hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana?

Vieras
Hei!

Onko täällä jo odottavien puolella kokemuksia siitä, että ennen kuin saitte tietää olevanne raskaana, sairastitte juuri ennen hiivatulehduksen? Itselläni on nyt jännät päivät pian käsillä ja toissapäivänä tuli hiivatulehdus, jota ei ole koskaan aikaisemmin ollut. Voisikohan tämä tällainen "oire" liittyä mitenkään raskautumiseen? Onko kenelläkään käynyt näin? Kertokaahan kokemuksistanne, kiva olisi kuulla!

En tiedä onko se nyt ensimmäisiä oireita, mutta minulla on molemmissa raskauksissa ollut hiivaa! ekassa raskaudessa useasti ja nyt parhaillaan ekan kerran toisessa raskaudessa! Mutta voi se toki tulla muustakin, kuten liiallisesta makean syönnistä...

Hei,

Kysyisin raskaudenaikaiseen hivatulehdukseen liittyen: Sain 7-päiväisen voidekuurin lievään hiivatulehdukseen. Lääkärin reseptissä lukee, että laitetaan asettimella jne. normaalisti. Olen kuitenkin lukenut, ettei raskaana ollessa saisi käyttää tuota asetinta, ilmeisesti ettei vahingossa työntäisi sitä liian syvälle ja tökkisi kohdunkaulaa.

Käytin asetinta, mutta en tiedä uskalsinko nyt työntää sitä tarpeeksi syvälle. Yöllä pissallakäynnin yhteydessä voidetta tuli ulos, ja aamulla paljon valui ulos. Onko ihan normaalia - toisaalta mihin se nyt sieltä menisikään?

Olisin kiitollinen jos joku asiasta tietävä kertoisi, tällainen voidekuuri on minulle ensimmäinen!

Hei!
Itselläni on ollut raskauden aikana 2 kertaa hiiva, rv 2 (en tiennyt koko raskaudesta, antibioottikuurin aiheuttama) ja rv 26. Toisella kerralla lääkärikäynnin jälkeen minut passitettiin labraan sillä lääkäri epäili jotain muuta tulehdusta joka sitten paljastui 'vain' hiivaksi.
Minulla 2.raskausajan hiiva oli täysin oireeton. Aiemmin ollut pari kertaa, silloin antibiootti/penisilliinikuurien jälkeen, ja oireet selkeä ja voimakas kutina, yms.
Raskauden aikana tosiaan ei sitä asetinta saa käyttää! Mutta lohdutukseksi, ensimmäisen hiivan kanssa en tiennyt raskaudesta ja käytin asetinta, ja raskaus on edennyt hyvin & normaalisti, nyt rv 37+0.

Jos on vain lievä hiivatulehdus eikä sitä hoida mitenkään niin onko siitä haittaa ? Mulla ei ole koskaan ollut hiivatulehdusta tai ainakaan en ole mitenkään hoitanut joten mistä tiedän jos on tulehdus päällä ? Onko se kutina ihan hirveää ja vuoto mitenkä runsasta ?

No minulla ei ollut mitään oireita. Valkovuotoa pikkuisen enemmän kuin ei-raskaana, mutta ei mitään hajua, kokkareita tai kutinaa. Lääkäri antoi kuurin varmuuden vuoksi, kun valkovuotonäytteessä oli jotkut arvot vähän koholla, ja takana yksi keskenmeno. Ensin meinattiin ettei tarvitse hoitaa.

Yhteistyössä