Hiivasienitulehduksesta ja sen lääkityksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiibataaba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiibataaba

Vieras
Eli täällä kyllä on paljon tästä aiheesta, mutta teinpä vielä tämän.

Kysymykseni kuuluu yksinkertaisesti niin, että kun minulla nyt oli paha ärtynyt hiivatulehdus ja kärsin siitä pari päivää ja painuin apteekkiin. Ostin sieltä canesten kombin ja eilen laitoin vain pakkauksessa olevaa voidetta joka vähän lievitti kirvelyä ja kutinaa. Pistin kuitenkin puikon tänään vaikka pahoja oireita ei mielestäni enää ole. Onko siis haittaa, että laitoin sen vaikka tulehdus on jo menossa omia aikojaan ulos? Onko tämä sellainen lääke jolle voi tulla immuuniksi?
Ja kun olen kuullut että tästä tuotteesta voi saada allergiareaktion, niin voinko saada sen puikosta vaikka en voiteesta saanutkaan?

Kertokaa omia kokemuksia tästä ja suositelkaa eri tuotteita, minulla on vasta toista kertaa hiiva ja ensimmäisellä kerralla se oli niin lievä, ettei lääkitystä tarvittu. (Pelkkää kutinaa silloin).

tarkoitin tosiaan että tulehdus menossa pois eikä ulos, mitähä sitä on ajatellu tätä kirjoittaessa :)

Nonni, tuli seki korjattua, tulukaaha nyt auttammaa avutonta! :)

tarkoitin tosiaan että tulehdus menossa pois eikä ulos, mitähä sitä on ajatellu tätä kirjoittaessa :)

Nonni, tuli seki korjattua, tulukaaha nyt auttammaa avutonta! :)

En ole itse kyllä käyttänyt canestan combia hiivatulehdukseen, ainoastaan näitä nieltäviä kapseleita Flucanazolia tai Diflucania. Paitsi joskus kyllä sitä toista canesten compin tapaista, jossa laitetaan emätinpuikko. Mulla tuli siitä kamala polte alapäähän, en ole sen koommin käyttänyt, oisko tullu joku allergiareaktio.
Yliopiston apteekkiin voi soittaa ja kysyä farmaseutilta. Mä aina soitan sinne ja kysyn, kun ne osaa neuvoa ja kertoa!

Viimeksi muokattu:
En ole itse kyllä käyttänyt canestan combia hiivatulehdukseen, ainoastaan näitä nieltäviä kapseleita Flucanazolia tai Diflucania. Paitsi joskus kyllä sitä toista canesten compin tapaista, jossa laitetaan emätinpuikko. Mulla tuli siitä kamala polte alapäähän, en ole sen koommin käyttänyt, oisko tullu joku allergiareaktio.
Yliopiston apteekkiin voi soittaa ja kysyä farmaseutilta. Mä aina soitan sinne ja kysyn, kun ne osaa neuvoa ja kertoa!

Itse olen muiutamista hiivasienitulehduksista kärsinyt vuosien aikana. Alkuun käytin juurikin tuota Canesten Combia, en tykännyt siitä. Sitten kun markkinoille tuli tuo ihana Diflucan niin kokeilin sitä ja auttoi! Aivan ihana ja helppo! Vaikka ko. paketissa varoitetaan käyttämästä lääkettä, jos on muuta lääkitystä käytössä niin käytin silti, ja hiivatulehdus häipyi! Suosittelen!

Yhteistyössä