Hiivatulehdus??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamu79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamu79

Vieras
Mulla on ilmeisesti hiivatulehdus. Tuntuu kuin olisi tussu tulessa ja hirmuinen kutina tuolta sisältä. Mistä hiivatulehdus raskausaikana tai ylipäänsä johtuu? Tuleeko tulehdus raskausaikana helpommin?
Vaivasta kärsineet auttakaa!!!
Onko siihen olemassa minkäänlaista reseptivapaata lääkitystä tai kotikonsteja?
Koskaan aikaisemmin en ole moisesta vaivasta kärsinyt. Minulla oli muutama päivä sitten alkuraskauden lääkäri ja seuraavana päivänä alkoi kutina, tekisi mieli sukkapuikolla rapsutella. Vai voisikohan olla kumiallergiaa. Lääkärillähän oli tietysti kumihanskat, tai mistäs minä tiedän oliko..? Kiva juttu, sain lääkäriltäni hiivatulehduksen =) =)

Itelleni tuli hiiva ja ei oikein ollu edes oireitakaan, pikkusen kutinaa vaan. Tulee kuulemma aika herkkään ja pitää aina hoitaa pois kun lisää supistuksia - itelläni supistelee lähes jatkuvasti..Mutta apteekista saa canesten-merkkistä lääkettä ilman reseptiä. Suositteli ainaki minulle että otan sen yhdistelmän missä on voide ja puikko! Eikä sitä asetinta saa sitten käyttää!

Hiiva on tosiyleistä raskausaikana. Itsellä on tähän mennessä ollut jo kaksi kertaa vaiva riesana. Apteekista saa lääkkeitä ilman reseptiä. Kannattaa kysyä henkilökunnalta apua jos ei aikaisemmin ole moiseen tarvinut turvautua. Itsellä parhaiten auttaa Gynodactar-niminen lääke.

Kannattaa hoidattaa hiiva kunnon apteekin kuurilla (Canesten, Gynodactar) pois, mutta koska raskauden aikana on isompi riski saada se uudestaan, voit kokeilla seuraavia kotikonsteja:

- syö hapanta (mm. bulgarianjogurtti, greippimehu) ja vältä nopeita hiilihydraatteja
- vältä hiivaa (osta leipää ilman hiivaa)
- käytä puuvillaisia alusvaatteita, ei keinokuituja, ja hyvä "tuulettaa" yöllä nukkumalla ilman alkkareita
- älä ärsytä liialla pesulla, kannattaa valita joku apteekin pesuaine (esim sebamed) ilman hajusteita

Hiiva on tosiaan yleistä raskausaikana, ja mulla se tuli jo ennen kuin edes tiesin olevani raskaana - siitä sitten jo arvasinkin! Canesten voiteella se sitten parani noin viikossa.

Yhteistyössä