hoikat äipät mitä syötte päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Satu"

Vieras
mitä te hoikat äidit syötte päivisin? oma ruokalistani on jo pitkään ollut seuraavanlainen.

minä syön

aamulla kaurapuuroa + maitolasi
lounaaksi kasviskeitto ja banaani
välipalaksi mandariini/omena
päivällisenä esim. pastaa/perunaa/riisiä ja lihaa + salaattia
iltapalana kaurapuuroa + maitolasi

Ja et muka liho!!? Itse en syö aamulla mitään, päivällä juon kaksi lasia mehua (sokerillista) ja illalla syön täysjyväleivän ilman mitään leivän päällä. Pysyy paino kohdillaan.

Aamulla voileipä ja joku hedelmä tai lautasellinen kaurapuuroa voisilmällä ja maidolla, turemehua ja kahvia

Lounaalla sitä mitä lapsetkin, milloin mitäkin sapuskaa salaatteineen

Välipalaksi/päiväkahvilla jotakin mitä kaapista sattuu löytymään, leivonnainen yleensä

Päivälliseksi taas samaa lämmintä ruokaa mitä muksuillekin

Iltapalaksi voileipä, teetä, karkkia/suklaata/jäätelöä

Sehän se ois tärkeintä, että söisi säännöllisin väliajoin niin ei tule sit ahmittua kerralla hirveetä määrää. Ite nykyisin syön poikien kanssa yhtä aikaa, samaa ruokaa kuin hekin mutta annoskoot ovat pienentyneet paljon kun tasaisella ateriavälillä ei se nälkä pääse hirveen kovaks :)

Aamulla syön harvoin yhtään mitään. Kahvia 1-2 kuppia. Lounaalla syön lämpimän ruoan (esim. 2 perunaa, lihakastiketta), kasviksia, salaattia ja jälkiruokaa. Iltapäivällä kahvia ja joku hedelmä. Päivällinen kuten lounas, hyvin kevyt iltapala (esmes yksi leipä, kasviksia tai hedelmiä), usein suklaata :p. Ruoan kanssa juon aina vettä.

Olen hoikka, en ole koskaan ollut dieetillä, kalorit ei kiinnosta mua vähääkään. Olen pohtinut, että hoikkuuteni johtunee osin geeneistä, osin siitä että syön silloin kun huvittaa ja yleensä myös sitä mitä huvittaa. Joskus vedän älyttömiä määriä, joskus taas hyvin niukasti. Varsinkin päivisin syön vähän mutta töiden jälkeen ja iltaisin täytyy tankata. Aamu alkaa puurolla.

En syö aamupalaksi mitään (paitsi kahvia, juu ei hyvä).
Jogurtin syön ehkä 11 aikaan.
Kahdelta jotain pientä pöperöä, jos kaapista löytyy. Jos ei, niin sitten leipää.
Viiden aikaan lasten kanssa päivän ruokaa, malitillisen annoksen.
Iltapalaksi leipää/jogurttia tms.

Syön päivän aikana:
Aamulla: pala leipää päällä juustosiivu, kinkkusiivu ja salaattia niin paljon kuin vain mieli tekee juomana kuppi kahvia ilman maitoa tai sokeria
Lounaaksi: vähän pastaa/riisiä tai yksi peruna, kanafile tai muu kevyt pihvi + vähän kastiketta. Sekä iso salaatti ilman kastiketta. Lasi vettä.
Välipala: hedelmä ja lasi sokerintonta mehua tai vesi sekä kuppi tai pari kahvia.
Päivällinen: Isosalaatti, kana/liha/kala pala/pihvi + vettä ja jälkiruuaksi hedelmä.
Iltapala: Puuro hedelmäsoseella + vesi

Hyvin pysyy paino kurissa, ja herkutellakin voi satunnaisesti :) Niin ja en liiku arkiliikunnan ja lapsen puistoilujen tms lisäksi ylimääräistä muuten kuin satunnaisesti kuntopyöräillen.

Vaihtelee kauheasti, joskus on kunnon mässy/noutoruoka päiviä ja joskus on niin kiire että "unohdan" syödä ja sillon menen jugurtin ja parin hedelmän voimin.
Mutta esim. tänään:
-Aamulla kahvia, yksi mandariini (en ole koskaan pystynyt syömään kunnon aamupalaa)

-Muksun lounasaikaan kaksi isoa maalaisleipäviipaletta, margariinia, juustoa ja tomaattia päällä.

-Kahvilla napsin pari palaa suklaata ja pari kaurakeksiä

-Muksun välipalan aikaan kaksi paahtoleipää kurkulla

-Illan lämmin ruoka oli eiliset perunat ja makkarakastike pannulla paistettuna,
2 lautasellista ja tavallista vihersalaattia sekä kaksi lasia maitoa (joo...tuli ähky)

-iltapalaksi kahvijugurtti ja pari palaa suklaata vielä telkkaa katsellessa

Paino riippuu kyllä pääosin geeneistä. Jotkut voi syödä mitä vaan lihomatta, toiset eivät syö mitään ja ovat aina pulleita. Siihen vielä lisätään ikä, mitä vanhempi olet, sen hitaampi on kulutus.

Mua surettaa nämä tämmöset alotukset.

Aamulla kahvia. Päivällä yleensä lohi- tai katkarapusalaatti. Iltaruuaksi pari leipää juustolla ja kinkulla ja hedelmiä. Viikonloppuisin sitten lämmintä ruokaa ja joitain herkkuja.

Ei mulla ole mitään kiinteää ruokalistaa. Pää hajoaisi tuollaiseen.
Syön mitä mieli tekee, ja silloin kun on nälkä ja ehdin.

Tänään esim.

Aamulla:
Kahvia kermalla, red bull

Lounas:
Hesen kerrosateria.

Välipala:
Uunilohta kermakastikkeella, keitettyjä perunoita, salaattia
Pari siivua vadelmajuustokakkua. Mehua.

Välipala2:
Lautasellinen voileipäkakkua, mehua, vähän sipsejä.

Iltapala:
Makaronivelliä.

Jossain välissä join myös kaakaon Shelliltä, vähän lisää kahvia kermalla ja toisen red bullin. Ja lonkeron saunan jälkeen.

Ei kyllä syömisten suhteen ihan normipäiväkään, syön roskaruokaa (Hese, ämcee tms.) ehkä kerran kuukauteen.
Muoks. Enkä ole syönyt karkkia koko päivänä. Se on harvinaista.

Viimeksi muokattu:
Aamupalaksi en syö mitään. Lounaaksi kunnon lämminruoka. Ei mitään välipaloja päivänaikana. Päivälliseksi kunnon lämminruoka. Iltapalaksi pari voileipää. Ruokajuoma on vesi. Illalla juon maitoa.
Raskausaikana söin aamupalaksi yleensä puuroa ja päivän aikana joitain hedelmiä.

Painoni on pysynyt samana lähes kaksikymmentä vuotta, lukuunottamatta raskausaikaa. Koskaan en syö karkkia, pullaa, keksejä enkä sipsejä.

Mä syön kyllä tosi paljon enkä liho, koska pidän huolta ettei kalorin tarve ylity. Viisi ateriaa päivässä ja kaloreita normaalisti 1600-2000, jos urheilen niin sitten ylimääräistä protskua lisäks.

Aamulla pari voileipää ja teetä, hedelmää tai tomaattia
Lounas jotain kotiruokaa kunnon annos, jälkkäriksi jotain hyvää
Iltapäivällä pari voileipää ja vähän jogurttia
Kotiruokaa taas ja vihanneksia
Illalla kananmunaleipää ja kaakaota

Paino riippuu kyllä pääosin geeneistä. Jotkut voi syödä mitä vaan lihomatta, toiset eivät syö mitään ja ovat aina pulleita. Siihen vielä lisätään ikä, mitä vanhempi olet, sen hitaampi on kulutus.

Mua surettaa nämä tämmöset alotukset.

Minkäalan asiantuntuja olet? Minä taas lähes viidenkymmenvuoden elämänkokemuksella väitän että paino riippuu 95% siitä mitä syöt.

Arki aamusin mulla tämmöstä :snotty:

Kahvia kolme- neljä kuppia. Vien tyttären hoitoon kävellen puolentunnin matka. opiskelen ja käyn koululla syömässä palan ruisleipää ja juon kupin kahvia. Kuljetan termerissa mukana myös omat kahvit. Kotona vasta syön siinä kolmen- neljän aikoihin. Sit syön tyttären kanssa kuudelta ja miehen kanssa syödään siinä puoli yheksän- yheksän aikoihin. noitten syömisten väleissä juon kahvia, aika paljonkin.

Viikonloppusin ja lomasin syön pari palaa leipää. Sit saatan puolilta päivin syödä leipää ja juon kahvia. Ruuan alotan tekee joskus, yhentoista aikoihin ja noi pari leipäpalaa syön seisoviltaan ja samalla kun teen ruuan. Sitten syön joskus kahen aikoihin lämpösen ruuan, jos maistuu. Illasta syön sitten yheksän aikaan leipää ja juon pari- kolmekuppia kahvia. Oon tosi huono syömään oikein mitään, en tiiä mut mikään ei vaan oikein maistu. Liikun aika paljon myös viikonloppusin ja lomasin, mulla ei ole autoa ja tykkään mennä kuitenkin kävellen joka paikkaan. Oon aina ollu hoikka enkä mitenkään yritä laihduttaa. Moni toki mulle huomauttelee painosta, että herran jumala oot tosi laihassa kunnossa, eihän sulla kohta vaatteetkaan pysy päällä, syötkö sä mitään, ootko varma ettei, sulla ole anemiaa kun olet noin kalpeekin jne. Mua ärsyttää eniten toi painoon puuttuminen ja se, että alkaa hirvee taivastelu. Iltasin yleensä napostellaan miehen kanssa sipsiä (melki joka ilta) ja teen sen jopa surutta, koska liikun päivän aikaan sen verran paljon.

Luulin syöväni kuten sinä ap, mutta sain neuvolasta lähetteen ravitsemusterapeutille, kun paino vain tippui ja tippui. Luulin että painonpudotus johtui vain imetyksestä. Mielestäni söin muka monipuolisesti ja hyvin ja herkkujakin paljon,mutta totuus olikin toinen. Tavallisena päivänä söin nippa nappa 1000 kaloria. Aivan liian usein aamiainen typistyi pariin lusikalliseen puuroa tai yhteen leipään päällysteenä pelkkää levitettä. Välipala ja iltapala jäivät myös turhan usein väliin. Lounaan ja päivällisen kyllä söin, mutta annoskoko oli aivan liian pieni ja lisäksi terapeutti suositteli syömään leipää sekä jälkiruokaa, esim. hedelmän, marjoja tai vaikka rahkaa. Juon myös useita kuppeja teetä päivittäin, mikä vilkastuttaa aineenvaihduntaa, niin että huuhtelin ison osan kaloreista menemään. Nyt opettelen syömään viisi kertaa päivässä kunnolla ja oikeasti monipuolisesti.

aamul kahvi ja mehu, joskus joku hedelmä. Päivällä joko edellisen illan ruokaa tai sit käyn esim. cafe picnicis salaatilla. Joinain päivinä lounaaks vedän vaan karkkii ja jätskii :) Illalla tehdään aina jotain ruokaa, ku mies tulee töistä. Jos sitä jää yli niin seuraavan päivänä syön sitä. Painoindeksi 20. En stressaa syömisistäni, syön sitä mitä mieli tekee :)

Hmm.

Tänään mä söin,

3 kuppia kahvia sekä sämpylän aamupalaksi.
Corn flakeseja välipalaksi
Spaghettia ja jauhelihakastiketta lounaaksi.
Mysliä ja jogurttia.
Sämpylä iltapalaksi.

Aika perus päivä menu.. Mysliä syön paljon ja hedelmiä sekä vettä. Yleensä 1 lämmin ateria päivässä.

Mäkään en vaan millään totu syömään aamupalaa - puol pannua kahvia ja menoksi. Tosi terveellistä joo...

Muutenkaan en oo oikein hyvä syömään aamupäivästä. Töissä on syötävä lounasaikaan jos meinaa ollenkaan syödä, mutta viikonloppuisin saatan ekan kerran ottaa muutakin kuin kahvia tuolla joskus iltapäivällä - illansuussa. Ei sitä sit enää kamalasti ehdi syödä ennen yötä, joten siksi kai sitä voi syödä suunnilleen mitä haluaa ilman että lihoo. (Paitsi että ei enää niin hyvin toimi kuin nuorempana: oon kasvattanut orastavat jenkkakahvat! :O )

[QUOTE="Satu";27328385]mitä te hoikat äidit syötte päivisin? oma ruokalistani on jo pitkään ollut seuraavanlainen.

minä syön

aamulla kaurapuuroa + maitolasi
lounaaksi kasviskeitto ja banaani
välipalaksi mandariini/omena
päivällisenä esim. pastaa/perunaa/riisiä ja lihaa + salaattia
iltapalana kaurapuuroa + maitolasi[/QUOTE]

en kuulu tähän ketjuun, enää, koska en enää keski-ikäisenä ole hoikka, ,mutta olisin helkkarin nälissäni noilla eväillä. etkö ota keiton kanssa lounaalla edes leipää? keiton kanssa pitäisi syödä muutama leipä jotta pitäisi nälkää hetken. ja mandariini välipalaksi? ei kiitos, mieluummin ei mitään kuin yksi mandariini, josta tulee kiukkuiseksi. päivällisellä tuollaiisen kevyen aterian kanssa taas monta leipää, lisäksi. iltapalalla puuron kanss aleipää, ei maistu muuten hyvälle eikä pidä nälkää, samoin aamupallale leipää puuron kanssa.

syöt tosi tosi vähän...niin ja olen noin 169 ja 55...

Yhteistyössä