Henkilökohtaiseksi avustajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kemiathan siinä ratkasee tosi paljon. Ei oo kivaa jos ette tuu keskenään toimeen. Riippuen tapauksesta niin voi olla hyvinkin rankkaa työtä. Noh, mulla oli rankka työ mutta sai siinä jotenkin sellasen kivan kaverin jolle pölistä ummet ja lammet.:) Mutta meillä synkkasi tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sleepis:
Riippuu avun tarpeesta ja työajoista. Palkka on huono.

Minusta parempi kun monilla siivouspaikoissa...
Minun tuntipalkka 9,70? ja esim. siivouspaikasta mistä hain töitä oli 8?/h.
ja mulla ainakin työ henkilökohtaisena avustajana kevyempää, kun siivoaminen. mut tää riippuu paikasta tietty.

Mun mies tehny kahdesti sitä hommaa ja sanoo ettei suosittele. Henkisesti raskasta kun joutuu olla koko ajan yhden ja saman ihmisen kanssa ja jos kemiat ei lyö yksiin niin hommasta ei tuu mitään.

No, ihan kaikki riippuu avustettavasta, millainen tyyppi on, ja mitä kaikkea haluaa sinun tekevän. Mulla on ihan karmea kokemus, jopa 4 kk jaksoin olla erään sairastavan eläkeläispariskunnan kotiavustajana, ennen kuin otin loparit. Olin varmaan viideskymmenes avustaja, moni oli lähtenyt jopa puolen tunnin jälkeen. Minä taisin olla pitkäaikaisin avustaja.

Pitivät ihan "vanhanajan" piikana, ja kuri oli kuin armeijassa, ja simputustakin oli, siitä piti huolen mies, joka oli ollut vuosikymmeniä armeijassa töissä. :xmas: Sen jälkeen kun mies pakotti minut putsaamaan sängyn alustaa hammasharjalla, lähdin. :xmas:

Mutta harvoin tuollaista on, monella tutullani on hyviä kokemuksia ko. työstä. Parhaimmillaan työ on helppoa, ja avustettava mukava.

Joo ja se on tosi paha jos pitää mennä aamulla tekemään aamuhommat ja sit illalla iltahommat ja sit välissä ei välttis ookkaan mitään....

Tää riippuu oikeesti niiiiiiiiiiin paljon paikasta.

niin ja tosiaan se palkka on aika huono. Mulla oli kyl kiva kun yhessä mietittii päivän ruokia, katottii telkkua ja luettiin yms. Mulla oli hankala ms-tapaus eli ei toiminu ku käsi kunnolla. Mutta aivot sitäkin tehokkaammin :) Valitettavasti kuoli viime viikolla :( Kaamee suru kyl jäi.

Olisikohan joku suunnilleen oman ikäinen ns. kivempi avustettava kuin vanhus? Noin 10 e / h (plus lisät) olivat ainakin ne, joita itse katselin. Eihän sillä rikastumaan pääse, mutta kokemuksena voisi olla kiva, kiinnostaisi.

Millaiseen hommaan verrattuna pidätte sitä raskaana hommana, te siis jotka pidätte? Onko esim. vanhainkodissa työskentely, päiväkotityö, siivoaminen raskaampaa? Tai kotiäitinä olo? :D Nääkin tietysti tosi yksilöllisiä juttuja.. Musta työ vanhainkodissa oli henkisesti tosi raskasta, fyysisesti ihan ok.

Mikä teistä on ok palkka, jos ajatellaan kokopäiväistä eli 8h työtä?

Mulla oli yks tosi hirvee duuni koulunkäyntiavustajana. Hirveys siinä oli avustettavan äiti.
Sitten oli tosi kiva henk.kohtavustettava joka tartti vaan pientä kodinhoitotyyppistä jeesiä ja juttuseuraa, sekä juoksevien asioiden hoitoa ja maksoi omasta pussistaan ekstraa. Jos avustettava joutui töihin, sain ilmaisen vapaapäivän.
Sanoisin että ihan täysin kiinni henkilökemioista. Jos tyyppi ei miellytä niin voipi olla aika tuskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Millaiseen hommaan verrattuna pidätte sitä raskaana hommana, te siis jotka pidätte? Onko esim. vanhainkodissa työskentely, päiväkotityö, siivoaminen raskaampaa? Tai kotiäitinä olo? :D Nääkin tietysti tosi yksilöllisiä juttuja.. Musta työ vanhainkodissa oli henkisesti tosi raskasta, fyysisesti ihan ok.

Mikä teistä on ok palkka, jos ajatellaan kokopäiväistä eli 8h työtä?

no ainakin siivoamisen ite koin raskaampana. Mutta raskaampi avustajana on olla ku muksujen kanssa kotona. Mut ite jouduin tosiaan "elää" tän autettavan kautta eli jouduin niin paljon auttelee häntä.
Mulla oli vaan toi 30 h (ja just ois saanu lisää tunteja kuulema :( ). ja se oli tos 9,70 tienoil per tunti palkka.
Enpä kauheesti istuskellut päivän mittaan, mutta....en tiiä..ite tykkäsin...

Yhteistyössä