähän jännittää et mikä se oli,perkules jos maito..
Jaahas,se on mentävä pakkaan reppu reissuun,odotellen likan heräämistä ja sit matkaan!

Mintullahan oli kanssa sammasta ihan pikkusena,jotain alle kk ikäsenä.Sitruunaa(vähemmän) ja puolukkaa sinne suuhun lusikalla ja topisipuikolla pyörittelin.Luomukonstein onneks hävisi.

Tripp tapin ""pehmukekkin"" on sitten ostettu nettikirpparin kautta.Irtos 10e hintaan =o)).Kuvassa näytti ihan siistiltä+ehjäkin on.Käydään tod.näk viikonloppuna hakemassa se.

Neiti ilmeisesti sympatiseeraa mammaansa ja kehitti""finnin"" naamaansa.Oma naama kukkii välillä kun parhaimmallakin teinillä konsanaan.Koko raskausajan kun oli lärvi finnittömänä,ni nyt se sitten taas paukamaa kehittää..Nää hormonit,nää hormoonit...

Tuli kutsu papa-seulontoihinkin,mut sinneppä ei voikkaan vielä mennä kun ei oo menkat alkanu.Pitänee soittaa,voinko tulla sitten joskus kun se päivä koittaa..Toivottavasti ei vielä vähään aikaan!!On tää niin ihanaa,kun ei tartte niitten riepujen kanssa pelata ;o))).
Mites teillä muilla,jokos on ne naiseuden ilot alkanu?

Eilen sitten"" pestiin"" ekaa krtaa neidin nököhampaat .

Hui hirvitys tätä tautia! Äiti ja isä täällä pärskivät vuoronperään ihan loppuunpalaneina :( Onneks ei Elviira ole näyttänyt mitään merkkejä sairastumisesta. *koputtaa puuta*
Soitin äidilleni aamulla ja pyysin tänne päiväksi. Oli kyllä suuri apu kun joku vaan jakso pitää tytölle seuraa ja viedä ulos. Toi vielä jääkaappiin täytettä ettei heti tarvii kauppaan lähteä ja huominen ruokakin valmistuu lämmittämällä.
Päivän piristykseksi Elviira oppi vilkuttamaan!!! Tosi suloista kun toinen tuijottaa peiliin ja vilkuttaa itselleen. Ja herättyään päiväunilta vilkutteli mulle mummun sylistä.
Me ei olla vielä hankittu syöttötuoliin pehmustetta ja tänään aloin jo miettimään että jospa jättäisin ostamatta. Hyvin tuntuu tyttö istuvan muutenkin.
-Atshii, snif, blääh-
Taitaa mennä kuorsaamiseksi ensi yö näillä rööreillä.

Huih,ekaa kertaa tänään koneella..:/
Koko päivä ollut niin hirmuista menoa että,mistäs sitä alottais..juu,ne allergialapputestit toi tulokseksi ohra allergian,mut eipä se kuulemma vielä tarkoita juuri mitään muutosta muuta kuin viljoissa mennään nyt hitaampaa kaavaa,riisi on seur sallittu siis..ja ilouutinen mulle : MAIDOTTOMUUS LOPPUU!!! *pönkii pakkasesta jädee*
Eli viikon verran saan itse käyttää,sit likalle alamme altistaan pikkuhiljaa korviketta,hipasu reiteen,sit poskeen,tippa suuhun ja sitä rataa. Sit parin vkon päästä lääkäri soittaa ja kyselee miten on sopinut,ja jos ei niin sit mennään virallisiin kokeisiin (kela kun ei hyväksy näitä kotitestejä;)..mitäs muuta...hmm..niin,taas saatiin siis uusi lista kokeiltavia ruokia,marraskuussa mennään sit kontrolliin ellei nyt siis aikasemmin ole tarvetta.
Kä'vin sit likan ja äitini kanssa sen kunniaks shoppailemassa,enpä mä mitään itelleni mut prinsessa sai hameen ja lelun! Tuolla se jo nukkuu,eli rytmi on muuttunut aikasemmaks,mikä on ihan kiva niin jää sitä ""aikuisaikaa"" enemmän...
Niin,ja tänään selvisi että äitini ei olekaan vakavasti sairas,eilinen ilta meni sitä itkiessä!:D
Huih,on siis menty tänään että viuhuu...

niin,eikä ole täällä vielä niitä naistenvaivoja näkynyt..jee!
Viiri,paranemisia sinne!

Huh huh. Tänään on ollut tosi huono päivä. Joona on kiukutellut kaiken päivää ja ollut tosi väsynyt. Kuumetta ei ole ja alan jo epäilemään, että sammas on päässyt niin pahaksi, että siksi on ärtsynä. Ei nimittäin oikein suostunut syömään lämmintä ruokaa, vaikka normaalisti syö tosi kiltisti. Sitruuna piti jättää pois, kun iho alkoi punottaa heti. Olinpa hölmö, että edes annoin, koska itse olen ollut pienenä allerginen sitrushedelmille. Puolukkaa kokeilin, mutta siitä tuli hirveä huuto, joten apteekin tropeilla siis jatketaan hoitoa. Toivottavasti menis nopeesti ohi. Lääkärin mukaan voi kestää neljäkin viikkoa!!!

Menkkoja ei ole vielä ilmaantunut, onneks. Niitä ei tosiaan ole ikävä. Paluu arkeen tuntuu varmasti ankealta , kun NE päivät taas koittavat kohta puolentoista vuoden jälkeen. Sitten vaan yrittämään pikku siskoa Joonalle, heh.

Nyt pakkaamaan viikon mummilassa oloa varten.
Aurikoista viikonloppua helmiksille!

En tiennytkään että papaan pitää olla menkat alkaneet.
Mähän sain lähetteen jo jälkitarkastuksessa, että elokuussa pitäs mennä, eikä puhetta ollu mistään menkoista. Outoa.

No, en ole mennyt vielä ja menkatkin on alkaneet. Kahdet jo olleet. Onneksi on kyllä melko tihrua, johtuu kait näistä minipillereistä.
Täytyis kait sinne papaankin, oon vaan vetkuttanut ja vetkuttanut...

Hohoijakkaa... :o( tarvii kait kohta lopettaa syöminen kokonaan kun tuo vaaka kettuilee :o/ onneks se ei oo viel oppinut nauramaan...

Teialle ei eilen maistunut kala safkat lainkaan ja silti itki nälkäänsä. Sitten mä muistin tän *jokotai* ruokailun joka tepsi likoillakin joten kaavin vuoron perään banaania lusikalla ja lautaselta kalasosetta ja neiti ei tienny kumpaa sieltä tulee *joko banaania tai kalaa* ja niinhän se suu aukes ko linnun pojalla ;o)

Äsken kävin varastoo tonkii ja hakee pesuun vähän isompia vauvan vaatteita..no eipä löytynyt paljoa, parin kengät ja talvipuvut...eli lisää on hankittava.

Ens viikolla meil on Teian kaa retki aamu. Mennään tarhan tätin avuksi ""lisäsilmiksi"" kun tarha ryhmä lähtee mettäretkelle. Parin kilsan kävely suuntaan ko suuntaan ja sitten mettässä etitään kuulema sienii ja leikitään. Teialle vähän esimakua tulevaisuudesta ;o)

ja nyt alkaa kaffebausse!

Ikäviä uutisia Scarabe.. Paljon voimia ja osanottoni!

Meille on muuttanut asumaan pieni ei-mies.. =) Sanoopa Matiakselle mitä tahansa, niin vastaus on EIIII.. Nyt ei oikein viihdy lattiallakaan itsekseen, liekö jo sitä eroahdistusta?

Syöttötuoli hommattiin maanantaina, ja nyt siinä mielellään jo istuu. Harmi vaan kun pehmuste välillä luistaa hieman pepun alla, niin kenottaa ihmeellisesti vinossa. Kauheesti kurkottelee pöydällä olevia tavaroita ja pää pyörii syödessä koko ajan.. Ruokaa onkin joka paikassa..

Muskarissa käytiin keskiviikkona, ja siellä oli ihan kivaa. Muut vauvat vaan on Matiasta vähän nuorempia, ja pötköttivät niin nätisti selällään ""tuiki, tuiki tähtösen"" ajan. Meidän herra kääntyi samantien mahalleen ja ryömi lähimmän vauvan luo. Hyvähän siinä on äidin käsiään heilutella... =)

Pituuskontrolli oli neuvolassa eilen, ja nyt se oli hyvä, mutta paino ei taas ollut noussut ""tarpeeksi"", joten seurataan, seurataan... Ei tolle ukkelille pysty paljoa enempää enää syöttämään, kun päivän ateriakiintiö on jo täynnä. Isompia annoksia tietysti, mutta sit puklailee niitä pois.. Lääkärineuvolassa ens kuussa katsovat tilannetta uudestaan.

Mitäs sitä muuta.. niin, menkat on ehtiny tulla kerran, ja olivat kyllä entiseen verrattuna tosi niukat ja lyhyet. Oishan ne saanu olla pidempäänkin poissa, mutta varmaan imetyksen lopetus vaikutti. Meillä ei syödä enää aamumaitojakaan tissistä, vaan nyt mennään korvikkeella ja kiinteillä. Vähän on haikea olo, kun toinen ei enää pötköttele samalla tavalla vieressä.. =(

Jasso, taitaa Matiaksella olla tylsää, joten eikun leikkimään.. =)

huhhuh,alkaa oleen aikas meininkiä ton ikiliikkujan kanssa. Yhtään ei jaksa paikallaan olla,eikä varsinkaan selällään. Vaipan vaihto on iha hirveetä,ei hetkeekään suostu oleen selällään vaan samantien kääntää ittensä mahalleen hoitopöydällä,ja herranjumala mikä huuto jos kääntää sen takasin tai siis yrittää kääntää, sehän laittaa kampoihin!En tiedä,joko vois niitä housuvaippoja alkaa käyttään?meinaan ei tuu mitään teippien laitosta enää. Ja pukemisessa sama homma,sylissä tarvii herra nykyään pukea,muuten ei sekään onnistu. Aika epeli.

Käytiin ostaan Travallen tuulipuku pojalle,kaks osanen,aikas ihana,ja huippuhalvalla sai, kun se myymälä muuttaa. Tänää lähetään mökille niin saa heti testata käytännössä. Niin ja miehelle soitin että käy hakeen kuravaatteet,saa sitte ryömiä maassa mökillä, ihan ekaa kertaa elämässään! ;D

Ei oo menkkkoja näkyny,ONNEKS!!Tässä imettämisessä on kyl niin plajo hyviä puolia että pitäiskö lopettaa ollenkaan!;) paino pysyy paikoillaan vaikka vetää ihan mitä herkkuja vaan, ja menkkoja ei näy!Huippua!ei vaan, kai sitä pikkuhiljaa vois harkita lopettamista,mutta jos nyt vielä hetken...4-6 kertaa päivässä tissitellään,eiköhän se tarpeeks maitoa siis saa. Soseet ja puurot menee aivan huippuhyvin,toi vetää niitä ku simo hilloa. Tarvii vaan ne aina antaa niin, että edellisestä tissittelystä on ainaki se 2 h aikaa,muuten ei uppoa.

Jaahas,kello on jo noin plajon ja mä en ole edes laukkuja kaivanu kaapista, vaikka ne pitäis jo olla pakattuna,nyt äkkiä tavarat kasaan ennenkö mies tulee töistä,luulee että oon koko päivän täällä rehkiny,hih!;)
Ihanat viikonloput helmiksille!!:)

Voihan p*****.
Hävis kun pieru saharaan näköjään kirjottamani jorinat.Tökkiikö muilla tää soneran sivu aina tasasin väliajoin??

Neuvolassa siis käyty:66.8 cm/7930 cm.Pipo 42.8 cm.
Siropäinen keskikäyrien kaiffari tää fligu.
Seuraavaksi sitten lekuri 8 kk iässä.

..joten lyhyestä virsi kaunis,jos tääkin häipyy usvana bittiavaruuteen ;o))).