Hitto että pistää vihaks!!*Neuvolalääkäri purnausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
kävimpäs tänään neuolassa ja laittovat mut sieltä lääkärille viime öisten supistelujen takia,ettei oo vaan paikat menny aukeemaan.

Ensinnäkin tää lääkäri oli 45min myöhässä "koska oli muitakin potilaita",sano näin kun tokasin että luulin olevani väärässä paikassa.
sitten kaikista paras,katto koneelta mun ikää ja sano että olet ehkä vähän LIIAN nuori,keskimääräsesti sopiva ikä saada lapsia olisi 23vuotta!!!Olen VASTA 19,ja täytän 20!olenko nyt miettinyt äitiyden tarkoin,se ei ole mitään leikkiä!
siis ihan oikeesti!!

olin vähän että :o mitä.../#&"/#(??!!
jumalauta kun se rupes kokeilee kohdun suuta niin piti törkkää sit melkein koko nyrkki sisään |O
Se ämmä siis ihan oikeesti huusi mulle siitä että "poltan",oon jo pitkään polttanu korkeintaan kahet hermosauhut,nekin puolikkaita.ja se oli nyt maailman hirvein asia."SE ON MYRKKYÄ,SE ON MYRKKYÄ!!!"

mut toi ikä juttu oli niin ihme,eihän kukaan voi tulla mua arvostelemaan siitä että saan lapsen 20vuotiaana?entäs jos olisin ollutki 16?
just ku ajattelin et on hyvä päivä niin joku tommonen Vatipää isolla VEELLÄ tulee arvostelemaan mun kykyä hoitaa mun omia asioita. :(

Joo. Sehän onnistuu hyvin et kaikki tekee muksut suunnilleen 23-vuotiaina. Jokainen sais tehä vaan yhen ja sit kun alkaa muksua suunnitteleen ja ei heti tärppääkään niin ohhoh, mä oon jo liian vanha.

Aiheesta sanoi tupakoinnin osalta, mutta ilmaisutapa ei ollut asiallinen.

Ikäasia ei taas hänelle kuulu millään tavoin. Vastuunkannosta se ei kerro, tai no tilastoissa kyllä, mutta yhtälailla sitä voi kolmekymppinen odottajakin polttaa. Tosin iästähän hän taisi naputtaa ihan muuten vaan, asiatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Joo. Sehän onnistuu hyvin et kaikki tekee muksut suunnilleen 23-vuotiaina. Jokainen sais tehä vaan yhen ja sit kun alkaa muksua suunnitteleen ja ei heti tärppääkään niin ohhoh, mä oon jo liian vanha.

mulle sano jo ekalla neuvola kerralla se täti (joka on aina tosi astaanottavainen ja mukava) että on "ns. parempi " tehdä lapset parikymppisenä kun melkein nelikymppisenä jos aikoo ihan suunnitellusti tehdä,ettei vaan satu niin ettei enää onnistu.
puhuttiin sillon tuosta iästä,ja totes vaan että 16vuotias on nuori,ei 20vuotias.ajattelinki että kun seuraava neuvolakerta on ensviikon pe niin sanon tosta akasta,enkä ENÄÄ KOSKAAN suostu menee sinne.
siis sekin että piti runnomalla runnoa noita paikkoja kun kipeetä tekee muutenki.sanoin sille jopa siitä mut ei niin ei. :/

ja ymmärrän hyvin että nalkuttaa tupakoinnista,siihen on syy.
ja jos ruvetaan joka asiassa tuijottaa stakesin tilastoja niin tässä maailmassa olis niin pirusti epäkohtia että oksat pois!!

minä olin 23v. kun esikoisen saimme.. jälkitarkastuksessa lääkäri ehkäisystä puhuessaan sanoi: ois se hyvä jotaki ehkäisyä käyttää ettei tuu uusia yllätyksiä.. harmittaa vieläkin etten sanonu sille mitään takas.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä olin 23v. kun esikoisen saimme.. jälkitarkastuksessa lääkäri ehkäisystä puhuessaan sanoi: ois se hyvä jotaki ehkäisyä käyttää ettei tuu uusia yllätyksiä.. harmittaa vieläkin etten sanonu sille mitään takas.

sähän oot ollu just eikä melkein oikeen ikänen saamaan lapsia!!! :laugh:

Minä olen vielä 22 niin lekuri jälkitarkastuksessa kovasti korosti uutta ehkäisyä, "ettei tule vahinkoraskauksia".. se oli jotenkin niin hauskaa, tuoreelle äidille, luulisi että viimeistään siinä vaiheessa tietäisi ehkäisyn merkityksen :laugh: Noh, se ei kyllä johtunut iästä kun sama lekuri oli yhtä kovasti korostanut sitä kolmekymppiselle tuttavallekin ja ollut vähän nyreissään, kun tämä oli todennut että ajattelivat seuraavaa yrittää suht pian perään..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minä olen vielä 22 niin lekuri jälkitarkastuksessa kovasti korosti uutta ehkäisyä, "ettei tule vahinkoraskauksia".. se oli jotenkin niin hauskaa, tuoreelle äidille, luulisi että viimeistään siinä vaiheessa tietäisi ehkäisyn merkityksen :laugh: Noh, se ei kyllä johtunut iästä kun sama lekuri oli yhtä kovasti korostanut sitä kolmekymppiselle tuttavallekin ja ollut vähän nyreissään, kun tämä oli todennut että ajattelivat seuraavaa yrittää suht pian perään..

Faktaa on se, että todella iso osa aborteista tehdään parhaassa synnytysiässä oleville, parisuhteessa eläville naisille, joilla edellinen vauva on vielä alle vuoden ikäinen.
Liian moni luottaa imetykseen ehkäisykeinona, tai käyttää epävarmaa kondomia. Monella on myös se harhaluulo, että koska ensimmäisen raskauden alulle saaminen vei aikaa, ei toinenkaan raskaus ala tuosta vaan, ja se voi olla täysin virheellinen ajattelutapa.
Siksi jälkitarkastuksissa ja neuvoloissa niin kovasti korostetaan sitä ehkäisyn tärkeyttä, ettei tulisi turhia abortteja.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kävimpäs tänään neuolassa ja laittovat mut sieltä lääkärille viime öisten supistelujen takia,ettei oo vaan paikat menny aukeemaan.

Ensinnäkin tää lääkäri oli 45min myöhässä "koska oli muitakin potilaita",sano näin kun tokasin että luulin olevani väärässä paikassa.
sitten kaikista paras,katto koneelta mun ikää ja sano että olet ehkä vähän LIIAN nuori,keskimääräsesti sopiva ikä saada lapsia olisi 23vuotta!!!Olen VASTA 19,ja täytän 20!olenko nyt miettinyt äitiyden tarkoin,se ei ole mitään leikkiä!
siis ihan oikeesti!!

jumalauta kun se rupes kokeilee kohdun suuta niin piti törkkää sit melkein koko nyrkki sisään |O
Se ämmä siis ihan oikeesti huusi mulle siitä että "poltan",oon jo pitkään polttanu korkeintaan kahet hermosauhut,nekin puolikkaita.ja se oli nyt maailman hirvein asia."SE ON MYRKKYÄ,SE ON MYRKKYÄ!!!"

mut toi ikä juttu oli niin ihme,eihän kukaan voi tulla mua arvostelemaan siitä että saan lapsen 20vuotiaana?entäs jos olisin ollutki 16?
just ku ajattelin et on hyvä päivä niin joku tommonen Vatipää isolla VEELLÄ tulee arvostelemaan mun kykyä hoitaa mun omia asioita. :(

Asutko turussa?

Sain ensimmäisen 17-vuotiaana ja kaikki lääkärit olleet suht asiallisia. Yks oli vähän tökerö kätilöopistolla ja ensimmäisenä kysyi "kai oot tavannu jo sosiaalihoitajan?" Olin vähän, että miks... "Ikäsi takia" Tee valitus!

siis ihan oikeesti!!

Kun lääkäri (jolla tosiaan on muitakin potilaita, ehkä kiireellisimpiäkin kuin sinä) saapuu myöhässä, onko pakko vittumaisesti todeta että luulin olevani ihan väärässä paikassakin, kun lääkäriä ei kuulu? Sinä itse asiassa taisit olla se ylimääräinen potilas, koska sinut oli lähetetty sinne neuvolasta tänään. Se potilas, joka sotkee aikataulut, joka tungetaan johonkin kahvitauolle tai otetaan tuplabuukkaus samalle kellonlyömälle, tms.

Alapäätä kuuluu "lyödä" nyrkillä: niin lääkäri tutkii, onko alapään luut tarpeeksi joustavat, että vauva mahtuu tulemaan alakautta ulos. Alkuraskaudessa ne eivät yleensä ole, synnytyksen lähestyessä kyllä.

Tupakointi raskausaikana nyt vaan on tyhmää.

Iästä kommentoiminen oli asiatonta, mutta ehkä itse käytökselläsi herätit lääkärin epäilyn siitä, että oletko kypsä äidiksi? Tämä on vain arvailua, en voi tietää mikä lääkärin motiivina oli kun iästäsi kommentoi. Nuorihan sinä olet, mutta henkinen ikä ratkaisee, ei se mitä henkkareissa lukee syntymävuoden kohdalla!

Itselläni oli 23-vuotiaana jo kolme lasta ja neljäs tulossa :)
Saamani kohtelu sairaalassa, neuvoloissa, lääkäreillä jne oli aina täysin asiallista, mutta itsekin käyttäydyin kyllä asiallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

siis ihan oikeesti!!

Asutko turussa?

en asu,vaan helsingissä..onkos siellä joku tämmönen samanlainen lääkäri?
ymmärtäisin jos olisin tuleva teini äiti,että lääkäri ääneen ihmettelis ikää(ja vois sillonkin pitää omana tietonaan)

Alkuperäinen kirjoittaja Selena:

siis ihan oikeesti!!

Kun lääkäri (jolla tosiaan on muitakin potilaita, ehkä kiireellisimpiäkin kuin sinä) saapuu myöhässä, onko pakko vittumaisesti todeta että luulin olevani ihan väärässä paikassakin, kun lääkäriä ei kuulu? Sinä itse asiassa taisit olla se ylimääräinen potilas, koska sinut oli lähetetty sinne neuvolasta tänään. Se potilas, joka sotkee aikataulut, joka tungetaan johonkin kahvitauolle tai otetaan tuplabuukkaus samalle kellonlyömälle, tms.

Alapäätä kuuluu "lyödä" nyrkillä: niin lääkäri tutkii, onko alapään luut tarpeeksi joustavat, että vauva mahtuu tulemaan alakautta ulos. Alkuraskaudessa ne eivät yleensä ole, synnytyksen lähestyessä kyllä.

Tupakointi raskausaikana nyt vaan on tyhmää.

Iästä kommentoiminen oli asiatonta, mutta ehkä itse käytökselläsi herätit lääkärin epäilyn siitä, että oletko kypsä äidiksi? Tämä on vain arvailua, en voi tietää mikä lääkärin motiivina oli kun iästäsi kommentoi. Nuorihan sinä olet, mutta henkinen ikä ratkaisee, ei se mitä henkkareissa lukee syntymävuoden kohdalla!

Itselläni oli 23-vuotiaana jo kolme lasta ja neljäs tulossa :)
Saamani kohtelu sairaalassa, neuvoloissa, lääkäreillä jne oli aina täysin asiallista, mutta itsekin käyttäydyin kyllä asiallisesti.

niin no,ylimääränen en ollu,olisivat muuten laittaneet kättärille.
ja luulin OIKEKASTI OLEVANI väärässä paikassa kun tää lääkäri neuvo huonosti mut sinne missä sen huone on.
Joo,on mulle sisätutkimus ennenkin tehty mutta ei sitä tarvitse neljää sormea tunkea (jos ei mahdu niin ei mahdu,mutta tää lääkäri pisti mahtumaan)
,ja kun sanoin että tuo sattuu niin ei mitään.
tuuppa tänne niin tungen sulle vesimeloonin just sinne.ei pahalla |O

Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Milloin sulla la? Oliko kohdunsuulla mikä tilanne? Oliko kaikki kunnossa vauvalla ja sulla?
Onnea tulevasta pikkuisesta!!

laskettu on vasta 19.8 ja kaikki oli ok.paikat kovat ja kiinni.
3cm jäljellä,eli ei mitään muutosta.
:)

Minulle sanoi neuvolalääkäri ihan kirjaimellisesti taputti päähän ja sanoi, että hyvässä iässä olet lapsia ryhtynyt tekemään. Odotin toista, esikoisen sain 19 vuotiaana ja olin silloin toista odottaessani 22-vuotias. Näin erilailla nämä lääkärienkin näkemykset eroavat toisistaan :laugh:

Oli kyl ikävästi sanonu lääkäri tuosta ikä asiasta. Sitä jäin miettimään, että millä viikolla olet? Jos olet jo niillä viikoilla milloin vauva saa syntyä niin silloin se sisätutkimus tehdäänkin yleensä vähä ronskimmin, että se antas pientä vinkkiä vauvan ulostuloon. ainakin itselle ennen synnytystä olevat sisätutkimukset olivat todella inhottavia juuri tuon "kovakouraisuuden" vuoksi.

Ilmaisutapa oli lääkärillä tosiaan väärä, mut raskausaikana tupakointi osoittaa kyllä vähintäänkin henkistä kypsymättömyyttä, ehkä jopa sivistyksen puutetta, joten sikäli muutama kasvuvuosi ennen lapsenhankintaa ei olisi ollut ap:lle ollenkaan pahasta.

Oli kyl ikävästi sanonu lääkäri tuosta ikä asiasta. Sitä jäin miettimään, että millä viikolla olet? Jos olet jo niillä viikoilla milloin vauva saa syntyä niin silloin se sisätutkimus tehdäänkin yleensä vähä ronskimmin, että se antas pientä vinkkiä vauvan ulostuloon. ainakin itselle ennen synnytystä olevat sisätutkimukset olivat todella inhottavia juuri tuon "kovakouraisuuden" vuoksi.

Näinkö todella on? Itsekin kun esikoista odotin, niin se lääkäri runnoi mut niin pahasti tutkiessaan onko ahtautta, etten meinannut päästä kävellen kotiin.. Koko illan jouduin makaamaan sohvalla itkemässä, kun kipu oli niin kova, enkä voinut mihinkään liikkua. Ja että se on ihan tarkoituskin?? Olo oli kuin raiskatulla... (ei pahalla ketään kohtaan, ja on mutkin raiskattu että tiedän miltä se tuntuu..)
Arvatkaapa meninkö tän lääkärin luo enää yhtään kertaa!

Yhteistyössä