Hirveä hulluksi tulemisen pelko :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ahdistaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos taas vastauksista :)
Tietääkö kukaan mitään nettisivua tms jossa vois puhua toisten ahdiatuneiden/uupuneiden äitien kanssa?
Itse en oikein ole onnistunut löytämään mitään.
Nyt on ehkä tuo skitsofrenia-pelko vähän helpottanut. Mutta edelleen ahdistaa.
Ja nyt sitten ahdistaa, että miten tämä ahdistus vaikuttaa tuohon lapseen ja itkettää välillä ku tuolla raukalla on tällanen surkea äiti :(

noo, se ahdistuneisuudesta ahdistuminen on toki semmoinen homma minkä varmaan itekkin ymmärrät, että ei auta lasta yhtään eikä sinuakaan. osaatkos ohjata itse ajatuksias toiseen suuntaan?

oletkos onnistunut nukkumaan paremmin ja saanut elämän sujumaan? jos ahdistus siitä huolimatta jatkuu aina vaan, niin sitten juttelemaan, josko olisi ahdistushäiriölle jotain tehtävissä. mutta paljon varmasti voi tehdä jo ihan sillä, että saa sen väsymyksen pois.

Unohin kirjottaa tosta nukkumisesta! Joo siis nukun nyt 10h yössä :) tosin sen helkkarin radion avulla :/ Toki välillä herään, jos lapsi kitisee tms. Silti olen kyllä tosi väsynyt aamuisin herättyäni.
Ja edelleen meinaan kiinnittää liikaa huomiota noihin suhinoihin jne mitä korvista kuuluu. Tajuan sen itsekkin, että mielikuvitus ja just tuo kuunteleminen vaan ruokkii noita kaikkia korvista kuuluvaa.
Ens viikolla oon menossa juttelemaan psyk. hoitajan kanssa. Meidän kunnassa ei oikein saa aikaa psykologille, täytyy toivoa että siitä hoitajast ois apua.

no lopeta nyt, ei mikään ihme jos sekoaa kun koko ajans itä itsellesi todistelet.

Ääk apua,oho ups,apua,iik,iik ikk. iiikk tältä sä kuulostat, ja ihan turhaan! Lopeta se turha panikointi jokaisesta pikku asiasta! Huomaathan sä sene ttä pahennat itse oloasi koko ajan.

Psykoottinen ihminen ei tajua itse kuulevansa harhoja,tai näkevänsä, hän uskoo senkin että kissa osaa puhua jos kuulee että kissa puhuu. todellisuus on vääristynyt.

Nyt sä rauhotut ja lepäät! nukut!

kerro kuulumisia, pidetään ketjua auki.

hienoa, että olet saanut nukuttua. ihan samaa mieltä minäkin, että kun on pitkä väsymys niin kauan kestää toipuakin.

Onko kanttia ottaa vastaan ne tuntemukset mitä tulee ? Ajatusmaailma ei saisi sotkea ihmisen elämää, jos se ajatus ei kulje järkevästi. Lääkkeitä löytyy kyllä ja mikään yliaistillinen toiminta ei pitemmän päälle tee ihmiselle hyvää. Kokemusta on ja ajatuksin sekä teoin osaan välttää seuraavat psykoosit. Näin uskoisin.

Lisään vielä, että mulla psykoosi tuli kun en nukkunut kolmeen kuukauteen koskaan yli viittä tuntia yössä- Nykyisin 6-7 tuntia unta auttaa pysymään järjissään.

Hei ihanaa, että teitä kiinnostaa mun kuulumiset! :)
Oon itkeskelly muutamana päivänä ku jotenki ollu niin kurja olo tän kanssa ja oon tuntenu itteni niin huonoksi äidiksi. On tästä ahdistuksesta se hyöty ollu, että jotenki sitä on alkanu tajuamaan näitä omia tuntemuksia. Mulla on aika huono itsetunto tän äitiyden kanssa, vaikka normaalisti muuten omaan ihan hyvän itsetunnon.
Vaikka tuota itkeskelyä on ollu, niin tänään on ollu ihan kiva päinä :) Varmaan ku oli miehen ja lapsen kanssa mielekästä tekemistä ja vieraitakin kävi.
Muta sitten mielenterveystoimistosta soitti hoitaja ja peru perjantain ajan, on kipeä. Ja ensi viikon hän on lomalla, että meneepi seuraava aika vasta viikoll 11! Vähän ketuttaa :/ Mietin, että jos tuota itkeskelyä on nyt enemmänkin, niin taidan mennä uudestaan lääkäriin ja pyytää lähetteen psyktriaselle polille, ois varmaan kirjottanu sen ku kävin ekan kerran siellä, mutta aateltiin että koitetaan tuota mielenterveystoimistoa.

Lääkkeitä en ala vielä käyttämään, koska lääkärinkään mukaan niille ei ole tarvetta. Ahdistus johtuu elämäntilanteesta ja se on parempi purkaa puhumalla.
Onko kukaan koskaan saanu lähetettä psykiatriselle polille? Onko millanen paikka? Mä oon jotenki luullu, että täytyy olla tosi pahassa jamassa, että sinne pääsee. Tyyliin pitkäaikainen vakava masennus tms...

oli hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta. Pelkäsin psykoosia, syöpää, veritulppaa. Lopulta syy pelkoon oli tosiaan fyysinen ja Thyroxin auttoi.
No niin! Meinasinkin jo tulla ehdottamaan, että aina kannattaa tarkistuttaa kilpirauhasarvot! Mutta kun täällä kuittaillaan siitä, että se olisi muka minusta KAIKEN takana. Ei nyt ihan kaiken, mutta niin monen vaivan, että joopa. Ja sen takia meitä diagnosoimattomia on Suomessa pilvin pimein, koska Suomessa luullaan, että kilpirauhasen vajaatoimintaa ei voi olla, jos arvot ovat viiterajojen sisällä. Ja se on ihan pas*a puhetta!! Monilla on, vaikka arvot on ihan hyvät. Ne on ne oireet, kun ratkaisevat. Jos löytyy muita tyyppioireita, niin asiaa kannattaa varsinkin epäillä. Googlettamalla löytyy niitä oireita.

[QUOTE="ahdistaa";25703329]Pelkään, että sairastun skitsofreniaan tai psykoosiin. Mulla on ollu aina välillä tätä pelkoa ja eilen illalla vielä paheni tämä kun menin nukkumaan ja siinä kun olin rentoutunu, että nukahan just, tuntu siltä niin ku ois kuulunu musiikkia jostain tosi hiljasella. Säikähin tietenki ku tajusin heti, että sehän kuuluu omasta päästä tai korvista! En kuule mitään puhetta tai ääinä pääsä.
Musiikki ei ollu mitenkään selvää, enemmänki niin ku ois soinu korvissa ja sitten siinä seassa musiikkia. Äh, en osaa selittää oikein kunnolla. No tästä tietenki menin ihan paniikkiin! Tärisin 2h ja pelkäsin nukahtaa. Jotenkin sitten sain unen päästä kiinni ja nukuin kait jotain 4-5h, aamulla herätessä olin kuulevinani saman musiikin.
Musiikkia ei kuulu kun istun tai olen liikkeellä, enkä nyt siis tiedä kuuluuko sitä uudestaan. Mutta hirveä pelko asiasta tietenkin on.
En tiedä voisko olla tinnitusta jossa saman tyyppinen sointi ku musiikissa ja mielikuvitus hoitanu loput asiasta.
Taustoja sen verran, että uskosin olevani uupunut lapsen hoidosta. Päivät hoidan lasta ja iltasin/öisin ompelen. Nukkumaan menen 01-02 välillä.
sitä kai yritän kysyä, onko muilla ollut vastaavaa?

Kiva jos joku jaksoi lukea ja kommentoidakkin :)[/QUOTE]

Tai olet herkkä kuulonen! säikähdät joka asiaa joka nyt on erillainen mihin olet tottunut! Se että ietit että tulet hulluks ei oikein auta! Se on pelkoa ja pidät sitä yllä sillä että pelkäät! Sano itselles että se on normaalia ja ne vaan on ajatuksia! Kun nukahdan niin käsittelen ne unessa! Elä ihmetele jos aamulla muistat (kaikki ei muista) mitä näki ja näit sen mitä ennen nukkumaan mennessä ajattelit.

[QUOTE="vieras";25773894]Tai olet herkkä kuulonen! säikähdät joka asiaa joka nyt on erillainen mihin olet tottunut! Se että ietit että tulet hulluks ei oikein auta! Se on pelkoa ja pidät sitä yllä sillä että pelkäät! Sano itselles että se on normaalia ja ne vaan on ajatuksia! Kun nukahdan niin käsittelen ne unessa! Elä ihmetele jos aamulla muistat (kaikki ei muista) mitä näki ja näit sen mitä ennen nukkumaan mennessä ajattelit.[/QUOTE]

Joo siis mulla on nyt tuo hulluksi tulemisen pelko laantunu, kirjotin kyllä siitä tuolla ketjussa...oon muuten unessa käsitellykki tätä asiaa :D Nyt en enää muista tarkasti unta, mutta aamulla muistin, olikohan se nyt vknloppuna...muistan tosi hyvin ja selvästi unet, mitä nään. En nyt tietenkään kaikkia, mutta yleensä jonku pätkän yöstä.

Minusta kuulostaa siltä, että sinua auttaisi kevyt mielialalääkitys.

Itse sain siitä avun paniikki/ahdistushäiriöön ja pelkotiloihin, en uskaltanut öisin nukahtaa kun pelkäsin etten herää enää aamulla... Syön 20mg Citalopram ja on auttanut hyvin, ei mitään haittavaikutuksia tms.

[QUOTE="katti";25774002]Minusta kuulostaa siltä, että sinua auttaisi kevyt mielialalääkitys.

Itse sain siitä avun paniikki/ahdistushäiriöön ja pelkotiloihin, en uskaltanut öisin nukahtaa kun pelkäsin etten herää enää aamulla... Syön 20mg Citalopram ja on auttanut hyvin, ei mitään haittavaikutuksia tms.[/QUOTE]

Jos mulla tää itkeskely ja ahdistus meinaa jatkua, niin sitten harkitsen itekki lääkkeitä, mutta kattellaan nyt ensin...

[QUOTE="aapee";25773923]Joo siis mulla on nyt tuo hulluksi tulemisen pelko laantunu, kirjotin kyllä siitä tuolla ketjussa...oon muuten unessa käsitellykki tätä asiaa :D Nyt en enää muista tarkasti unta, mutta aamulla muistin, olikohan se nyt vknloppuna...muistan tosi hyvin ja selvästi unet, mitä nään. En nyt tietenkään kaikkia, mutta yleensä jonku pätkän yöstä.[/QUOTE]

omat unet on aika elokuvia johon ei voi vaikuttaa? Joskus luin siitä että tiedän olevani unessa ja voin vaikuttaa? Mutta mieluummin katson unia! Jos outoo jätän huomioimatta! Kokeilin sitä ja en osannut! minulla on uni joka toistuu mutta se on lapsuuden elämisiä! Asun samassa rivitalossa ja kaikki muutkin nykyset tapahtuu siellä! Siinä unessa nykyset tapahtuu siinä unessa vaikka olen jo teini iän ohittanut!

Vaihtelee tosi paljon paikkakunnittain, että miten hyvin mihinkin pääsee, mutta, jos sinulla on sellainen olo, että se seuraava aika on liian pitkällä, niin sitten tarvitset sitä polia. Ja onhan se elämäntilanteesta muutenkin paljon kiinni, että miten pian pitää hoitaa. Pienen lapsen äidillä ei ole varaa mennä oikein huonoon kuntoon. Joten pyydä ihmeessä sitä lähetettä.

ne on helppo valinta? Entäs jos vaan ajattelet mitä ajattelet ja kerro vaikka niistä täällä! Elä koskaan jää yksin ajatusten kanssa! Moni on kokenut saman ja niiltä saa tukea ilman lääkkeittä! Se helpottaa kun voi kertoa mitä tuntee ja moni muukin tuntee samoin! "Stronger (What Doesn't Kill You)"

Päivitystä tilanteeseen. Kävin tänään tk:ssa ja sain lähetteen psykiatriselle polille, päivystykseen! Ja siis mun täytyy mennä sinne jo tänään :/
voisko joku vähän kertoa, mitä siellä tapahtuu? Mulla jotenki sellanen käsitys, että siellä käy ns. tosi hullut ja ihmisiä määrätään suljetulle. Lääkäri kyllä sano, että siellä käy ihan tavalliset, masentuneet ihmiset. Hoidon arvion tekevät. Vähän meinaa pelottaa...

En minä kaikesta avusta olekkaan kieltäytymässä, vaan tajuan itsekkin että tarvin mahdollisesti terapiaa. Terveyskeskus lääkärin kanssa mietittiin sitä vaihtoehtoa, että olisin masentunut.

Yhteistyössä