hoikkia vauvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niip

Vieras
Onko täällä ketään muita joiden lapsi painaa vähän? Meillä on pojalla ollut aina ongelmia painon nousun kanssa ja nyt 9kk ikäisenä neuvolassa painoa oli taas tullut vaan 200g kahdessa kuukaudessa! Tosin on vasta kuukausi sitten lähtenyt liikkumaan, että sekin varmaan vaikuttaa, Mutta silti painoa ei pojalla ole tällä hetkellä kuin 7410g ja pituutta 70cm. Pituuttakaan ei ollut juuri tullut. Ollaan oltu paino asian vuoksi tutkimuksissakin pienempänä, mutta mitään ei löytynyt.
Syöminen ei ole mitään pojan lempipuuhaa, hedelmäsosetta kyllä söisi mutta muut ruuat joutuu melkein puoliväkisin suuhun laittamaan.

Minun poikani oli saman kokoinen (itseasiassa himpun pienempi) tuossa iässä kuin poikasi. Aina hän on syönyt todella huonosti ja yksipuolisesti vaikka olen yrittänyt kaikki kikka kakkoset. Olen tässä matkan varrella vain hyväksynyt, että hän on pienikokoinen, kuten myös me vanhemmat emme ole mitään jättejä. Poika on nyt 2v. ja edelleenkin siellä alimman kasvukäyrän tuntumassa mennään. Hänellä on myös yksi
hyvä kaveri joka on samanlainen muurahainen vaikka hänen vanhempansa ovat ihan normaalikokoisia.
Käytin myös poikaa lääkärillä ja tutkimuksissa omasta tahdostani (kukaan terveydenalan ammattilainen ei ollut huolissaan) ja mitään ei siis koskaan löytynyt. Näin ne lapset vain ovat erilaisia ja ongelmahan oli todellakin minun päässäni kun huolehdin turhaan, eikä pojassa.

täällä yksi hoikkis lisää mentiin tuolla alimmalla käyrällä ja mennään edelleen nyt 2v oli 84,4 pituutta ja 9,8 kg painoa. samalla linjalla nyt näyttää menevän kaksosista toinen.

meidän poika on käynyt myös moneenkertaan kasvukontrollissa. Nyt 1½ vuotis neuvolassa pituutta oli 78,5 cm ja painoa 9550 g. En tosin itse ole kovin huolissani sillä poika on todella liikkuvainen, reipas ja iloinen poika. Olen lohduttautunut sillä ajatuksella että kyllä minä äitinä huomaisin jos pojalla olisi jotain "vikaa". Lähinnä tarkoitan allergioita ym. jotka voisivat vaikuttaa kasvuun. Mutta täälläkin siis vaan seuraillaan tilanteen kehittymistä

Uusimmat

Yhteistyössä