Hoitajaksi tarjoutuminen ystäväperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lähipiirissämme on koulutettu LTO, jolla on itsellään lapsia. Hän tarjoutui itse ottamaan lapsemme hoitoon, mutta en halunnut sotkea läheisiä välejä työ ja hoitokuvioilla. Onneksi en, sillä hänen lapsensa osoittautui ajan mittaan hyvin vaativaksi ja paljon sairastelevaksi. Hoitomatka olisi ollut tosi hankala itselleni, varahoitoa ei ollut, ja jotenkin itselleni on helpompaa olla "vaativampi" vieraalle hoitajalle, esim. hoitoaikojen suhteen ja muutenkin lasten rytmien yms kanssa.

Itse taas olisin ollut tosi mielelläni varsin joustava niin hoitoaikojen kuin rytmien kuin muunkin suhteen, jos olisin vaan saanut yksivuotiaan jonnekin hoitoon. Ihmiset on erilaisia, samoin työn antamat mahdollisuudet.

Varmasti omat haasteensa tuossa olisi, mutten ymmärrä miksi jotkut kirjoittajat teilaavat ajatuksen suoralta kädeltä.
Itse olin pienenä yksityisellä pph:lla, eikä heilläkään siis ole tarjota varahoitoa sairastapauksissa edelleenkään. Mitään ongelmaa vanhemmillani ei tämän takia ikinä ollut. Hoitopaikassa oli myös pph:n oma poika - minua vuotta vanhempi. meistä tuli parhaita kavereita moneksi vuodeksi eteenpäin, enkä ikinä kokenut että minua olisi kohdeltu toisarvoisena.
Olet nyt saanut paljon mielipiteitä ja ajatuksen arvoisiakin kommentteja mahdollisista haasteista. Nyt puhut ystävillesi, otat esille nämä haasteet ja annat hänen päättää jatkosta.

Meillä on miehen veli hoitanut meidän esikoista samalla kun oli oman 3kk nuoremman kanssa hoitovapaalla. Me kyllä hoidimme asian sillä tavalla virallisesti, että hän rupesi yksityiseksi pph:ksi, jolloin olimme oikeutettuja myös yksityisen hoidon tukeen + kunnan maksamaan yksityisen hoidon kuntalisään. Ja pikkaisen maksoimme myös itse vielä päälle, joten hän sai työstään ihan kohtuullisen korvauksen. JA hän myös hoiti omat veronsa ja työnsä puolesta oli sitten myös joku vakuutus.
Sairastapauksissa olimme sovinneet, että sumplitaan töiten kanssa sen verran, että ei tule ongelmaksi.

Ja minusta tämä oli oikein loistava ratkaisu. Ja se sellainen virallinen puoli selvensi asioita sen verran, että ei tullut pahaa mieltä tai eripuraa.

ilman muuta veisin ystävälle hoitoon. mutta en kuitenkaan ilmaiseksi. ja sitten pitää olla varahoitopaikka, jos tää ystävä sairastuu, ja ei pysty hoitamaan lasta. ja sitten sopia myös tarkkaan ne hoitoajat. etää milloin ja mitkä kellonajat on hoidossa.

Yhteistyössä