Hmm.. Hukkumis keskusteluihin liittyen..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja adora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

adora

Aktiivinen jäsen
20.05.2009
2 114
0
36
Mitäs te ootte mieltä.

Tässä yhtenä päivänä olin menossa rannalle nuorimman lapseni kanssa. Oltiin sovittu 9-vuotiaan tyttäreni kanssa että tulee rannalle meidän perässä, kun on lopettanut leikit naapurissa.

Oltiin jo rannalle päästy pienemmän kanssa, kun naapuri jossa 9-vuotiaani oli leikkimässä, soitti ja sanoi kylmän viileästi että "Tytöt lähtivät molemmat rannalle päin". Hänen 5-vuotias uimataidoton tytär oli siis lähtenyt tyttäreni kanssa rannalle, oletuksena että minä vahdin. Sanoin suoraan että lupaa en ole kyllä antanut ja jäin vähän monttu auki. Äiti sanoi perään että "no se nyt on jo tulossa" ja minä sanoin tällä kohtaa että vahdinhan minä sitä lasta toki, kun on kerran tulossa jo.

En voisi olla vahtimattakaan, eikä omalla lapsellani ollut puhelinta mukana että olisi voinut pyytää naapurin tyttöä kääntymään kotia. Ja toisaalta olis ollut vaarallista pistää 5-vuotias kääntymään rannalta kotia takaisin, vakka hänen äitinsä antaisikin lapsensa kulkea tuon 300m kotia, itse en ja kokisin että sekin olisi omalla vastuullani. Omalle lapselleni pidin pienen puhuttelun siitä että ei voi hänenkin pitää tuollaisessa tilaneessa joko soittaa minulle ja kysyä voiko kaveri tulla.

En osannut edes kuvitella että joku toimisi noin. Itsekin olisin varmaan voinut sanoa asiasta tiukemmin mielipiteeni, meni vain ihan häkellyksiin enkä saanut sanoja suustani :ashamed:
 
tiedän vastaavan tapauksen, serkkupoikani kulki 4 vuotiaasta asti yksin hoitopaikalleen. äiti oli alkoholisti. matkaa oli reilu kilometri.

sosiaalitoimi ei pikkupaikassa asiaan juurikaan puuttunut,.
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä 5-vuotias jo osaa kävellä 300 metriä yksin.

No en kyllä varmasti päästäs meidän 5 veetä kävelee yksin 300 metriä mihinkään, juoksentelee perhosten perässä jne, ei pysty luottamaan tai vaatimaankaan että osais yksin kävellä johonkin. Kahdestaankin kun ollaan lenkillä niin koko ajan saa muistuttaa että tienreunaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä 5-vuotias jo osaa kävellä 300 metriä yksin.

Mistä sä tiedät mimmosen matkan tääkin 5v joutus käveleen? Onko edes kävelytietä, tarviiko tie ylittää.
Täysin vastuutonta päästää yksin. 5v on vielä pieni.
Ja ap:lle olipa idiootti tää toinen äiti. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Muuhun en ota kantaa, mutta kyllä 5-vuotias jo osaa kävellä 300 metriä yksin.

Joo varmaan metsätietä, missä ei kulje autoja. Kyllä ne lapset on niin arvaamattomia. Vaikka kuinka olis opeteltu liikennesääntöjä. Ottakaa JÄRKI käteenne!
 

Yhteistyössä