helsingissä 8-vuotias kannabiksen käyttäjä on ihan jokapäiväinen juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faktaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helsingin huumerikosyksikön vanhemman rikoskonstaapelin Jonna Saavalaisen mukaan yleinen aloitusikä kannabiksen käytössä on nykyään 11 ja 13 ikävuoden välillä.

- 2000 – luvulla aloitusikä on ollut laskusuunnassa. Olen törmännyt jopa sellaisiin käyttäjiin jotka ovat kokeilleet kannabista ensimmäistä kertaa kahdeksan yhdeksän-vuotiaina, Saavalainen sanoo.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kannabiksen hankkiminen on nykyään todella helppoa.

- Saatavuus on niin hyvä ja hinta niin alhainen, että lapsikin pystyy sitä hankkimaan jos haluaa.

Pääkaupunkiseudulla gramma kannabista maksaa katukaupassa poliisin arvion mukaan 10 – 15 euroa.

Saavalaisen mukaan kotikasvatetun kannabiksen laatu on viime vuosina muuttunut.

- Kasvien huumepitoisuudet ovat kasvaneet, Saavalainen toteaa.

Kannabiksen kotikasvatus on viime vuosina myös lisääntynyt merkittävästi.

- Viimeisen seitsemän vuoden aikana kotikasvatus on ollut kasvussa, kahden viimeisen vuoden aikana vielä kiihtyvällä tahdilla

Missä kohtaa muuten sanotaan, että ihan jokapäiväinen juttu...?

Helsingin huumerikosyksikön vanhemman rikoskonstaapelin Jonna Saavalaisen mukaan yleinen aloitusikä kannabiksen käytössä on nykyään 11 ja 13 ikävuoden välillä.

- 2000 – luvulla aloitusikä on ollut laskusuunnassa. Olen törmännyt jopa sellaisiin käyttäjiin jotka ovat kokeilleet kannabista ensimmäistä kertaa kahdeksan yhdeksän-vuotiaina, Saavalainen sanoo.

Ainakin pääkaupunkiseudulla kannabiksen hankkiminen on nykyään todella helppoa.

- Saatavuus on niin hyvä ja hinta niin alhainen, että lapsikin pystyy sitä hankkimaan jos haluaa.

Pääkaupunkiseudulla gramma kannabista maksaa katukaupassa poliisin arvion mukaan 10 – 15 euroa.

Saavalaisen mukaan kotikasvatetun kannabiksen laatu on viime vuosina muuttunut.

- Kasvien huumepitoisuudet ovat kasvaneet, Saavalainen toteaa.

Kannabiksen kotikasvatus on viime vuosina myös lisääntynyt merkittävästi.

- Viimeisen seitsemän vuoden aikana kotikasvatus on ollut kasvussa, kahden viimeisen vuoden aikana vielä kiihtyvällä tahdilla

Missä kohtaa muuten sanotaan, että ihan jokapäiväinen juttu...?

Palstapersu tietää aina totuuden ja näkee asioita, joita muut eivät näe..

Varmaankin on ihan totta, että toisinaan tuollaista tapahtuu. Itse tunnen ihmisiä (yleisimmin muuten tyttöjä), jotka ovat aloittaneet suonensisäisten huumeiden käytön 12-vuotiaina.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;28011274:
Sä olet todellakin niin idiootti kuin vain voi olla.

Ihan turha kuule väittää tosiasioita valheeksi. Ihan sama mitä sanot niin ei se totuus siitä mihinkään muutu. Taidat olla itse idiooteista idiootein jos et sitä tajua.

[QUOTE="vieras";28011285]Ihan turha kuule väittää tosiasioita valheeksi. Ihan sama mitä sanot niin ei se totuus siitä mihinkään muutu. Taidat olla itse idiooteista idiootein jos et sitä tajua.[/QUOTE]

Lähdetkö taas liikkeelle yhtä vauhdikkaasti kuin eilisiltana? Olet ylittänyt joitakin rajoja tällä viikolla, yritä nyt pitää langat käsissäsi. Minne muualle lähtisit, jos sinut potkittaisiin täältä(kin) pois?

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;28011300:
Lähdetkö taas liikkeelle yhtä vauhdikkaasti kuin eilisiltana? Olet ylittänyt joitakin rajoja tällä viikolla, yritä nyt pitää langat käsissäsi. Minne muualle lähtisit, jos sinut potkittaisiin täältä(kin) pois?

Etkö itse päässyt hommalle pulisemaan paskaa kun pitää täällä kirjoitella omasta päästä horinoita? :D

[QUOTE="vieras";28011285]Ihan turha kuule väittää tosiasioita valheeksi. Ihan sama mitä sanot niin ei se totuus siitä mihinkään muutu. Taidat olla itse idiooteista idiootein jos et sitä tajua.[/QUOTE]

Sinä vastaan muu maailma? Ai juu, kuuluuhaan siihen porukkaasi James ja kaverinsa. Ikävä vain, etteivät edes tunne sinua :(

[QUOTE="vieras";28011308]Etkö itse päässyt hommalle pulisemaan paskaa kun pitää täällä kirjoitella omasta päästä horinoita? :D[/QUOTE]

Miksi haluaisin sinne kirjoittelemaan? Kerro yksikin hyvä syy.

[QUOTE="vieras";28011314]Sinä vastaan muu maailma? Ai juu, kuuluuhaan siihen porukkaasi James ja kaverinsa. Ikävä vain, etteivät edes tunne sinua :([/QUOTE]

Niin mihin porukkaan kuuluu?? Jäi vähän epäselväksi.

[QUOTE="vieras";28011333]Älä jaksa enää naurattaa. Olet huvittava persoona, trolli varmasti :laugh:[/QUOTE]

Onko sulla paukut vähissä tänään? Oletko tyhjentänyt ehtymättömän sanallisen arkkusi?!

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin;28011340:
Onko sulla paukut vähissä tänään? Oletko tyhjentänyt ehtymättömän sanallisen arkkusi?!

Käykö sinulle joskus niin? Itsellä ei ole mitään määreitä sille onko sanottavaa vai ei. Sitä joko on tai ei ole, riippuu asiasta.

Yhteistyössä