Höh.. Mieliala tippui alas :( (hää juttuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Kun kaveri tuossa sanoi että mun tarttis mies puhua ympäri että mäkin pääsisin naimisiin (hän on jo) ja jotenkin tuli sellanen nolla olo. Mies ei halua naimisiin mun kanssa (lienekkö sit halua olla mun kanssa ees loppuelämäänsä) mutta jotenkin sulkenut jo koko ajatuksen pois mielestäni ja nyt kun tuli taas puheeksi tää niin alko harmittamaan. Kun mä haluan miehen kanssa olla loppuelämäni mutta mies vissiin ei halua tai ole varma. Sanoi että katotaan 10-20 vuoden päästä sitten... No, kai tää tästä taas sitten kun hetken itseään keräilee... :(

Minkä takia olet tuoaisen miehen kanssa joka ei edes tiedä haluaako olla kanssasi? En tajua miten jotkut voi tehdä lapsia, mutta naimisiin meno on kuin myrkkyä. Kumpihan on sitovampaa? Lapset vai naimisissa oleminen? Järjen köyhyyttä! meille oli itsestään selvää, että jos lapsia haluamme myös sitoudumme toisiimme ja menemme naimisiin ja niin myös teimme.

Alkuperäinen kirjoittaja vwöjef;22730443:
Minkä takia olet tuoaisen miehen kanssa joka ei edes tiedä haluaako olla kanssasi? En tajua miten jotkut voi tehdä lapsia, mutta naimisiin meno on kuin myrkkyä. Kumpihan on sitovampaa? Lapset vai naimisissa oleminen? Järjen köyhyyttä! meille oli itsestään selvää, että jos lapsia haluamme myös sitoudumme toisiimme ja menemme naimisiin ja niin myös teimme.

Eipä se oo sitä siis suoraan sanonut mutta mulla vaan on sellainen tunne...

Niin ja siis me ollaan jo kihloissa ja molemmilla (piti olla) on perjaatteena se että kun kihloihin mennään, niin mennään naimisiinkin. Mutta ilmeisesti mielipide on muuttunut.. Ollaan me jo 4 vuotta oltu kihloissa...

Viimeksi muokattu:
Teet saman minkä joku toinen täällä, että jos ette oo naimisiin menossa niin ei oo syytä olla enää kihloissakaan. Kyllä mies sen tajuaa.

Ja komppailen muita siinä, että sen perusteella mitä olet täällä kertonut niin ei se avio ole varmaan ihan fiksuimmasta päästä ideoita tuon miehen kanssa muutenkaan.

Meillä meni liki 20 vuotta ennen kuin miehen mieli muuttui ja halusi naimisiin. Kihloihin mentiin muutaman vuoden yhdessäolon jälkeen, asuntokin oli ostettu. Jos minä olisin jäänyt odottamaan naimisiin"pääsyä" ennen lapsia, olisin jäänyt lapsettomaksi. Mun mielestä on tosi törkeää kommentoida niin kuin tuo yksi valopää, että pitäisi kattoo kenen kanssa lapsia tekee. Minun mies on ollut erittäin hyvä isä ja lapset ovat olleet toivottuja ja rakastettuja.

Uskoakseni miehen nihkeys naimisiinmenoon johtui hänen vanhempiensa avioliitosta. Yhdessä ollaan vuosikymmeniä hampaat irvessä vaikka rakkaus kuoli jo alkumetreillä. Itse olen tässä vuosien varrella pari kertaa miettinyt eroa, mutta mies on halunnut jatkaa ja olemme saaneet ongelmat selvitettyä. Aika moni ystävistä on eronnut, mutta nyt kohta kolmenkymmenen vuoden yhdessäolon jälkeen alamme uskoa, että loppuelämä ollaan yhdessä.

Hääpäivä oli tosi kiva, mentiin naimisiin kirkkoherranvirastossa, lapset oli mukana ja todistajat viraston henkilökunnasta. Ystäville, vanhemmille ja muille sukulaisille ilmoitettiin jälkikäteen. Mies ei missään nimessä olisi halunnut sellaista perinteistä hääpäivää. Onneksi oltiin samaa mieltä asiasta.

En tiedä sun taustasta mitään niinkuin muut näyttää tietävän... mutta eihän kaikki miehet halua naimisiin ja silti haluavat olla naisensa kanssa lopun elämää. Kurjaa tietty jos ei asiasta päästä yksimielisyyteen.

[QUOTE="vieras";22735142]En tiedä sun taustasta mitään niinkuin muut näyttää tietävän... mutta eihän kaikki miehet halua naimisiin ja silti haluavat olla naisensa kanssa lopun elämää. Kurjaa tietty jos ei asiasta päästä yksimielisyyteen.[/QUOTE]

Juuri näin, paitsi eivät kaikki naisetkaan tietenkään halua naimisiin. Mun mielestä on ihmeellistä että naisten ajatellaan pääsevän naimisiin ja miesten silloin suostuvan siihen (karkea yleistys toki). Harmillista ap:n kannalta että sekä hän ja hänen miehensä ajattelevat niin voimakkaasti avioliitosta, muuten toinen voisi tehdä mieliksi sille jolle avioliiton solmiminen tai sen solmimatta jättäminen olisi tärkeämpää.

Yhteistyössä