Hiihtävät lapset - vakava uhka yhteiskunnalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haistvtyyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei siinä ole mitään ongelmaa. Lapset ja vanhukset voivat pysyä poissa vaativilta reiteiltä jos ei ole vielä/enää edellytyksiä niihin paikkoihin. Eli jos kaatuu niin siitä pitää päästä kohtuullisessa ajassa ylös, eli alle 5sekunnissa. Jos ei tähän pysty niin on ehkä parempi että hiihtää tasaisella ja loivia nousuja/laskuja sisältäviä latuja pitkin. Kyllä jokainen aikuinen osaa hiihtää tarpeeksi taitavasti että takaatuleva pääsee ongelmitta ohi ja ei pitäisi olla "hemohessi"hiihtäjälle ongelma. Ainut ongelma kuntohiihtäjille ovat vaativat laskut jos siellä on joku perse pystyssä.

S
Kai se hemohessihemmokin osaa sen verran katsoa eteensä ja ihan luonnostaankin hidastaa niissä vaikeissa laskuissa?
Ettei tule puun takaa, kuten sanonta kuuluu...
Jos ne ladut ovat äärimmäisen vaarallisia pikkunilviäisille niin kunnan kannattaa varmaankin hommata varoituskyltti. Toisaalta, jos on olemassa myös joku helppo latu jolla voi perheen pienimmätkin harjoitella ihan sujuvasti ilman valituksia, niin luultavasti ainakin itse ohjaisin lapsoseni sille...:)

S
Kai se hemohessihemmokin osaa sen verran katsoa eteensä ja ihan luonnostaankin hidastaa niissä vaikeissa laskuissa?
Ettei tule puun takaa, kuten sanonta kuuluu...
Jos ne ladut ovat äärimmäisen vaarallisia pikkunilviäisille niin kunnan kannattaa varmaankin hommata varoituskyltti. Toisaalta, jos on olemassa myös joku helppo latu jolla voi perheen pienimmätkin harjoitella ihan sujuvasti ilman valituksia, niin luultavasti ainakin itse ohjaisin lapsoseni sille...:)

Pikkunilviäisille??? Mitäs tuo nyt oli?

Mä olen kyllä sitä mieltä, että koirien kanssa ei ole mitään asiaa laduille. Se on jo laissakin kielletty. Jos hiihtokautta on täällä lounaassakin maksimissaan kaksi kuukautta vuodessa, niin sen ajan voi kyllä ulkoiluttaa koiraa muuallakin. Samoin sen kävelylenkin voi tehdä muualla. Mulla on itsellänikin koira eikä tulisi mieleenkään mennä laduille sen kanssa.

Meilläpä myös koira osaa hiihtää. Juuri jouluksi sai uudet suksetkin.

[QUOTE="vieras";27894833]Kai sä ymmärrät että umpihanki = latu sen jälkeen kun siitä on kerran menty suksilla ;) Aikuinen voi ihan hyvin tehdä ladun lapselle vaikk minne, missä lunt on senverran ettei pohjat raapiinnu. Älkää nyt olko niin uusavuttomia....[/QUOTE]

Huomaa että sä et ainakaa ole hiihtäny. Kyllä se nyt vaan on ihan saatanan eriasia hiihtää koneella ajetulla ladulla kun sinne umpihankeen itse suksilla tehdyllä ladulla. Kokeileppa vaikka.

Vanhukset ja venäläiset sitte kanssa pois kaupoista ja liikenteestä koska molemmat ryhmät vaan tungeksii ja tukkii kaikki tiet ja kauppojen käytävät ja ruuhkauttaa kassat niin ettei tavallinen, keski-ikäinen ihminen voi riittävän nopeasti hoitaa asioitaan.

En usko että monikaan vie hiihtämään opettelevaa lastansa vaativalle kympin lenkille.
Eiköhän tässä puhuta niistä lyhkäisemmistä lenkeistä.

Minäkin koen vaarallisemmaksi tuhatta ja sataa paahtavan hikipannan, kuin ne pienet lapset jotka yleensä pysyttelevät tiukasti ladulla ja harvemmin kekkulehtavat tukkien koko ladunvarren.

Luulisi että kokeneempi hiihtäjä osaisi hiihtää siellä umpihangessa....ei olisi niitä pieniä lapsia ainakaan edessä...

Joo, mutta jäi meidän perheeltä ainakin tältä talvelta hiihdot hiihtämättä. Eihän sinne ladulle uskalla mennä, ettei kolkata sauvalla kinokseen.
Ehkä sitten muutaman vuoden päästä, kun lapset on murrosiässä ja jo äitinsä kokoisia:)

"Paikalle sivakoiva Eira Salminen sen sijaan ymmärtää valittajia. Hän pitää turvallisuutta hyvänä perusteena kiellolle. Varsinaisia vaaratilanteita hän ei ole nähnyt, mutta hidastelijoiden aiheuttamia pitkiä letkoja kyllä. Myös lapsen vieressä kulkevat vanhemmat aiheuttavat ongelmia."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013011816570890_uu.shtml

Huomaa että sä et ainakaa ole hiihtäny. Kyllä se nyt vaan on ihan saatanan eriasia hiihtää koneella ajetulla ladulla kun sinne umpihankeen itse suksilla tehdyllä ladulla. Kokeileppa vaikka.

Toki se on erilaista ja nyt ihan pikkasen erehdyit, koska hiihtelen kaiket talvet sellaisilla laduilla pääasiassa :) Mutta eihäs siihen kaikki pysty, ymmärrän kyllä sua. Saattaa tulla jopa hiki?

Yhteistyössä