Helppiä, mitä tekisitte, ls-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en voi mustana olla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos siis veljesi on kykenenvä hoitaja, niin ei se mikään ls-ilmoituksen paikka ole. Oletko nyt varma, että sinulla ei ole vain kaunaa tätä avovaimoa kohtaan ja kosto mielessä ? vai onko teillä tapana tehdä ls-ilmoitus jos toinen vanhemmista kännissä kotona vaikka toinen olisikin selvinpäin ?

Eikä ole mitään kaunaakaan, sitä vaan en ymmärrä, että ihminen saa kiskoa kaiken maailman lääkkeitä ja tuutata suoneen ties mitä kun lapsi on siinä ihan viereisessä huoneessa.

joo mutta jos lapsella on kuitenkin "selväpäinen" hoitaja vai käyttääkö veljesikin aineita ? sitten tilanne on ihan eri.

Aika ajoin käyttää veljenikin kyllä.Mitenkään en luottaisi siihen, että siellä aina on selväpäinen hoitaja. Nyt tällä hetkellä kuitenkin on.

tällähetkellä ei siis ole tarvetta ls-ilmoitukseen.

Kätevää vaan, että aineiden käyttäjäksi tiedetty ihminen voi silleen kivasti vaan soitella ja lykkäillä seulojen ottamiset ja palaverit muutamien päivien päähän ja sillä välin voi kaikessa rauhassa kiskoa ihan mitä haluaa. :/

Oletko aivan varma ettei veljesi vaimolla ole esim. diabetesta jonka takia joutuu pistämään itseään, kun noi oireet joita alussa kuvasit voivat johtua matalasta verensokeristakin ja se selittäisi löytyneet lääkeruiskutkin. Tuli vaan mieleen koska ovataamulla kerran lääkärille lähteneet...

Kätevää vaan, että aineiden käyttäjäksi tiedetty ihminen voi silleen kivasti vaan soitella ja lykkäillä seulojen ottamiset ja palaverit muutamien päivien päähän ja sillä välin voi kaikessa rauhassa kiskoa ihan mitä haluaa. :/

Missä lapsi on silloin kun hän käyttää aineita?

Missä lapsi on silloin kun hän käyttää aineita?

No en mä vaan tiedä. :O Siellä samassa asunnossa kai. Niin kuin nytkin, vaikka onhan siellä ne selvinpäin olevat ihmiset. Siellä, missä he asuvat, ei ole muita mahdollisia hoitajia, kuin lapsen toinen mummo, mielenterveysongelmainen ihminen. Ihan vakaa ihminen kyllä,mutta ei hänkään kykeneväinen säännöllisesti huolehtimaan lapsesta.

Oletko aivan varma ettei veljesi vaimolla ole esim. diabetesta jonka takia joutuu pistämään itseään, kun noi oireet joita alussa kuvasit voivat johtua matalasta verensokeristakin ja se selittäisi löytyneet lääkeruiskutkin. Tuli vaan mieleen koska ovataamulla kerran lääkärille lähteneet...

No kyllä mä nyt diabeteksen tunnistan. Diabeetikot käyttää insuliinia, ja lähinnä juuri insuliinikynässä, ei siihen mitään ruiskuja ostella, käytetä niitä sitten uudestaan ja uudestaan ja jätetä lojumaan pitkin lattioita. Ikänä en ole diabeetikon nähnyt tai kuullut noin käyttäytyvän. Ja monia olen nähnyt jo ammattinikin puolesta.

Tulin kertomaan mitä on tapahtunut.. soitin siis sosiaalityöntekijälle aamulla. Moneen otteeseen olen ollut sen jälkeen puhelimessa heidän kanssaan, ja omat vanhempani samoin. Nyt nämä vanhemmat ja lapsi ovat ilmeisesti matkalla omalle paikkakunnalleen, mutta sain ohjeet sos.työntekijöiltä, että otan yhteyttä sosiaalipäivystykseen mikäli olen heihin yhteydessä ja epäilen äidin olevan aineissa.

Tulin kertomaan mitä on tapahtunut.. soitin siis sosiaalityöntekijälle aamulla. Moneen otteeseen olen ollut sen jälkeen puhelimessa heidän kanssaan, ja omat vanhempani samoin. Nyt nämä vanhemmat ja lapsi ovat ilmeisesti matkalla omalle paikkakunnalleen, mutta sain ohjeet sos.työntekijöiltä, että otan yhteyttä sosiaalipäivystykseen mikäli olen heihin yhteydessä ja epäilen äidin olevan aineissa.

Eli ei tapahtunut yhtään mitään siis.

Mmm.. no ei, ei ainakaan vielä. Tarkkaan kyllä kysyivät, että millä junalla ja mihin aikaan nää palaavat kotipaikkakunnalleen. Syvästi toivoisin että ainakin viikonlopun jälkeen sosiaalitoimisto ottaisi asiaan voimakkaasti kantaa.

Jos siis veljesi on kykenenvä hoitaja, niin ei se mikään ls-ilmoituksen paikka ole. Oletko nyt varma, että sinulla ei ole vain kaunaa tätä avovaimoa kohtaan ja kosto mielessä ? vai onko teillä tapana tehdä ls-ilmoitus jos toinen vanhemmista kännissä kotona vaikka toinen olisikin selvinpäin ?

Eikä ole mitään kaunaakaan, sitä vaan en ymmärrä, että ihminen saa kiskoa kaiken maailman lääkkeitä ja tuutata suoneen ties mitä kun lapsi on siinä ihan viereisessä huoneessa.

joo mutta jos lapsella on kuitenkin "selväpäinen" hoitaja vai käyttääkö veljesikin aineita ? sitten tilanne on ihan eri.

Aika ajoin käyttää veljenikin kyllä.Mitenkään en luottaisi siihen, että siellä aina on selväpäinen hoitaja. Nyt tällä hetkellä kuitenkin on.

On tarvetta.

Mmm.. no ei, ei ainakaan vielä. Tarkkaan kyllä kysyivät, että millä junalla ja mihin aikaan nää palaavat kotipaikkakunnalleen. Syvästi toivoisin että ainakin viikonlopun jälkeen sosiaalitoimisto ottaisi asiaan voimakkaasti kantaa.
On tuo aika paljon, että noin tarkkaan kyselevät junan ajat ym. Varmaan menevät vastaan.

:O ei tarvetta ls-ilmoitukseen kunn lapsen äiti heiluu lapsen seurassa huumausaineiden alaisena ja jättää käytttövälineitä lapsen ulottuville?? Itse ainakaan en tosiaan antais kenenkään olla mun lasten seurassa jos on aineissaan.

:O ei tarvetta ls-ilmoitukseen kunn lapsen äiti heiluu lapsen seurassa huumausaineiden alaisena ja jättää käytttövälineitä lapsen ulottuville?? Itse ainakaan en tosiaan antais kenenkään olla mun lasten seurassa jos on aineissaan.

Niinpä, ja millainen kyky mahtaa olla läsnäolevana ja turvallisena vanhempana jos on aineista riippuvainen.
Aivan käsittämätön tuo vieras.

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Tarkottikohan toi vieras sitä että ei ole tarvetta sillä hetkellä sinne päivystykseen soittaa, kun oli siis ne selväpäiset siellä myös.
Ei siltä kuulostanut ja puhui lastensuojeluilmoituksesta eikä päivystykseen soittamisesta.

Raskain mielin ollaan. :( Veli soitti aamulla äidilleni ja sanoi, että lapsi on huostaanotettu tänään aamulla. Paska olo, mutta minkäs teet. En voinut muutakaan kuin soittaa. :')

Raskain mielin ollaan. :( Veli soitti aamulla äidilleni ja sanoi, että lapsi on huostaanotettu tänään aamulla. Paska olo, mutta minkäs teet. En voinut muutakaan kuin soittaa. :')

oikein teit , ajattelit lapsen parasta niinkun kuuluukin

Hyvä =) Lapsi saa varmasti paremman elämän nyt! Ihan oikein teit *halaus*

Olisiko mitenkään mahdollista, että lastesi serkku tulisi teille asumaan, tai vanhempiesi luokse? Minusta tämä nykyajan systeemi, jossa perheen ongelmat sysätään viranomaisten huolehdittavaksi on vähintään kieroutunut. Itse ei voi "uhrautua", paitsi soittaa pari puhelua sossuun...
Mielestäni tässäkin oikeampi tapa olisi ollut keskustella koko perheen voimin lapsen tulevaisuudesta ja mennä yhdessä lastensuojelun pakeille ja ehdottaa lapselle sijoituskotia isovanhempien tai tädin luo.

Voimia kuitenkin ap:lle ja lapselle valoisaa tulevaisutta!

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Oikein teit. Ei ne yleensä aiheetta huostaanota. Tässä tapauksessa ei kait ollut edes tulkinnan varaa.

Kiitos kaikille. :) juu, siis tämähän ei ollut ollenkaan ensimmäinen ls-ilmoitus, niitä on ilmeisesti jo aika paksu pinkka siellä vuosien varrelta.

Uusimmat

Yhteistyössä