Hitto että pistää vihaks!!*Neuvolalääkäri purnausta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Papereissa luki, että olen halukas aborttiin, vaikka olin jo päättänyt pitää lapsen. Gyne runnoi ja ruhjoi emättimen seutua tosi kovakouraisesti ja itkin tuskasta ja pelosta. Pelkäsin, että tämä tahallaan yrittää mulle keskenmenoa aiheuttaa.
Tein valituksen gynestä ja sitä ei ole sen koomin täällä päin näkyillyt. Liekö muutkin valittaneet...
:(

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Ilmaisutapa oli lääkärillä tosiaan väärä, mut raskausaikana tupakointi osoittaa kyllä vähintäänkin henkistä kypsymättömyyttä, ehkä jopa sivistyksen puutetta, joten sikäli muutama kasvuvuosi ennen lapsenhankintaa ei olisi ollut ap:lle ollenkaan pahasta.

No niin ja sinäkö se heität ensimäisen kiven?

ikäviä kokemuksia siitä runnomisesta. Lääkäri satutti vaikka sanoin että sattuu ja varsinkin kun mulla oli niin pahat iskiaskivut. No lääkäri rouhaisi kunnolla ja minä kirkumaan ja kiroilemaan, joku harjoittelija tarttui jalasta kiinni ja vielä siitä kipeästä jolloin nostin käden ja sanoin että vedän päin näköä jos ei heti laske irti. Nousin pois pöydältä enkä koskaan enää suostunut menemään samalle miehelle. Sitä niin risoi kun pyysin sektiota, jonka muuten sain....

Kyllä mun äitille on tainnut synnytyssairaalassa jotain sanoa iästä, kun mut sai. Äiti ehti just edellisenä päivänä täyttää 19. Ihan suunniteltu lapsi kuitenkin olen, sisko syntyi 5 vuoden päästä.

Joo, noh, mä sain esikon 18vuotiaana, ja aika lailla kakkaa saanu joka paikassa niskaan. Naistenklinikalla ku synnytin, ei siellä tainnu olla yhtään hoitajaa joka olis mut tosissaan ottanu. Nauroivat vain jos jotain asiaa kysyin, koska olinhan niin nuori etten voi muuta kuin ihmetellä miksi lapsi itkee. Ja tätä tapausta ennen olin syöttänyt ja vaihtanut vaipan, ja pyysin hoitajaa paikalle josko esikko olis tarvinnu lisämaitoa..Toinen tapaus oli sit neuvolatäti. Ekalla käynnillä ilmoitti, että kai se nuorikin äiti VOI olla hyvä äiti, enpä ton lauseen jälkeen kuunnellu enää sitä tätiä, varsinki ku arvosteli muutenki kaikkea mitä lasteni suhteen olen tehnyt..Että näin meillä nuorilla äideillä :kieh:

niiiiin..*huoh*
anteeksi nyt ihan heeelvetin paljon kun olen vähentänyt polttamista kahden askillisen verran ja taistelen joka pirun tupakasta.
joo, yritän "kasvaa" tässä muutaman viikon aikana...epäkypsä kun olen :ashamed:

olen saanut ensimmäisen lapseni 20 vuotiaana. nyt 24v. kertaakaan kukaan ei ole tullut sairaalassa kommentoimaan negatiivisesti henkistä kypsyyttäni saatika muutakaan. päinvastoin ovat ihmetelleet että kuinka noin nuori nainen pystyy olemaan niin motivoitunut lapsistaan. uskon että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. muistetaan aina katsoa miten käyttäydymme niin lääkäritkin osaavat asennoitua että odottaja on todella mielissään odottamassa uutta tulokasta.

Sori nyt vaan kaikille ja etenkin ap:lle tämä kärkäs kielenkäyttöni, mut mä en vaan tajua naisia, jotka ehdoin tahdoin tekee pahaa vauvalleen. Mä tuun vihaiseksi moisesta. On paljon naisia, jotka eivät voi saada lasta vaikka mitä tekisivät ja sit on toisenlaisia... no joo, kyl te tiiätte. Arkaan paikkaan vaan taisin osua.

Alkuperäinen kirjoittaja SolAngel:
Sori nyt vaan kaikille ja etenkin ap:lle tämä kärkäs kielenkäyttöni, mut mä en vaan tajua naisia, jotka ehdoin tahdoin tekee pahaa vauvalleen. Mä tuun vihaiseksi moisesta. On paljon naisia, jotka eivät voi saada lasta vaikka mitä tekisivät ja sit on toisenlaisia... no joo, kyl te tiiätte. Arkaan paikkaan vaan taisin osua.

En mäkään ymmärrä. ottaa päähän miten jotkut äidit kohtelee jälkikasvuaan. Jotkut ymmärtävät vasta kun menettävät.

onkohan meillä ollu sama lääkäri? tein tästä akasta valituksen... M.R ovat hänen nimikirjaimensa...
mulle tokas kun olin 18v (huolia oli jo muutenki kun lapsessa oli jokin poikkeama... todettiin kystaksi ja saatiin myöhemmin pois) et "täytyyhän meidän selvittää kykenetkö sä huolehtimaan edes lapsesta" viitaten mun nuoreen ikään, eikä tasan mihinkään muuhun!

Oletko tosiaan miettinyt äitiyttä ja sen vaatimuksia tarkoin, kun moinen tavanomainen lääkärillä käyntikin saa sinut tuohtumaan? Totuus tosin äitiydestä paljastuu ikävä kyllä vasta synnytyksen jälkeen.

Nyrkillä tutkitaan jokaisen synnyttävän naisen lantion väljyyttä, ei vain nuorien äitien. Ensisynnyttäjältähän se on erityisen tärkeä tukia.

Tupakka on sikiölle myrkkyä. Lääkäri oli oikeassa. Syntyneen vauvankaan ei ole hyvä elää tupakoivan äidin hoivassa. Rintamaitokin maistuu tupakille, tiesitkö. Sinun olisi varmasti syytä lopettaa tupakointi jo raskausaikana.

"just ku ajattelin et on hyvä päivä niin joku tommonen Vatipää isolla VEELLÄ tulee arvostelemaan mun kykyä hoitaa mun omia asioita. :( " - viestisi perusteella näitä kykyjäsi on ihan tarpeen arvioidakin.

on joo myrkkyä.ja arvatkaapa monta tupakkaa olen tänään polttanu??!!se on täys nolla!!
ja en nyt sit varmaan ole valmis äidiksi ja jos olen niin ihan helvetin huono semmonen.anteeksi kun yritän

Olipa sulla töykeä lääkäri :o Mäkin asun Helsingissä eikä ole onneksi koskaan tuollaista tullut vastaan.Töykeitä kylläkin mutta ei ole sentään runnottu.Minulla oli jopa niin ihana lääkäri jälkitarkastuksessa että hän kannusti meitä kun kerroin että yritämme piakkoin toista :) Ja kuopuksenkin synnytyksen jälkeen meidät toivotettiin lämpimästi tervetulleeksi taas vuoden päästä synnyttämään :D
Missäpäin helsinkiä on noin hirveitä lääkäreitä?

Epäystävällinen lääkäri. Onneksi sinulla viikkoja vasta 31 niin ehdit vielä pelastaa vauvan keuhkoja ja aivoja vaurioilta. Lopetat siis nyt heti ja vauvasi ei enää kärsi hapenpuutteesta ja säästyy enemmiltä vaurioilta. Kyllä pystyt lopettamaan kun olet jo noin paljon vähentänyt.

Mun on nyt ihan pkako kysyä, että ihanko tosi nyrkillä tutkitaan alapäätä raskaana? Mulla on kolme synnytystä takana ja yksi keskenmeno, ja kertaakaan ei kukaan ole mulle nyrkkiä tunkenut tuonne!! Ei naistenklinikalla, missä juoksin kuukauden välein ensimmäistä odottaessani äitiyspolilla, ei kättärillä, missä ovat seuraavat synnytykset hoidettu, eikä neuvolassa ikinä. Koskaan ei ole kovin kipeää tehnyt, edes ihan viimeisillä viikoilla tehdyissä tutkimuksissa, jolloin lääkäri on saattanut hiukan pyöräyttää ronskimmin.

Mä olen ollut esikon syntyessä 19 vuotias ja kuopuksen syntyessä 20 vuotias :) Ikinä ei ole noin ilkeästi kohdeltu, saatikka runnottu mihinkään reikään nyrkkiä |O
Kun odotin kuopusta niin mulla oli IHANA :heart: neuvolalääkäri, oikein itku tulee silmään kun ajattelee.Sanoi mulle kun viimisen kerran nähtiin että "sut on luotu äidiksi, kropan ja mielen puolesta". Mua ei oo koskaan hoitajat, lääkärit tai neuvolantädit kohdelleet ikävästi.
Tosi ärsyttävä se sun lääkäri, laita sille meneen "paskaa paketissa" :/

Ei mullakaan ole (tietääkseni) alapäätä nyrkillä tutkittu. Ehkä on niin väljä vehje, ettei ole tuntunut missään. :ashamed: Vikalla synnytystapa- ja kokoarvio -ultrassa ollessani lääkäri kyllä pyöräytteli sormiaan kohdunsuulla. Tarkoituksena oli antaa lisäpotkua synnytyksen käynnistymiselle. Sanoi, että tämä voi sitten vähän sattua. Ja kyllä p.erkele sattuikin! Kyllä se synnytys sitten käynnistyikin yöllä..

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
kävimpäs tänään neuolassa ja laittovat mut sieltä lääkärille viime öisten supistelujen takia,ettei oo vaan paikat menny aukeemaan.

Ensinnäkin tää lääkäri oli 45min myöhässä "koska oli muitakin potilaita",sano näin kun tokasin että luulin olevani väärässä paikassa.
sitten kaikista paras,katto koneelta mun ikää ja sano että olet ehkä vähän LIIAN nuori,keskimääräsesti sopiva ikä saada lapsia olisi 23vuotta!!!Olen VASTA 19,ja täytän 20!olenko nyt miettinyt äitiyden tarkoin,se ei ole mitään leikkiä!
siis ihan oikeesti!!

olin vähän että :o mitä.../#&"/#(??!!
jumalauta kun se rupes kokeilee kohdun suuta niin piti törkkää sit melkein koko nyrkki sisään |O
Se ämmä siis ihan oikeesti huusi mulle siitä että "poltan",oon jo pitkään polttanu korkeintaan kahet hermosauhut,nekin puolikkaita.ja se oli nyt maailman hirvein asia."SE ON MYRKKYÄ,SE ON MYRKKYÄ!!!"

mut toi ikä juttu oli niin ihme,eihän kukaan voi tulla mua arvostelemaan siitä että saan lapsen 20vuotiaana?entäs jos olisin ollutki 16?
just ku ajattelin et on hyvä päivä niin joku tommonen Vatipää isolla VEELLÄ tulee arvostelemaan mun kykyä hoitaa mun omia asioita. :(

Ihme touhua kyllä.. olen ihan samanikäinen kuin sinä (vm.87) ja sain lapseni tammikuussa. Asuimme silloin Espoossa,Eikä minua koskaan kohdeltu noin.. kukaan ei valittanut iästäni tms. mitään. Ei tuollainen ole oikein.. eri asia jos ikää ois tosiaan se 16v, mut kyllä mun mielestä täysi-ikäinen tietää jo mitä haluaa!! EN ihmettele jos ei innosta mennä tuollaisen lääkärin luo uudestaan...

No minä olin 19 kun esikoista odotin ja täytin 20 samana päivänä kun tyttö syntyi =) Koskaan en saanut huonoa kohtelua ikäni takia, sinun kannattaisi tehdä valitus tosta lääkäristä |O

Niin eikä meilläkään mikään vahinkoraskaus ollut, ihan oli suunniteltu juttu.

Yhteistyössä