*HELMIVAUVAT7*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä meidän päivärytmiä..(vaihtelee kyl joskus jonkinverran)
7-8 heräilee,tissiä
n.9 nukahtaa uudelleen (me vaan köllitään siihen asti;)
10-11 herää ja sit 11 puuroa n. 2-3 dl
leikkiä ja touhua..
13-14 tissiä ja kasvis sose,lähdemme koiraa viemään,joten päiväunet ulkona
15 herää (vaihtelee unet puolesta h-puoleentoista) tissiä
16 välipala hedelmäsosetta (sillon tällön)
17 lihasose,tissin kautta unille
18 herää ja tissiä (unet puol-tunti)
leikkiä yms seurustelua
20 iltapuuhat ja puuroa 2-3dl ---->unille
(yöt nyt nukkunut suht hyvin putkeen..)

Joskus vaihtelua tulee just reissujen tai unien mukaan,aina ei ""ehditä"" kaikkia ruokia syömään yms ,mut suunnilleen näin nyt mennään täällä :D

laitanpa nyt miedänkun rytmiä,ennekun se taas muuttuu ;)

n. 7 Eppu herää,leikkii sängyssään
7.30 äitiki saa ittensä sängystä ylös
8 puuroa ja tissiä päälle
leikkiä,ryömimistä,äitin kiusaamista ;)
9.30 tissiä ja unille
10.30 herää,leikkiä yms puuhaa
11 1/2 prk lihasose, 1/2 prk luumusose ja vettä
12.30 tissi ja unille
13.30 herää,ryömimistä
14.o0 loput lihasoseesta,(luumua) vettä, ulos ehkä
16 tissiä ja unille
16.30 herää, yleensä joko kauppaan tai kylään
18.30 iltapesut yms
19 puuro
19.30 tissiä
19.45 unille.

yöt nukutaan putkeen,tuttia pari kertaa suuhun. Kans vaihtelee hieman noi menojen mukaan,yleensä jos lähetään kyläileen yms niin annan tissin vasta unien päälle..Nyt on ollu vajaan viikon levottomia öitä, niitä hampaita ootellessa...

*ja taaaas täällä,sori*;)
Käytin likan 7kk neuvolassa paino ja pituus mittauksessa,
7190g ja 69.5cm..eipä sitä ""koogeetä"" nyt likalle hirveesti ollut tullut,mut pituutta kyl,et enpä mä ainakaan nyt ala stressaa siitä enään.. Olkoon hoikka,mun missi :D
Onkos muille vaaveille tullut jo kutsu hammaslekuriin, (muistelisin et joku kävi jo?) meille tuli kutsu,18.10 pääsee likka esitteleen hampaitaan..

Heippa täältä meiltäki. Nyt alkaa jo parempaa kuuluun, kun aletaan paraneen. Eetulla oli molemmissa korvissa tulehdukset ja äiskällä kans. Iha jees! Suurta huolta oli siitä, ku ei poika suostunu muutamiin päiviin syömään eikä juomaan mitään tai siis joi jotain, mut ei normaalisti eikä syöny ku pari lusikallista hedelmää. Käytiin sit tänää neuvolassa kontrollissa, kun musta jäbä laihtu iha silmissä. Niin eihän sitä painoo oo tullu oikeestaa ollenkaan, nyt siis 8445g ja 72,8 pitkä. Ens viikol meil on 8kk lääkäri ja sillo otetaan uusia mittoja.

Iloisempi jutska on se, et meillä kontataan!!! Ensin ilman vaatteita ja nyt jo housut jalassa päästään. Onhan se vielä sellasta, et välillä pysähdytään istumaan ja hyökätään masulteen jonkun jutun perään. Hassunnäkönen ku tuossa tepastelee... Ja on muuten poika selkeesti ylpeä uudesta taidosta, oikein riemuissaan. Meil muute tänää alko nokkamukiki kiinnostaa aivan uudella tavalla. Oikein hermostu äitille, ku otin se pois.

Nyt pitää mennä iteki lepään, et paranis joskus tästä pöpöstä.

Palaillaan!

Moi!
Meilläkin ollaan TAAS kipeinä :( Ensin alko Elviiran nenä vuotaa ja sitten tulikin kuumetta ja silmät rähmii. Tosi kurjaa. Onneksi on kyllä syönyt hyvin ja nukkunutkin kohtalaisesti. Sitten tulin minäkin uudestaan kipeeksi. Eilinen päivä meni sängyn pohjalla kuumeessa. Nyt taitaa jo elämä voittaa.
Vieläkään ei kontata eikä ryömitä. Likka on ton kävelytuolin kanssa tottunu siihen, että pääsee nopeasti paikasta toiseen ja nyt ei malta lattialla olla kun ei siellä pääsekään =huudatusta. On se kyllä hauskaa kun itse menen ympäri kämppää ja huikkaan vaan tytölle että tule perässä. Sieltä se sitten tulee. Laitan jossain vaiheessa sähköpostiin kuvan Elviksestä ""rollaattorinsa"" kanssa.

Meillä onneks alkaa räkis olla jo taaksejäänyttä elämää..

Täällä alko virallinen ryömiminen viimeviikolla,eli hyvästi vaan ""rauha"" ;o)).
Kaikki sellanen tietysti kiinnostaa minkä ei tarttis kiinnostaa:videot(se luukku on mahottoman kiva kun se kolisee/heiluu),sähköjohdot,lehdet olkkarin pöydän lehtitasossa jne..
Mitään ei olla vielä piilotettu/nosteltu korkeemmalle,katotaan nyt mitä tuo termiitti aikoo..

Perjantaina käytiin Mintun+ yhden kaverin kanssa habitare-messuilla.Neiti nukku siellä muutaman tunnin ja valveillaolo ajankin jakso hyvin.Eipä juuri löytyny ideoita lastenhuoneeseen.
Neiti nukkuu vielä meidän makkarissa.Kunhan tässä jossain vaiheessa jaksaa ruveta ankaraan projektiin,eli ""vierashuoneesta""lastenhuone.Tää tietsikka on se ongelma,eli mihin tää täältä vierashuoneesta mahtuu..Melkein muu sisustus lähtee kavereille kiertoon+kaatikselle kylmästi.
Kyllä yks lisähuone vielä ois ihan poikaa..*lottovoittoa odotellen haaveillaan omasta kodista*.

Kyllähän eilen nauratti kuinka nuo lapset innostuu toisistaan ja elukoista kanssa.Kaverilla n.2v tyttö ja olivat ottaneet kissan poikasen..Hyvä ettei Minttu jo ottanu jalkoja alle,kun tuli niin kiirus kisun ja tytön perään.Naurua piisas ja nukkuakkaan ei malttanu koko kyläreissulla n.4h.Sippas kun saunan lyhty,kun lähettiin lykkimään vaunuilla kotia kohti.
Siellä vielä kekkas nousta polviseisontaan kaapin reunaa vasten,huh!

Pitää tänään muistaa soittaa neuvolaan ja varata se 8 kk lääkäri.
Onkos ne neuvolat nyt sitten vuoden ikään saakkaa 2 kk välein??Enpä muistanu viimeeks kysyä.

Tervepä taas! Muskarissa on jälleen käyty ja herra on nyt ansaituilla päikkäreillään.

Matias taitaa vieroittaa itsensä tutista ihan vapaaehtoisesti. Eilen päivällä jo huomasin, et heitti tutin mäkeen nukkumaan mennessään, joten illalla en sit tuttia enää antanut. Kun yöllä kitisi niin kävin vaan peittelemässä, ja herra nukahti sit samantien uudestaan. Tänäänkään ei oo tuttia tarvinnut päikkäreille mennessä eikä autossakaan. Ihme jätkä! =) Nyt sit ajattelin, että jätetään kokonaan pois, jos ei kerta kiinnosta. Eipähän tarttee enää vanhempana siitä huolehtia. Pullosta juo kyllä maitonsa, nokkamuki on vielä vaan vedelle.

Yötkin on alkanu sujumaan paremmin. Monta yötä meni niin, ettei tarvinnut tehdä mitään ennen puoli seitsemää. Nyt joinakin öinä piti käydä laittamassa tuttia, ja viime yönä sit pelkästään peittelin. Yrittää kyllä välillä herätä täysin jo kuudelta, mut äiti ei jaksa silloin vielä mitään... Käyn vaan äkkiä lämmittämässä maitopullon, ja otan pojun viereen pötköttelemään. Siitä sit seitsemän tienoilla noustaan aamupesulle.

Tsemppiä kaikille sairastelijoille! Matias oli muutaman päivän vähän tukkoisen oloinen, mutta ei onneks tullu kuumetta tai mitään. Nyt on taas jo ihan reipas, ja nousee kovasti konttausasentoon. Ootteko muuten laittaneet pinnikset jo ihan alimmalle tasolle? Meillä on vielä vähän ylempänä, mutta ehkä Matias harjoittelis enemmän pystyyn nousemista, jos olis paremmin laitaa mistä ottaa kiinni? Nyt pinnasuojus on vähän edessä, vaikka se herran painelusta ihan rullalla onkin.

Mitäs sitä muuta.. Tuntuu, että tulee aina hirveesti tekstiä, kun käy vähän harvemmin kirjoittelemassa. =) Ens viikolla on jo 8 kk lääkärineuvola, joten saa nähdä miten pituus ja paino ovat taas kehittyneet. En jaksa enää hirveesti stressata asiasta, kun kasvaa kuitenkin ja on ihan tyytyväisen oloinen.

Nyt tuntuu olevan itselläkin nälkä, joten jääkaappi kutsuu...

Ai niin, kokeile vaan Mette laittaa helmiskuvia mun meiliin. Osoitehan löytyy sieltä helmibabyista.

Lekuri tuli tilattua,joten täällä taas....

Meillä pinnis on nyt siinä keskipykälässä,kun saa kolmeen eri korkeuteen.Rupes mimmi jo niin hurjannäkösesti roikkuu niissä reunoissa,et viikonloppuna laskettiin pohjaa vähän alemmas.

Ostin muuten kirpparilta siistit nahkaset talvikengät nro20 ja rukan kurahousut,jospa noilla tään talven pärjäis.
Kauhulla kattelin jo kaupassa reimatecin haalaria 120e + rukkaset 29e..sissus sentään.Eikös ne mene suunnilleen aina vaan yhden talven,kun se kasvutahti on vielä jonkinmoinen??

Näinköhän tänään pääsee ulos,kun niin harmaalta näyttää.Ei voi kyllä valittaa,kun muuten on ollu niin komeet kelit.
Viikonloppuna oltiin seurasaaressa syöttääs oravia..Talitintitkin jopa haki evästä suoraan kädeltä.En ois kyllä uskonu.
Kotieläin tilalla käytiin myös ihmettelemässä lehmiä,lampaita, kanoja jne..

Kaapissa odottaa kilo punajuuria,mitähän niistä keksis..Ei pääse vielä neiti nauttimaan niitten mausta ;).

Moro vaan pitkästä aikaa.Meillä on ollut hiukan ongelmia tän koneen kanssa..olen kyllä käynyt aina välillä lukemassa teidän kuulumisia.
Meilläkin Joona oppi ryömimään reilu viikko sitten ja nyt vauhti on melkoinen.Kovasti yrittää myös nousta jokapaikkaan polvilleen ja muutaman kerran on poika kupsahtanutkin melko mallikkaasti alas.Myös konttausasentoa harjoitellaan kovasti edelleen,ei vaan vielä ole tapahtunut se liikkeille lähtö.Meidän 8 kk neulvola menee vähän myöhäiseksi kun lääkäri on kuulemma lomalla.Olemme käyneet jo hammaslääkärissäkin sen ekan kerran näyttämässä kahta alahampia.Joona narskautti sitten tietenkin hoitsutätiä sormeen!
Meillä yöt ovat taas muuttuneet levottomiksi.Joona heräilee aamuyöllä enkä saa häntä enää rauhoittumaan omaan sänkyynsä.Otan sitten aina viereen ja jatketaan pyörimistä ja mylläämistä meidän petissä :o(
Meillä alkaa imetys olemaan loppusuoralla.Imetän enää 1-2 kertaa päivässä ja muulloin juodaan pullosta.Maito vaan alko vähenemään sitä mukaa kun Joonan kiinteät ruoka-annokset kasvoivat.
Me ostettiin jo talveksi kaks osainen toppapuku ja haalari.Minä en hirveesti tykkää siitä äippäpakkauksen toppapuvusta.Talvikengät pitäisi vielä katsastaa.Hurjalta tuntuu miettiä jo talven vaatteita kun on ollut näin lämpimiä kelejä.
Minä olen jäämässä Joonan kanssa kotiin hoitovapaalle ens syksyyn asti.Mites te muut joko olette harkinneet asiaa?Kyllä tähän kotona olemiseen on jo kerennyt kivasti tottua,ei ole mulla todellakaan mitään hinkua töihin.
Saatiin eilen sukulaisilta iso pussi omppuja.Tein aamulla jo omppupiirakkaa ja lopuista taidan keitellä sosetta.Olettekos muut laittaneet paljon marjoja talveksi pakkaseen?Meillä on vähän mustikkaa ja vadelmia.Kiva tehdä sitten talvella piirakkaa.
Laitan uusia kuvia Joonasta postiin kunhan saadaan vielä sähköposti kondikseen..nyt omppujen kimppuun...

Tein just mustikkakiisseliä, jota ajattelin tarjota myös Joonalle. On kyllä aika happaman makuista, kun en lisännyt sokeria. En ole ihan varma oliko marjoissa sokrua, kun osaan laitoin. Miten muut olette säilöneet marjat? Itse olen laittanut mustikkaa, puolukkaa ja vadelmaa pakkaseen. Tein myös viinimarjoita mehua ja ompuista sosetta. Olen itsestäni aika ylpeä...

Hui kauhistus en ole ajatellut ollenkaan talven kenkä asiaa. Päätin pärjätä pakkauksen puvulla, mutta ne jalkineet, hymm... Pitääpä kierrellä kirppiksiä, jos jotain löytäis sieltä. Uudet pitää varmasti ostaa sitten kun herra oppii kävelemään.

Mä jään kanssa hoitovapaalle, ainakin kevääseen asti ja tuskin menen kesälläkään töihin. Ja eihän sitä tiedä, vaikka Joona sais pikkusiskon tai veljen tässä samassa rytinässä ;)

Ai niin, muistelin, että joku kyseli lihan valmistuksesta. Mä olen ostanut possun ja broilerin suikaleita ja keittänyt ne. Antanut hiukan jäähtyä ja hienontanut sauvasekoittimella. Sitten vaan pieniin minigrip pusseihin ja pakkaseen. Sieltä olen ottanut päivän annoksen, jonka sekoitan perunaan.

Kiisseli on varmasti sen verran jäähtynyt, että menen kokeilemaan suostuuko Joona syömään sitä. Ja sit ulkoilemaan.

Kotiin ollaan jäämässä täälläkin,kauhistuttaa vaan että miten sitä pärjää, mutta kai sitä jotenkin...mäkin kun oon sellanen shoppailija välillä. Vaikka tintin kans oltiin taas kaupoilla,eikä mitään saatu itsellemme taaskaan, että ei sitä ny enää niin shoppailekaan ku ennen ;)

Tukea,siis mua tai miestä, vasten eppu nousee seisoon, ja hirvittää että koska se tajuaa nousta sohvaa yms apunaan käyttäen!:/ kyllä muksahtekee herra päivittäin, enkä mä aiokaan joka paiksta heti pelastaa, tarviihan sen oppia! Sitte ärsyttää ku sukulaiset on heti ihan paniikissa että aiaiai,nyt se menee tuota sohvaa päin ja pian lyö päänsä yms, ja mä kihisen vieressä että antakaa nyt sen mennä vaan!!AARGGHH!!!:/
Mun oli lehdet pakko nostaa kaappiin sohvapöydältä, mutta johdot on edelleen vaarassa,eilen pimeni kone ku en ehtuny hätiin ku herra jo vetäs johdon seinästä..kun meillä on tää kone olkkarissa,siks on tyhmää. Mut ku ei se himskatti mahu mihkään muualle:( mulla on kauhee asuntokuume,kun sais ton ukon vielä suostuun...olis se tosiaan ihanaa ku olis isompi kämppä,mulla niin sormet syyhyää, että sais epulle sisustaa oman huoneen!!Ai hitsi,ideoita pursuaa,mutta ku ei sa toteuttaa :/

nyt on taas yöt ollu hyviä,paitsi tänään eppu heräs jo klo 6, no enhän mä nyt itteeni saanu niin aikasin millään ylös,joten kans meidän sängyssä sitte pyöri ja nukahti sit vielä hetkeks ja 8 noustiin. Musta ei aamuvirkkua saa kyllä tekemälläkään, toi 8 on aikasin,mut sen just ja just kestää,mut sitä ennen nouseminen on kyllä ihan kamalaa!:/

jaahas,sellaset hajut tulee herran vanavedessä että varmaan pääsee pyllynpesu hommiin tästä!tsaukkeli! :D

No meillä ei ainakaan olla ryömitty sen yhen kerran jälkeen. Teia vaan pyörii paikasta toiseen.

Niin eikä meil oo hampaitakaan...toisaalta mitä niillä tekeekään ;o)

*huoh*

Kengät meil on sellaset missä on sukkavarret. Tosi hyvät kun ei vielä kävele. Tarvii sitten kattoo kaupasta kunnon jalkineet kun alkaa ulkona tassutteleen...mut sitten kyllä taitaakin olla jo kevään puolella...Mä en usko et se tolla talvivarustuksella kauheesti kävelee :o/

Heips, meil on parit kengät kans Eetulle, mut ei varsinaisesti oikein kunnon talvikenkiä. Odotellaan sit sitä, et lähtee liikkeelle iha kävellen. Pari haalaria on myös ja kai me si ostetaan ne kuravaatteet jos ja kun tulee tarve tai sit alennusmyynneistä parempi haalari. Ehkä, en tiä viä.

Mä jään Eetun kans kotiin vielä kesän yli ja sit töihin. Päästään edes joskus isomman asunnon makuun, toivottavasti! Noi yöt on meillä ollu levottomia... Viime yönä kaivoin herran jalkopäästä, kun oli sinne menossa. Ei pysy kyl sängyssä yhtään paikallaan, eipä paljon muuallakaan. Nyt sit kampee ittensä polvilleen tukea vasten ja istuun kans. Hirmu nopeesti oppi noita uusia juttuja!!!

Mites ootte antanu ""aamumaitoo""? Jotenkin meillä on taas menny sairastelun myötä siihen, et saa maitoa jo viiden aikaan. On mammalle vähä aikasta, mut kai se on suht normaalia et herää. Entä ne raasteet? Siis sekoittanu soseen sekaan? Sais niillä makua lisää ruokaan, kun on usein samaa lounaalla ja päivällisellä, ainoastaan lihaa toisella... Tylsä äiti!

Nyt hakeen termiittiä sängystä. Hyvästi rauha :)

Olipas kivaa lukea kerrankin paljon teidän kuulumisia! Hyvä tytöt;)
Meillä ryömitään hitaasti mutta varmasti..(ainakin sen kaukosäätimen ja kännykän perässä *hih*) Ja kun eilen oli Eppu ja Loore kylässä niin sain vähän tulevaisuuden kuvia miten meillä joskus mennään,huih että se Eppu kiitää jo lujaa!!!:D Ja ylös nousi tosta vaan..iik..heti muute meni koiran vesikupillekkin,mistä mun äiti mua muistutteli et mäkin menin pienenä et menee sit Venlakin..*kihihihih*
Tarttee varmaan alkaa pikkuhiljaa tekeen vähän lapsiturvallisemmaks kotia ...paitsi et mulla on kyl tajuton asuntokuume,omakotitaloa jos alettais joskus ens vuonna rakennuttaan *haaveilee*
Niin,haalareista-..me käytetään sitä pakkauksen haalaria ns kuivana haalarina,ja sit saan siskolta pari Reiman haalaria kiertoon jotka sit keväällä kun likka kävellä jolkottaa niin suojaa paremmin..yhdet kengät meillä on kokoa 18,eli nyt käytössä,talvella katsotaan sit tarve sen mukaan..
Venlasta tuli muute välittömästä aurinkoisempi kun se 3s hammas puhkes ,hyvä niin..oli välillä aikamoinen ruttuiita..
jeps,kait mä meen leikittään tota pientä,ettei ihan tylsisty toine,ZAU!

Jaa että muillakin talokuumetta?! Mulla on jo tullu ihan harrastukseks toi asuntoilmotusten selaaminen :) Joka aamu pitää käydä katsomassa netistä mitä uusia taas on tullut myyntiin. Surullista, ettei meillä taida vielä pariin vuoteen olla siihen varaa. Ja sit vielä haaveillaan meilläkin siitä pikkukakkosesta. Mutta sitä varten taas pitäisi olla enemmän tilaa... Hulluksihan tässä tulee noita miettiessä!

Joo ja meillä menikin tänään eräästä talosta tarjous läpi! Jihuu, nää muuttaa ""maalle"" :) 26km on tänne matkaa, ja neliöitäkin 107, sekä omaa pihaa 1000 neliöö, kun on paritalosta kyse. Koko tontti 2000 neliöö.
Wow :) Happyhappyjoyjoy.

Halvalla vielä irtoskin, kun oli kuitenkin aikas uusi, eikä jouduta pulittaan edes 150 000€, vaan alle jääpi, toisin kun jos vastaava olis löytynyt tästä ihan läheltä. Sitä paitsi tahdottiinkin pois täältä kerrostalohelvetistä.

Minähän siis jatkan koulua helmikuussa. Aleksille haetaan 1/2päivä-hoitoa, koska miehellä liukuva työaika, niin onneksi pärjätään sillä 5 tunnin päivällä.

Täällä kun päästiin siihen ryömisen makuun viime viikolla, niin nyt mennään jo lujaa :)

Mä en ole kuullutkaan tuollaisesta hampitarkastuksesta. Onko se ihan joka paikkakunnalla? Mehän asutaan siis Jyväskylässä, onkohan täällä leikattu koko lekurikäynti säästösyistä pois (niinkuin kaikki muutkin)?

Hih,onneks en oo ainoo joka talosta haaveilee!;) mies ei oo yhtään suostuvainen lainan ottoon, tarvii viedä se kylään jolleki kavereille joilla on laina,niin saa sen aivopestä sitten!kans selaan asuntoilmotuksia aikas huolella, mä haluun ehdottomasti pois kaupungista, maalle, omakotitalo maalla on ollu haaveena pienestä lähtien,mutta kyllä rivitalokin kävis. No,saahan sitä haaveilla!;D

Meillä hammastarkastus 1 v ikäsenä, vaihtelee näköjään käytännöt...

minkälaisia annoksia teitin vintiöt noita kiinteitä syö?meillä syödään desi puuroa+ puoli desiä hedelmää x 2, sit yhteensä purkki lihaa tms,ja jotain jälkkäriä(luumua yms hedelmää) joku vajaa purkki päivässä...mua kun mietityttää että onko liian vähän,mutta eipä tota enää pakottaakaan voi,menee suu niin tiukasti kiinni ku on täys, että enempää ei sinne saa. ja tuo lihaki syödään kahessa osassa,eli puoli purkkia vaan kerrallaan...niin ja tissiä 5 kertaa per päivä...

Kengistä, niin, en tiä yhtään että koska ne pitäis hommata,toi ku tosiaan jo seisoskelee, eli ulkonahan ne pian olis tarpeen,jos siis siellä seisoo ja möyrii. Mutta ei mitään hajua että minkälaiset pitäis olla,ja minkäkokoset..kauheen iso jalka tolla on, että ei pienimmät enää mee.Mistähän niitä kannattais käydä katsoon?Nyt ku oikeesti aloin miettiin, että viikonloppuna mennään mökille ja jos ollaan ulkona, niin eihän toihan tarvii pitää sit vaan ryömimässä ku ei oo niitä kenkiä...kurapuku kyllä hidastaa menoa,mutta seistä ei sitte voi. Voi hitsi sentään...mä oon aina ajoissa näissä jutuissa,hih. No, sadettaki luvattu, että ollaan sitte sisällä!;)

Jaahas, tarvii mennä kampaan naama, että pääsee lähteen ton riiviön kanssa vähän kaupoille,tsau!;)

Taitaa olla asuntokuumetta ilmassa!Minäkin tsekkaan aika usein asuntoilmoituksia.Ihana olisi jos olisi yksi makuuhuone lisää niin sais erillisen työhuoneen.En tiedä mihin saadaan tää tietsikkapöytä sit kun tästä huoneesta tehdään Joonan huone...
Meillä menee nykyisin 4-5 ateriaa päivässä,riippuen monetko unet Joona nukkuu.
Meidän päivärytmi:
6-7.30 herätys tissiä
puuroa
maitoa ennen unia
9-10 päiväunille
11-12 päiväruoka liha+vihannessose+maitoa noin 100 ml
13 päiväunille
14-15 välipala hedelmäsosetta+maitoa
17-18 iltaruoka vihannessosetta +maitoa
20 iltapuuro+maitoa tai velliä
20.30 nukkumaan

Välillä meinaa olla vaikeeta sijoittaa välipalaa mihinkään väliin jos ollaan nukuttu pitempään ja päivä alkaa myöhemmin.Joona nukkuu tosi kivasti ulkona rattaissaan melkein jatkuvasti 1.5- 2 tuntia kerralla.
Tänään meidän hulivili oppi aukomaan keittön kaappien ovia,ou jee,nyt pitää vahtia koko ajan mitä touhuaa...
Nyt kotihommien kimppuun kun Joonuska on päikkäreillä.

ihan vaikka äippäpakkauksen töppöset käy tässä vaiheessa pienille jos ne ryömivät/konttaavat maassa...eipä siihe vielä kenkii tarvii.vaan pesukonetta;) että ne saa sit likastuttuaan pestä.

hööh,kiitos vieras!:)eipä tullu taas mielenkään tollanen, nehän onki just hyvät ne äippäpakkauksen töppöset!paremmatki varmaan ku kengät tässä vaiheessa.

Herra menee täällä kyllä vauhdilla, ei menny ku sekunti ku huomas tuolilla pahvilaatikon,ja siihenhän se sitte nousi seisoon,tuolia vasten...saa olla tarkkana sen kanssa kyllä,semmonen menijä se kyllä on. Mutta ihanaa seurata kuitenki kehitystä, ja kauheella vauhdilla nyt oppiikin kaikkee uutta, ei perässä meinaa pysyä tää mamma... ;)

nyt tarvii mennä valmistautuun lentopalloon,moikkelis!:)

Hei Helmimammat ja vauvat!

saako liittyä seuraan vasta nyt? Sain vasta nyt aikaiseksi hankkia nettiyhteydet...
Meillä on hyvin vilkas ja temperamentikas tyttö, syntynyt 4.2.

muakin kiinnostais nuo kiinteiden määrät mitä teidän vauvat syö.

Meillä oli ummetusta 3viikkoa jolloin neiti söi tavallista vähemmän, mutta noin 4 päivää sitten oli kuin olisi tulppa lähtenyt pikku pyllystä; jäniksen papanoiden sijaan kunnon
mämmiä ;) ja ihan kuin olisi nyt vasta alkanut nukkumaan kunnolla sekä päiväunia että yöunia. Aikaisemmin oli hyvä jos sai 40 minuuttia nukkumaan päikkäreitä ja nyt pussuttaa jo 11/2 tuntia x 2. Ja yötkin on rauhallisempia.
Ja ruoka maistuu aivan eri tavalla kuin ennen.
Tällä hetkellä päivän menu seuraavanlainen:

aamulla (usein jo klo 5) tissiä ja myöhemmin puuro (11/2 dl)
lounas noin klo 12: 11/2 prk (pientä) jotain kasvislihasosetta
välipala n. klo 14: 1prk hedelmäsose + rintamaito
päivällinen n. klo 17: 11/2 prk (pientä) jotain kasvislihasosetta
illalla: puuro (11/2 dl) + tissi

No meillä syödään päivässä maitoa n.6dl, 1 pieni purkki kasvista, 1 pieni purkki lihaa ja 0,5-1 pieni purkki hedelmää. Sekä 2dl velliä. Joskus 1-1,5dl puuroa. Harvemmin kylläkin.
Eli MEILLÄ taidetaan syödä VÄHÄN, kyseessä 10-kiloinen miehenalku.

Ja tervetuloa joukkoon Mammaliini!

Tervetuloa vaan joukkoon Mammaliini!saako kysyä tytön nimeä?;)

Välillä menee noi soseet paremmin ja välillä huonommin, joskus menee purkki kerrallaan ja joskus puolikas. Eilen annoin sitä pikkukalastajan herkku-pilttiä, sitä lohijuttua, no sehän oli niin rakeista että ei kelvannu millään! Kauhee kakominen vaan. Mitenkähän saan ton oppiin karkeempaan ruokaan ikinä, on se sellanen sihtikurkku... :/ Meinasin, että alkais niitä 8 kk pilttejä antaan jo,mutta ei taida herralle vielä kelvata... ;)

Tänään mökille,taitaa olla viimenen kerta ennen ens kevättä taas...pitkä talvi edessä taas :( mutta kyllä nää päivät menee niin nopeesti ton villiviikarin kanssa, että kohta se on kesä taas!;) mä ootan eniten sitä, että pihalla voi jotain tehdäki epun kanssa, nyt ku se on vaan rattailua ja keinumista lähinnä.. ;) ihanaa sit ku voi laskea mäkeä ja sellasta,hih... :D

Jaahas, pakko kai se on mennä pakkaan,taas kauhee määrä tavaraa mukaan,iha ku viikoks oltais menossa!Ja mies tykkää, kun pakotin sen että otetaan syöttötuoliki mukaan :D onneks mennään paketiautolla... ;)