HERRRRMOT MENEE MIEHEENI!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja messi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

messi

Vieras
Mua riepoo taas aivan liikaa.. Taas jäin yksin lapsen kanssa kotiin kun mies vaan lähti hommiin kaverin kanssa.. Varmasti todella monilla on sama tilanne: lapsen isä ei vaan yksinkertaisesti osallistu tarpeeksi lapsenhoitoon :( Mikä siinä on,että vastuu lapsista on melkeinpä yksinomaa äidin hommaa?
Meillä mennään kutakuinkin näin: Olen päivät lapsen kanssa ja melkeinpä aina silloinkin kun miehelläni on vapaata. Silloin kun mieheni on kotona automaattisesti minun pitää vaihtaa vaippa,syöttää tms., koska sehän nyt on minun hommaa. Minun täytyy erikseen kysyä voisiko mies tehdä jonkin homman. Minä en pääse koskaan mihinkään yksin ilman lasta ja jos pääsenkin minun täytyy todella ajoissa (vaikka päivää ennen) kysyä voiko mieheni olla hetken lapsen kanssa. Tässä yksi esimerkki:
Kysyin päivää aikaisemmin mieheltä voisiko hän olla lapsen kanssa töiden jälkeen kun minä halusin päästä YKSIN ruokakauppaan. No suistui ja kun tuli töistä kotiin hän ensimmäisenä kysyi "kuinka kauan menee kaupassa,koita tulla nopeesti kun pitää päästä käymään siskolla",jotakin tähän tyyliin. Tokaisin että mieheni kyllä voi ottaa lapsen mukaan sinne (parin minuutin kävelymatka ja siskollaan myös lapsia joiden kanssa meidän pikkuinen viihtynyt) MUTTA EI! Sanoi vaan "minä mitään sinne jaksa lähtee lasta raahaamaan...!!" Sanoin sitten että olisi korkea aika oppia ottamaan lapsikin mukaan suunnitelmiin (ja tässä tilanteessa se olisi ollut lapsellisen helppoa) mutta ei.. Minun piti kiirehtiä kaupasta ja näin edelleen.
Mua niin ottaa päähän,että minun pitää kysyä,melkeinpä rukoilla että saisin käydä jossain ilman lasta ja mieheni vain ilmoittaa suunnilleen ovella"meen käymään tuolla ja täällä,tuun jossain vaiheessa"!!!!!
Suunnittelin kun mieheni tulee kotiin joskus ennen iltaa sanon vaan "oleppas lapsen kanssa,mä meen käymään tuolla. Tulen jossain vaiheessa" ja ovi kiinni..!! :(
Ja tiedän myös,että monilla on varmasti vaikeampaakin,mutta mun oli nyt pakko purkautua.. :)

No mä tekisin sit just noin, että kun mies tulee töistä niin huutaisin vain ovelta että "meen käymään tuolla ja tulen jossain vaiheessa" :)

Jos muutosta ei tapahdu niin vaihtoehtona on alistua kohtaloon tai muuttaa pois :/ Onko sulla kavereita tai mummoja/kummeja jotka vois joskus kattoo lasta jos menisit esim. kauppaan tai kaupungille?

Voimia kovasti :hug:

Ne on ne miesten putkiaivot :) Mutta kokeileppa oikeesti, et oot valmiiksi ittesi laittanut ja samalla oven aukasulla lähet kun miehesi tulee. Välilllä nuille miehille pitää vääntää rautalangasta...

meillä on ihan samanlainen tilanne!

Mulla ei luonne anna periksi vain sanoa moikka meen nyt käväseen ja tulen joskus. Olen nyt kyllä tuon isomman muksun useesti laittanu miehelle mukaan, vaikka onkin vain menossa kylille heittää pillurinkiä :D niin ja lapsi nyt 3,5v

Minä jopa kysyn että haittaako jos mie nyt käyn viemässä roskat o_O

Meillä ihan samalla lailla kuin teillä! Mutta mies ei tee myöskään kotitöitä.
Mies itse pyörii ties missä kahvilla ym päivittäin, ja lähtee vain huutamalla eteisestä "moikka, lähen sumpille", ei siinä multa mitään kysellä. Eli lapsi on meilläkin vaan äidin vastuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
No mä tekisin sit just noin, että kun mies tulee töistä niin huutaisin vain ovelta että "meen käymään tuolla ja tulen jossain vaiheessa" :)

Jos muutosta ei tapahdu niin vaihtoehtona on alistua kohtaloon tai muuttaa pois :/ Onko sulla kavereita tai mummoja/kummeja jotka vois joskus kattoo lasta jos menisit esim. kauppaan tai kaupungille?

Voimia kovasti :hug:

Onhan noita,jotka vosivat katsoa vähän aikaa lasta.. Tuli mieleen just,että olikohan se näin yksi kerta,että minä kysyin mieheltäni olisiko tämä lapsen kanssa sen aikaa kun käyn saunassa. Vastaus taisi olla tämä:eikö äitis vois tulla kattoo tähän siks aikaa?.. jotain tämäntapaista.. Mutta juuri se tässä onkin,kun minä en todellakaan halua pyytää ns.ulkopuolisia vahtimaan lasta,koska ei ole niiden hommaa se. Sillä jos mieheni on kotona tai sillain vapaana,niin saa luvan hoitaa omaa lastaan,koska se asia vaan kuuluu sen hoidettavaksi enemmän kuin sukulaisten tai kavereiden :(

En halua olla mikään moraalisaarnaaja mutta oliko teillä ennen perheen perustamista tietoa tulevasta? Siis kuvittelitteko että mies myös on mukana koti- ja lastenhoitotöissä?

Minun mieheni kyllä automaattisesti hoitaa lasta ja joskus jopa sanoo että "käy yksin, ootetaan kotona", hänellä on kyllä omiakin menoja mutta aina hän kysyy passaako se myös minulle.

Siivoamiset ja kaupassakäynnit hoidankin mielellään itse koska olen melko tarkka lopputuloksesta ;) Mutta lasta mies kyllä hoitaa jopa paremmin kuin minä! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Miksi sun mies ei halua olla lapsen kanssa tai päästä sinua yksin minnekään?
Oletko kysynyt syytä tai osaatko edes arvailla...

Enhän mä ihan varmasti tiedä,mutta veikkaan,että kun mieheni jää lapsen kanssa kahdestaan hän saa sen ahaa-elämyksen ettei pääsekään lähtemään noin vaan minne haluaa.. hänen pitää vahtia ja hoitaa sun muuta. Kai häntä ärsyttää tilanne,kun "on vangittuna".. :D Koska sen olen huomannut,ettei hän lähde yksinään lapsen kanssa pihalle tai muuta vastaavaa. Olen kyllä sanonut "tervetuloa minun arkeeni" ja myös sen,että voisi tosiaan ottaa lapsen mukaan jos haluaa lähteä johonkin. Toisaalta en kyllä tiedä mikä siinä sitten on. Olen joskus kysynyt ja vastaus taisi olla jotakin tähän suuntaan "noku se on niin hankalaa tai vaikeeta".. (siis jos ottaa lapsen mukaan jonnekin) Ja olen sanonut että "toi lapsi nyt vaan sattuu olemaan meidän molempien eikä hän tuosta ole mihinkään lähdössä,joten oikeasti pakko sunkin on alettava totutteleen siihen,että mahdutat lapsenkin sun suunnitelmiis. Minä en ole aina sitä hoitamassa. Sunkin on opittava joskus.."
Tulipa sekava viesti :)

Alkuperäinen kirjoittaja st:
En halua olla mikään moraalisaarnaaja mutta oliko teillä ennen perheen perustamista tietoa tulevasta? Siis kuvittelitteko että mies myös on mukana koti- ja lastenhoitotöissä?

Minun mieheni kyllä automaattisesti hoitaa lasta ja joskus jopa sanoo että "käy yksin, ootetaan kotona", hänellä on kyllä omiakin menoja mutta aina hän kysyy passaako se myös minulle.

Siivoamiset ja kaupassakäynnit hoidankin mielellään itse koska olen melko tarkka lopputuloksesta ;) Mutta lasta mies kyllä hoitaa jopa paremmin kuin minä! :D

Tiesimme kyllä mitä olimme tekemässä ja kummatkin halusi sitä. Mieheni kyllä sanoi,että on mukana kaikessa tms.. ja lupasi auttaa niin paljon kuin pystyy. En nyt ala syyttelemään ketään,mutta joskus tuntuu,että mieheni ota ns.mallia kavereistaan joilla myös lapsia (he eivät todellakaan ole kotona lastensa kanssa hetkeäkään.. siis ihan oikeesti)! Olen sanonut,että vaikka siellä tehdään näin,niin turha kuvitella että minä alan tohon hommaan.

oi kun ihanaa :) kyllä meilläkin kysyy käykö minulle jos lähtee käymään jossakin. Mutta jos se ei minulle käy (jota tapahtuu aika harvoin),niin siitähän sitten suututaan.. :(

Yhteistyössä