Hillitön vaatekoko tytöllä :D *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Aina sitä saa vaan päivitellä :D Tyttö täyttää lokakuun vika päivä 5 v. Nyt oon ostellu tytölle uusia vaatteita ku tuntuu että kaikki jää pieneks. Ja paras vaatekoko on nyt 122-128 cm. Vähän on kasvunvaraa mutta ei niin paljo että törkeeltä näyttäs. Ja lapuissa lukee 7-8 v :D

Kohta se alkaa käyttää mun vaatteita.. :laugh:

Tyttöjen vaatteet on oikeasti paljon pienempiä mitä poikien. Sen on huomannut siitä, kun oma vajaa 6v poika käyttää pituuteensa sopivia 116cm vaatteita ja ne menee paljon pidempään kuin taas juuri 4v täyttäneellä tytöllä, joka on 104cm pitkä ja osa 116cm vaatteistakin menee jo. Vaikkakin, esikoinen 7v, käyttää vaatteita, joissa kokona on 9-10v.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tyttöjen vaatteet on oikeasti paljon pienempiä mitä poikien. Sen on huomannut siitä, kun oma vajaa 6v poika käyttää pituuteensa sopivia 116cm vaatteita ja ne menee paljon pidempään kuin taas juuri 4v täyttäneellä tytöllä, joka on 104cm pitkä ja osa 116cm vaatteistakin menee jo. Vaikkakin, esikoinen 7v, käyttää vaatteita, joissa kokona on 9-10v.

No tota mäkin oon ihmetelly ku tyttö on 115 cm pitkä. Mut ei puhettakaa että vois 116 cm päälle laittaa, ne on ihan liian pieniä. On tää hassua..

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi ei:
Tollasdia niitä kasvaa kun äiti lihava ja raskausdiabetes. Lapset yli-isoja.

Joo-o.. mä oon just saanu hilattua BMI:n just tohon 19 sen aikasemman 16,5 sijaan. Että siinä sulle ylipainoo :laugh: :laugh: Ei oo ikinä ollu. Eikä oo ollu raskaus- eikä mitään muutakaan diabetesta.

Ootko koskaan kuullu geeneistä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

No tota mäkin oon ihmetelly ku tyttö on 115 cm pitkä. Mut ei puhettakaa että vois 116 cm päälle laittaa, ne on ihan liian pieniä. On tää hassua..

Mutta melkein sanoisin että jos mä kaivaisin sulle kaapista pojan 116cm housut, ne menis melkeinpä satavarmasti päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mä oon kans huomannu että tyttöjen vaatteet on pieniä, ekaluokkalainen käyttää 134-140cm vaatteita.

Ja kamalan kapeita!! Farkutki niin onnettoman kapeita ja just tollaset paitapuseromalliset, muotoon ommeltuja ja kaikkee. Toi tyttö ku ole mikää rimpula (painaa 22 kg) ni hankala sellasia löytää jotka istuis nätisti.

Mein 9v poika käyttää kokoa 164/170/S ja pituutta on 159,3cm. Pitkät jalat, kun mulle mahtui päälle JOSKUS S-koko niin lahkeita sai aina lyhentää...

3v4kk poika käyttää 110/116, mittaa vajaa 110cm. 98/104 on kaikki me&i canvashousut

1v11kk tyttö käyttää 86/92, muttei 98 näytä kaikissa liian isolta vaikka kasvuvaraa onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:

Mutta melkein sanoisin että jos mä kaivaisin sulle kaapista pojan 116cm housut, ne menis melkeinpä satavarmasti päälle.

Voi olla joo. Täytyypä joskus ihan huvikseen kaupassa kattoo :D

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mun likka on hoikka n. 135 cm, ja mun pitää ostaa sille 146-152 -senttisiä vaatteita :o Lennen takissakin olisi loppunut hihat kesken, jos olisin ostanut alle 152-senttisen. Ei tajuu ei :snotty:

Sille on kasvanut apinankädet :D Tästä ei mee kauaa, niin venähtää tyttö pituuttakin. Esikoinen on kans tuommonen, ensin venyy kädet, sitten koko poika.

Täällä tokaluokkalainen tyttö käyttää kokoa 122/128cm, housut 122cm. Yli 130cm kokoa olevat vaatteet jättisuuria vielä. ja varmaan tulee käyttämään tatä kokoa vuodenpäivät, kun näihin kokoihin siirryttiin vasta keväällä. Ja vanhemmat norm. kokoisia ja sisarukset myös. Ja tyttö ei ole keskonen, joten kasvaa vaan hitaasti omilla käyrillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Mun likka on hoikka n. 135 cm, ja mun pitää ostaa sille 146-152 -senttisiä vaatteita :o Lennen takissakin olisi loppunut hihat kesken, jos olisin ostanut alle 152-senttisen. Ei tajuu ei :snotty:

Sille on kasvanut apinankädet :D Tästä ei mee kauaa, niin venähtää tyttö pituuttakin. Esikoinen on kans tuommonen, ensin venyy kädet, sitten koko poika.

Joo, hällä on kyllä pitkät jalatkin, housutkin on 140-152-senttiset.

Meillä tyttö kasvaa kahen sentin pätkissä :D Aina tulee se kaks senttiä yhtäkkiä. Nyt kyllä tuli kaks kertaa peräjälkeen, siksi tässä onki kauheesti vaatteita jääny pieneks.

Ja H&M kiittää *klingkling* :laugh:

Meidän nelivuotias neiti on jo pidempään käyttäny 122-128cm vaatteita. Ei musta tos oo mitään ihmeellist ollu, vaikkakin neuvolassa neuvottiin menemään puolen vuoden pääst painokontrolliin, pöh sanon minä. Meidän neiti kun on aika pitkä ja jäntevä... Noi mitat on niin yksilöllisii...