Hiivan kotihoito, neuvoja lieventämään tuskaista oloa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alapää tulessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Alkuperäinen kirjoittaja hoks vaan:
Jugurtit ja nuo muut konstit lieventää oireita kyllä,mutta tulehdusta ne eivät vie pois.Se on hoidettava lääkkeillä.

niin mutta jos hiiva ei oile päässyt kovin pahaksi tai oireiden kanssa pärjää (eikä ole raskaana) ni lääkkeet eivät ole välttämättömiä enshättään.. jos hiiva jatkuu eikä kotikonstit auta ni sit lääkkeitä

Mulla vielä useasti olen kituutellut pahoillakin oireilla ja lopulta mennyt itsestään ohi.
Harvemmin mä niitä lääkkeitä apteekista olen hakenut. Tuota suun kautta otettavaa lääkettä aion kysellä neuvolan kautta....kaveri kertonut hyviä kokemuksia siitä.

Mulla hiiva alkoi ensimmäisen raskauden aikana, siitä lähtien olen kärsinyt jatkuvasti, enää vaan viikon kuukaudessa...on se miestäkin jo ajatellen aika ikävää

Jos sulla on usein toistuvia hiiva tulehduksia, ni silloin on myös syytä hoitaa mies (jos se on se kantaja)

No mulla on niin säännöllisesti nyt, että en oikein tiedä onko miehellä. Tosiaan kun tiedän, että päivälleen viikkoa ennen menkkoja alkaa hiiva ja viikon kestää, yleensä aika lievänä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos sulla on usein toistuvia hiiva tulehduksia, ni silloin on myös syytä hoitaa mies (jos se on se kantaja)

No mulla on niin säännöllisesti nyt, että en oikein tiedä onko miehellä. Tosiaan kun tiedän, että päivälleen viikkoa ennen menkkoja alkaa hiiva ja viikon kestää, yleensä aika lievänä

kannattaa testata... pyydä th:lta näyte putkilo mukaan ku haet rec

Mulla oli noin kuukauden kestänyt hiiva lievänä.. varsinkin jos joka ilta ilmakylpeili niin päivä oli aina hyvä ja oireet ilmeni vasta illasta. Lääkäri kuitenkin suositteli canestenia ja siitäkös se sitten vaan muuttui aivan sietämättömäksi, sen kapselin ajan se oli ok. Mutta kun se oli kulunut ja käytti sitä voidetta niin tuntui että sitä kutinamäärää ei helpottanut mikään. Että minun kokemuksen mukaan sen canesten voiteen voi heittää roskakoriin.

Ilmakylpy toimii parhaiten, mutta ei ole vienyt kutinaa kokonaa. Piimääkin on kokeiltu mutta en tiedä sen vaikuttavuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei tuo normaalilta kuulosta siltikään, vaan todennäköisesti on sama tulehdus joka vain lievenee hetkeksi välillä. Ehdottomasti lääkäriin ja kunnon lääkkeet joilla hoidetaan kokonaan pois.

Lukematta koko ketjua kommentoin vaan, että jos mahdollista olla yksikseen kotona rauhassa, niin ei muuta kuin luonnonjugurttia toosaan, lekottelua ja annat vaikuttaa tunteroisen. Auttaa oikeasti!

Teepuu-, laventeliöljy tai etikkakylvyt ja huolellinen hygienia, alushousut mielellään puuvillaisia, muista pestä ne 60 asteessa, että sieni kuolee, äläkä tarpeettomasti käytä pikkuhousunsuojia. Jogurtti ja muut hapanmaitovalmisteet emättimeen suoraan. Ja tosiaan mieskin hoitoon varmuuden vuoksi ( suostuu yleensä tosi mielellään, kun itse levität häneen voidetta ;) ) Ja karkit, pullat yms. sokeria ja hiivaa sisältävät tuotteet pois ruokavaliosta. Apteekista saa myös maitohappobakteereita, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin käytettynä. Tuossa joitain konsteja helpottamaan.. Nimim. Itsekin pahasti kierteeseen joutunut. Ja vielä lääkekokemus minultakin: Canesten ei todellakaan auttanut, Gyno-Daktarin paljon parempi. Itse en voi suun kautta valmisteita ottaa muun lääkityksen takia, mutta ne lienevät parhaita kuitenkin. Lääkäriin, jos ei ala talttua.

Ruokasoodaa ja niin kuumaa vettä kun kestää,,,oikeesti auttaa. Mulla tulee aika ajoin paha ja tää konsti auttaa nopeemmin kun lääkkeet. Lääkkeet ei joka kerta ees auta,,,voi huuhtoo nii monta kertaa ku hyvältä tuntuu,,,

Suun kautta otettavaa hiivalääkettä saa nykyään apteekista ilman reseptiä. Hiivan oireita hillitsemään voi ostaa myös voidetta ilman reseptiä.
Kannattaa juoda gefilus mehua, jotta saat elimistöön maitohappobakteereja hiivaa tuhoamaan, taikka maitohappobakteeri lääkkeitä apteekista.

Aivan kaikkea en jaksanut lukea, mutta joko on kirjoitettu niksi, joka auttaa siihen, että hiiva pysyy jatkossa kaukana.. Kannattaa nukkua yöt pitkä yöpaita päällä, ilman pikkuhousuja tai löysillä pyjamahousuilla.. ilma kiertää. Käytäthän vain puuvillaisia pikkuhousuja päivällä.. mulle yrittää hiivaa heti, jos pikkareissa on keinokuituja (modaalia, akryylia tms.). Pitkien housujen täytyy olla myös hengittävät: not nahka- tms. housut.. :-)