hematooma kohdussa raskauden aikana! kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miisuliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miisuliisa

Jäsen
29.03.2010
199
0
16
elikkä 4+0 suunnilleen alkoi verinen vuoto jota jatkunut tähän asti 5+5 menossa nyt.
hcg noussut todella hyvin ja eilen ultrassa näkyi kohdun sisäinen raskaus raskauspussi ja ruskuaispussi. sikiötä ei vielä näkynyt mutta ensi ke on uusi ultra jossa katsotaan että onko siellä mitään elämää sisällä vai ei.
tuulimunaan ei lääkäri oikein sanonut mitään sanoi että ehkä ylensä ei nouse noin paljon hcg ja noin normaaliin tahtiin jos sellainen on.

pieni hematooma siellä saattaa lääkärin mukaan olla, mikä vuotaa ja nyt mietinkin kauanko tuollainen hematooma oikein vuotaa? verta ei tule paljon mutta tihkuttaa ja tuhruttaa miltei kokoajan. (nyt illemmalla taasen enemmän tulut)
mitään muuta syytä vuodolle lääkäri ei keksinyt. kohta 2viikkoa vuotanut ja alkaa jo kyllästyttään tää touhu!!todella stressaavaa:(

Don´t worry, mulla tullut molemmissa raskauksissa vuotoa (enimmäkseen tuhrua) lähes ekaan neuvolakäyntiin asti mitkä oli kai viikolla 8-9. Tosin se on ihan sika ressaavaa. Mutta raskaudet on edenneet ihan normaalisti kaikesta huolimatta : ) Jälkimmäisessä näkyi ultrassa hematooma, ekassa ei sellaista näkynyt.

minulla oli kakkosesta hematooma joka vuoteli sinne olikohan rv 15 asti rv:ltä 4+? ja sitten ei enää näkynyt... ja pelkäsin kovin että miten vaikuttaa vauvaan, mutta nyt tuhisee tuossa terve 3pv vajaa 5kk poika <3

mulla alkoi vuoto 13 viikolla. olin sairaalas pari yötä ja loppu. silloin todettiin 6.7cm*2.3 cm kokoinen hematooma. no parin viikon päästä alkoi taas vuoto ja hematooma oli suurentunut. nyt vuotaa sitä kuollutta verta jo 5 päivää...

tosi inhottavaa tällaiset! tuntuu että ajatuksetkin vain pyörii tuossa ja miettii kuinka tässä vielä käy. lääkärikin kun sanoi että aina kun on vuotoa raskauden aikana on km riski suuri:(

Mulla tuo vuoto oli jo miltei loppu ja nyt taas runsaampana alkoi eilisen jälkeen uudelleen kun tönki ja sörkki niin kovasti se lääkäri. kuitenkin kokoajan ollut niukempaa kun kuukautisvuoto.

Aloin odottaa kaksosia ja toinen tuli pois v9. Hematooma oli ja pysyi ja vuosi ajoittain v20 saakka, väliin runsaastikin. Toinen kuitenkin matkassa pysyi vaikka sitten syntyikin v36. Lapsivedet meni ja lopulta sektio kun kuume nousi. Neljä alatiesynnytystä aiemmin luomuna.
Itsekin monesti soittelin ja kyselin, onneksi muuten ultrasivat usein niin sai vahvistusta että vauva voi hyvin vaikka vuotaa.

Alkuperäinen kirjoittaja että silleen:
Aloin odottaa kaksosia ja toinen tuli pois v9. Hematooma oli ja pysyi ja vuosi ajoittain v20 saakka, väliin runsaastikin. Toinen kuitenkin matkassa pysyi vaikka sitten syntyikin v36. Lapsivedet meni ja lopulta sektio kun kuume nousi. Neljä alatiesynnytystä aiemmin luomuna.
Itsekin monesti soittelin ja kyselin, onneksi muuten ultrasivat usein niin sai vahvistusta että vauva voi hyvin vaikka vuotaa.

poistuiko hematooma kokonaan koskaan? olitko sairaslomalla pitkään?

En ollut sairaslomalla kun sairaalassaolo ajan. Töissä kävin koko ajan ja sitä suosittelivat sairaalassakin vaikka aika raskas, ruumiillinen työ. En kuitenkaan olisi suostunut makaamaan, pysyy mukana jos pysyy ja hyvin pysyi.
Kait se hematooma poistui koska vuoto loppui, enpä muista. Usein olin ultrissa että sen puoleen turvallinen olo pienen puolesta kun näki hänen masussa vilkuttelevan:)

Voiko hematooma kohdussa ilmetä niin, että ihan alkuraskaudessa aamulla vuotaa pienten hyytymien kanssa hieman enemmän ja punaisempaa ja koko ajan vähentyen ja väriltään muuttuu ruskeaksi. Tuottaako hematoomavuoto jotain kipua?

Yhteistyössä