helsingin asuinalueista jälleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Lapsiperheille ei Helsingin keskustassa mitään kohtuuhintaisia kämppiä ole, ainakaan mukavia sellaisia... Että ellei pätäkkää ole rutkasti, suosittelen lähiöitä, vars. Espoota ja Vantaata.

ihan normaali lapsiperhe mekin ollaan ja asutaan keskustan tuntumassa =)
Vuokralla? Minkälainen vuokra ja kämppä ja missä? (Nim. utelias:) ) Oon ollut kattovinani, että kaksiot on enimmäkseen jotain alkaen 700 ?, pieni hissi saattaa joskus löytyä.. itekin ennen asuin keskustassa,vanhassa jugend-talossa tosin joten saattaa vaikuttaa hiukan mielikuviin - saattaahan sitä tietysti kaikenlaista löytyä jos onni käy.

oma. kallistahan tää on mut normipalkoilla pystytään ainaki toistaseksi asumaan :D etuna on se et saapi suht helposti myytyä just sijainnin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No sanokaas Espoosta niitä mukavia kohtuuhintaisia alueita, joista myös kulkuyhteydet Helsinkiin toimivat (ei siis mitään 1 bussi/tunti).

aivan! :attn: :D

veikkaisin et tapiola on ainut :whistle:

Ööö? Milloin oot viimeksi käynyt Espoossa??

Itse en ikinä muuttaisi Espooseen - tosi sisäsiittoista kuppikuntaa, jotka haluaa vain ajella omilla autoillaan ja p*t mistään ilmastonmuutoksista. Mutta rahalla saa ja bemari vie.

:laugh: Äläs nyt ole niin ennakkoluuloinen.

Joo-o, me asutaan Espoossa eikä -ajatteles- edes omisteta autoa.

Ei ole kovin montaa ehdotusta tullut Espoosta... eli niitä kivoja, kohtuuhintaisia, hyvien kulkuyhteyksien varrella olevia paikkoja...? Sellaisia, joista pääsee Helsinkiin vaikka jopa neljä kertaa tunnissa, eikä kulkumatka ole tuntia?

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85 harm:
Ai oot?? Missä täällä, millä porukalla? Ikäni täällä asunut ja nuoruuteni viettänyt :D Tiedä vaikka olis sun sukulaiset jotain tuttuja :D

Noi länsiväylän ruuhkat on vissiin aamuisin aikamoisia, tiettynä aikana. Bussilla mun mielestä melkeen kannattais kulkea...

Kyllä tää on ehdottomasti lapsiystävällisempää aluetta kuin Helsingin keskusta :D Ja tää on vaan mun mielipide, kenenkään ei tarvi ottaa siitä nokkiinsa :)

Muuttakaa tänne!! :D

miten mä sen tarkemmin sanoisin? :D siis soukassa,laurinlahdessa,latokaskessa (vai -kaskella?miten taivutetaankaan) sekä onks sellanen paikka ku sunankallio? vai onko se pelkästään kadunnimi...no siellä asuu mun täti.

mun sukulaisia asuu tosi paljon espoossa ja sitten helsingissä,vantaalla yks serkku =)

Me asutaan aika lähellä Latokaskea nyt.

Tämä Espoonlahi on edelleen hyvää, lapsiystävällistä ja suht edullista aluetta. Busseja todellakin menee enemmän kuin se 1/h! Pari-kolme linjaa, 10-15min välein. Ja se matka sinne kestää sen 20-25min.

Espoon keskukseen tai siihen lähimain en muuttais missään tapauksessa.

avomies asunut koko elämänsä ennen yhteen muuttoa ihan itäkeskuksen nurkilla, ja hengissä selvinnyt.. ja edelleen haikailee sinne päin..ei koko itä-Helsinki ole hirveä paikka vain jotkut osat itä-Helsinkiä.. ne joissa paljon vuokra asuntoja ja varsinkin kaupungin vuokra-asuntoja..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85 harm:
Ai oot?? Missä täällä, millä porukalla? Ikäni täällä asunut ja nuoruuteni viettänyt :D Tiedä vaikka olis sun sukulaiset jotain tuttuja :D

Noi länsiväylän ruuhkat on vissiin aamuisin aikamoisia, tiettynä aikana. Bussilla mun mielestä melkeen kannattais kulkea...

Kyllä tää on ehdottomasti lapsiystävällisempää aluetta kuin Helsingin keskusta :D Ja tää on vaan mun mielipide, kenenkään ei tarvi ottaa siitä nokkiinsa :)

Muuttakaa tänne!! :D

miten mä sen tarkemmin sanoisin? :D siis soukassa,laurinlahdessa,latokaskessa (vai -kaskella?miten taivutetaankaan) sekä onks sellanen paikka ku sunankallio? vai onko se pelkästään kadunnimi...no siellä asuu mun täti.

mun sukulaisia asuu tosi paljon espoossa ja sitten helsingissä,vantaalla yks serkku =)

Tämä Espoonlahi on edelleen hyvää, lapsiystävällistä ja suht edullista aluetta. Busseja todellakin menee enemmän kuin se 1/h! Pari-kolme linjaa, 10-15min välein. Ja se matka sinne kestää sen 20-25min.

Espoonkeskus on paha..saa tosi huonot arvostelutkin varsinkin se suvela..käytiin kattoo siel yhtä ihan uutta kämppää mut naapuri talot näytti sen verran pelottavilta ja muutenkin porukka siel et ei koskaan muutettu..

Vantaa on Helsinkiä ja Espoota halvempi! Rauhallista seutua, hyvät liikunta mahdollisuudet.. varsinkin tää Länsi-Vantaa.. Suosittelen!!

Asumme Vuosaaressa. Ja täällä on todella hyvät palvelut. On kirjasto,uimahalli, hyvät terveyspalvelut jne.Harrastus mahdollisuuksia riittää. Luonto merineen on kaunis!

Espoossa on myös pieniä alueita, esim leppävaarasta 4kilsaa poispäin löytyy Karakallio, joka on tosi rauhallinen alue. Asuttiin siellä vuokrakolmiossa ja vuokra oli vaan 595?, eli on kyllä edullinen (kun ennen sitä asuimme leppävaarassa vuokrakolmiossa jossa vuokra oli 850?) ja samoin karakalliosta vähän eteenpäin löytyy Viherlaakso, joka on aika vastaava kun Karakallio.
Busseja kulkee jatkuvalla syötöllä Leppävaaraan tai stadiin, ja jos nopeasti haluaa stadiin asti niin kannattaa vaihtaa Leppävaarassa junaan. Matka kestää alle puoli tuntia. Kiloa kannattaa myös harkita, on vaan yksi juna-asema Leppävaarasta poispäin.

Me asuttiin Lippajärvellä silloin ku Espoossa asuttiin. Se oli tosi rauhallista seutua, mutta etäisyydet pitkät, ensin bussilla leppävaaraan ja sieltä junalla, niin yli puol tuntia Helsinkiin, suora bussi Kauniaisten kautta meni kolme varttia.

Sitte ku sieltä muutettiin, meille tarjottiin asuntoa Suvelasta, sinne EN muuttais.

Nyt puoltoista vuotta asuttu täällä itä-Vantaalla Länsimäessä, Helsingin rajalla ja täällä viihdytään. Hyvät päiväkodit lähellä, paljon puistoja (näitä arvostan), metrolle alle kilsa, ja yksityinen lastenlääkäriasema itiksessä alle kymmenen minsan metromatkan päässä. Töihin pääsen myös metrolla, ja aina oon selvinny iltavuorostakin (pääsen kymmeneltä, oon töissä herttoniemessä/siilitiellä ) kotiin, jopa viikonloppusin, ja kävelen metroasemalta aina kotiin.

Muoks. tuolla Lippajärvellä meillä oli silloin (nyt sielläkin varmasti pari kertaa noussu vuokrat -> näkyy olevan 736-836 siellä nyk.vuokra) vuokra kerrostalokolmiosta omalla pihalla 711 euroa. Nykynen vuokra vielä tän ja ens kuun kerrostalokolmiosta 690, maaliskuusta alkaen 721.

No sanokaas Espoosta niitä mukavia kohtuuhintaisia alueita, joista myös kulkuyhteydet Helsinkiin toimivat (ei siis mitään 1 bussi/tunti).
Kaikki Länsiväylän varressa (ja sitä lähellä) olevat alueet periaatteessa - Saunalahden bussiyhteyksistä en tiedä millaiset ovat nyt.. Suur-Leppävaarassa paljon mun mielestä ihan mukavia alueita, Kauklahti ym. Riippuu millaista pitää mukavana? Vikaa löytää tietysti mistä vaan jos etsii. Espoon Keskusta itekin kaihtaisin mutta monta tuttua siellä elää aivan tyytyväisinä.

näkeekö jostain netistä siellä olevia vuokra asuntoja?

näkeekö jostain netistä siellä olevia vuokra asuntoja?

www.espoonkruunu.fi

Yhteistyössä