Meillä poika on ollut hoidossa ekan kerran n. 5kk iässä, silloin oli mummi ja pappa hoitamassa, itse olimme miehen työpaikan 50v. juhlissa. POis oltiin n. klo 12-04, ja hyvin meni. Seuraavan kerran minun äiti oli hoitamassa poikaa kun ikää oli 9kk, silloin oltiin miehen veljen häissä myös koko päivä ja aamuun asti. Illalla oli ainoastaan tullu vähän itku, mutta muuten ei mitään, nukkui heräämättä mummin kanssa.
Nyt ollaan mietitty mistä luotettava hoitaja, ksyin sitten naapurilta joka täältä kotoisin ja heti löytyi. Hänen kummityttönsä, ikää parikymmentä, asuu linnuntietä n. 100m päässä, kokemusta jonkin verran. Joten kannattaa kysellä tutuilta, monesti jollain varmasti on joku tyttö/nainen joka tulee mielellään hoitamaan toisinaan.
Meillä mummut ja papat kaukana, joten heidän käyttö hoitajina onnistuu vain pitkällä varoitusajalla, tärkeällä syyllä. Toisilla matkaa 250km ja mun äidillä 700km. Mutta tulevat kyllä jos tarvitaan koko päiväksi yms. Nyt haluisimme kuitenkin myös miehen kanssa joskus kahdestaan leffaan, syömään yms. Kaverimme kyllä on tarjoutunut hoitajaksi (on lastenhoitajana päiväkodissa), mutta ei häntäkään kehtaa vaivata ja toisaalta olisi mukava mennä heidän kanssaan välillä myös istumaan iltaa.