Henkisesti vaikea raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epä-äidilliset ajatukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis mitä???!!! Ei voi toista syyllistää?? Jokainen aikuinen ihminen tietää, että yhdynnän alkuperäinen tarkoitus on lisääntyminen. Tietysti sitä jokainen saa harrastaa muistakin syistä, mutta mahdollisuus raskauteen on aina olemassa, eikä suojien pettäminen ole taatusti kummankaan syy. Mies on aivan yhtä lailla vastuussa raskaudesta kuin nainenkin. Miehellä ei tietysti ole yksinään päätäntävaltaa keskeytyksestä, mutta ei sen haluaminen poista vastuuta lapsesta. Jos aikuinen ihminen/kumppani tulee raskaaksi, on jokaisen kannettava vastuu.

Jos mies ei halua että nainen teettää aborttia, niin nainen saa kuitenkin tehdä sen. Hänenhän on kroppansa ja elämänsä. Kuinkas on miehen elämä??? Ei sillä mitään väliä vai? Ekäisy on keksitty ihan syystä kuten aborttikin. En todellakaan usko että tämä mies olisi harrastanut seksiä naisen kanssa jos olisi tiennyt että hän tulee raskaaksi ja aikoo pitää vauvan.

Hei, olen lukennut paljon näitä juttu tällä foorumilla, en ole varma kuuluuko asiani tälle palstalle mutta, ainakin läheltä liippaa....

Olemme puolisoni kanssa päättäneet jättää ehkäisyn pois, ja näin on tehtykkin, nyt vaan odottelemaan, olisinkin tiedustellut onko muilla ollut tätä oloa kuin minulle, olen niin iloinen siitä että päätös on tehty lapsen hankintaa, mutta.... onko normaali olo se että, jokatoinen päivä lasta haluaa niin ettei meinaa paikalla pysyy =) ja jokatoinen päivä sitä miettii onkohan se nyt ajankohtainen, olemme juuri rakentaneet talon ja muuten yhteiselämä puolisoni kanssa hyvillä kantimilla, kummatkin vakituisessa työssä. Kuuluko nämä siihen äitiyteen kasvamiseen vai tähän älyttömään pelkoon mitä kannan sisälläni. Odotusajan sujuminen, synnytys sekä lapsen kanssa elämä.
On aina sanottu jopa oma äitinikin, että kyllä se luonto kasvattaa..... Ehkä sitä enään ei pikkuisen maailmaan tulon jälkeen pelkää mitään tauteja eikä eritteitä =), niinkuin nyt.

Juuri noin se jotakuinkin menee. :) Meillä vielä molemmat opiskellee ja on vakityöt mutta pienessä kaksiossa vielä asutaan ja ensimmäistä odotetaan. Ei tietoakaan kauanko joudutaan tässä asunnossa vielä kökkimään... Hieman tyyristä hankkia omakotitaloa pk-seudulta... Raskauduttuani vaan sitten asennoiduin että tässä sitä nyt ollaan eikä takaisin ole käätymistä ja näillä tullaan toimeen - Onhan mulla maailman ihanin mies joten kaikki kyllä järjestyy, tärkeintä että ollaan yhdessä. :)

-Neiti 82, rv 17

Olen elämässäni noudattanut sellaista ei-toivottujen raskauksien ehkäisyperiaatetta, että en harrasta seksiä sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa en lasta voisi haluta, jos raskaaksi ehkäisystä huolimatta tulisin. Just in case. Enkä ole tätä keneltäkään kumppaniltani salannut. Olen myös sitä mieltä, että miehellä pitäisi voida olla enemmän sananvaltaa aborttiasiassa - siis jos vastustaa sitä.

Yhteistyössä