Hiivatulehduksesta! Help,äkkiä!!!! Joku joka tietää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ikää 38 vee, yksi ja ainut hiivatulehdus ollut 19 vuotiaana. Reilu kuukausi sitten oli elämäni toinen ja nyt taas tulehdus päällä eikä meinaa mennä ohitse, olen ottanut jo kaksi sellaista apteekista saatavaa kertahoito lääkekapselia joka otetaan suun kautta. Kutittaa niin Pirusti!!!! Mistä nää nyt oikein tulee? Hygienia hyvä, ei koskaan ole sukupuolitauteja, ei irtosuhteita ei mitään. Ja millä ton kutibab saa pois? Tää on ihan hirveetä :(

Kokeile niitä emättimeen laitettavia puikkoja tai tabletteja. Ihan vasta oli hiiva ja käytin peräjälkeen kaksi pakettia Gyno Trosydia eli yhteensä 6 tablettia ja niillä se taittui. Ainakin Gyno Trosydissä on asetin, jottei tarvi sormin ruveta sorkkimaan sitä pilleriä alakertaan. Hinta on 12 euron tietämillä paketti.

Mee lääkäriin. Mulla kans oli taannoin eikä meinannu millään mennä ohitse. Lääkäri anto paremmat lääkkeet ja parani. Sain myös emättimeen laitettavaa jotain estrogeenijuttua, kun se oli niin ärtynyt sitkeestä hiivasta.

Ei kannata kärvistellä ja yrittää itse, menee vaan alapää todella huonoon kuntoon pitkäksi aikaa.

Mee lääkäriin. Mulla kans oli taannoin eikä meinannu millään mennä ohitse. Lääkäri anto paremmat lääkkeet ja parani. Sain myös emättimeen laitettavaa jotain estrogeenijuttua, kun se oli niin ärtynyt sitkeestä hiivasta.

Ei kannata kärvistellä ja yrittää itse, menee vaan alapää todella huonoon kuntoon pitkäksi aikaa.

Ei se estrogeeni tällaiseen superhiivaan auta.

Jos osaisit lukea, tajuaisit, että sitä annetaankin sen takia, että limakalvot paranee, jolloin hiivan aiheuttamat vauriot paranee, eikä hiiva enää tule niin helposti. Mut joo, varmaan tiiät paremmin ku lääkäri.

Juuri näin. Mulla oli hiivatulehduskierteen jäljiltä limakalvot ihan haavoilla, sillä seurauksella että hiiva pesiytyi niihin haavoihin eikä meinannut lähteä millään pois.

Olen allerginen kaikelle hiivalääkkeelle, joka on emättimeen työnnettävä tai voide. Oli siis ihan keleen hauska 2kk hiivan kanssa keskiraskaudessa. Ei auttanut maitohappobakteerit, ei sokerin karsiminen ja hiiva ei näkynyt testeissä. Lääkärireissuja oli siis useampi.

Lopulta sain suun kautta otettavan lääkkeen, joskus ei kuulemma vain näy testeissä. Meni ehkä kolme päivää. Kerkesin jo ajatella että apua ei ole saatavissa, mutta ilmeisesti lääkkeellä vain kesti. SE HELPOTUS!!!!

Eli voi olla, että menee hetki ennen kuin vaikuttaa.

Hygienian perussäännöt varmaan on hanskassa? Eli ei pyyhkimistä pepusta pimppiin päin koskaan. Ja jos harrastaa peppuseksiä niin suositellaan kortsua ja kunnon hygieniaa.

Kannattaa käydä lääkärissä, se voi nimittäin olla muukin tulehdus. Jos alapäässä on "kalamainen" haju saattaa kyseessä olla bakteerivaginoosi, johon hiivalääkkeet eivät tehoa. Tai sitten hiivasi vaatii voimakkaammat lääkkeet. Ja jos hiiva uusi, voi se olla tarttunut mieheesi, jolloin hän tartuttaa sitä uudestaan sinuun.

Kannattaa käydä lääkärissä, se voi nimittäin olla muukin tulehdus. Jos alapäässä on "kalamainen" haju saattaa kyseessä olla bakteerivaginoosi, johon hiivalääkkeet eivät tehoa. Tai sitten hiivasi vaatii voimakkaammat lääkkeet. Ja jos hiiva uusi, voi se olla tarttunut mieheesi, jolloin hän tartuttaa sitä uudestaan sinuun.

Eikä tarvitse välttämättä olla kalamaista hajuakaan. Mulla oli raskaudessa useaan otteeseen BV, eikä minkäänlaista hajua. Riippuu siitä, mitkä bakteerit siellä ovat päässeet jylläämään.

Minulle kävi kanssa noin. Yksi hiiva nuorena ja vuosi sitten iski oikein kunnon hiiva, ties mistä tuli (ikää siis 41v). Kokeilin canestanin, gynodaktarit. Annoin labraan näytteen ja hiivaa oli. Kävin gynellä, joka totesi, että hiivaa edelleen. Käski ruokavaloista sokerin pois, suositteli ottamaan joka päivä c-vitamiinia (happamoittaa elimistöä), maitohappabakteereja ja käyttämään paljon hapanmaitotuotteita. Jätin pois kaikki sokerit ja vaalean leivän (laihduin nopsaan 7kg..), otin suun kautta otettavaa hiivalääkettä kuurina eli vajaan viikon välein ja yhtä aikaa käytin canestania. Lopulta hiiva hellitti ja ollut pois 8kk.

Yhteistyössä