Hoh-hoi-jaa... Mun 'koulutaksina' oleminen taitaa päättyä tähän päivään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Naapurin rouva soitti aamulla, että pääseekö meidän Maija teille aamulla ja kyydillä. Lupasin, koska vien oman lapsenikin. Hetken päästä soi ovikello ja toisen naapurin lapsi tuli. Sanoin, että käy hakemassa 'Maija' ja tulkaa sitten yhdessä meille.

Sitten ovelle ilmestyi tämä myöhemmin meille tullut lapsi sanoi, että 'Maija' tulee kohta. Kysyin, että eihän teille ole ollut mitään riitaa, ei, ei oli vastaus. Koitin sitten soittaa 'Maijalle' ei vastaa puhelimeen. Huomasin, kun tuli kotoaan ulos, itkien ja puhui puhelimessa, sanoin, että tulisi meille, että vien kyllä kouluun hänetkin. Mutta ei luvannut tulla, koska tämä toinen oli meillä... Itkien lähti sitten koululle päin kävelemään...

Kun kyselin mistä teille on riita tullut. Niin 'Maija' sanoi, että tämä toinen ei halunnut kävellä hänen kanssaan ja tämä toinen sanoi, että 'Maija' ei halunnut kävellä hänen kanssaan....... Ja minä syyttömänä, liian kilttinä tässä sopassa mukana... Ja se kenen vanhemmalle lupasin, että vien hänen lapsensa, kävelee tuolla nyt itkien... Enpäs lupaa mitään enää kellekään tämän päivän jälkeen. Saikohan kukaan mitään tolkkua, sen verran epäselvää tekstiä taitaa kyllä olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja H.Moilanen:
Miksi ne pitää viedä, jos pääsee esim. kävellenkin?

No sanopa muuta. Mä olen vaan 'ottanut tavaksi' viedä ne vapaapäivinä. Mutta en vie enää. Ainakaan naapurin kakaroita, omat lapset ehkä ;-)

(Vitsi, vitsi :D )

Minäkin vien joskus nuoremman pojan, jos on huono ilma, sataa kaatamalla tai on kova pakkanen, minulla on aika usein arkisin vapaata. Otan kyytiin vain niitä lapsia, joiden vanhempien kanssa asiasta on sovittu, noin yleisesti siis, tavatessa tai puhelimessa sanottu, että meidän pojan saa ottaa kyytiin. Kerran yksi äiti pahastui minulle, kun en ottanut hänen poikaansa kyytiin, autoni kaikki paikat oli varattu, eikä isoja kuudesluokkalaisia olisi enempää millään mahtunutkaan. En ollut mitenkään etukäteen luvannut sinä päivänä olla kuskina. No, sanoin sitten omalla pojalle, ettei "myy" paikkoja kenellekään, vaan otetaan kyytiin jos otetaan.

höh...
me asutaan niin korvassa, ettei oo ku yks naapurin tyttö, se vaan haluais aina kyydillä, mut oma tyttö tahtois pyöräillä porukassa sen kanssa kouluun! *huoh*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja H.Moilanen:
Miksi ne pitää viedä, jos pääsee esim. kävellenkin?

No sanopa muuta. Mä olen vaan 'ottanut tavaksi' viedä ne vapaapäivinä. Mutta en vie enää. Ainakaan naapurin kakaroita, omat lapset ehkä ;-)

(Vitsi, vitsi :D )

mulla on ollu sama mielessä;)

mut se on ollu niin harvinaista ku oon ennen ollu töissä...

Yhteistyössä