Mitäs te ootte mieltä.
Tässä yhtenä päivänä olin menossa rannalle nuorimman lapseni kanssa. Oltiin sovittu 9-vuotiaan tyttäreni kanssa että tulee rannalle meidän perässä, kun on lopettanut leikit naapurissa.
Oltiin jo rannalle päästy pienemmän kanssa, kun naapuri jossa 9-vuotiaani oli leikkimässä, soitti ja sanoi kylmän viileästi että "Tytöt lähtivät molemmat rannalle päin". Hänen 5-vuotias uimataidoton tytär oli siis lähtenyt tyttäreni kanssa rannalle, oletuksena että minä vahdin. Sanoin suoraan että lupaa en ole kyllä antanut ja jäin vähän monttu auki. Äiti sanoi perään että "no se nyt on jo tulossa" ja minä sanoin tällä kohtaa että vahdinhan minä sitä lasta toki, kun on kerran tulossa jo.
En voisi olla vahtimattakaan, eikä omalla lapsellani ollut puhelinta mukana että olisi voinut pyytää naapurin tyttöä kääntymään kotia. Ja toisaalta olis ollut vaarallista pistää 5-vuotias kääntymään rannalta kotia takaisin, vakka hänen äitinsä antaisikin lapsensa kulkea tuon 300m kotia, itse en ja kokisin että sekin olisi omalla vastuullani. Omalle lapselleni pidin pienen puhuttelun siitä että ei voi hänenkin pitää tuollaisessa tilaneessa joko soittaa minulle ja kysyä voiko kaveri tulla.
En osannut edes kuvitella että joku toimisi noin. Itsekin olisin varmaan voinut sanoa asiasta tiukemmin mielipiteeni, meni vain ihan häkellyksiin enkä saanut sanoja suustani :ashamed:
Tässä yhtenä päivänä olin menossa rannalle nuorimman lapseni kanssa. Oltiin sovittu 9-vuotiaan tyttäreni kanssa että tulee rannalle meidän perässä, kun on lopettanut leikit naapurissa.
Oltiin jo rannalle päästy pienemmän kanssa, kun naapuri jossa 9-vuotiaani oli leikkimässä, soitti ja sanoi kylmän viileästi että "Tytöt lähtivät molemmat rannalle päin". Hänen 5-vuotias uimataidoton tytär oli siis lähtenyt tyttäreni kanssa rannalle, oletuksena että minä vahdin. Sanoin suoraan että lupaa en ole kyllä antanut ja jäin vähän monttu auki. Äiti sanoi perään että "no se nyt on jo tulossa" ja minä sanoin tällä kohtaa että vahdinhan minä sitä lasta toki, kun on kerran tulossa jo.
En voisi olla vahtimattakaan, eikä omalla lapsellani ollut puhelinta mukana että olisi voinut pyytää naapurin tyttöä kääntymään kotia. Ja toisaalta olis ollut vaarallista pistää 5-vuotias kääntymään rannalta kotia takaisin, vakka hänen äitinsä antaisikin lapsensa kulkea tuon 300m kotia, itse en ja kokisin että sekin olisi omalla vastuullani. Omalle lapselleni pidin pienen puhuttelun siitä että ei voi hänenkin pitää tuollaisessa tilaneessa joko soittaa minulle ja kysyä voiko kaveri tulla.
En osannut edes kuvitella että joku toimisi noin. Itsekin olisin varmaan voinut sanoa asiasta tiukemmin mielipiteeni, meni vain ihan häkellyksiin enkä saanut sanoja suustani :ashamed: