T
Työäiti
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paras!:Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:Kun on omat rahat voi päättää oman rytmin maksaa lainansa pois, päättää itse mitä pankkia tukee, päättää itse miten rahansa sijoittaa. Ja silloin tietää tarkoin tilin saldon... Musta olisi paljon vaikeampaa pitää lukua menoista, jos tilit olisivat yhdessä. On helpompi budjetoida omat menot ja suunnitella oma kulutus. Mies tekee samoin, mutta omien periaatteidensa mukaan.
Meillä ei oo noin vakavaa tuo taloudenpito =)
Minä ainakin haluan maksaa oman lainani omalla tahdilla, mies maksaa omalla tahdillaan. Mies ottaa enemmän riskiä säästämisessä (esim osakkeet) ja minä suosin enemmän rahastoja. Mies säästää minua enemmän vapaaehtoista eläkevakuutusta. Tämä musta on ihan tavallista taloudenpitoa, mutta kumpikin tekee omalla tavallaan. Vähän niinkuin tällä palstalla ihmiset ottavat erilaisia lainoja ja kuluttavat eri tavoin. Meillä minulla ja miehellä on erilaiset kulutustavat.
Tietysti meillä on myös se omaisuus erillinen (vaikkakin toki vielä pieni, vain velkaa, kumpikin kartuttaa omaa omaisuuttaan omalla haluamalla tavalla.
Mä toki shoppailen vaatteita ja tekniikkaa enemmän, yhteisistä asioista mies tilittää toki mulle oman osuutensa.