hmmm... erityislapsi vai normaali 5v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On outoa, eikä lapsen sukupuoli kylläkään riitä selittämään käytöstä. Tulee ihan raivon tunteita näistä "jotkut pojat on rajuja"-kommenteista. :/

Jep...okei, jotkut pojat on rajuja, mutta ne raisummatkin yleensä ymmärtää puhetta 5 v iässä, eivät tunge kaikkea suuhunsa, osaavat keskittyä johonkin, yms. Eli vaikka olis miten raju poika kyseessä, niin mun korvaani käytös kuulostaa oudolta.

oudolta kuullostaa,mutta älä puutu asiaan!Jos on päiväkodissa ovat kyllä varmaan tietoisia,viimeistään eskari-iässä rupevat tukimaan...eikö neuvolan 5v tarkastuksessa ilmennyt mitään?Ehkä onkin,äiti ei ole vaan kertonut siitä sinulle?

Osa noista listaamistasi asioista on ihan normaaleita 5-vuotiaan juttuja. Osa taas ei, mutta uskon myös että olet katsellut poikaa hiukan puolueellisten silmälasien läpi. Ettet vain olisi oikein hakemalla hakenut ja tarttunut tuohon ei-toivottuun käytökseen. Tasapuolisuuden nimissä pitäisi listata myös mitä ko. lapsi osaa ja missä hän on hyvä. Empatiakyky ja oikean ja väärän hahmottaminen ei vaikuta olevan hallussa, mutta jos lapsella oikeasti on jotain vialla, niin kyllä siihen on jo neuvolan ja päivähoidon toimesta tartuttu. Ehkä et tiedä lapsesta ihan koko totuutta? Jotkut lapset muuttuvat vieraiden nähden villikoiksi, voisiko tällaisesta olla kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja r:
Osa noista listaamistasi asioista on ihan normaaleita 5-vuotiaan juttuja. Osa taas ei, mutta uskon myös että olet katsellut poikaa hiukan puolueellisten silmälasien läpi. Ettet vain olisi oikein hakemalla hakenut ja tarttunut tuohon ei-toivottuun käytökseen. Tasapuolisuuden nimissä pitäisi listata myös mitä ko. lapsi osaa ja missä hän on hyvä. Empatiakyky ja oikean ja väärän hahmottaminen ei vaikuta olevan hallussa, mutta jos lapsella oikeasti on jotain vialla, niin kyllä siihen on jo neuvolan ja päivähoidon toimesta tartuttu. Ehkä et tiedä lapsesta ihan koko totuutta? Jotkut lapset muuttuvat vieraiden nähden villikoiksi, voisiko tällaisesta olla kyse?

minkä ihmeen takia mä haluaisin rakkaalle lapselle hakemalla hakea jotain diagnoosia ja tarttua epätoivottuun käytökseen?!
5v neuvolaan ovat vsta menossa ja kun olen kysellyt miten hoidossa menee, niin tosi kivasti.. äitinsä on kyllä aika lepsu, mutta siitä huolimatta kummipojan pikkuveli on aivan normaali pojanviikari mun silmissä..

ja nimimerkille hmph, kyse mun kummipojasta :)

Yhteistyössä