Hitto mä voitin tän mobiilipalvelusodan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaiutin

Aktiivinen jäsen
20.12.2009
3 240
1
36
Perkele että on hyvä mieli kun kerrankin saa oikeutta.

Tein Facebookissa heinäkuussa sen IQ-testin. Mainokset on varmaan kaikille tuttuja, niissä sanotaan että "ystäväsi kaisa on saanut testissä niin ja niin paljon jne... ja suosittelee testiä sinulle."

Tyhmänä tosissani ajattelin Kaisan ja muiden tehneen ko. testin, joten tein sen itsekin. Siinä piti kirjautua johonkin palveluun antamalla puhelinnumeronsa. Ennen numeron laittamista selvitin, miten palvelusta pääsee eroon. Lähettämällä viestin Wtest STOP johonkin 17165 numeroon. Tein niin, heti, ja lähetin vielä toisenkin samanlaisen viestin ollakseni varma.

Ei mennyt montaakaan päivää, kun alkoi tulemaan tekstiviestinä englanninkielisiä viestejä, jotka oli tynnä hyperlinkkejä. En avannut yhtäkään. Viestejä tuli ainakin kolme päivässä. Kun sain seuraavan puhelinlaskun, oli mobiilipalveluiden osuus 100 euroa. Jokainen vastaanottamani viesti oli maksanut monta euroa minulle.

Soitin Saunalahdelle, jotka neuvoivat mua katsomaan netistä puheluerittelyni, ja toimittamaan tälle artiqmobile-firmalle tieto lähettämästäni STOP-viestistä. Mutta sitäpä ei erittelyssä ollut.

Jumalauta, että suutuin. Soitin tälle hoono soomi mobiilipalvelukusipäälle, joka puhui jostakin Hollannista ja kertoi, että ei hyvitä mitään, koska en voi todistaa lopettaneeni palvelua tekstiviestillä.

Saunalahti pahoitteli, ja kertoi näitä tapauksia tulevan kuukausittain kymmeniä. Lopulta tein tutkimuspyynnön asiasta, ja kuluttajasuojalain mukaan laskua ei tarvitse maksaa riitautusvaiheen ollessa päällä. Teleliikennetiedoista selvisi lopulta, että olin lähettänyt tämän viestin, kahteen kertaan. Mutta Facebookin tietojen mukaan viestin hinta olisi ollut 50 senttiä, eli euro kahdesta lähettämästäni viestistä. Kuitenkin , kas kas, nämä viestit olivatkin maksuttomia, eivätkä ne siksi kirjaudu puheluerittelyihin.

Tämä mobiilipalvelun mulkku totesi taas tyynesti, että "olemme asiakkaillemme niin mukava, että ei ota mitään raha viestistä."

Eli toisin sanoen, et pysty mitenkään todistamaan, että olet lähettänyt STOP-viestin, ja siinä on porsaanreikä, jolla ne paskiaiset pelaa.

No, lopulta sain nyt sitten koko summan takaisin, lähetettyäni kaikki ulkomaanmaksuihin tarvittavat tiedot ja hiillostettuani niitä neljä kuukautta.

Jes!!

Arvatkaa, avaanko ikinä enää mitään testiä missään! |O

Arvaas paanko mää numeroani mihinkään tollaseen. Siihen asti tein että ois pitäny numero laittaa. Se testi väitti miehelle mun tehneen sen jo kauan aikasemmin kun edes koko testin näin.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Arvaas paanko mää numeroani mihinkään tollaseen. Siihen asti tein että ois pitäny numero laittaa. Se testi väitti miehelle mun tehneen sen jo kauan aikasemmin kun edes koko testin näin.

Joo, siinä mäkin lankesin, kun mun insinööriveljeni "oli tehnyt" testin ja "suositteli" sitä mulle. Ja veljeni tuntien se ei edes nouse aamulla sängystä ennen kuin on varmuudella tarkistanut kahteen kertaan, että pää on vartalossa kiinni. Eli jos velikin on sen kerran tehnyt, sen täytyy olla ok juttu. Ja ketut!

Noita älykkyystestejä on aika paljon tuolla netissä.Minäkin kerran tein yhden.Siinä oli monta sivua kysymyksiä ja lopussa pyydettiin puhelinnumeroa.Testin tuloksen olisi saanut kännykkään.Minä lopetin siihen.

Minäkin tein testin, mut lopetin myös siihen ku pyydettiin puh.numeroa!! Ja oli ilmeisesti viisasta, koska mä en olisi jaksanut tuollaista taistelua. Hatun nosto sinulle =)

Mä oon haksahtanut johonkin tommoseen juttuun netissä, oisko siinä ollu mahdollisuus HM:n lahjakorttin tms. en lukenu ehtoja, vaan laitoin puh.numeroni meneen...ja tietysti se olikin joku palvelu, joka oli vielä kalliski, eikä sitä saanut kuin pyynnöstäni lopetettua. Ihmettelinkin isoa puh.laskua....

Yhteistyössä