Hienot lahjat 18 lapsen äidillä lapsilleen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yes
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse sain juuri tuollaisia lapsena (ja kyllä vieläkin) vanhemmiltani lahjaksi ja olin sentään ainoa lapsi. Olin niihin aina tyytyväinen :) Toki sain kyllä sukulaisilta lelujakin ja vanhempana rahaa. Eli siten vähän eri asia.

olisipa hirvee olla tuon perheen joku sukulainen, kiva määrä olis lahjoja ostettavana esim. siskon lapille :o

Mulla on 10 sisarusta ja ei ikina saatu lahjoja tadeilta/sedilta/enoilta. Isovanhemmilta saatiin aina joku lautapeli yhteiseksi.

Mun sisaruksilla on yhteensa 7 lasta, pian 8, ja nyt alkaa olla siina rajoilla, etta ostanko lahjoja vai ei. No ostin nyt viela talla paaluvulla. Mutta varmaan kun sisarusten lapsia alkaa olla yli 10, niin jatan lahjat ostamatta.

Kerrotko ap vielä miksi pitäisi ostaa tarpeetonta krääsää vain siksi kun on joulu?
Meillä ainakin lapset saa leluja ja uutta tavaraa muulloinkin kuin jouluna, joten en näe mitään järkeä siinä, että alkaisin ostelemaan monen sadan euron lahjoja, vain siksi kun niin kuuluu tehdä.

Sukat on mielestäni aivan hyvä lahja, varsinkin villasukat! :)

Inhottaa joulun kaupallisuus ja se varsinkin inhottaa, että kaikki ovat lahjoja vailla. Mieluummin tekisin niin, että ostaisin lahjat vain omalle perheelle, eikä muidenkaan tarvitsisi ostaa meille lahjoja, niin kaikki saisivat mieleistä, eikä tarvitsisi surkutella sukulaislasten liian kalliista lahjatoiveista tai lahjaideoiden puutetta. (Tässä puhun siis vain suvunkeskeisestä lahjonnasta, en tuntemattomille lahjoittamisesta.)

Ennemmin antaisin ne "ylimääräiset" lahjat sitten jollakin OIKEASTI tarvitsevalle, kuin sukulaisten lapsille, joilla on jo kaikkea.*(Mutta eipä tahdo onnistua meidän suvussa, kun hyvin tienaavat sukulaiset kyselevät mitä heidän lapsilleen on ostettu lahjaksi, vaikka olin ehdottanut, ettei vaihdettaisi lahjoja...)

Kuulostaa, että yleensä juuri jouluna lapsille ostetaan se lahja, joka on ehkä vähän kalliimpi, mutta ainakin kovin toivottu. Toki jos toivoo shampoota tai yöpaitaa...

[QUOTE="northern soul";29360229]Mulla on 10 sisarusta ja ei ikina saatu lahjoja tadeilta/sedilta/enoilta. Isovanhemmilta saatiin aina joku lautapeli yhteiseksi.

Mun sisaruksilla on yhteensa 7 lasta, pian 8, ja nyt alkaa olla siina rajoilla, etta ostanko lahjoja vai ei. No ostin nyt viela talla paaluvulla. Mutta varmaan kun sisarusten lapsia alkaa olla yli 10, niin jatan lahjat ostamatta.[/QUOTE]

Meillä olisi ihan älytön määrä lahjottavia, jos ostettaisiin kaikille sisarusten lapsille ja omille alaikäisille sisaruksille. Ollaan päätetty ostaa vain ala-asteikäisille ja sitä nuoremmille. Vanhempia sukulaislapsia muistetaan sitten rippijuhlissa ja synttäreillä.

No jos kerran kokemusta on hänelle kertynyt jo 18 lapsen ajalta, niin kyllä hän varmasti jo huomannut ja on myös tietoinen siitä, millasille asioille on oikeasti tarvetta ja käyttöä.

Kyllä noi lahjat mullekin täysin kelpais. Ainahan sitä shampoota, sukkia sun muuta sen verran kuluu.;)

Ja ei 18 lapsen äidillä todellakaan oo varaa ostaa samaa määrää ja samantasoisia lahjoja kuin jos ois vaan yhden tai kahden lapsen äiti.

Ja kyllä noi lahjat ihan sellasilta kuulostaa, että varmasti moni muukin (varmaan palstalaisistakin) kyseisiä tuotteita tulee omista paketeistaan löytämään.;)

Oppiipahan lapset tyytymään vähempään, eikä aina tarvii olla niitä kalliita bling bling-tuotteita.

Eipähän tule sitten pilalle lellittyjä lapsia, vaan kiitollisia.

Äiti saa tahtomansa eli liudan lapsia ihan vaan siksi koska tahtoo (viis siitä onko se järkevää) ja se lapsiliuta taas ei saa juuri mitään, mitä tahtoo, koska ei ole varaa ja oppivatpahan jakamaan ja olemaan vähästä kiitollisia? Just.

Miksei se äiti vois oppia olemaan kiitollinen esim. neljästä lapsesta ja ymmärtää, ettei voi saada kaikkea haluamaansa...

Siis osteleeko jengi sisarustensa lapsille lahjoja? Miksi?

Mulla ei tulisi mieleenkään ostaa sisarusten lapsille lahjoja ja pitäisin vähän hassuna, jos sisarukseni ostaisivat minun lapselleni lahjoja.
Eri asia tietty, jos sattuu löytään just joulun alla jotain tosi kivaa, mistä tietää sisaruksen lapsen tykkäävän tai tarvivan, niin silloin voi sujauttaa jutun "pukinkonttiin", mutta noin niinkun tarkoituksellisesti ei kyllä tulisi mieleenkään.

Kummeilta ja isovanhemmilta joka tapauksessa saa vanhempien lisäksi lapset lahjoja, niin en näe edes mitenkään järkevänä alkaa sisarustenkin vielä lahjomaan.

Äiti saa tahtomansa eli liudan lapsia ihan vaan siksi koska tahtoo (viis siitä onko se järkevää) ja se lapsiliuta taas ei saa juuri mitään, mitä tahtoo, koska ei ole varaa ja oppivatpahan jakamaan ja olemaan vähästä kiitollisia? Just.

Miksei se äiti vois oppia olemaan kiitollinen esim. neljästä lapsesta ja ymmärtää, ettei voi saada kaikkea haluamaansa...

Onkohan se äiti edes halunnut kaikkia lapsiansa?

En ole lukenut lehtijuttua, mutta lapsimäärästä päätellen voisin kuvitella kyseessä olevan jonkin uskonnollisen lahkon jäsen, eli sen takia eivät ole käyttäneet ehkäisyä, kun eivät "saa".

[QUOTE="northern soul";29360229]Mulla on 10 sisarusta ja ei ikina saatu lahjoja tadeilta/sedilta/enoilta. Isovanhemmilta saatiin aina joku lautapeli yhteiseksi.

Mun sisaruksilla on yhteensa 7 lasta, pian 8, ja nyt alkaa olla siina rajoilla, etta ostanko lahjoja vai ei. No ostin nyt viela talla paaluvulla. Mutta varmaan kun sisarusten lapsia alkaa olla yli 10, niin jatan lahjat ostamatta.[/QUOTE]

Niin tai voisiko kehittää kaikkien lasten tiedossa olevan systeemin, että vuorovuosina annat lapsille lahjoja.

Minäkin sain jotain tuommosta joululahjaksi ja meitä oli 2 lasta, yrittäjäperhe olimme. Lahjaksi siis usein tuli uudet toppaaatteet joku saippua ehkä kynttilä karkkilaatikko kynttelikkö ym.
Ehkä siitä johtuukin että nykyään kun on omia niin ostan niille ainakin 2 lelua pakettiin :)

No mietipä. 18 lasta. Miksi hankkia niin monta, etenkin, jos ei ole varaa?

Miksei lastenhankinnassa saisi yhtään ajatella sitä, milloin rahallisesti tulee kipuraja vastaan lasten määrässä? Onko se oikeasti kenenkään etu?

Ehkä niitä leluja, kirjoja , kelloja ja luistimia on jo kertynyt?? Miettikää miten paljon kaikkea on jo ostettu ja hankittu tämän kokoiseen perheeseen. Tuskin siellä leluja ja kirjoja puuttuu, vaikka ne ei joululahjalistalla olekaan. Ja voi tosiaan olla helpompi tällaisessa perheessä ostaa ne persoonalliset lahjat vaikka synttäriksi, kuin jouluksi. Tuttuni lasten mummilla on yli 100 lasten-lasta. Hän ei ihme kyllä muista ketään jouluna vaan aina synttärinä ja isommin rippijuhlana. Eli uskon näiden lasten voivan olla ihan onnellisia näistä lahjoista, aidosti onnellisia. Miksi ei voisi iloita omasta hyväntuoksuisesta shampoosta?? Me muut ei varmaan osata ajatella, että ei se 500e/ lapsi lahjoihin ole tällaisessa perheessä mahdollista, mutta eipä se oikeastaan ole tarpeenkaan. Onni ja joulutunnelma voi silti olla hyvä ja aitokin.

Yhteistyössä