Hemmetin vauvakuume

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27454607:
ei olis ihan just vielä tavrinnu iskeä. Viime raskaus oli liian helppo, vauvakin on alusta asti ollut liian helppo(ikää kohta 7kk), ja vauva on ihan liian ihana! Vaikeaa on, kun miehelle iski heti vauvan synnyttyä uusi vauvakuume ja nyt iski mullekkin :mad:

Ei vielä, sanoo järki. Ka-ma-laa! Syytän tästäkin asiasta hormoneja...

Nautihan ensin tästä yhdestä, ettet pian valita vauvasta ja uhmaikäisestä. Jannattaa keskittyä yhteen kerrallaan ja antaa hänelle hyvä itsetunto, eikä jotain mustasukkaisuusdraamaan. Vanhemmatkin pääsevät helpommalla ja lapset.

me miehen kassa päätettiin että kyllä se meille molemmille sit tulee, se sellanen "nyt vois hankkia lisää" :) sitä odotellessa, vauva 6vk vanha hankala raskaus ja lapsen hankalat ensiviikot varmasti jarruttelevat uuden vauvakuumeen tuloa.

Täälläkin kauhea vauvakuume vaikka kuopus vasta 1kk. Itseasiassa mulla on raskauskuume. Kaipaan isoa mahaa, potkuja, erityistä huomiota, hyvällä syyllä laiskottelua jne. Kolmas saa kyllä vielä tulla mut ei ainakaan kolmeen vuoteen. Eikös olisi järkevää ajoittaa siihen kun esikoinen menee kouluun niin olisi aina joku kotona vastassa? Sit taas kun lapset on isompia ja omatoimisempia niin ei mitään kuumetta ole, eikä mukavuudenhaluissaan jaksa aloittaa runbaa alusta.
Voi voi niiin vaikeeta on elämä....

[QUOTE="vieras";27454803]Minusta tuo on oikeasti outoa, ettei pysähdytä nauttimaan siitä pienestä vauvasta vaan aletaan jo himoitsemaan uutta. Kaikista kamalimmat on ne, jotka synnäriltä päästessään katselee kaihoisasti taakseen ja oikeasti ovat KATEELLISIA niille, joilla vielä se vauva on masussa ja kohta saavat synnyttää jnejnejne.

Alkaa tuntua, että jonkinlaista huomiohakuisuutta; se vauva on jo kaikille tuttu, kukaan ei enää jaksa hehkuttaa eikä kysellä vointeja jne.[/QUOTE]

No huh huh katkeran ihmisen puhetta? Jotkut ihmiset ovat vain niin lapsirakkaita, että haluavat suurperheen, mitäs väärää siinä on?
Meillä neljä lasta ja viidennestä haaveilen?:rolleyes:

Kauhea vauvakuume, kolmannen pitäisi syntyä viikon päästä. Tän piti olla vika, mutta nyt mietin, että ei voi olla :D ei kuitenkaan lisää vauvoja ennen muiden lasten kouluikää!

Voi sulla on sitten jännät paikat. Illalla menee nukkumaan jännityksessä, ja öisin herää joko nyt tunteeseen.

Minkään lapsen kohdalla ei vain voi kuvitella että tätä bodyä käytetään vikaa kertaa, tai ettei kaukalolle, pinnikselle, pikkuvaipoille, ensipupulle, tai vaunukopalle ole enää käyttöä. Vauvat kasvaa ihan luvattoman nopeasti, ja raskausaika on mielestäni liian lyhyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;27454877:
mun syliin mahtuis vielä moonta lasta, ainakin viis :D *olen testannut kaverin lapsilla montako mahtuu yhtäaikaa sylkkyyn*

:D Mullakin on päässä vikaa. Missään määrinhän lapsen saamisessa ei olisi mitään järkeä (jos nyt esim. lähdetään siitä ettei ole miestä & kaksi aika pientä), mutta heti kun kuulee jonkun olevan raskaana niin on sellainen "wää, mäkin haluun." Ja vähän muutenkin. Pidän oikeasti ihan varteenotettavana suunnitelmana yhden lisälapsen hankkimista vaikka yksin, jos miestä ei satu löytymään n:n vuoden sisään. Olen hullu, takokaa minulle järkeä päähän.

Mä en ekan lapsen jälkeen halunnu enää ikinä lapsia, raskaanaolo oli alusta loppuun yhtä kärsimysnäytelmää ja vauva valvo ekan vuoden ja senkin jälkeen vielä puoli vuotta. Sitten varmaan ekan kokonaisen yön jälkeen aloin miettimään, että hei, olishan se kiva kun olis toinenkin lapsi..?
Ja taas se raskausaika oli aivan perseestä revittyä, alusta loppuun.
Vauva kuitenkin on aivan ihana mussukka, joka ei liikoja itke ja hymyilee vaan <3 .. eli liian heleppo, hää on vasta 5kk ja salaa mietin että pitäsköhän vielä..?

En taida ottaa riskiä. Raskaus ja synnytys on kamalinta ikinä.

:D Mullakin on päässä vikaa. Missään määrinhän lapsen saamisessa ei olisi mitään järkeä (jos nyt esim. lähdetään siitä ettei ole miestä & kaksi aika pientä), mutta heti kun kuulee jonkun olevan raskaana niin on sellainen "wää, mäkin haluun." Ja vähän muutenkin. Pidän oikeasti ihan varteenotettavana suunnitelmana yhden lisälapsen hankkimista vaikka yksin, jos miestä ei satu löytymään n:n vuoden sisään. Olen hullu, takokaa minulle järkeä päähän.

Mä en taida olla se oikee henkilö takomaan järkeä päähän, se homma menis pahaksi vauvakuumeiluksi kun 2 vauvakuumeista kohtaa :D

Kroonisesta vauvakuumesta kärsivät yrittävät sillä vauvalla paikata jo puutetta ja tyhjyydentunnetta elämässään. Vauva on korvike jollekin muulle. Ja se mikä se jokin muu on, kannattaa selvittää. Nimittäin jokainen tietää että jossain vaiheessa vauvoja ei voi tehdä enää lisää, jo tulee luontokin vastaan. Sillon ollaan pulassa jos sitä todellista "ongelmaa" ei olla vielä päästy käsittelemään. Ja kannattaa asettaa lasten tarpeet omiensa edelle. Se ei ole yhdenkään lapsen etu, että on yksi viidestätoista. Ei vaikka kuinka mamma yrittää niin selittää.

[QUOTE="vieras";27458228]Kroonisesta vauvakuumesta kärsivät yrittävät sillä vauvalla paikata jo puutetta ja tyhjyydentunnetta elämässään. Vauva on korvike jollekin muulle. Ja se mikä se jokin muu on, kannattaa selvittää. Nimittäin jokainen tietää että jossain vaiheessa vauvoja ei voi tehdä enää lisää, jo tulee luontokin vastaan. Sillon ollaan pulassa jos sitä todellista "ongelmaa" ei olla vielä päästy käsittelemään. Ja kannattaa asettaa lasten tarpeet omiensa edelle. Se ei ole yhdenkään lapsen etu, että on yksi viidestätoista. Ei vaikka kuinka mamma yrittää niin selittää.[/QUOTE]

Biologisessa mielessä ihmisen on kylläkin luontevampi lisääntyä kuin kokea henkistä tyydytystä taidenäyttelyistä. Jälkimmäinen on elämän sinänsä ihan hauska sivupolku.

Uusimmat

Yhteistyössä