Helvetin KELA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perseensuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perseensuti

Vieras
mITÄ NE OIKEIN TÖPEKSII. jÄTIN JO TIISTAINA TYÖTTÖMYYSTUKILAPUT PAIKALLISEEN KELAAN, JA VIELÄKÄÄN EI OLE MAKSETTU, SAATI ETTÄ kELAN SIVUILLA EES LUKIS ETTÄ LAPUT TOIMITETTU JA MAKSETAAN SILLON JA SILLON.
oNKO NE NYT HUKANNEET MUN LAPUT, VAI VOIKO NÄIN KAUAN KESTÄÄ?
aINA ENNEN ON TULLUT SAMALLA VIIKOLLA.

jA KAIKEKSI ONNEKSI TIETENKIN KELA ON TÄNÄÄN KIINNI.

TULI VAHINGOSSA ISOLLA, EN ALA KORJAAMAAN ENÄÄ. mutta asia tuli varmaan selväksi, ja jos joku osaa neuvoa missä mättää, niin olen kiitollinen.
Auttaako jos soitan valtakunnalliseen kelan numeroon, voiko niillä siellä olla enemmän tietoa, mitä itse näen kelan sivuilta??

Kun sulla on toi nettikäytössä nii mä vaan ihmettelen, että miks et laita netin kautta hakemusta? Vai onko eka hakemus kyseessä? Kun sen tekee siel netissä niin saa heti sen maksupäivänkin näkyviin.

Tsemppiä! Kelan kanssa saa välillä vääntää.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26331763:
Kirjaudu pankkitunnuksilla asiointipalveluun, niin näet onko ilmoitus mennyt perille? Muutenkin se ilmoitus kannattaa tehdä siellä.

Kirjauduin jo, juurihan sanoin ettei siellä näy että olis hakemus jätetty, eikä oo seuraavaa maksupäivää laitettu. :(

Emmä osaa netissä mitään ilmotusta tehdä.

No jopas jotakin, kokonaista kolme päivää mennyt ja ihmettelet missä rahat viipyy... Mulla meni (tosin sairaspäivärahasta kysymys) reilu kolme viikkoa hakemuksen jättämisestä ennen kuin päätös tuli, eikä tullut mieleenkään soittaa kelaan että missä rahat viipyy.

Muistaakseni ite jouduin oottamaan ekaa päätöstä jotain 3viikkoa, kun olin laput toimittanut, siellä on aina ruuhkaa. Eikä ne asiakirjojen saapumiset kirjaannu sinne kelan nettisivuillekaan heti, voi kestää päivistä viikkoon tai kauemminkin.

Jos taas kyseessä ei oo eka päätös, niin se kantsii tehdä aina netin kautta, niin kone tekee automaattisesti sen päätöksen ja rahat tulee tilille parissa pankkipäivässä.

Viimeksi muokattu:
No jopas jotakin, kokonaista kolme päivää mennyt ja ihmettelet missä rahat viipyy... Mulla meni (tosin sairaspäivärahasta kysymys) reilu kolme viikkoa hakemuksen jättämisestä ennen kuin päätös tuli, eikä tullut mieleenkään soittaa kelaan että missä rahat viipyy.

Sori vaan, mutta työttömyystuen pitäisi tulla jämptisti eikä melkein.
Ja kun ei näy edes merkintää että hakemus on jätetty.

Käsitin, että kyse oli tuosta työttömyysbingon ilmoittamisesta. Päätös etuudesta on jo olemassa silloin. Kun olin työttömänä, ja päivät ilmoitettiin kuukausittain, maksu tuli normaalisti tilille kahdessa päivässä.

[QUOTE="...";26331806]Ei välttämättä jos on ihan ensimmäinen hakemus..[/QUOTE]

Niin ensimmäisessä hakemuksessa kestää, mutta kun lukee ap:n tekstiä vähänkään tarkemmin niin huomaa ettei kyse ole ekasta hakemuksesta.

mITÄ NE OIKEIN TÖPEKSII. jÄTIN JO TIISTAINA TYÖTTÖMYYSTUKILAPUT PAIKALLISEEN KELAAN, JA VIELÄKÄÄN EI OLE MAKSETTU, SAATI ETTÄ kELAN SIVUILLA EES LUKIS ETTÄ LAPUT TOIMITETTU JA MAKSETAAN SILLON JA SILLON.
oNKO NE NYT HUKANNEET MUN LAPUT, VAI VOIKO NÄIN KAUAN KESTÄÄ?
aINA ENNEN ON TULLUT SAMALLA VIIKOLLA.

jA KAIKEKSI ONNEKSI TIETENKIN KELA ON TÄNÄÄN KIINNI.

TULI VAHINGOSSA ISOLLA, EN ALA KORJAAMAAN ENÄÄ. mutta asia tuli varmaan selväksi, ja jos joku osaa neuvoa missä mättää, niin olen kiitollinen.
Auttaako jos soitan valtakunnalliseen kelan numeroon, voiko niillä siellä olla enemmän tietoa, mitä itse näen kelan sivuilta??

Jos oot tiistaina jättäny niin rahat tulee viikon päästä tiistaina.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26331790:
Omat tiedot -> työttömyysturva -> ilmoitus työttömyysajasta ->

täytin ton hakemuksen ystävällisen kelatädin avustuksella. Soittivat takasin kun jätin soittopyynnön.

Nyt oon sit jättänyt paperillisen version ja sähkösen version samasta työttömyysajasta, mutta ei kuulemma haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26331803:
Käsitin, että kyse oli tuosta työttömyysbingon ilmoittamisesta. Päätös etuudesta on jo olemassa silloin. Kun olin työttömänä, ja päivät ilmoitettiin kuukausittain, maksu tuli normaalisti tilille kahdessa päivässä.

Kahdessa päivässä mullekin aina tullut. Odotin rahoja jo eilen.

[QUOTE="Kipa";26331823]Mun pitää klikkailla enemmän ja merkitä työtunnit päiville joina olen ollut töissä, mutta eipä se siltikään mitään vaikeaa ole. Tämän kuun alussa tein tuon ekan kerran elämässäni eikä mitään ongelmaa asian kanssa.[/QUOTE]

Eipä se niin vaikeaa todellakaan ollut, piti vaan klikkailla minä päivinä on työtoiminnassa ja minä päivinä työtön.
Mutta en vaan ollut aikasemmin perehtynyt tohon, kun oon tottunut niihin lippusiin ja lappusiin. Mutta taidanpa tästä lähtien täyttää aina sähkösenä.

Yhteistyössä